سئو داخلی

سئو ویدیو چیست؟
سئو ویدیو چیست؟
آمارهای زیادی وجود دارد که قراردادن ویدیو در صفحات سایت می‌توانید میزان بازدید و مدت ماندگاری کاربر را افزایش دهد. اما سئوی ویدیو چگونه است و از چه تکنیک‌های کاربردی‌ای باید برای سئو ویدیو بهره ببریم؟
چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟
چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟
وقتی گوگل الگوریتم‌های خود را به روز رسانی کرد، صفحاتی که یک کلمه کلیدی را به طور مرتب و بی‌معنی تکرار کرده بودند جریمه شدند. اینجا بود که اصطلاحی با نام چگالی کلمات کلیدی در فرهنگ لغات سئو به وجود آمد. در این مطلب با تمام نکات مربوط به تراکم یا چگالی کلمات کلیدی آشنا خواهید شد.
کنیبالیزیشن (cannibalization) در سئو چیست؟
کنیبالیزیشن (cannibalization) در سئو چیست؟
کنیبالیزیشن یا هم نوع خواری وقتی است که صفحات یک سایت با هم به رقابت می‌پردازند و باعث افت رتبه یکدیگر می‌شوند. در این مطلب به طور کامل به این موضوع پرداخته شده است.
تگ noindex چیست و چه کاربردی دارد؟
تگ noindex چیست و چه کاربردی دارد؟
تگ نو ایندکس برای ایندکس نشدن صفحات وب استفاده می‌شود. اما چرا باید برخی از صفحات سایتمان در صفحه نتایج جستجو ایندکس نشوند و چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟در این مطلب به این سوالات پرداخته ایم.
تگ Hreflang چیست؟
تگ Hreflang چیست؟
Hreflang یک تگ HTML است که از آن برای مشخص کردن زبان و محل جغرافیایی کاربران یک صفحه وب استفاده می‌شود. اگر چند نسخه از یک صفحه به زبان‌های مختلف در سایتمان داشته باشیم باید با به‌کارگیری تگ hreflang به موتورهای جستجو در این مورد اطلاع‌رسانی کنیم. این تگ به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا با توجه به زبان و موقعیت جغرافیایی کاربران، نسخه صحیح مناسب هر صفحه را به ایشان نمایش دهند.
پروتکل امن SSL چیست؛ مزایای https شدن سایت
پروتکل امن SSL چیست؛ مزایای https شدن سایت
HTTPS به منظور افزایش امنیت داده‌ها در حین انتقال، آن‌ها را رمزگذاری می‌کند تا در حین انتقال توسط هکرها یا روبات‌ها به سرقت نروند. اهمیت این مسئله بیشتر زمانی نمود پیدا می‌کند که کاربران داده‌های مهمی مانند اطلاعات بانکی، اطلاعات ثبت نامی و... را در یک وب‌سایت ثبت می‌کنند. سایت‌هایی که گواهی SSL را کسب کنند در نوار URL یا آدرس بار آن‌ها یک علامت به شکل قفل دیده می‌شود که نشان‌دهنده برخورداری آن‌ها از HTTPS است.
طول محتوا در سئو و اهمیت آن
طول محتوا در سئو و اهمیت آن
گوگل و دیگر موتورهای جستجو اهمیت زیادی برای محتوا قائل هستند. طول محتوا در سئو اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چراکه نشان می‌دهد تا چه اندازه براساس اصول محتوای سئو شده و متناسب با نیاز کاربر پیش رفته‌اید. 
چگونه تصاویر را سئو کنیم؟
چگونه تصاویر را سئو کنیم؟
سئو تصاویر تقریباً کار ساده‌ای است، حتی می‌توان گفت ساده‌تر از سئو متن و سئو خارجی! فقط کافی است کمی وقت صرف کرده و یک عکس باکیفیت و مرتبط پیدا کنید. سپس آن را با برنامه‌های ویرایش عکس متناسب با هویت سایت و محتوای صفحه خود تغییر داده و با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله داده شد آن را بهینه سازی کنید. به این وسیله برای صفحات سایتتان یک امتیاز بیشتر در صفحه نتایج جستجوی وب و هم‌چنین صفحه نتایج تصاویر خواهید گرفت.
برچسب یا Tag چیست؟
برچسب یا Tag چیست؟
مواقعی پیش می‌آید که برخی از مطالب سایت از جهاتی با یکدیگر شباهت دارند، اما در یک دسته قرار نمی‌گیرند. حتما اگر بتوانیم همین مطالب را نیز طبقه‌بندی کلی کنیم تا کاربر راحت‌تر از آن‌ها استفاده کند خیلی مفید خواهد بود. اینجاست که برچسب ارزش پیدا می‌کند.
الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟
الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟
الگوریتم پنگوئن برای مقابله با لینک‌های اسپم و تکنیک‌های کلاه سیاه لینک سازی دستی به وجود آمد.چنانچه شما نیز برای سایت خود اقدام به خرید بک لینک کرده‌اید، مطالعه این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم
ریدایرکت چیست؟ انواع ریدایرکت ها را بشناسید
ریدایرکت چیست؟ انواع ریدایرکت ها را بشناسید
ریدایرکت به معنی انتقال کاربر و ربات‌ها از صفحه مبدأ به صفحه مقصد است. این کار با اهدافی چون بی‌کیفیت بودن محتوای صفحه مبدأ، افزایش ایمنی سایت، تغییر دامنه سایت و ... انجام می‌شود و انواع مختلفی دارد. اگر شما هم در سایتتان احساس می‌کنید به ریدایرکت نیاز دارید و باید برخی صفحات را به صفحات دیگری منتقل کنید حتماً در این مطلب با ما همراه شوید.
خصوصیت Alt چیست؟
خصوصیت Alt چیست؟
Alt از کلمه alternative به معنی «جایگزین» گرفته شده است. در واقع alt یک متن جایگزین است که با کدهای HTML برای توصیف یک تصویر یا عملکرد آن در صفحه به کار می‌رود.

سئو شامل اصولی است که همه سایت‌ها برای قرار گرفتن در رتبه‌های بهتر نتایج موتورهای جستجو رعایت می‌کنند؛ اما همین اصول نیز به دو دسته سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم‌بندی می‌شوند. به طور خلاصه، سئو داخلی به اصولی که باید در داخل سایت رعایت شوند و سئو خارجی به کارهایی که در خارج از سایت انجام می‌شوند اشاره دارند. در ادامه با آموزش کامل سئو داخلی برای سایت با ما همراه باشید.

سئو داخلی چیست؟

بهینه سازی هر یک صفحه وب با هدف کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو و جذب کاربران خواهان محتوای درون صفحه از طریق موتورهای جستجو را سئو داخلی یا on-page seo می‌گویند. سئو داخلی که به آن بهینه سازی داخلی سایت نیز می‌گویند، هم به متن درون صفحه مربوط می‌شود و هم به کدهای HTML آن؛ به عبارت دیگر هر دو مورد می‌توانند بهینه سازی شوند.
در حالی که در بهینه سازی خارجی سایت تنها سیگنال‌های خارج از صفحه مانند لینک‌هایی که از صفحات دیگر به آن صفحه وارد می‌شوند اشاره دارد.
پارامترهای سئو داخلی
همان طور که متوجه شدید، در سئو داخلی سیگنال‌های صفحات داخلی سایت مهم هستند. به عبارت دیگر پارامترهای سئو داخلی همگی پارامترها و مواردی هستند که باید در داخل سایت مورد اصلاح قرار بگیرند. این پارامترها عبارت‌اند از:

  • محتوای داخل صفحه
  • آدرس صفحه
  • تگ‌های هدینگ
  • عنوان صفحه
  • کلمات کلیدی صفحه
  • لینک‌های داخل هر صفحه
  • بهینه سازی عکس‌ها
  • استفاده از تگ alt برای تصاویر
  • بهینه سازی ویدئوها
  • نقشه سایت
  • فایل robots.txt
  • سرعت سایت

چگونه یک سایت را بهینه سازی داخلی کنیم؟

پارامترهای سئو داخلی

برای اینکه سایتتان را از نظر سئو داخلی بهینه سازی کنید باید فاکتورهای بهینه سازی داخلی را در آن بر اساس اصول on-page seo بهبود ببخشید. در ادامه با روش‌های بهبود فاکتورهای اثرگذار بر بهینه سازی داخلی سایت آشنا خواهیم شد.

انتخاب کلمات کلیدی پرجستجو

اولین قدم برای بهینه سازی داخلی یک صفحه، انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. یک کلمه کلیدی مناسب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • با موضوع کلی سایت شما ارتباط داشته باشد.
  • پرجستجو باشد؛ به این معنی که کاربران زیادی آن را سرچ کنند.
  • شما بتوانید محتوایی بهتر از رقبا برای آن کلمه ایجاد کنید.

برای اینکه از میزان سرچ یک عبارت کلیدی مطلع شوید می‌توانید از ابزارهایی چون keyword planner  یا kwfinder  استفاده کنید.
بعد از انتخاب کلمه کلیدی مناسب، باید برای آن محتوا تولید کرده و محتوای تولیدشده را برای آن کلمه بهینه سازی کنید.

محتوای درون صفحه

مهم‌ترین چیزی که صفحه را شایسته قرار گرفتن در رتبه‌های بالاتر می‌کند، محتوای آن است.
محتوای درون صفحه باید طوری نوشته شود که ارزش وقت کاربر را داشته باشد. به این ترتیب کاربر هر بار که نیازی داشته باشد دوباره سایت شما را به سایت‌ها دیگر ترجیح خواهد داد.
از ویژگی‌های یک محتوای خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. محتوای خوب محتوایی است که یک نیاز را رفع می‌کند: برای مثال ویکی‌پدیا برای هر چیزی یک تعریف ارائه می‌دهد. دیجی کالا نیاز کاربران به خرید را رفع می‌کند. در واقع هر سایت یک هدف تعیین کرده و در راستای هدف خود یک نیاز از کاربران را رفع می‌کند. برای رفع نیاز کاربران می‌توانید از محتوای متنی، عکس، فیلم، صوتی، اینفوگرافیک و ... استفاده کنید.
  2. یک محتوای خوب باید قابل لینک دهی باشد: دیگران نیز باید بتوانند از سایت‌های خودشان به صفحات سایت شما لینک بدهند تا به این ترتیب ترافیک از سایت‌های دیگر نیز به سایت شما روانه شود. به این معنی که افراد برای دیدن صفحات شما نیازی به ورود نداشته باشند. از طرف دیگر محتوای سایتتان باید به قدری مفید و باارزش باشد که دیگران به سایتتان لینک بدهند.

انتخاب عنوان مناسب

انتخاب عنوان مناسب یکی از عواملی است که اثر زیادی بر روی کلیک کردن کاربران بر روی لینک یک صفحه خواهد داشت. ویژگی‌های زیادی بر اساس تحقیقات برای یک عنوان مناسب تعریف شده است؛ اما آنچه بیش از همه اهمیت دارد این است که عنوان انتخابی شما باید جلب توجه کرده و کنجکاوی کاربر را برانگیزد. کاربر باید مشتاق شود تا کل متن را بخواند و از محتوای تحت آن عنوان مطلع شود.
از دیگر نکاتی که از نظر سئو داخلی در انتخاب عنوان مناسب اهمیت دارد، استفاده از کلمات کلیدی –ترجیحاً در ابتدای- عنوان صفحه است.

تگ عنوان

تگ عنوان متفاوت از عنوان صفحه است؛ هرچند معمولاً عنوان صفحه را نیز در برمی‌گیرد.
تگ عنوان در واقع یک کد HTML است که در صفحه نتایج جستجو به صورت لینک قابل کلیک مشاهده می‌شود. فرمت پیشنهادی برای بهینه سازی داخلی سایت به صورت زیر است:
کلیدواژه اولیه – کلیدواژه ثانویه | اسم برند

URL

URL صفحات سایتتان را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که کاربر بتواند مسیر رسیدن به صفحه‌ای که در آن حضور دارد را از روی URL متوجه شود. به عبارت دیگر باید سلسله مراتب و دسته‌بندی‌های وب‌سایت در URL صفحه منعکس شوند. به مثال زیر توجه کنید:
https://www.example.com/seo/on-page-seo
در مثال بالا، با مشاهده آدرس، به خوبی متوجه خواهید شد که بعد از ورود به سایت، با انتخاب دسته seo می‌توان به صفحه on-page seo راه پیدا کرد.
موتورهای جستجو نیز از همین اطلاعات برای تعیین مرتبط بودن صفحه به دسته‌ای که در آن قرار دارد استفاده می‌کنند.
در URL نیز باید از کلیدواژه اصلی صفحه استفاده شود تا از نظر on-page seo یک URL مناسب تولید شده باشد.

بهینه سازی عکس

از دیگر روش‌های بهینه سازی داخلی سایت، بهینه سازی عکس‌هاست. برای بهینه سازی عکس نکات زیر را رعایت کنید:

  • حجم عکس‌هایتان را با استفاده از سایت‌های کاهش‌دهنده حجم عکس مانند tinypng.com کاهش دهید.
  • از عکس‌های باکیفیت استفاده کنید.
  • از عکس‌های کپی شده از سایت‌های دیگر استفاده نکرده و عکس‌های سایتتان را خودتان با دوربین یا فتوشاپ تهیه کنید.
  • حتماً برای عکس‌هایتان تگ alt تعریف کنید.

بهینه سازی ویدئو

اگر در سایتتان از ویدئو استفاده می‌کنید، باید آن را نیز بهینه سازی نمایید. برای سئوی ویدئوهای داخل سایتتان از راهکارهای زیر کمک بگیرید:

  • متن ویدئو را در پایین آن بنویسید. بسیاری از مردم ویدئوها را بدون صدا تماشا می‌کنند. حتی ممکن است به خاطر سرعت پایین اینترنت، ترجیح دهند فقط متن آن را بخوانند.
  • یک تصویر بندانگشتی جذب‌کننده برای ویدئو انتخاب کنید که کاربران را به کلیک کردن ترغیب کند.
  • عنوان، توصیفات متا و تگ‌هایی برای ویدئو انتخاب کنید که کلیدواژه‌ها را در خود جا دهند.
  • در هر صفحه وب تنها یک ویدئو قرار دهید.
  • یک ویدئو را در چند صفحه از سایتتان قرار ندهید.

لینک دهی داخلی

صفحات داخلی سایتتان را به یکدیگر لینک کنید. به این ترتیب خزنده‌های موتورهای جستجو وقتی یک صفحه را می‌خزند، در مواجهه با لینک، از طریق لینک به صفحه دیگر راه یافته و آن را نیز می‌خزند. در نتیجه تمام صفحات سایتتان خزیده خواهند شد.
به علاوه کاربران نیز با مشاهده لینک‌های داخلی می‌توانند به صفحات مختلف سایتتان سر بزنند. در لینک دهی داخلی باید قواعد زیر را رعایت کنید:

  • در متن از حد مناسبی لینک استفاده کنید. تعداد زیاد لینک می‌تواند به سئو داخلی سایتتان لطمه وارد کند (رتبه صفحه بین تعداد لینک‌ها تقسیم خواهد شد).
  • اولین لینک مهم‌ترین لینک است و بیشترین رتبه را می‌گیرد.
  • برای لینک‌هایی که با هدف جذب کاربر در صفحه قرار می‌دهید از عباراتی استفاده کنید که کاربر را به کلیک کردن ترغیب کنند.

جمع بندی
آنچه در این مطلب مطالعه کردید، اصول بهینه سازی داخلی سایت بر اساس فاکتورهای سئو داخلی یا on-page seo بود. اگر این اصول را در کنار بهینه سازی محتوا قرار دهید، از هر نظر سایتتان را برای موتورهای جستجو بهینه کرده‌اید. تنها چیزی که می‌ماند سئو خارجی سایت است که در مطلب بعد به آن خواهیم پرداخت.
 

پربازدیدترین ها

پیج رنک گوگل (PR) چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟
گوگل برای رتبه‌بندی صفحات و نمایش نتایج جستجوها، فاکتورهای زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از موارد مهم در مشخص کردن صفحات مهم، پیج رنک است. در این مطلب بیشتر درباره این معیار و نحوه افزایش آن صحبت خواهیم کرد.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آشنایی با بازاریابی دیجیتال
برای کسب بیشترین بهره از هر کاری باید با زمانه پیش رفت. اکنون نیز در زمانه‌ای قرار گرفتیم که تقریباً می‌توان گفت تمام مردم از ابزارهای اینترنتی مانند موبایل، لپ‌تاپ و تبلت به صورت روزانه استفاده می‌کنند. خالی گذاشتن چنین محیط‌های مهمی که مشتریانمان هر روز ساعاتی را در آن سپری می‌کنند، فضا را برای عرض اندام رقبا باز خواهد کرد. پس اگر نمی‌خواهید از رقیبانتان جا بمانید دیجیتال مارکتینگ را فراموش نکنید.
سئو ویدیو چیست؟
آمارهای زیادی وجود دارد که قراردادن ویدیو در صفحات سایت می‌توانید میزان بازدید و مدت ماندگاری کاربر را افزایش دهد. اما سئوی ویدیو چگونه است و از چه تکنیک‌های کاربردی‌ای باید برای سئو ویدیو بهره ببریم؟