تحقیق کلمه کلیدی چگونه انجام می‎‎‌شود؟ معرفی ابزار کیورد ریسرچ جت سئو


تحقیق کلمات کلیدی چگونه انجام میشود

در دنیای اینترنت، قدرت کلمات بسیار زیاد است. کاربران پرسش‌های خود را در قالب یک یا چند کلمه جستجو می‌کنند که این کلمات و عبارات، همان کلمات کلیدی هستند که برای متخصصان سئو جهت تدوین استراتژی و انتخاب بهترین کلمات کلیدی، اهمیت بسیار زیادی دارند.

برخی از کلمات کلیدی، میزان جستجوی بسیار بالایی دارند و رقابتی هستند و رتبه‌های برتر در این کلمات کلیدی روزانه چندین هزار بازدیدکننده را وارد سایت خود می‌کنند؛ اما در برخی کلمات کلیدی، رقابت کمتری وجود دارد و سایت‌هایی که در این کلمات رتبه دارند ممکن است بازدید زیادی از این کلمات کلیدی دریافت نکنند؛ اما قدرت فروش زیادی دارند؛ یعنی افرادی که این کلمات را جستجو می‌کنند معمولا قصد خرید دارند. به همین دلیل در هنگام تدوین استراتژی بر اساس کلمات کلیدی باید به این موضوع توجه بسیار زیادی کرد.

پیدا کردن کلمات کلیدی در جلب توجه بازدیدکنندگان و حفظ آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. همیشه سوالات زیادی در این زمینه وجود دارد که باعث می‌شود هر چه جلوتر روید بیشتر سردرگم شوید. از جمله مهمترین سوالات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کدام کلیدواژه ها بهتر رتبه می‌گیرند؟
  • کلمات هم‌خانواده و پرجستجوی مرتبط با کلمه کلیدی موردنظر من کدامست؟
  • طول محتوا در سئو چقدر و مطلب چند کلمه باشد بهتر رتبه می‌گیرد؟
  • ترکیب واژه‌ها و کلمات هم‌معنی با کلمه کلیدی کدامند؟
  • فراوانی استفاده از کلمه کلیدی و سختی آن چقدر است؟
  • چه تیتری بنویسم که جذاب‌تر باشد و کلیک بیشتری بگیرد؟
  • در توضیحات متا چه چیزی بنویسم که نظر مخاطب جلب شود؟
  • کاربران چه عبارات مرتبطی را بیشتر جستجو می‌کنند؟
  • و...

بیشتر ابزارهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، نمونه‌های خارجی هستند که در کاربردی بودن آن‌ها شکی نیست، ولی برای کاربران ایرانی محدودیت‌های مختلفی چون پرداخت ارزی و هزینه‌های بالا، نبود پشتیبانی مناسب، مسدود بودن برخی قابلیت‌ها، مشکل با زبان فارسی و... وجود دارد. اما به جای نگرانی نسبت به این موضوع خیلی راحت می‌توانید از ابزارهای قدرتمند و ایرانی ساختار محتوا و واژه گستر جت سئو برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید که تمام امکانات نمونه‌های مشابه خارجی و حتی قابلیت‌های بهتر را در خود جای داده است. در این مقاله با تحقیق کلمه کلیدی، اهمیت و اهداف آن، عوامل مؤثر در انتخاب کلمات و عبارات کلیدی مناسب و همچنین مراحل انجام و ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی آشنا می‌شوید.

منظور از تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

درحالی‌که الگوریتم‌های گوگل، با بروزسانی‌های مختلف تغییر می‌کنند، یک عامل همیشه برای متخصصان سئو ثابت بوده است و آن هم تحقیق کلمات کلیدی است. تحقیق کلمات کلیدی فرآیند یافتن و تجزیه‌وتحلیل عباراتی است کاربران وارد موتورهای جستجو می‌کنند. این کار با هدف استفاده از آن داده‌ها برای یک هدف خاص، اغلب برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO)، انجام می‌شود.

اهمیت کیورد ریسرچ در سئو وب‌سایت و موفقیت کسب‌و‌کار

زمانی که می‌خواهید برای سئوی وب‌سایت خود برنامه‌ریزی کنید و استراتژی بچینید، چه منبعی بهتر و دقیق‌تر از اینکه بدانید مخاطبان شما و مشتریان هدف شما دقیقا چه عباراتی را در حوزه کاری شما جستجو می‌کنند. کیورد ریسرچ به شما کمک می‌کند که دقیقا مطالبی بنویسید که کاربر به دنبال آن است و برای یافتن این مطالب جستجو می‌کند. بسیاری از وب‌سایت‌ها این اشتباه را انجام می‌دهند و به همین دلیل بسیاری از آن‌ها ترافیک چندانی از گوگل دریافت نمی‌کنند که دلیل اصلی آن عدم توجه به کیورد ریسرچ است. به طور خلاصه تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می‌کند:

  1. بفهمید کاربران چه چیزهایی را جستجو می‌کنند
  2. از وضعیت رتبه رقبای خود مطلع شوید و ببینید از چه کلمات کلیدی‌ای استفاده می‌کنند
  3. کلمات کلیدی کم رقابت را بیابید
  4. هدف کاربران از سرچ کلمات را بفهمید
  5. به شما کمک می‌کند برای محتوای خود ایده‌های جدید داشته باشید

اهمیت تحقیق کلمات کلیدی در موفقیت کسب‌و‌کار

فرایند تحقیق کلمات کلیدی در طول سال‌ها و همراه با تحولات سئو پیشرفت کرده است. قبلا چگالی کلمه کلیدی یا تعداد دفعاتی که یک عبارت جستجو در محتوای شما ظاهر می‌شد بر رتبه‌بندی SERP تأثیر می‌گذاشت، اما امروزه موتورهای جستجو مطالبی را که به خوبی نوشته شده و مطابق با هدف جستجو هستند را در اولویت قرار می‌دهند و حتی سایت هایی که کیورد استافینگ انجام می دهند را جریمه می کنند. از آنجایی‌که که کلیدواژه ها پایه و اساس سئو هستند، بنابراین لازم است در محتوای خود از کلمات مناسب استفاده کنید تا کاربران به‌راحتی وبسایت شما را پیدا کنند. اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی به این خاطر است که نه تنها به شما کمک می‌کند تا از کلمات و عبارات مورد جستجوی افراد استفاده کنید، بلکه میزان سختی و آسانی رتبه‌بندی و جذب ترافیک از طریق استفاده از هر عبارات کلیدی را برای شما مشخص می‌کند. 

چه زمانی به کیورد ریسرچ نیاز داریم؟

برای تدوین استراتژی سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو، اولین قدم تحقیق کلمات کلیدی است. در موارد زیر شما نیاز به پیدا کردن کلمات کلیدی دارید:

  • ارائه محصول یا خدمت جدید و گسترش کسب‌وکار
  • یافتن ایده‌های جدید جهت تولید محتوای وب‌سایت
  • بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت

بیشتر بخوانید: تولید محتوا سایت ؛ تولید محتوای سئو شده چیست؟ 


اهداف تحقیق کلمات کلیدی

با توجه به توضیحاتی که در بخش‌های قبل داده شد، می‌توان به این موضوع پی برد که مهم‌ترین هدف تحقیق کلمات کلیدی، درک عمیق‌تر نسبت به مخاطبان و جستجوهای آن‌هاست. ما با تحقیق کلمات کلیدی به دنبال نحوه جستجوی آن‌ها، موضوعات موردعلاقه آن‌ها و کسب‌وکار و محصولاتی که به آن‌ها علاقه‌مند هستند، هستیم. به طور خلاصه با تحقیق کلمات کلیدی به دنبال موارد زیر هستیم:

  • شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارمان که توسط کاربران جستجو شده‌اند
  • اولویت‌بندی و دسته‌بندی و تعیین دشواری رقابت در کلمات کلیدی شناسایی‌شده
  • تدوین استراتژی محتوا و استراتژی سئو
  • یافتن ایده‌های جدید برای تولید محتوا

عوامل مؤثر در انتخاب کلمه کلیدی

تعداد کلمات کلیدی مرتبط با هر حوزه‌ای بسیار زیاد است و قطعا پرداختن به همه آن‌ها امکان‌پذیر و منطقی نیست؛ بنابراین باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بتوانید بهترین نتیجه را از آن‌ها بگیرید. در انتخاب کلمات کلیدی مناسب باید به چند مورد دقت کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مرتبط بودن کلمه کلیدی با محتوای شما: اگر کاربر با جستجوی یک کلمه کلیدی وارد سایتی بشود که محتوای آن ارتباطی با آن کلمه ندارد به سرعت از آن خارج می‌شود و این عمل باعث آسیب زیادی به رتبه سایت می‌شود.
  • میزان سرچ: هرچه میزان جستجوی یک کلمه یا عبارت بیشتر باشد، آن کلمه پتانسیل بیشتری برای افزایش ترافیک سایت دارد ولی ممکن است رقابت بیشتری هم داشته باشد و در نهایت رتبه گرفتن برایش هم سخت باشد.
  • سختی کلمه کلیدی: سختی کلمه کلیدی به این معنی است رقابت در این کلمه کلیدی چه میزان است. آیا منطقی است که زمان صرف این کلمه بشود یا نه؟
  • ترند بودن کلمه کلیدی: بعضی کلمات در بعضی بازه‌های زمانی جستجوی بیشتری می‌شوند و توجه به آن‌ها در سئو می‌تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.
  • نرخ کلیک کلمه کلیدی (CTR): یکی از مهم‌ترین عواملی که باید به آن توجه کرد نرخ کلیک کلمه کلیدی است. نرخ کلیک به این معنی است که چند درصد از کاربران بعد از جستجوی این کلمه روی نتایج ظاهر شده کلیک کرده‌اند. کلماتی که نرخ کلیک پایینی دارند معمولا برای انتخاب مناسب نیستند.

عوامل مؤثر در انتخاب کلمه کلیدی


بیشتر بخوانید : رتبه کلمه کلیدی


مراحل انجام تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword Research

در این بخش به معرفی یک راهنمای کیورد ریسرچ کلی می‌پردازیم که به کمک آن می‌توانید کلمات موردنظر و مناسب کسب‌وکار خود را پیدا کنید.

تعیین هدف

ابتدا مشخص کنید که به دنبال چه هستید. آیا می‌خواهید ترافیک بیشتری برای سایت خود جذب کنید؟ یا فروش خود را افزایش دهید؟ هدف‌گذاری به شما این اجازه را می‌دهد که کلماتی را انتخاب کنید که به شما برای رسیدن به این هدف کمک می‌کنند و از تخصیص زمان و هزینه برای کلمات اضافه جلوگیری کنید.

شناخت کامل حوزه کاری

در مورد حوزه کاری خود یا سایتی که قرار است برای آن تحقیق کلمه کلیدی انجام دهید، جستجو کنید. اطلاعات خود را افزایش دهید. حتی با مشتریان خود نیز صحبت کنید تا با نیازها و دغدغه‌های آن‌ها آشنا شوید. این کار به شما کمک می‌کند که یک دید جامع نسبت به بازار هدف خود داشته باشید.

تدوین لیست اولیه کلمات کلیدی

می‌توانید از روش طوفان فکری (Brainstorming) استفاده کنید. از همکاران خود یا از کارفرما بخواهید کلماتی که به ذهنش می‌رسد بیان کند. این‌ها کلماتی هستند که برای شروع کیورد ریسرچ به آن‌ها نیاز دارید.

تحلیل رقبا

از کلمات کلیدی اولیه مرحله قبل استفاده کنید. آن‌ها را در گوگل جستجو کنید و یا در سایت moz ببینید کدام سایت‌ها در رتبه‌های بالا قرار دارند و آن‌ها را از نظر محتوایی و استفاده از کلمات کلیدی بررسی کنید. حتی در ابزارهایی که در ادامه معرفی خواهند شد می‌توانید لیست کلمات کلیدی که این سایت‌ها روی آن‌ها رتبه می‌گیرند مشاهده کنید.

استفاده از ابزارها

ابزارها و وب‌سایت‌هایی هستند که می‌توانند به شما در زمینه تحقیق کلمات کلیدی کمک کنند. می‌توانید کلمات اصلی و پایه‌ای که در مراحل قبل به دست آوردید را به این سایت‌ها بدهید و آن‌ها با استفاده از جستجوهایی که در گوگل شده به شما جستجوهای مرتبط را نمایش می‌دهند. می‌توانید لیست کامل کلمات کلیدی را از این ابزارها استخراج کنید.

هدف‌گذاری کلیدواژه‌ها

پس از استخراج لیست کلمات کلیدی، باید آن‌ها را با توجه به هدفی که کسب‌وکار شما دارد دسته‌بندی کنید. کلماتی که به هم مرتبط هستند را در یک دسته قرار دهید و کلماتی که مربوط به یک موضوع خاص هستند را در دسته جداگانه قرار دهید.

تخصیص صفحه

بعد از اینکه کلمات کلیدی را دسته‌بندی کردید باید مشخص کنید که هر دسته از کلمات مناسب کدام صفحه وب‌سایت شما هستند؛ مثلا یک دسته برای صفحه اصلی وب‌سایت و دسته دیگر برای صفحات محصول یا محتوای وبلاگ.

اولویت‌بندی کلمات کلیدی

با توجه به عواملی که در بخش قبل مطرح شد مشخص کنید کدام کلمات کلیدی اهمیت بیشتری برای سایت شما دارند و می‌توانید روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید.

چگونه از تغییرات الگوریتم گوگل مطلع شویم؟

بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی یا کیورد ریسرچ کدم‌اند؟

در بخش قبل گفتیم که یکی از گام‌های بسیار مهم در پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، استفاده از ابزارهای کیورد ریسرچ است. این ابزارها به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم کلمات کلیدی با میزان جستجوی بالا پیدا کنیم که ممکن است رقبای ما به آن توجه نکرده باشند. نحوه کار بسیاری از این ابزارها شبیه به یکدیگر است. شما یک کلمه کلیدی اولیه به آن معرفی می‌کنید و لیستی از کلیدواژه‌ها به شما نمایش داده می‌شود.

ابزارهای رایگان و غیر رایگان زیادی وجود دارند که به شما در امر کیورد ریسرچ کمک می‌کنند. در ادامه به بهترین ابزارهای این حوزه اشاره می‌کنیم:

ابزار تحقیق کلمه کلیدی جت سئو

بیشتر ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی با اینکه بسیار کاربردی هستند و مزیت‌ها و قابلیت‌های زیادی دارند اما برای کلمات فارسی دقت بالا و کیفیت کافی ندارند. به همین دلیل برای کسانی که می‌خواهند روی کلمات کلیدی فارسی کار کنند، جت سئو می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این ابزار ایرانی دارای قابلیت‌های زیادی است که این سایت را قابل رقابت با بسیاری از ابزارهای این حوزه کرده است. قابلیت‌هایی مانند تحقیق کلمات کلیدی، رتبه کلمات کلیدی، خطاهای فنی، خطاهای محتوایی و لینک‌ها که به شما در تمامی قسمت‌های سئوی سایت کمک می‌کند.

راهنمای کیورد ریسرچ با ابزار حرفه‌ای و کاربردی جت سئو

در این قسمت به معرفی کوتاه این ابزار بسنده می‌کنیم و بخش بعد به طور کامل تمامی بخش‌های آن را توضیح می‌دهیم.

پیشنهادهای گوگل (Google Suggestion)

هنگامی که در گوگل مطلبی را جستجو می‌کنید، گوگل به شما پیشنهاداتی می‌دهد که مکمل عبارت جستجوی شماست. این پیشنهادات می‌توانند یک منبع بسیار مفید برای تحقیق کلمه کلیدی باشند؛ زیرا بر اساس سرچ کاربران دیگر نمایش داده می‌شوند.

همچنین هنگامی که مطلبی را جستجو می‌کنید در پایین صفحه بخشی با عنوان Related searches مشاهده می‌کنید که به شما کلمات یا عبارات مرتبط با جستجوی شما را نمایش می‌دهد.

گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)

اگر سایت شما مدتی است که فعالیت می‌کند، سرچ کنسول گوگل یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. سرچ کنسول این قابلیت را به شما می‌دهد تا مشاهده کنید کاربران از طریق کدام کلمات کلیدی وارد سایت شما شده‌اند. اگر مقاله‌ای از سایت شما برای یک یا چند کلمه کلیدی رتبه کسب کرده است و چندین کاربر را وارد سایت شما کرده، ممکن است کلمات کلیدی دیگری هم وجود داشته باشند که این مقاله روی این کلمات هم بتواند رتبه خوبی کسب کند. این اطلاعات از طریق سرچ کنسول گوگل قابل دریافت است. برای آموزش گوگل سرچ کنسول، جت سئو را دنبال کنید.

در منوی سرچ کنسول به بخش Performance بروید. در این قسمت می‌توانید Impressions (تعداد نمایش کلمه کلیدی) و Clicks (تعداد دفعاتی که کلیک شده) را ببینید. از این جدول می‌توانید متوجه شوید که کدام یک از کلمات کلیدی شما تعداد نمایش زیادی داشتند اما به دلیل رتبه پایین، روی آن‌ها کلیک نشده. این به این معنی است که این کلمه در صفحه اول جای دارد اما باید تلاش شود تا رتبه بهتر کسب کند.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی Ahrefs

با استفاده از ابزار تحقیق کلمه کلیدی Ahrefs می‌توانید با نوشتن یک کلمه کلیدی به هزاران کلمه و عبارت کلیدی مرتبط دست پیدا کنید. همچنین می‌توانید مشاهده کنید که رقبای شما روی کدام کلمات رتبه کسب کرده‌اند.

می‌توانید با وارد کردن کلمه کلیدی اصلی و انتخاب کشور شروع کنید.

پس از جستجو به شما تعدادی از نتایج را نمایش می‌دهد که می‌توانید برای دسترسی به گزارش کامل کلمات کلیدی اشتراک آن را خریداری کنید.

سایت Moz

سایت Moz بخشی به نام Keyword Explorer را برای تحقیق کلمات کلیدی اختصاص داده است. با مراجعه به این سایت و وارد کردن کلمه کلیدی اصلی لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی به همراه سختی و نرخ کلیک این کلمات را دریافت می‌کنید.

ابزار SEMRush

این سایت مجموعه کاملی از ابزارهای سئو را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ مانند ابزارهای قبلی، سایت SEMRush نیز اطلاعات خوبی در مورد کلمات کلیدی پیشنهادی نمایش می‌دهد. اطلاعاتی مانند میزان سرچ و افزایش یا کاهش سرچ کلمه. همچنین می‌توانید با وارد کردن آدرس سایت رقبایتان، اطلاعاتی در مورد سئوی سایت آن‌ها نیز مشاهده کنید.

کیورد پلنر گوگل (Google Keyword Planner)

کیورد پلنر گوگل ابزار رایگان گوگل است که می‌تواند کلمات کلیدی که زیاد جستجو شده‌اند را به شما نمایش دهد. برای کار با این ابزار نیازمند اکانت گوگل ادز هستید. در ابزار تحقیق کلمات کلیدی کیورد پلنر گوگل می‌توانید لیستی از انواع کلمات کلیدی مرتبط را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید ببینید در یک بازه زمانی خاص چه میزان این کلمات جستجو شده‌اند.

ابزار KWFinder شرکت Mangools

ابزار KWFinder یکی از مفیدترین ابزارهای کیورد ریسرچ محسوب می‌شود که اطلاعات آن از نظر دقت بسیار باکیفیت هستند. در این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی مختلف و مرتبط را مشاهده کنید و آمار هرکدام را بررسی کنید. همچنین می‌توانید کلمات کلیدی رقبایتان را نیز ببینید و رتبه سایت خود را روی کلمات کلیدی به صورت روزانه ردیابی کنید.

وب‌سایت Answer The Public

این وب‌سایت یکی از سایت‌های جذاب در بین ابزارهای کیورد ریسرچ است. در این سایت با وارد کردن کلمه کلیدی اصلی خود می‌توانید بسیاری از کلمات کلیدی مرتبط را به صورت گراف‌ها و دسته‌بندی‌های بسیار منظم و جذاب مشاهده کنید.

انجمن‌های آنلاین مثل Reddit و Quora

انجمن‌های آنلاین، وب‌سایت‌هایی هستند که کاربران به صورت رایگان می‌توانند یک موضوع را به اشتراک گذاشته یا سوال خود را بپرسند و بقیه کاربران به آن‌ها پاسخ می‌دهند. این انجمن‌ها برای کسب‌وکارها، تولیدکنندگان محتوا و متخصصان سئو می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا از بین سوال‌ها و مطالبی که به اشتراک گذاشته می‌شود می‌توان متوجه شد که کاربران چه دغدغه‌ها و سوالاتی دارند.

پیشنهادهای یوتیوب

یوتیوب با اینکه فقط محتوای ویدئویی را پوشش می‌دهد اما از نظر غنی بودن محتوا واقعا قدرتمند است و در همه حوزه‌ها می‌توانید در این پلتفرم، محتوای ویدئویی پیدا کنید.
با جستجوی کلمه کلیدی اصلی خود در این شبکه اجتماعی، می‌توانید پیشنهادات زیادی ببینید که توسط کاربران دیگر جستجو شده‌اند و از آن‌ها برای تکمیل لیست کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

انجمن‌های تخصصی (Forums)

انجمن‌های تخصصی یا فروم‌ها، وب‌سایت‌هایی هستند که در مورد یک موضوع خاص در آن‌ها صحبت می‌شود؛ مانند برنامه‌نویسی یا گرافیک. این انجمن‌ها برای شبکه‌سازی بسیار مفید هستند زیرا در آن‌ها فقط افرادی هستند که در یک حوزه خاص فعالیت می‌کنند. با مراجعه به فروم‌های تخصصی حوزه کاریتان می‌توانید با این افراد صحبت کنید یا سوالات و مطالب آن‌ها را مشاهده کنید و از آن‌ها ایده برای تولید محتوا یا کلمات کلیدی استخراج کنید.

راهنمای کیورد ریسرچ با ابزار حرفه‌ای و کاربردی جت سئو

جت سئو یکی از بهترین ابزارها برای وبمستران و صاحبین کسب‌وکار و وب‌سایت‌ها است که امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ابزار ایرانی برای کاربران ایرانی در مقایسه با ابزارهای خارجی بسیار مناسب است، هم از لحاظ قیمتی و هم از لحاظ دقت بالایی که برای داده‌های ایرانی دارد.

یکی از امکاناتی که جت سئو در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بررسی کلمات کلیدی رقبا و کلمات پر سرچ در حوزه کاری شماست. همچنین امکاناتی مانند بررسی گسترده جستجوی کلمات و بررسی سختی کلمات را نیز ارائه می‌دهد.

راهنمای استفاده از بخش واژه گستر جت سئو

به کمک بخش واژه گستر می‌توانید به راحتی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خودتان را پیدا کنید. برای استفاده از بخش واژه گستر کافی است آدرس سایت خود را در جت سئو ثبت کنید و کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید و کمی صبر کنید تا لیست کاملی از کلمات کلیدی مرتبط را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید خروجی اکسل این کلمات را دریافت کنید.

راهنمای استفاده از بخش تحلیل دامنه رقبا جت سئو

این قسمت به شما این امکان را می‌دهد که با وارد کردن دامنه سایت خود یا یکی از رقبا، میزان سهم بازار هرکدام را مشاهده کنید و همچنین یک لیست از کلمات کلیدی که رقبایتان استفاده کرده‌اند در اختیار شما قرار می‌دهد.

راهنمای استفاده از بخش ساختار محتوا جت سئو

بخش ساختار محتوای جت سئو به شما کمک می‌کند به کمک بازخوردهای الگوریتم رنک برین گوگل، بفهمید چگونه محتوایی تولید کنید که در کلمه کلیدی مورد نظر شما از گوگل ورودی خوبی دریافت کنید.

در ابتدا نتایج مربوط به گوگل ترندز قابل مشاهده است و سپس میزان کلمات محتوا و محل استفاده از محتوای تولید شده را به شما پیشنهاد می‌دهد. در ادامه عبارات مرتبط با کلمه کلیدی داده شده که کاربران در گوگل جستجو کرده‌اند، نمایش داده می‌شود. همچنین پیشنهادهایی برای alt تصاویر و متای توضیحات آورده شده است.

در بخش بعد پیشنهاداتی برای عنوان صفحه و تگ‌های هدینگ ارائه شده که بعضی از آن‌ها با رنگ زرد و خاکستری مشخص شده‌اند. رنگ زرد به معنی این است که کیورد پیشنهاد شده بیشترین شباهت را به کیورد داده شده دارد و رنگ خاکستری به این معنی عناوینی است که می‌توانید به کلمات مورد نظر خود تغییر دهید.

در بخش انتهای صفحه، نمودار چگالی و فراوانی قرار دارد. چگالی به معنی نسبت دفعات استفاده شده از یک کلمه به کل کلمات محتوای موجود در 10 سایت صفحه اول گوگل است و فراوانی نیست نسبت تعداد سایت‌هایی است که کلمه مورد نظر در آن‌ها وجود دارد به کل سایت‌ها.

راهنمای استفاده از بخش شکاف کلمه کلیدی جت سئو

بخش شکاف کلمات کلیدی (کیورد گپ) به شما این امکان را می‌دهد تا لیست کلمات کلیدی که رقبای شما روی آن‌ها کار می‌کنند و شما کار نمی‌کنید را ببینید.

مقایسه ابزار کیورد ریسرچ جت سئو با سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

اگر از ابزارهای مختلف حوزه کیورد ریسرچ استفاده کرده باشید می‌توانید ببینید که هرکدام از آن‌ها امکانات خاصی دارند که سایر ابزارها ندارند. همچنین اکثر آن‌ها یک مشکل مشترک دارند، اینکه دقت آن‌ها در انتخاب کلمات فارسی پایین است. ابزار کیورد ریسرچ جت سئو تلاش می‌کند تا تمام امکانات این ابزارها را یک جا جمع کرده و با دقت بسیار بالا در زبان فارسی، یک مجموعه کامل را در اختیار کاربران قرار دهد. همچنین قیمت این ابزار در مقایسه با ابزارهای خارجی بسیار پایین‌تر است.

فقط کافیست از 7 روز استفاده رایگان این ابزار استفاده کنید تا ببینید این نه فقط در بخش کیورد ریسرچ بلکه در بخش‌های دیگر مانند ساختار محتوا، لینک سازی، خطاهای سئو و ... نیز یک ابزار کامل و همه جانبه را در ارائه کرده است.

جمع‌بندی

تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی از مهم‌ترین گام‌های شروع فرایند سئوی وب‌سایت است که اگر به درستی برداشته شود سایت شما را چند قدم به پیش خواهد برد. در این مطلب سعی کردیم به طول کامل کیورد ریسرچ را تشریح کنیم و ابزارهای این حوزه را بشناسیم. همچنین به معرفی ابزار بسیار مفید ایرانی جت سئو پرداختیم که امکانات کم نظیری در بحث کیورد ریسرچ ارائه می‌دهد. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

اگر به دنبال تحلیل سئو سایت خود هستید پیشنهاد می کنیم از ابزار جت سئو استفاده کنید. این ابزار یک افزونه سئو کروم هم دارد که تحلیل هر صفحه وب را در سریعترین زمان ممکن امکان پذیر می کند. اگر هم به دنبال بررسی رتبه سایت در ایران هستید می توانید به صفحه مربوطه در جت سئو مراجعه کنید.
 

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی است که طی آن تلاش می کنیم ادبیات جستجوی مخاطبان خود را شناسایی کنیم و سپس محتواهایی تولید کنیم که با همان ادبیات با کاربران سخن بگویند. این کار هم رضایت گوگل و هم رضایت کاربران را به دنبال دارد و به همین دلیل بسیار مهم است.

بله. هر چند گوگل معناگرا شده است اما هنوز هم به وجود کلمات کلیدی در محتوا توجه می کند. بنابراین همچنان لازم است تحقیق کلمات کلیدی انجام شود. از طرف دیگر تحقیق کلمه کلیدی به ما کمک می کند تا با ادبیات جستجوی کاربرانمان بیشتر آشنا شویم و محتوای سایتمان را برای جامعه هدفمان شخصی سازی کنیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید