بسیاری از افرادی که با ابزارهای سئو آشنا هستند فکر میکنند سایت SEMrush هم مانند دیگر ابزارهای سئو است و تنها تفاوتش قیمت بیش از حد گران آن است. اما در این مقاله قصد داریم به شما بگوئیم که سایت سمراش تفاوتهای عمدهای با دیگر ابزارهای سئو دارد و همین مسئله باعث گرانتر شدن هزینههای آن شده است. مثلا آیا میدانستید که سایت SEMrush قابلیت برنامهریزی شبکههای اجتماعی را هم دارد؟ یا اینکه می دانستید میتوانید در این سایت تقویم محتوایی بسازید؟ اینها فقط چند نمونه از قابلیتهای این سایت شگفتانگیز هستند که در این مقاله میخواهیم به طور کامل به بررسیشان بپردازیم. اگر به تازگی با اینکه سئو چیست آشنا شده اید بدون شک این مقاله کمک زیادی به شما خواهد کرد.
ابزار SEMrush چیست؟
سایت SEMrush ابزاری همه کاره است که به شما و کسبوکارتان کمک میکند بهتر خودتان را در فضای آنلاین نشان دهید. همچنین تحلیلهای متعددی درباره بازاریابی آنلاین به شما ارائه میدهد. ابزارهای موجود در این سایت به بازاریابان کمک میکنند روی این سرویسها کار کنند: SEO ،PPC، SMM، تحقیق کلمات کلیدی، PR، بازاریابی محتوا، تحلیل بازاریابی و مدیریت کمپینها.
امکانات SEMrush
سمراش امکانات فراوانی در اختیار مخاطبان خود قرار میدهد. این امکانات به مخاطب کمک میکند تا از نظر سئویی و محتوایی به بهبود وضعیت خود کمک کرده و رتبه خود را در موتورهای جستجو افزایش دهد. برای آشنایی بهتر و بیشتر با امکانات سایت SEMrush به جدول زیر توجه کنید.
سئو | محتوا | تحلیل بازار | تبلیغات | SMM و SERM |
---|---|---|---|---|
3 ابزار سئو On-page | 7 ابزار بازاریابی محتوا | 2 ابزار تحلیل بازار | 5 ابزار تحلیل PPC کلمات کلیدی | 2 ابزار مدیریت شبکههای اجتماعی |
6 ابزار تحقیق کلمات کلیدی | 3 ابزار تولید و توزیع محتوا | 5 ابزار تحلیل رقبا | 4 ابزار درآمدزایی وبسایت | - |
5 ابزار ساخت لینک | - | 4 ابزار تبلیغ پولی | - | - |
4 ابزار سئو محلی | - | 3 ابزار بررسی ارتباط عمومی رقبا | - | |
3 ابزار بررسی جایگاه | - | - | - | - |
5 ابزار تحلیل سئوی رقبا | - | - | - | - |
امکانات سئویی ابزار SEMrush
سایت سمراش امکانات جذابی را برای بررسی سئو کلاه خاکستری ارائه میکند که در این قسمت بیشتر درباره آنها حرف میزنیم.
ابزارهای سئو On-page سایت SEMrush
سایت سمراش 3 ابزار در بخش سئوی on-page دارد:
- Site Audit
صفحات شما توسط این امکان سنجیده میشوند و برای مشکلات احتمالیشان به شما راهکار ارائه میشود.
- On-page SEO Checker
تعداد زیادی ایده برای بهبود جایگاه خود بگیرید. در این قسمت محتوای سایت شما مورد بررسی قرار گرفته و نکاتی درباره ساخت لینک، تولید محتوا بر اساس سئو و غیره داده میشود.
- Log File Analyzer
تحلیل دسترسی خود را به دست آورید و ببینید که خزندههای گوگل چگونه با وبسایت شما برخورد میکنند.
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی SEMrush
در بخش کلمات کلیدی با شش ابزار قدرتمند مواجه خواهید شد:
- Keyword Overview
ارزش کلمات کلیدی و میزان رقابت در هر کلمه کلیدی را بیابید.
- Organic Research
لیست کاملی از جایگاه کلمات کلیدی ارگانیک و صفحات رقبای خود را تحلیل کنید.
- Keyword Magic Tool
در پایگاه دادهای با بیش از 20 میلیارد کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو کنید.
- Keyword Gap
رقبای مختلف خود را که برای کلمات کلیدی بررسی کرده و موقعیتهای جدید را برای ایجاد کمپینهای موفق سئویی پیدا کنید.
- Keyword Manager
بیش از 1000 کلمه کلیدی را به یک باره تحلیل کنید و تغییرات آن را در موتورهای جستجو ببینید.
- Organic Traffic Insights
کلمات کلیدی را بیابید که گوگل آنالیتیکس به شما نشان نمیدهد.
ابزارهای ساخت لینک (off page) SEMrush
با استفاده از 5 ابزار سمراش میتوانید موقعیتهای جدیدی برای تقویت بک لینکهای خود بیابید.
- Backlink Audit Tool
کیفیت بک لینکهای خود را به طور کامل در این بخش ببینید.
- Backlink Analytics
بک لینکهای رقبای خود را تحلیل کنید و درباره استراتژی لینک سازی آنها بیشتر اطلاعات به دست آورید.
- Backlink Gap
بک لینکهای رقابتپذیر را بیابید.
- Bulk Backlink Analysis
میزان پیشرفت خود را در برابر رقبا بسنجید و دورنمای کاملی از لینک سازی خود پیدا کنید.
- Link Building Tool
کمپینهای مختلف راهاندازی کنید و بک لینکهای بیشتری بگیرید.
ابزارهای سئوی محلی SEMrush
از طریق امکانات این ابزارها میتوانید در جستجوهای محلی دیده شوید و مشتریان محلی بیشتری بگیرید.
- Listing Management
اطلاعات کسبوکار خود را به صورت اتوماتیک دریافت کنید. با استفاده از کدپستی خود پیشرفت جایگاه محلی خود را بسنجید.
- Position Tracking
عملکرد روزانه خود را با استفاده از ابزار بررسی جایگاه ببینید.
- On Page SEO Checker
رتبه جستجوی خود را با تحلیل استراتژی رقبا و ترندهای روز صنعت خود بهبود بخشید.
- Social Media Toolkit
عملکرد شبکههای اجتماعی خود را افزایش دهید. بروزرسانیهای خود را روی کانالهای آنلاین پست کنید.
ابزارهای بررسی جایگاه SEMrush
- Position Tracking
هر کلمه کلیدی، دامنه یا رقیبی در گوگل را بررسی کنید. این ابزار به شما کمک میکند پیشرفت کمپینهای خود را بررسی کنید و تحلیلی عمیق از آنها به دست آورید.
- Sensor
نوسانات بایدو و گوگل را به صورت روزانه بررسی کنید.
- Ranks
دامنههایی را که بیشترین میزان نمایش را در سطح جهانی دارند تحلیل کنید و اطلاعات کلمات کلیدی پولی، ترافیک پولی و بودجه آنها را تخمین بزنید.
ابزارهای تحلیل سئوی رقبا SEMrush
تمام کلمات کلیدی و محتوای موجود در استراتژی رقبای خود را با استفاده از این 5 ابزار پیدا کنید.
- Organic Research
آدرس وبسایت رقیب خود را وارد کنید و تحلیلهای مربوط به آن را ببینید.
- Keyword Gap
تا 5 رقیب خود را در کنار هم مقایسه کنید و کلمات کلیدی را پیدا کنید که برای وبسایتتان مناسب است.
- Backlink Analytics
آدرس رقیبتان را وارد کنید و تمام بک لینکهای او را ببینید.
- Backlink Gap
تا 5 رقیب خود را از نظر بک لینک مقایسه کنید تا متوجه شوید چه کسی به آنها لینک داده اما به شما بک لینک نداده است.
- My Reports
گزارشهای خود را در غالب PDF و با چند درگ و دراپ سریع و آسان بسازید.
امکانات محتوایی ابزار SEMrush
با استفاده از راهکارهای متنوع، استراتژی محتوایی قوی و محکمی برای کسبوکارتان تدوین کنید.
ابزارهای بازاریابی محتوا SEMrush
- Topic Research
ایدههای محتوایی فراوانی را از این طریق کشف کنید و با آنها محتوایی تعامل برانگیز تولید کنید.
- Marketing Calendar
استراتژیهای محتوایی را مدیریت کنید، تقویم محتوایی تدوین کنید و با تیم خود مشارکت نمائید.
- SEO Content Template
با چند کلیک ساده محتوایی تولید کنید که از لحاظ سئویی متناسب است و ترافیک ارگانیگ برایتان به ارمغان میآورد.
- SEO Writing Assistant
رتبه سئو و اصالت خود را بررسی کنید، میزان خوانایی متنهایتان را بهبود بخشید و لحن خود را نوشته خود تطبیق دهید تا محتوایی استئنایی داشته باشید.
- Brand Monitoring
مرتبطترین پلتفرم توزیع محتوا را بیابید، اینفلوئنسرهای هر صنعت را بشناسید و میزان Reach خود را ارزیابی کنید.
- Post Tracking
میزان عملکرد مقالههای رقبای خود را ارزیابی کنید و میزان تعامل شبکههای اجتماعی، بکلینکها و ترافیک خود را بررسی کنید.
- Content Audit
دادههای محتوای خود را تحلیل کنید و هر کدام که نیاز به بروز رسانی دارند را شناسایی کنید.
ابزارهای تولید و توزیع محتوا SEMrush
محتواهایی تولید و منتشر کنید که با مخاطبتان ارتباط برقرار کند.
- Topic Research
هزاران ایده محتوایی را با چند کلیک بر اساس موضوع و مکان خود پیدا کنید.
- Content Marketplace
موضوع پست بلاگی را مشخص کنید و کار نوشتن آن را به دست نویسندههای ماهر بسپارید. ابزار سمراش برای شما نویسنده کپی رایتر هم پیدا میکند.
- Social Media Poster
محتوای خود را در کانالهای مختلف منتشر کنید، برای آنها زمانبندی تعریف کنید و عملکردتان را تحلیل کنید.
امکانات تحلیل بازار در ابزار SEMrush
ابزارهای تحلیل بازار SEMrush
موقعیت خود را تحلیل کنید و در رقابت جایگاه بهتری بگیرید.
- Market Explorer
با استفاده از SEMrush Growth Quadrant موقعیت خود را در بازار ایجاد کنید.
- Traffic Analytics
تحلیل مقایسهای بین بازیگران اصلی بازار ایجاد کنید و علایق و نیازهای مشتریانتان را بسنجید.
ابزارهای تحلیل رقبا SEMrush
با استفاده از استراتژیهای موفق رقبایتان، ترافیک سایت خود را افزایش دهید و عملکردتان را بهبود بخشید.
- Traffic Analytics
ترافیک وبسایت خود را در برابر رقبایتان بسنجید و میزان موفقیت بازاریابی خود را تحلیل کنید.
- Organic Research
جستجوهای ارگانیک رقبایتان را پیدا کنید و موقعیتهایی را به دست آورید تا بتوانید با آنها رقابت کنید.
- Advertising Research
مزایای خود را در جستجوی پولی در برابر رقبایتان بیابید.
- Brand Monitoring
کار مدیران برندسازی را ساده کنید و درباره برند خودتان یا رقبایتان بررسی کامل انجام دهید.
- Social Media Tracker
شبکههای اجتماعی رقبای خود را به طور دقیق و کامل تحلیل کنید.
ابزارهای تبلیغ پولی سمراش
کلمات کلیدی پولی و محتواهای تبلیغاتی رقبای خود را ببینید.
- Keyword Magic Tool
به بزرگترین پایگاه داده کلمات کلیدی بازار دسترسی پیدا کنید و میلیاردها عبارت را جستجو کنید.
- Advertising Research
استراتژی تبلیغاتی رقبای خود را تحلیل کنید.
- Display Advertising
استراتژیهای GDN رقبای خود را استخراج کنید و کلمات و بنرهای تبلیغاتی آنها را تحلیل کنید.
- PLA Advertising
عملکرد دیگر تبلیغ کنندگان گوگلی را تحلیل کنید.
ابزارهای سمراش برای بررسی ارتباط عمومی رقبا
حضور رقبای خود را در شبکههای اجتماعی و دیگر محیطهای آنلاین بررسی کنید. شهرت برند خود را بسازید.
- Brand Monitoring
منشنهای رقیب خود را در شبکههای اجتماعی و رسانههای آنلاین سنتی بررسی کنید.
- Post Tracking
با استفاده از ابزار تحلیل رقبا SEMrush میزان اثربخشی هر پست منتشرشده را استخراج کنید.
- Social Media Tracker
محتوای رقبای خود را در شبکههای اجتماعی و سایتش بررسی کنید و ایدههای مختلفی برای اجرای کمپینهای خودتان بگیرید.
امکانات تبلیغات در ابزار سمراش
ابزارهای تحلیل PPC کلمات کلیدی SEMrush
با استفاده از ابزار تحلیل کلمات کلیدی SEMrush کمپینهای جستجوی پولی خود را بسازید.
- Keyword Magic Tool
بزرگترین پایگاه داده کلمات کلیدی را در این ابزار تجربه کنید.
- Keyword Manager
تحلیل کاملی از 1000 کلمه کلیدی را در یک زمان به دست آورید.
- Keyword Gap
کلمات کلیدی جدیدی را با تحلیل رقبایتان به دست آورید.
- PPC Keyword Tool
با استفاده از ابزار PPC کلمات کلیدی کمپینهای خود را تحلیل کنید.
- CPC Map
کلمات کلیدی پر جستجوی منطقه مورد نظر خود را پیدا کنید و ببینید چه مکانی برای هدف گیری مناسبتر است.
ابزارهای درآمدزایی وبسایت SEMrush
اگر بلاگر هستید یا میخواهید از وبسایت خود درآمد کسب کنید، از ابزارهای قدرتمند اسمراش برای درآمدزایی استفاده کنید.
- Display Advertising
با استفاده از این ابزار میتوانید رقبای موفق خود را تحلیل کنید.
- On-page SEO Checker
این ابزار دقیقا به شما میگوید که برای بهبود وبسایت خود باید چه بکنید.
- SEO Writing Assistant
با کمک این ابزار ایرادات سئوی خود را در محتوایتان بیابید.
امکانات تحلیل شبکههای اجتماعی و SERM در ابزار SEMrush
ابزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی SEMrush
- ارسال پستهای شبکههای اجتماعی
پستهای خود را برای ارسال روی انواع شبکههای اجتماعی برنامهریزی کنید و به طور اتوماتیک ارسال کنید و برای افزایش سوشیال سیگنال از این امکان SEMrush بهره مند شوید.
- تبلیغات شبکههای اجتماعی
با استفاده از ابزار تبلیغات شبکههای اجتماعی، تبلیغات خود را بسازید، اجرا کنید و آنها را مدیریت کنید.
حالا برای استفاده از هرکدام این ابزارها نیاز است که آموزش ببینید تا بتوانید به نحوی موثر در جهت پیشبرد اهدافتان از آنها بهرهمند شوید.
آموزش کار با SEMrush برای تحلیل محتوا و لینک سازی رقبا
همانطور که میدانید ابزار SEMrush یکی از قدرتمندترین ابزارها برای افزایش ترافیک ارگانیک وبسایت به شما میرود. سایت اسمراش به شما کمک میکند نگاهی عمیقتر بر رقابت پذیری و رقبا، کلمات کلیدی، بک لینک ها و دیگر عناصر حیاتی هر وبسایت در فضای آنلاین داشته باشید. در این بخش به شما 3 روش موثر برای بهبود رتبه سئوی وبسایتتان را آموزش خواهیم داد. البته به یاد داشته باشید که برای استفاده از برخی از این تکنیکها لازم است از نسخه پولی این سایت استفاده کنید یا به صورت رایگان از نسخه پیشرفته آن به مدت 30 روز استفاده کنید.
معرفی ابزارهای دیگر سئو: آموزش moz pro
راه اول: تحلیل محتوای رقبا با SEMrush
یکی از اقدامات بسیار مهم در سئو تحلیل سایت رقبا است. با سایت اسمراش میتوانید برترین محتواهای رقبای خود را تحلیل کنید. برای این کار بخش Pages را در سایت باز کنید تا گزارشی درباره بهترین محتواهای رقبایتان بگیرید. این گزارش به شما تمام صفحاتی از رقبایتان را نشان میدهد که در 100 نتیجه برتر گوگل قرار گرفته است.
در این گزارش میتوانید اطلاعاتی دیگری را نیز مشاهده کنید. از جمله این اطلاعات میتوان به این موارد اشاره کرد:
- Organic Traffic Search یا جستجوی ترافیک ارگانیک
- Cost of that Traffic هزینه آن ترافیک
- The total number of keywords تعداد کل کلمات کلیدی که هر محتوا برایش جایگاه گرفته است.
- Additional data on backlinks اطلاعات دیگر درباره بک لینک ها و کلمات کلیدی پولی
راه دوم: درج بک لینکهای بیشتر و باکیفیتتر
از ابزار SEMrush استفاده کنید تا هم بک لینکهای خودتان و هم رقبایتان را بیازمائید.
اطلاعاتی که سمراش برای بک لینکها میدهد شامل موارد زیر میشود:
- Total Number of Backlinks تعداد کل بک لینکها
- Follow/nofollow backlinks
- Referring domains
- TLD (Top level distribution) دامنه سطح بالا
- TLD Authority (.com, .net, .edu, .gov, etc) اعتبار دامنه سطح بالا
- Referring domains by country
همچنین بخوانید: کیورد گپ
آموزش راه اندازی SEMrush به صورت گام به گام
پیش از هر چیزی لازم است ابتدا با منوی ابزارهای SEMrush آشنا شوید.
همه چیز در ابزار سمراش از داشبورد آن شروع میشود. تصویر زیر اولین صفحهای است که شما پس از ورود به سایت آن را میبینید.
- در قسمت اول میتوانید جستجوهای خود را انجام دهید.
- سمت چپ سایت و در بخش دوم میتوانید تحلیلهای مختلف و گزارشهای جستجوی خود را مشاهده کنید.
- با کمک بخش سوم منوی خود را تغییر دهید تا فقط ابزارهایی که نیاز دارید را ببینید.
- با استفاده از دکمه سبز رنگ و در قسمت چهارم میتوانید دامنههای بیشتری را برای مقایسه بیفزائید.
- در بخش پنجم پروژه جدید ایجاد کنید یا داشبورد پروژه را باز کنید.
برای اینکه بتوانید به طور موثری از ابزارهای سایت SEMrush استفاده کنید باید ابتدا هدف خود را مشخص کنید. البته درست است که تمام هدفگذاریهای بازاریابی دیجیتال به سه مرحله نیاز دارند: اندازهگیری، بهبود دهی و گزارش دهی. شما میتوانید با استفاده از ابزارهای این سایت هر سه هدف را پوشش دهید.
در این قسمت به شما هسته اصلی ابزارهای اسمراش را آموزش میدهیم که با استفاده از آن میتوانید به هر سه مرحله از اهدافتان جامه عمل بپوشانید.
- شروع پروژه
ایجاد یک پروژه بهترین راه برای اندازهگیری فعالیت و بازدید هر سایتی است. با ایجاد یک پروژه میتوانید از زوایای گوناگون حضور آنلاین خود یا رقبایتان را تحلیل کنید و دادههای مختلفی را در این باره جمعآوری کنید. برای ایجاد پروژه کافیست آدرس دامنه خود را در قسمت بالای صفحه وارد کنید.
پس از اینکه پروژه خود را تعریف کردید میتوانید از 12 ابزار مختلف SEMrush برای اندازهگیری، بهبود یا گزارش گیری استفاده کنید.
ابزارهای پروژه 1: بررسی سایت
ابزار Site Audit به شما تحلیل کاملی از سلامت وبسایت شما ارائه میدهد. پس از اینکه بررسی سایت خود را انجام دادید باید به خطاها، هشدارها و نکات گفته شده نیز توجه کنید. بدین ترتیب میتوانید وضعیت سایت خود را بهبود بخشید.
ابزارهای پروژه 2: تحلیل جایگاه سایت
اگر تصمیم گرفتید کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید و از آنها در کمپینهای خود استفاده کنید باید از ابزار Position Tracking استفاده کنید. بنابراین میتوانید گزارشی از میزان رشد بازدید کلمه خود بیابید.
ابزارهای پروژه 3: بررسی سئوی سایت
برای اینکه بتوانید وبسایت خود را از نظر سئویی بررسی کنید وارد ابزار On-Page SEO Checker Tool شوید. در این بخش میتوانید لیستی از صفحات را بیابید که کلمات کلیدیتان در آنها وجود دارند. سپس به شما پیشنهاداتی برای بهینهسازی صفحه ارائه میشود.
مثلا ممکن است به شما بگوید تعداد کلمات خود را در این صفحه کم کنید یا بک لینکهای بیشتری بگیرید.
- تحلیل و کشف رقبا در SEMrush
SEMrush به شما میکند تمام رقبای خود را پیدا کنید. از کسانی که در صنعتتان رقیب شما هستند تا کسانی که در کلمه کلیدی با شما رقابت میکنند. برای اینکه رقبای خود را بیابید کافیست آدرس دامنه خود را در منوی جستجو در قسمت Organic Research Competitors وارد کنید. در این گزارش میبینید که چه دامنههایی با شما در حال رقابت هستند.
پس از اینکه رقبای خود را شناختید وقت آن رسیده که از ابزارهای زیر جهت اندازهگیری شاخصهای متفاوت استفاده کنید:
- Traffic Analytics
- Organic Research
- Advertising Research
- Backlink Analytics
- Keyword Gap
- Backlink Gap
- Social Media Tracker
در بخش قبلی کارکرد و توضیحات هریک از این ابزارها به اختصار بیان شده است.
- گزارشگیری سریع و آسان SEMrush
گزارش گیری در دیجیتال مارکتینگ بسیار ضروری است. برای دریافت گزارش خود کافیست به بخش My Reports بروید و با چند درگ و دراپ ساده فایلی برای خود تهیه کنید. شما حتی میتوانید در میان تصاویر از متن هم استفاده کنید.
شما حتی میتوانید از میان تمپلیتهای موجود یکی را انتخاب کنید (1) یا تمپلیت خود را بسازید (2) یا به هر شکلی که دوست دارید آن را تغییر دهید (3).
بررسی وضعیت سایت در شبکههای اجتماعی
همانطور که میدانید با استفاده از سمراش میتوانید شبکههای اجتماعی وبسایت خود یا رقبایتان را تحلیل کنید، تقویم محتوایی خود را مدیریت کنید و پستهای خود را به صورت اتوماتیک از طریق این سایت منتشر کنید. ابتدا برای اینکه بتوانید وضعیت خود را با رقبایتان بسنجید پروژهای تعریف کنید و رقبای خود را به آن اضافه کنید. سپس مطمئن شوید که شبکه اجتماعی نام برده شده درست است.
سپس با استفاده از ابزار Organic Competitors report رقبایی را شناسایی کنید که ممکن است نشناسید یا در نظر نگرفته باشید. برا این کار آدرس دامنه خود را وارد کنید و سپس زبان پایگاه داده مرتبط را وارد کنید و به نموداری که نشان داده میشود توجه کنید:
یادتان باشد به رقبایی که جایگاهی بالاتر از شما دارند هم توجه کنید. سپس به قسمت Social Media Tracking Tool بروید و نام این رقبا را نیز به کمپین خود بیفزائید.
در نهایت به بخش Overview بروید و درباره فعالیت، اندازه و تعامل هر رقیب آمارهای موجود را مشاهده کنید.
در بخشهای دیگر این اطلاعات میتوانید آماری از رشد مخاطبین، فعالیتها، هشتگها و گزارشهای هر رقیب نیز به دست آورید. مثلا برای یافتن هشتگهایی که رقبا استفاده کردهاند کافیست وارد قسمت Hashtags شوید و لیست آنها را مشاهده کنید.
چگونه کلمات کلیدی رقبا را از طریق SEMrush پیدا کنیم؟
برای اینکه بتوانید کلمات کلیدی رقبا را از طریق SEMrush بیابید میتوانید تا 5 رقیب خود را از نظر کلمات کلیدی با هم مقایسه کنید. در بخش Keyword Gap باید آدرس هریک از این رقبا را وارد کنید تا از نظر کلمات کلیدی پولی، ارگانیک یا PLA بررسی شوند.
گزارش ارائه شده به شما تمام موقعیتهایی را نشان میدهد که از طریق آن میتوانید کمپینهای سئویی بهتری را ایجاد و اجرا کنید. در این بخش به شما اطلاعات زیر ارائه میشود:
- تحلیل لحظهای سئو بین شما و رقیبانتان
- کلمات منحصربفردی که رقیبانتان برایش رتبه گرفتهاند اما شما نگرفتهاید.
- نمودار فاصله کلمات کلیدی بین سایتها
- مقایسه کلمات کلیدی موبایل با دسکتاپ
- مقایسه زیردامنهها زیرفولدرها و URLs که فقط برای نسخه Guru و Business موجود است.
در جت سئو بخوانید: آموزش تحلیل سرعت سایت با سایت جی تی متریکس
مقایسه ابزار SEMrush با ابزار جت سئو
با وجود اینکه به نظر میرسد ابزار SEMrush غولی در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ است و از طریق آن میتوان به بسیاری از اطلاعات مفید این حوزهها دست یافت و رتبه و جایگاه خود را در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری افزایش داد اما کارشناسان بزرگ این حوزهها چند اشکال مهم هم بر این ابزار وارد کردهاند. از جمله اشکالاتی که این ابزار دارد هزینه بسیار زیاد برای تهیه نسخه پولی آن است.
از این گذشته این ابزار با زبان فارسی و کشور ایران هم سازگار نیست و اطلاعات صحیحی راجع به زبان فارسی ارائه نمیکند و عملا بخشی از امکانات آن مناسب وبسایتهای ایرانی نیست.
برای همین به شما پیشنهاد میکنیم در کنار استفاده از این ابزار به فکر ابزارهای مکملی باشید که از زبان فارسی نیز پشتیبانی میکنند و میتوانند تحلیلهای زبان فارسی را نیز انجام دهند. بهترین ابزار مکملی که میتوان در این زمینه نام برد وبسایت جت سئو است. جت سئو ابزار تحلیل سئوی ایرانی و بومیسازی شده برای بررسی سئو سایت است که به شما در بسیاری موارد کمک میکند تا نتایج بهتری کسب کنید. در جدول زیر به تعدادی از امکانات جت سئو و مقایسه آن با SEMrush پرداختهایم.
امکانات | جت سئو | SEMrush |
---|---|---|
هزینه | نیاز به ثبت نام برای دریافت تحلیلهای بیشتر | نیاز به تهیه نسخه پیشرفته برای تحلیلهای بیشتر و پرداخت ارزی |
زبان | فارسی | انگلیسی |
تحلیل سرعت لود سایت و درخواستهای ارسالی به سرور | ![]() |
![]() |
بررسی کلمات کلیدی | نمایش رتبه دقیق کلمات کلیدی در ایران در قالب نمودار و به صورت روزانه | ![]() |
تحلیل سایت | نمایش لینکهای داخلی به همراه گراف لینک و محاسبه عمق صفحات | تحلیل سایت و ارائه پیشنهاد برای بهبود سئو |
رتبه وبسایت | ارائه پیشنهاد برای بهبود رتبه صفحات در گوگل | ارائه تحلیل رقبا و تحلیل وبسایت |
تحلیل لینکهای صفحات | تحلیل امتیاز صفحات و پیشنهاد بهبود مشکلات | تحلیل لینکهای صفحات و بررسی نمره اعتباری آن |
تحلیل کلمات کلیدی | ابزار تحقیق کلماتکلیدی (واژهگستر) و بسیاری از امکانات دیگر | ابزار تحلیل کلمات کلیدی |
نمایش گراف لینک و عمق نفوذ صفحات | ![]() |
![]() |
گزارش خطای لینکهای شکسته | ![]() |
![]() |
تحلیل ویرایش فارسی و محتوای فارسی | ![]() |
![]() |
گزارش همنوعخواری | ![]() |
![]() |
گزارش صفحاتی که کنونیکال آنها مشکل دارد | ![]() |
![]() |
بررسی عناوین و توضیحات متا صفحات و پیشنهاد بهبود صفحات با اهمیت | ![]() |
![]() |
نتیجهگیری
در این مقاله سعی کردیم نکات کلیدی و آموزش امکانات کامل سمراش را برایتان بگوئیم. در کنار آن نیز ابزاری قدرتمند را معرفی کردیم که میتوانید به صورت مکمل و در کنار آن استفاده کنید تا نتایج بهتر و کاملتری دریافت کنید. توصیه ما به شما این است که برای پیشبرد اهداف خود در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینک از این ابزار مکمل بهرهمند شوید تا نقصانهای این ابزارهای بینالمللی را پوشش دهید. شاید اگر یک بار با جت سئو کار کنید حتی متوجه شوید که نیازی به هزینه بیشتر برای خرید ابزاری مانند SEMrush ندارید و تمام نیازهایتان برای بررسی سئو سایت با جت سئو برطرف شود. همچنین شما می توانید با نصب افزونه سئو کروم جت سئو تحلیل هر صفحه وب را در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهید. ضمنا اگر به دنبال اطلاع از رنکینگ سایت خود بین رقبایتان هستید می توانید به صفحه مربوطه در جت سئو مراجعه کنید.
اگر می خواهید با سایر ابزارهای سئو آشنا شوید می توانید مقالات دیگر جت سئو را هم مطالعه کنید: