سئو خارجی

آموزش Screaming Frog SEO Spider ابزاری برای سئو
آموزش Screaming Frog SEO Spider ابزاری برای سئو
آموزش Screaming Frog SEO Spider شامل نصب و راه اندازی اسکریمینگ فراگ، خزیدن در وب سایت با اسکریمینگ فراگ، پیدا کردن ریدایرکت با اسکریمینگ فراگ و... را در جت سئو بخوانید.
آموزش گوگل کیورد پلنر برای کلمات کلیدی جدید
آموزش گوگل کیورد پلنر برای کلمات کلیدی جدید
آموزش گوگل کیورد پلنر برای یافتن کلمات کلیدی جدید به سئوکاران کمک زیادی می کند. در این مقاله از جت سئو به آموزش Google keyword planner پرداخته ایم.
منظور از تبادل لینک چیست؟
منظور از تبادل لینک چیست؟
تبادل لینک فرایندی است که در رتبه سایت تاثیرگذار است. در این مطلب از جت سئو انواع روش ها و نکات لازم برای دریافت بک لینک به همراه مزایا و معایب را می خوانید.
بهترین افزونه های google chrome برای سئو سایت
بهترین افزونه های google chrome برای سئو سایت
در این مقاله از جت سئو به معرفی مهمترین و پرکاربردترین افزونه های سئو در مرورگر گوگل کروم پرداخته ایم.
Link Bait یا طعمه لینک چیست + آموزش ساخت و تاثیر آن بر سئو
Link Bait یا طعمه لینک چیست + آموزش ساخت و تاثیر آن بر سئو
آشنایی با لینک طعمه و روش های ساخت آن مانند هدف گرفتن غرور و خودپسندی و تحت تاثیر قرار دادن احساسات مخاطب به همراه مثال های کاربردی در جت سئو
الگوریتم هیلتاپ چیست و چه تاثیری بر سئو مدرن دارد؟
الگوریتم هیلتاپ چیست و چه تاثیری بر سئو مدرن دارد؟
آشنایی با الگوریتم Hilltop (تپه) و تاثیر آن در سئو و نقش آن در سئو امروزی و همچنین نحوه بهینه سازی برای این الگوریتم را در این مقاله از جت سئو مطالعه کنید.
disavow چیست و نحوه انجام آن چگونه است؟
disavow چیست و نحوه انجام آن چگونه است؟
با لینک‌های مخرب سایتمان چکار کنیم؟ ما در این مطلب به شما نحوه کار با اصلی ترین ابزار گوگل برای بی تاثیر کردن لینک‌های اسپم یعنی ابزار disavow link را آموزش می‌دهیم.
تفاوت لینک دوفالو و نوفالو چیست و چه کاربردی دارند؟
تفاوت لینک دوفالو و نوفالو چیست و چه کاربردی دارند؟
همه چیز در مورد تفاوت لینک های فالو، نوفالو ،dofollow، noreferrer و کاربردهای آن ها را در سایت جت سئو بخوانید.
آموزش گوگل آنالیتیکس: تحلیل ترافیک سایت با google analytics
آموزش گوگل آنالیتیکس: تحلیل ترافیک سایت با google analytics
گوگل آنالیتیکس چیست؟ آموزش google analytics به زبان فارسی و مقایسه امکانات گوگل آنالیتیکس و جت سئو.
معرفی سایت SEMrush و آموزش کار با سمراش
معرفی سایت SEMrush و آموزش کار با سمراش
سایت SEMrush یکی از ابزارهای سئو است که با تحلیل سایت های رقیب، اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد برای یادگیری صفر تا صد سمراش، با جت سئو همراه باشید.
معرفی و آموزش ابزار Ahrefs
معرفی و آموزش ابزار Ahrefs
Ahrefs از مهم‌ترین ابزارهای مورد نیاز سئوکارها است و خدمات زیادی از قبیل تحقیق کلمات کلیدی، نمایش بک لینک‌های سایت ارائه می‌دهد که برای تحلیل رقبا کاربرد دارد.
gtmetrix چیست ؛ معرفی و آموزش آن و تغییرات جدید این ابزار
gtmetrix چیست ؛ معرفی و آموزش آن و تغییرات جدید این ابزار
سایت جی تی متریکس یکی از ابزارهای معتبر آنالیز سرعت سایت است، که به بهینه‌سازی سرعت سایت کمک شایانی می‌کند. برای یادگیری آن با جت سئو همراه باشید.

سئو خارجی سایت در کنار سئو داخلی، مکمل عملیات سئو برای یک وب‌سایت و کسب رتبه در صفحه نتایج جستجو است. بدون انجام تکنیک‌های سئو خارجی یا off page seo نمی‌توانید سایتتان را به صفحه اول نتایج موتورهای جستجو برسانید و در نتیجه نمی‌توانید از میان کاربران بی‌شمار گوگل بازدیدکننده بگیرید.
در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد چطور برای سایتتان سئو خارجی انجام دهید و چطور با روش‌های off page seo تعداد بازدیدکننده‌های سایتتان را افزایش دهید. با ما همراه باشید.

سئو خارجی سایت چیست؟

سئو خارجی سایت یا off page seo به تمام اقداماتی گفته می‌شود که خارج از سایت خودتان و با هدف بهبود رتبه سایت در صفحات نتایج سرچ موتورهای جستجو (SERP) انجام می‌دهید.
این اقدامات باید در نهایت منجر به افزایش محبوبیت و اعتبار سایتتان در میان کاربران و در نتیجه برای موتورهای جستجو شوند. چراکه تحقیقات نشان داده، میزان محبوبیت و اعتبار سایت‌ها در رتبه آن‌ها اثرگذار است.
سئو خارجی نیز دوشادوش سئو داخلی به بهبود رتبه سایت کمک می‌کند. هرگز نباید تصور کنید یکی مهم‌تر از دیگری است؛ بلکه سهم هر یک در رتبه سایت‌ها دقیقاً برابر با 50% است! پس شک نکنید که off page seo نیز به اندازه on page seo اهمیت دارد و باید به آن پرداخته شود.

سئو خارجی سایت شامل چه مواردی می‌شود؟

برای اینکه سایت خود را از نظر سئو خارجی بهینه سازی کنید باید به سیگنال‌هایی که موتورهای جستجو در خارج از سایت شما به آن توجه می‌کنند، اهمیت دهید. این سیگنال‌ها عبارت‌اند از:

  1. لینک‌سازی خارجی

بک لینک سازی در قلب سئو خارجی قرار داد. از نظر موتورهای جستجو همه بک لینک‌ها طبیعی ساخته شده‌اند نه به دست خود شما! بنابراین، چنانچه یک سایت دیگر به سایت شما لینک می‌دهد، از نظر موتورهای جستجو، یعنی محتوای آن صفحه از وب‌سایت شما به قدری باکیفیت و مفید بوده که ارزش لینک گرفتن را داشته است. از همین رو برای آن صفحه از سایت شما اعتبار بیشتری قائل می‌شوند.
اما ما معمولاً برای بهینه سازی سایتمان، خودمان در سایت‌های دیگر برای سایتمان بک لینک ایجاد می‌کنیم. برخی سایت‌ها این امکان را به ما می‌دهند. برای مثال:

  • فروم‌ها و انجمن‌ها: در انجمن‌ها و فروم‌های –ترجیحاً- مرتبط با موضوع سایت خود عضو شوید و آدرس سایتتان را در پروفایل یا در امضای خود قرار دهید.
  • خرید لینک: می‌توانید از سایت‌های فروش لینک، لینک‌های دائمی، باکیفیت و مرتبط با موضوع سایتتان خریداری کنید. توجه داشته باشید که همه سایت‌هایی که اقدام به فروش لینک می‌کنند، لینک‌های باکیفیتی نمی‌فروشند.
  • لینک سازی در کتاب اول: برخی سایت‌ها با هدف معرفی کسب و کارهای دیگر ساخته شده‌اند. سایت خود را در آن‌ها معرفی کرده و اطلاعات تماستان را وارد کنید.
  • تبلیغات بنری: برخی سایت‌ها نیز بخشی از فضای وب‌سایتشان را به صورت بنر یا حتی به صورت یک نوشته برای بک لینک سازی به وب‌سایت‌های دیگر اختصاص می‌دهند و شما می‌توانید این فضا را از آن‌ها خریداری کنید.
  1. ثبت در گوگل مپ

حتماً برای شما هم پیش آمده است که با سرچ برخی کلمات، در ابتدای صفحه نتایج با فهرست گوگل مپ و لیستی از آدرس کسب و کارهای مرتبط با عبارتی که سرچ کرده‌اید مواجه شوید.
اگر شما هم کسب و کارتان را در گوگل مپ ثبت کنید، نه تنها در سرچ های مرتبط نمایش داده می‌شوید بلکه هرگاه کاربر در مپس به دنبال آدرسی باشد، شما را خواهد یافت.

  1. سوشال مدیا

از دیگر روش‌های سئو خارجی یا off page seo این است که برای سایت خود در شبکه‌های اجتماعی یک صفحه بسازید و از سایتتان به تمام آن صفحات لینک دهید.
با فعالیت در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید بهتر با کاربران و مشتریانتان تعامل داشته باشید، به علاوه موقعیت‌های بیشتری برای جذب مشتری خواهید داشت که اگر از آن‌ها به درستی استفاده کنید می‌توانید کسب و کارتان را رونق دهید.
موتورهای جستجو نیز به سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی که به سوی سایت شما روانه می‌شوند توجه می‌کنند و آن را یک نمره مثبت برای سایتتان در نظر می‌گیرند.

  1. شبکه‌های اشتراک گذاری

با اشتراک گذاری ویدئوهای خود در شبکه‌های اشتراک گذاری هم چون آپارات، علاوه بر اینکه می‌توانید از آن‌ها بک لینک بگیرید، از آنجا که این شبکه‌ها کاربران زیادی دارند، ویدئوی خود را در معرض دید کاربران زیادی قرار خواهید داد و در نتیجه احتمال اینکه برخی از این کاربران به سایت شما مراجعه کنند افزایش می‌یابد.

  1.  بوک‌مارک

معمولاً سایت‌های اشتراک گذاری، این امکان را به کاربران می‌دهند تا اگر به محتوای سایت یا پیج خاصی علاقه‌مند شدند، آن را بوکمارک کنند و بتوانند همیشه به آن دسترسی داشته باشند. با بوکمارک کردن یک صفحه، آدرس آن در پروفایل کاربر ذخیره می‌شود و این سیگنال به موتورهای جستجو فرستاده شده و عنوان یکی از نشانه‌های سئو خارجی استفاده می‌شود.

  1. کمپین‌های ۳۶۰ درجه

با برگزاری کمپین‌های 360 درجه می‌توانید تمام کاربران دنیای اینترنت از هر دسته‌ای و در هر فضایی که باشند را با برند خود آشنا کنید.
در یک کمپین بازاریابی 360 درجه، شرکت باید تبلیغاتی در تمام کانال‌های ممکن به راه بیندازد تا تمام افراد در هر کانالی که فعالیت می‌کنند با برند آشنا شوند و به این ترتیب بیشترین تماس را با برند پیدا کنند. به این وسیله موتورهای جستجو نیز بیشترین سیگنال را از سوی سایت شما دریافت خواهند کرد و سایتتان از نظر سئو خارجی یا off page seo بهینه سازی خواهد شد.
جمع بندی
برای بهبود رتبه سایت خود در موتورهای جستجو، باید علاوه بر اینکه از درون سایتتان برای موتورهای جستجو سیگنال‌های مثبت ارسال می‌کنید باید از سایت‌های خارجی و سایت‌های دیگر نیز سیگنال‌هایی مبتنی بر اعتبار و محبوبیت سایتتان در میان کاربران اینترنت به موتورهای جستجو ارسال کنید.
به این منظور می‌توانید در سایت‌های دیگر بک لینک بسازید، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، سایتتان را در گوگل مپس ثبت کنید و کمپین 360 درجه راه بیندازید. به مجموعه این فعالیت‌ها، سئو خارجی سایت یا off page seo گفته می‌شود.
 

پربازدیدترین ها

پیج رنک گوگل (PR) چیست و چگونه آن را افزایش دهیم؟
گوگل برای رتبه‌بندی صفحات و نمایش نتایج جستجوها، فاکتورهای زیادی را در نظر می‌گیرد. یکی از موارد مهم در مشخص کردن صفحات مهم، پیج رنک است. در این مطلب بیشتر درباره این معیار و نحوه افزایش آن صحبت خواهیم کرد.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آشنایی با بازاریابی دیجیتال
برای کسب بیشترین بهره از هر کاری باید با زمانه پیش رفت. اکنون نیز در زمانه‌ای قرار گرفتیم که تقریباً می‌توان گفت تمام مردم از ابزارهای اینترنتی مانند موبایل، لپ‌تاپ و تبلت به صورت روزانه استفاده می‌کنند. خالی گذاشتن چنین محیط‌های مهمی که مشتریانمان هر روز ساعاتی را در آن سپری می‌کنند، فضا را برای عرض اندام رقبا باز خواهد کرد. پس اگر نمی‌خواهید از رقیبانتان جا بمانید دیجیتال مارکتینگ را فراموش نکنید.
سئو چیست؟ اهمیت و کاربرد SEO برای کسب و کارهای آنلاین
SEO به معنای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجوست و تعاریف زیادی از آن وجود دارد که تقریبا محتوای اصلی آنها یکسان است. به مجموعه اقداماتی که برای حضور در نتایج برتر موتورهای جستجو و دریافت ترافیک ارگانیک انجام می‌دهید سئو گفته می‌شود.