روی کدام کلمات کلیدی کار کنم که بهتر نتیجه بگیرم؟ چه تیتری بنویسم که جذابتر باشد؟ کدام کلمات همخانواده بهتر است؟ طول محتوا چقدر باشد که رتبه بهتری بگیرم؟ کاربران چه عباراتی را بیشتر جستجو میکنند؟ اگر دنبال پاسخ این سوالات و دیگر سوالات مهم در این زمینه هستید، میخواهیم شما را با یک ابزار قدرتمند ایرانی آشنا کنیم.
استفاده از کلمات مناسب تأثیر بسیار زیادی در رتبه کلمات کلیدی وبسایت شما دارد، زیرا بررسیها نشان میدهد که ۷۵ درصد از کاربران هیچوقت به صفحه دوم نتایج نمیروند. بنابراین واضح است که شما برای کسب موفقیت باید در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرید. با توجه به این نکته، تحقیقات کلمات کلیدی در جلب توجه بازدیدکنندگان و حفظ آنها اهمیت ویژهای دارد. همیشه سوالات زیادی در این زمینه وجود دارد که باعث میشود هر چه جلوتر روید بیشتر سردرگم شوید. از جمله مهمترین سوالات میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- کدام کلمات کلیدی بهتر رتبه میگیرند؟
- کلمات همخانواده و پرجستجوی مرتبط با کلمه کلیدی موردنظر من کدامست؟
- طول محتوا در سئو چقدر و مطلب چند کلمه باشد بهتر رتبه میگیرد؟
- ترکیب واژهها و کلمات هممعنی با کلمه کلیدی کدامند؟
- فراوانی استفاده از کلمه کلیدی و سختی آن چقدر است؟
- چه تیتری بنویسم که جذابتر باشد و کلیک بیشتری بگیرد؟
- در توضیحات متا چه چیزی بنویسم که نظر مخاطب جلب شود؟
- کاربران چه عبارات مرتبطی را بیشتر جستجو میکنند؟
- و...
بیشتر ابزارهایی که مورد استفاده قرار میگیرند، نمونههای خارجی هستند که در قوی بودن آنها شکی نیست، ولی برای کاربران ایرانی محدودیتهای مختلفی چون پرداخت ارزی و هزینههای بالا، نبود پشتیبانی مناسب، مسدود بودن برخی قابلیتها، مشکل با زبان فارسی و... وجود دارد. اما به جای نگرانی نسبت به این موضوع خیلی راحت میتوانید از ابزارهای قدرتمند و ایرانی ساختار محتوا و واژه گستر جت سئو برای تحقیق بهترین کلمات کلیدی استفاده کنید که تمام امکانات نمونههای مشابه خارجی و حتی قابلیتهای بهتر را در خود جای داده است. در این مقاله با تحقیق کلمه کلیدی، اهمیت و اهداف آن، عوامل مؤثر در انتخاب کلمات و عبارات کلیدی مناسب و همچنین مراحل انجام و ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنا میشوید.
تحقیق کلمات کلیدی چیست؟
کاربران براساس نیاز و نیتشان، کلمات را در موتورهای جستجو وارد کرده و آنها را سرچ میکنند. اگر بدانید کاربران در پی چه چیزی هستند، در نتیجه میتوانید محتوای خود را پیرامون این موضوعات متمرکز کنید. تحقیق در مورد کلمات کلیدی درک بهتری درباره میزان تقاضا برای کلمات کلیدی خاص و میزان رقابت برای این کلمات و پیشنهادهایی در جهت بهینهسازی بهتر به بازاریابان ارائه میدهد.
تحقیقات کلمات کلیدی فقط درباره اطلاع یافتن از تعداد جستجوهای یک کلمه کلیدی خاص نیست، بلکه در مورد بررسی عبارتها و کلمات مختلفی است که مردم برای تحقیق در مورد ایده یا موضوعی مشخص استفاده میکنند. به همین ترتیب تحقیق در مورد کلمات کلیدی محبوب نه تنها بخش بزرگی از سئو است، بلکه همچنین عنصری اصلی در بازاریابی محتوایی است. همچنین این تحقیق میتوانند به شما در یافتن ایدههایی برای نوشتههای بعدی وبسایت مفید باشد و در آشنایی با نیازهای مخاطبان و زبان جستجوی آنها نیز کمککننده هستند. در نهایت با تحقیق روی کلمات و عباراتی که افراد در موتورهای جستجو تایپ میکنند و با استفاده از این تحقیقات برای ایجاد محتوای هدفمند، میتوانید ترافیک مناسبی را (ترافیکی با احتمال تبدیل بالا) برای سایت خود ایجاد کنید.
اهمیت تحقیق کلمات کلیدی در موفقیت کسبوکار
تا اینجا مشخص شد که تحقیق در مورد کلمات کلیدی روشی است برای یافتن عبارات و اصطلاحات رایج مخصوص کسبوکار که بازدید از سایت را افزایش میدهد و یکی از مؤثرترین روشهای بهینهسازی وبسایت است. تحقیقات کلمات کلیدی به شما کمک میکند پایه و اساس استراتژی سئو را بنیانگذاری کنید. بهتر است تحقیقات کلمات کلیدی را در مراحل اولیه کمپین خود انجام دهید تا بتوانید از نتایج حاصل از تحقیقات برای تدوین ایدههایی برای محتوای وب و حتی نامگذاری محصولات یا خدمات استفاده کنید.
با اینکه افراد بسیاری اینگونه استدلال میکنند که کلمات کلیدی دیگر مانند قبل اهمیت ندارند یا در آینده ضروری نخواهند بود. اما در واقع این کلمات و عبارات نه تنها برای رتبهبندی موتورهای جستجو بلکه برای درک هدف جستجوی کاربران بسیار مهم هستند. تا وقتیکه کاربران پرسوجوی خود را در موتور جستوجو تایپ میکنند، درک موارد زیر اهمیت بسیاری برای کسب موفقیت در کسبوکار شما دارد:
- کاربران چه چیزی را جستجو میکنند (پرسش و نیاز آنها چیست؟)
- این پرسشها چقدر برای کسبوکار شما اهمیت دارند؟
- چگونه میتوان بهترین محتوا را برای پاسخ دادن به این پرسشها ایجاد کرد؟
فرایند تحقیق درباره کلمات کلیدی در طول سالها و همراه با تحولات سئو پیشرفت کرده است. قبلا تراکم کلمه کلیدی یا تعداد دفعاتی که یک عبارت جستجو در محتوای شما ظاهر میشد بر رتبهبندی SERP تأثیر میگذاشت، اما امروزه موتورهای جستجو مطالبی را که به خوبی نوشته شده و مطابق با هدف جستجو هستند را در اولویت قرار میدهند. از آنجاییکه که کلمات کلیدی پایه و اساس سئو هستند، بنابراین لازم است در محتوای خود از کلمات مناسب استفاده کنید تا کاربران بهراحتی وبسایت شما را پیدا کنند. اهمیت تحقیقات کلمات کلیدی به این خاطر است که نه تنها به شما کمک میکند تا از کلمات و عبارات مورد جستجوی افراد استفاده کنید، بلکه میزان سختی و آسانی رتبهبندی و جذب ترافیک از طریق استفاده از هر عبارات کلیدی را برای شما مشخص میکند.
بیشتر بخوانید: تولید محتوا سایت چیست؟ تولید محتوا بر اساس اصول سئو
اهداف تحقیق کلمات کلیدی
هدف اصلی تحقیقات کلمات کلیدی این است که بینش عمیقتری نسبت به مخاطبان خود پیدا کنید. این تحقیقات مواردی همچون نحوه جستجوی آنلاین کاربران، موضوعات مورد توجه آنها و کسبوکارهای مورد علاقه آنها را برای شما روشن میکند. بدون استفاده از استراتژی کلمه کلیدی مناسب، ممکن است محتوای شما نتواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند و در نهایت رتبه خوبی در نتایج موتور جستجو کسب نمیکنید. بسیاری از کسبوکارها از تحقیق درباره کلمات کلیدی چشمپوشی میکنند و استراتژیهای خود را به جای دادههای واقعی براساس فرضیات بنا میکنند. این موضوع باعث افزایش نرخ پرش و کاهش رتبه کسبوکارها میشود. برای به دست آوردن ترافیک باکیفیت باید تحقیقات کلمات کلیدی را به صورت هدفمند انجام دهید و در انجام این کار کوتاهی نکنید.
شما باید عادتهای جستجوی خریدار و کلمات کلیدی مورد استفاده او را درک کنید و با ایجاد محتوایی که به صورت هوشمندانه و معنیدار از کلمات کلیدی مخاطبان استفاده میکند، آنها را جذب کنید.
بنابراین انجام درست تحقیقات کلمات کلیدی باعث هدایت ترافیک قابل توجهی به سایت شما میشود. به طور کلی تحقیق در مورد کلمات کلیدی در جهت دستیابی به اهداف زیر انجام میشود:
- شناسایی کلمات کلیدی متناسب با اهداف کسبوکار
- اولویتبندی کلمات کلیدی بر اساس نرخ تبدیل
- تطبیق کلمات کلیدی با صفحات سایت
- تدوین استراتژی محتوا
- شناخت فرصتهای جدید برای افزایش بازدید و فروش
عوامل مؤثر در انتخاب کلمه کلیدی
ممکن است در آغاز کار کمپین سئو، انتخاب کلمات کلیدی مناسب سخت به نظر برسد. شما باید در ابتدای کار برای انتخاب کلمات کلیدی زمان و هزینه زیادی صرف کنید تا در نهایت بتوانید رتبه سایت خود را بالا ببرید. عوامل بیان شده در ادامه این مطلب راهنمای تحقیق کلمات کلیدی برای شما هستند و نقش بسیار زیادی در انتخاب درست کلمات کلیدی و در نتیجه صرفهجویی در زمان و هزینه شما دارند. توجه داشته باشید که انتخاب درست کلمات کلیدی در شروع کار اهمیت ویژهای دارد، زیرا در صورت انتخاب کلمات نامناسب ایجاد تغییرات در اواسط کار میتواند سخت و هزینهبر باشد
میزان جستجوی کاربران (Search Volume)
آنچه در انتخاب کلمات کلیدی بدیهی است، انتخاب کلماتی است که کاربران به دنبال آنها هستند. بنابراین شما باید در مورد میزان جستجو برای کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر تحقیق کنید و از جذب ترافیک توسط این کلمات مطمئن شوید. هر چه تعداد بیشتری از کاربران کلمه مورد نظر را جستجو کرده باشند، در نتیجه امکان افزایش رتبه کلمات کلیدی و دستیابی به موفقیت با استفاده از آن کلمه کلیدی بالاتر میرود.
میزان رقابت و سختی کلمات کلیدی (Keyword Difficulty)
یکی از عوامل مهم در انتخاب کلمه کلیدی مناسب دانستن میزان رقابت برای این کلمه است. راحتترین کار این است که با سرچ آن کلمه از رقبای خود باخبر شوید. در برخی مواقع اطلاع از رقبا و چگونگی استفاده آنها از کلمات کلیدی مورد نظر شما میتواند ایدههای محتوایی بسیار خوبی ارائه دهد.
پس با استفاده از ابزار تحقیق کلمه کلیدی مناسب، تجزیه و تحلیل رقبا و اطلاع از میزان استفاده دیگران از کلمات و عبارات کلیدی میتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. میزان سختی کلمه کلیدی نیز به شما کمک میکند تا بدانید چه میزان باید تلاش کنید تا رتبه سایت خود را با استفاده ار این کلمه کلیدی افزایش دهید.
متناسب بودن با قصد جستجو (search Intent)
قصد جستجو اشاره به این موضوع دارد که کاربر در هنگام تایپ هر کلمه کلیدی خاص در موتور جستجو به دنبال چه وبسایتی میگردد. قرار دادن کلمات کلیدی با توجه به قصد جستجوی کاربران مانند «خرید» در استراتژی کلمات کلیدی باعث میشود که کاربران را برای انجام اقدام مطلوب به وبسایت خود جذب کنید. در واقع شما با تحقیق کلمات کلیدی متوجه میشوید که کاربران قصد انجام چه کاری را دارند و با انتخاب کلمات کلیدی طبق قصد کاربران نرخ تبدیل خود را افزایش میدهید.
نرخ کلیک کاربران (CTR)
هنگام تحقیق درباره کلمات کلیدی، نرخ کلیک به شما کمک میکند تا بدانید کاربران چند بار روی این کلمه کلیدی کلیک کردهاند. ابزارهای مختلف تحقیقات کلمات کلیدی، آمار CTR مربوط به کلمات مورد نظر شما را در طی یک هفته یا ماه به شما ارائه میدهند.
بروز و ترند بودن کلمه کلیدی (Trend)
یکی دیگر از عوامل مؤثر بر انتخاب کلمه کلیدی، ترند بودن آن است. بسیار مهم است که شما به شیوهای که کاربران یک عبارت را جستجو میکنند توجه داشته باشید و در انتخاب کلمات کلیدی خود از عباراتی که متداولتر و بروزتر هستند استفاده کنید. برخی از ابزارهای تحقیق درمورد کلمات کلیدی مانند گوگل ترندز در بررسی این فاکتور به شما کمک میکنند.
مراحل انجام تحقیق کلمات کلیدی یا Keyword Research
تحقیق در مورد کلمات کلیدی با فکر کردن در مورد نحوه جستجوی مشتریان بالقوه شما شروع میشود. با طی مراحل گفته شده میتوانید تحقیق درباره کلمات کلیدی را به بهترین روش انجام دهید. در واقع با به کارگیری این مراحل، فرایند تحقیق کلمه کلیدی میتواند بسیار ساده، بدون پیچیدگی و با حداکثر بازدهی انجام شود.
اهداف کسبوکار خود را به صورت دقیق مشخص کنید
اولین کار در تحقیق کلمات کلیدی این است که هدف کسب و کار خود را بدانید. تعیین اهداف کسب و کار به شما کمک میکند که وقت و انرژی خود را صرف یافتن کلمات کلیدی کنید که به شما در رسیدن به هدف کسب و کارتان کمک میکنند.
در مورد حوزه کار خود به خوبی تحقیق کنید
پس از مشخص کردن هدف کسب و کار خود بهتر است در مورد فرصتها و تهدیدهای موجود، میزان رقابت، کسب و کارهای موفق در حوزه کاری خود و نقاط قابل بهبود در این حوزه به خوبی تحقیق و مطالعه کنید.
از طوفان فکری برای یافتن کلمات کلیدی استفاده کنید
کلمات کلیدی بنیادی یا SEED پایه و اساس فرایند تحقیق کلمه کلیدی هستند. این کلمات جایگاه شما را تعریف میکنند و به شما در شناسایی رقبا کمک زیادی میکنند. هر ابزار تحقیق کلمات کلیدی یک کلمه کلیدی پایه و اصلی میخواهد تا از آن برای تولید لیست بزرگی از ایدههای کلمات کلیدی استفاده کند. بنابراین اولین کار این است که جلسهای با حضور سایر همکاران و شرکا برگزار کنید و با استفاده از طوفان فکری هر ایدهای که در مورد کلمات کلیدی اصلی به ذهنتان میرسد را یادداشت کنید. بهتر است در این مرحله خود را جای مشتری بگذارید و از دیدگاه مشتری کلمات کلیدی را ارائه دهید.
تحلیل کلمات کلیدی رقبا: چرخ را از اول اختراع نکنید
بررسی اینکه کدام کلمات کلیدی قبلا ترافیک قابل توجهی را برای رقبا به ارمغان آوردهاند، به شما کمک زیادی میکند و کار شما راحتتر میشود. اما ابتدا باید آن رقبا را شناسایی کنید و در اینجا لیستی که از مرحله طوفان فکری به دست آوردهاید در یافتن رقبا مفید است. کافیست یکی از کلمات کلیدی مرحله طوفان مغزی خود را در گوگل جستجو کنید تا رقبایی را شناسایی کنید که بالاترین رتبه را دارند.
استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
بررسی رقبا یکی از مهمترین روشهایی است که در پیدا کردن ایدههای محتوایی به شما کمک میکند. بر همین اساس میتوانید شکافهای محتوایی موجود در بازار را شناسایی کنید. ابزارهای تحقیقات کلمات کلیدی معمولا به این شکل کار میکنند که شما کلمه کلیدی اصلی و پایه خود را وارد میکنید و آنها ایدههای کلمات کلیدی را بر اساس آن کلمه از پایگاه داده خود بیرون میکشند و به شما ارائه میدهند. ابزارهای رایگان و غیررایگان زیادی برای تحقیقات کلمات کلیدی وجود دارد که بر حسب نیاز میتوانید از هر کدام استفاده کنید.
لیستی از کلمات کلیدی تهیه کنید
بعد از استفاده از ابزار مناسب برای تحقیق کلمات کلیدی باید لیستی از ایدهها و پیشنهادهای به دست آمده توسط این ابزار تهیه کنید.
کلمات کلیدی را هدفگذاری کنید (Keyword Targeting)
در این مرحله باید کلمات کلیدی موجود در لیست خود را با توجه به اهداف کسب و کار خود دستهبندی کنید. برای هر کلمه کلیدی باید نوع صفحه و محتوای مناسب را برای پرداختن به آن ایجاد کنید. درک نحوه انجام این کار مرحله مهمی در روند تحقیق درباره کلمات کلیدی است که میتوانید آن را در دو گام ساده زیر انجام دهید.
کلمات را دستهبندی کنید (تعیین کلمات کلیدی برای هرصفحه)
کلمات کلیدی لیست خود را نگاه کنید و از خود بپرسید که کدام کلمات کلیدی به هم مرتبط هستند؟ کلمات کلیدی مربوط به موضوعی خاص را در یک دسته قرار دهید.
Search Intent یا نوع صفحه متناسب با کلمه کلیدی را مشخص کنید
بعد از دستهبندی کلمات کلیدی حالا باید مشخص کنید که با توجه به نوع وبسایت شما (مثلا فروشگاه آنلاین یا وبلاگ) کدام دسته از کلمات کلیدی برای قرار گرفتن در صفحات محصول مناسب هستند و از کدام دسته باید برای محتوای وبلاگ خود استفاده کنید.
کلمات کلیدی را اولویتبندی کنید
پس از مشخص کردن تمام کلمات کلیدی و قرار دادن آنها در یک لیست بهتر است در مقابل هر کدام با توجه به میزان اهمیتی که برای کسبو کار شما دارند، عددی را برای نشان دادن اولویت آنها اختصاص دهید.
تحقیق کلمات کلیدی – از کدام کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنیم که نتیجه بهتری بگیریم؟
همانطور که میدانید گوگل میتواند با خواندن مطالب سایت بهطور کامل موضوع محتوا را متوجه شود و براساس آن سایت شما را وارد سیستم رتبهبندی کند. بنابراین محتوایی که میخواهیم در سایت قرار دهیم اهمیت بسیار زیادی دارد و باید بدانیم چه کلماتی در محتوا مهمتر هستند و از کدامیک بیشتر استفاده کنیم؟
چگونه از تغییرات الگوریتم گوگل مطلع شویم؟
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
هنگامی که لیست اولیه خود را از طریق طوفان فکری و تجزیه و تحلیل سایت خود، انجام تحقیقات رقابتی و غیره ایجاد کردید، نوبت به استفاده از یک ابزار سئو مناسب فرا میرسد. ابزارهای مناسب تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک میکنند تا کلمات کلیدی دقیقتر و مرتبطتر با برند خود را پیدا کنید. با استفاده از این ابزارها ممکن است با کلمات و عبارات جدیدی مواجه شوید که اصلا به آنها فکر نکرده بودید و آنها را در نظر نگرفته بودید. ابزارهای مختلفی برای تحقیقات کلمات کلیدی به صورت رایگان و غیر رایگان موجود است. در ادامه چند ابزار کاربردی و محبوب برای تحقیق کلمه کلیدی معرفی میشوند.
- پیشنهادهای گوگل (Google Suggestion)
- گوگل سرچ کنسول (Google Search Console)
- ابزار تحقیق کلمات کلیدی Ahrefs
- سایت Moz
- ابزار SEMRush
- کیورد پلنر گوگل (Google Keyword Planner)
- ابزار KWFinder شرکت Mangools
- وبسایت Answer The Public
- انجمنهای انلاین مثل Reddit و Quora
- پیشنهادهای یوتیوب
- انجمنهای تخصصی (Forums)
- ابزار کلمه کلیدی Jet SEO
ابزار تحقیق کلمات کلیدی جت سئو (Jet SEO)
در جت سئو چندین ابزار و قابلیت جذاب را برای کمک به شما طراحی کردهایم که بتواند این موارد را برای شما بهطور کامل تحلیل کند و گزارش کاملی از آنها به شما نمایش دهد. اولین ویژگی جذاب این سرویس ساختار محتوا نام دارد که با دریافت بازخورد از الگوریتم رنک برین گوگل، به شما پیشنهاد میدهد در محتوای خود از چه عباراتی استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بهدست آورید. در حقیقت ساختار محتوا براساس الگوریتم رنک برین مطابق با نیاز کاربر فاکتورهای مختلف را در جستجوهای مختلف وزندهی میکند. مثلا وقتی شما به دنبال آموزش پخت نوع خاصی از غذا میگردید، به شما ویدیوهای آموزشی مربوط به پخت همان غذا را نشان میدهد یا اگر دنبال نحوه استفاده صحیح از ماسک هستید، مطالب آموزشی مربوط به آن را به شما نمایش میدهد و... .
ساختار محتوا از چندین بخش مهم تشکیل شده است که به ترتیب آنها را توضیح میدهیم. در قدم اول این ابزار پیشنهادات کلی خود را درباره محتوای شما ارائه میدهد، یعنی اینکه متن حاوی چند کلمه باشد، تصویر داشته باشد یا نداشته باشد، محلی بودن یا نبودن و... که میتواند در کیفیت مطالب شما مفید باشد.
استفاده از ابزار ساختار محتوا جت سئو
جت سئو گزارشهای مختلفی از تحلیل وضعیت سایت در اختیار شما قرار میدهد. به کمک این سرویس تحلیلی میتوانید وضعیت سئوی سایتتان را به صورت کامل تحلیل کرده و گزارشهای دقیقی را در بخشهای زیر دریافت کنید:
- تحلیل صفحات سایت شامل عناوین، توضیحات، خطاها، ریدایرکت و نوایندکس
- گزارش همنوع خواری
- گزارش کنونیکال
- رتبه کلمات کلیدی
- گزارش ایستواژهها
- لینکهای خروجی
- ساختار محتوا
یکی از گزارشهای کامل جت سئو مربوط به ساختار محتوا است که به صورت دقیق موارد زیر را برای شما مشخص میکند تا به کمک آن بتوانید بهترین محتوا را تولید و منتشر کرده یا محتوای قبلی را بهینهتر کنید:
- حداقل و حداکثر کلمات و تعداد کلمات پیشنهادی
- عبارتهای مرتبطی که کاربران گوگل جستجو میکنند
- استفاده از تصاویر در محتوا
- نمودار چگالی و فراوانی به صورت ترکیبی
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای عنوان صفحه
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای متای توضیحات
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای تگهای heading
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای متن تصاویر
ابزار ساختار محتوا جت سئو چگونه کار میکند؟
در واقع ساختار محتوا جت سئو با دریافت بازخورد از الگوریتم رنک برین گوگل، به شما پیشنهاد میدهد در محتوای خود از چه عباراتی استفاده کنید که بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. برای انجام این کار کافیست عضو جت سئو شوید و سایتتان را تحلیل کنید تا علاوه بر دریافت گزارش کنونیکال، بتوانید گزارش جامعی از بخشهای دیگر نیز دریافت کنید.
در ادامه به قسمتی میرسیم که پرجستجوترین عبارات کاربران را در گوگل نمایش میدهد. این عبارات بسیار مهم هستند، چون بازدید بالایی دارند و میتوانند ورودی ارزشمندی را از طریق گوگل به سایت شما هدایت کنند. برای تولید محتوای مناسب، بهتر است برای هر کدام از کلمات پرسرچ، بسته به نوع طبقهبندی کاری که در آن فعال هستید، برنامهریزی کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بهدست آورید.
- نمودار چگالی و فراوانی
در قسمت نمودار چگالی و فراوانی بهطور شهودی و آماری گزارش دقیقی از کلمات مورد نیاز به همراه تعداد فراوانی و چگالی به شما ارائه میدهد تا بتوانید درک درستی از مقدار مورد نیاز برای استفاده در محتوای خود داشته باشید.
- کلمات کلیدی پیشنهادی - عنوان صفحه
عنوان صفحه یکی از اولین مواردی است که گوگل به آن توجه میکند. در حقیقت تگ تایتل صفحه، گویای هدف اصلی محتوای شماست، به همین خاطر بایستی به درستی انتخاب شود. ساختار محتوا سعی میکند تا بهترین کلمهها را برای قرارگرفتن در عنوان صفحه شما به شما پیشنهاد دهد.
- کلمات کلیدی پیشنهادی - متای توضیحات
بعد از عنوان، دیسکریپشن بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل بسیاری از افراد متخصص سئو روی این دو مورد بسیار حساس هستند و با دقت عمل میکنند.
- کلمات کلیدی پیشنهادی - تگهای heading
تگهای هدینگ h1 تا h6 برای انتقال سریع هدف محتوا به کاربر و گوگل مورد استفاده قرار میگیرد و همانطور که میدانید h1 بهعنوان سرتیتر اصلی و بقیه هدینگها به ترتیب بهعنوان میانتیترها برای کامل کردن مطلب مورد استفاده قرار میگیرند. تگ h1 دارای بیشترین اهمیت است. پس مهم است که بدانیم از چه کلماتی در هدینگها استفاده کنیم.
- کلمات کلیدی پیشنهادی - alt تصاویر
در این بین کلماتی که برای alt یا متن جایگزین تصاویر درج میکنیم، اهمیت زیادی دارند. یکی از مواردی که برای سئو سایت اهمیت دارد ویژگی alt تصاویر است که بایستی به آنها حتما توجه کرد و کلمات اصلی و مدنظر سایت را در آنها نیز قرار دهیم.
پس بهطور کلی میتوانیم بگوییم که ساختار محتوا یکی از ابزارهای بسیار کاربردی و کمنظیر برای تولید محتوای هدفمند است. کارهایی که ساختار محتوا انجام میدهد را میتوان بهصورت زیر خلاصه کرد:
- تعیین حجم محتوای مورد نیاز
- عبارتهای مرتبطی که کاربران گوگل جستجو میکنند
- استفاده از تصاویر در محتوا
- نمودار چگالی و فراوانی به صورت ترکیبی
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای عنوان صفحه
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای متای توضیحات
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای تگهای heading
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای متن تصاویر
واژه گستر
خیلی از مواقع اتفاق افتاده است که شما بهعنوان صاحب یک کسبوکار یا یک مدیر سئو به دنبال تحقیق کلمات کلیدی و یافتن کلمات پرسرچ و مورد هدف کاربر هستید تا بتوانید در نتایج جستجو رتبه بهتری بگیرید و کاربران را به سمت سایتتان هدایت کنید. برای این موضوع راهکارهای متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال میتوان به استفاده از ابزارهای خارجی که بسیاری از آنها هزینههای سنگینی دارند، تحقیقات بازار، پیشنهادات گوگل و راهکارهای دیگر اشاره کرد. اما در جت سئو ابزاری تحت عنوان واژه گستر آماده شده است که بتواند جایگزینی برای تمام موارد و ابزارهای دیگر باشد. برای دسترسی به واژه گستر کافی است سایت خود را در پنل کاربری جت سئو ثبت کرده و کلمه کلیدی مرکزی خود را در واژهگستر وارد کنید. سپس واژه گستر با قابلیتهایی که دارد خیلی سریع تمام کلمات کلیدی مورد نیاز شما را در اختیار شما قرار میدهد که بسیاری از کاربران آنها را جستجو میکنند.
جمعبندی
در این نوشته با اهمیت تحقیق کلمات کلیدی و مراحل انجام آن آشنا شدید. مطمئن باشید که با به کار گیری مطالب بالا و استفاده از ابزار مناسب میتوانید بازدید سایت خود را به میزان بسیار زیادی افزایش دهید.
بهتر است کلمات کلیدی خود را چند ماه یکبار مجددا ارزیابی کنید. سه ماه یکبار زمان مناسبی برای ارزیابی کلمات کلیدی است، البته در مورد کسبوکارهای متفاوت این زمان فرق میکند. پس از کسب اعتبار در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) میتوانید با افزودن کلمات کلیدی به لیست خود در کنار کلمات فعلی به موفقیتهای جدیدتری برسید.
فراموش نکنید که استفاده از ابزار مناسب تحقیق درباره کلمات کلیدی تأثیر بسیار زیادی در میزان موفقیت شما دارد. دو ابزار قدرتمند ساختار محتوا و واژه گستر در این زمینه میتوانند کمک زیادی به شما کنند. زیرا در دسترس بودن آن روی گوشی تلفن همراه، برخورداری از پشتیبانی فارسی و نقل و انتقال ساده وجه میتواند مزیت بسیار مهمی برای ما فارسیزبانان مقیم ایران محسوب شود.