وبلاگ

محتوای تکراری چیست و چه تأثیری بر سئو دارد؟
محتوای تکراری چیست و چه تأثیری بر سئو دارد؟
یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که مدیران وب‌سایت‌ها از نظر سئوی وب‌سایتشان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند محتوای تکراری یا Duplicate Content است که بعضاً در اثر ناآگاهی مدیران سایت‌ها با الگوبرداری از سایت‌های مشابه ایجاد می‌شود. در این مقاله خواهیم آموخت که چگونه متوجه شویم در سایت ما هم محتوای تکراری وجود دارد و چگونه آن را برطرف کنیم؟
نرخ کلیک یا CTR چیست؟
نرخ کلیک یا CTR چیست؟
CTR در اصل به درصدی از کاربران گفته می‌شود که از بین نتایج جستجوشده، روی لینک وب‌سایت شما کلیک می‌کنند و مطلب/محصول شما را برای مطالعه/خرید انتخاب می‌کنند. واضح است که هر چه CTR افزایش یابد، نتایج نشان داده شده سایت شما برای کاربران‌ مطلوب‌تر بوده است.
رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به سئو سایت کمک می‌کند؟
رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به سئو سایت کمک می‌کند؟
رپورتاژ آگهی یکی از انواع بازاریابی آنلاین و محتوایی است که امروزه بسیاری از شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند. مهم‌ترین مزیت رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری این است که به وسیله آن نه تنها از مزایای انتشار یک آگهی تبلیغاتی بهره‌مند خواهید شد، بلکه در عین حال رتبه سایتتان را نیز بهبود می‌بخشید
نرخ تبدیل (Conversion Rate) چیست ؟
نرخ تبدیل (Conversion Rate) چیست ؟
نرخ تبدیل در واقع وقتی اتفاق می‌افتد که یک کاربر بعد از بازدید از وبسایت شما همان کاری را انجام دهد که شما به دنبال آن هستید. در واقع به تعداد کاربرانی که از کل کاربران وارد شده به سایت شما، اقدام مورد نظر را انجام دهند، نرخ تبدیل گفته می‌شود.
CTA یا کال تو اکشن چیست؟
CTA یا کال تو اکشن چیست؟
کال تو اکشن یا درخواست برای اقدام از سوی کاربران سایت یکی از مهم‌ترین بخش‌های مشترک میان بازاریابی محتوا و طراحی سایت است. از یک طرف هنگام تولید محتوا می‌توان به آن پرداخت و انواعی از آن را تولید کرد و از سوی دیگر هنگام طراحی سایت باید دکمه‌های CTA را در سایت جاگذاری کرد.
بانس ریت (bounce rate) چیست ؟
بانس ریت (bounce rate) چیست ؟
بانس ریت در واقع تعداد کاربرانی را نشان می‌دهد که بعد از فرود آمدن در یک صفحه و وارد شدن به آن عملا هیچ کاری انجام نمی‌دهند. به این معنی که آن‌ها روی هیچ لینکی کلیک نمی‌کنند، کامنتی در صفحه نمی‌گذارند، خرید انجام نمی‌دهند و حتی برای پر کردن یک فرم در وبسایت هم اقدام نمی‌کنند. در نتیجه این عمل گوگل آنالیتیکس و ابزارهای آنالیزی دیگر هیچ نشانه‌ای از فعالیت کاربر مورد نظر در وبسایت شما دریافت نمی‌کنند.
سوشیال سیگنال چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟
سوشیال سیگنال چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟
سوشیال سیگنال مقیاسی است برای اندازه‌گیری میزان فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی؛ مثلاً میزان نظرات، اشتراک‌گذاری پست‌ها و سایر اقداماتی که کاربران می‌توانند در اکانت شما انجام دهند و موتورهای جستجو نیز این اقدامات را در الگوریتم‌های رتبه‌بندی‌شان لحاظ می‌کنند. موتورهای جستجو سوشیال سیگنال را نیز مانند بک لینک‌ها به منزله تأیید برند و محتوای وب از سوی کاربران تعبیر می‌کنند و در نتیجه آن را در رتبه طبیعی سایت اثر می‌دهند.
چگونه تصاویر را سئو کنیم؟
چگونه تصاویر را سئو کنیم؟
سئو تصاویر تقریباً کار ساده‌ای است، حتی می‌توان گفت ساده‌تر از سئو متن و سئو خارجی! فقط کافی است کمی وقت صرف کرده و یک عکس باکیفیت و مرتبط پیدا کنید. سپس آن را با برنامه‌های ویرایش عکس متناسب با هویت سایت و محتوای صفحه خود تغییر داده و با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله داده شد آن را بهینه سازی کنید. به این وسیله برای صفحات سایتتان یک امتیاز بیشتر در صفحه نتایج جستجوی وب و هم‌چنین صفحه نتایج تصاویر خواهید گرفت.
برچسب یا Tag چیست؟
برچسب یا Tag چیست؟
مواقعی پیش می‌آید که برخی از مطالب سایت از جهاتی با یکدیگر شباهت دارند، اما در یک دسته قرار نمی‌گیرند. حتما اگر بتوانیم همین مطالب را نیز طبقه‌بندی کلی کنیم تا کاربر راحت‌تر از آن‌ها استفاده کند خیلی مفید خواهد بود. اینجاست که برچسب ارزش پیدا می‌کند.
پست مهمان چیست ؟
پست مهمان چیست ؟
پست مهمان که آن را با عنوان وبلاگ نویسی مهمان نیز می‌شناسند به معنی نوشتن یک پست و ارسال آن برای درج در وبلاگ شخص دیگری است. در واقع نوشتن پست مهمان عملی است که طی آن یک نویسنده یا صاحب کسب و کار در یک سایت پربازدید دیگر محتوایی تولید می‌کند در حالی که در آن سایت هیچ سمتی ندارد
سئو کلاه خاکستری چیست؟
سئو کلاه خاکستری چیست؟
سئوی کلاه خاکستری یا Gray Hat SEO استفاده از تاکتیک‌هایی است که توسط موتورهای جستجو توصیه نمی‌شوند (از موارد مجاز سئو نیستند) و از طرفی استفاده از آن‌ها شما را با پنالتی‌های گوگل نیز مواجه نمی‌سازد. هدف استفاده از تکنیک‌های سئوی کلاه خاکستری رسیدن به جایگاه‌های بالا در صفحه نتایج جست و جوی موتورهای جستجو است. متخصصین سئو این تکنیک‌ها را چیزی مابین سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه می‌دانند.
سئو کلاه سیاه چیست؟
سئو کلاه سیاه چیست؟
به زبان ساده سئو کلاه سیاه به آن دسته از روش‌ها و تکنیک‌های سئو گفته می‌شود که مخالف توصیه‌ها و قوانین موتورهای جستجو است. با به کارگیری تکنیک‌های سئو کلاه سیاه یک وب‌سایت می‌تواند طی مدت زمان بسیار کوتاهی در صفحه نتایج جستجو بهبود رتبه پیدا کند اما برای باقی ماندن آن در جایگاه خود یا جریمه نشدن آن توسط گوگل هیچ تضمینی وجود ندارد.