اکستنشن کروم جت سئو

معرفی و آموزش ابزار Ahrefs


اگر نام Ahrefs را شنیده باشید می‌دانید که این ابزار حسابی عصای دست دیجیتال مارکترها، متخصصان سئو و کارشناسان محتواست. اما این ابزار چه بخش‌هایی دارد و چطور باید با آن کار کنیم؟

به کمک ابزار سئوی Ahrefs می‌توانید تحلیلی کامل از وبسایتتان به دست آورید، کلمات کلیدی را جستجو کنید، تحلیل بک لینک‌هایتان را ببینید و سئو خاکستری خود را آنالیز کنید. در واقع Ahrefs یکی از معروف‌ترین و بهترین ابزارهای سئو و دیجیتال مارکتینگ است که به اغلب سئوکاران کمک کرده مسیری شفاف‌تر در تحلیل وبسایتشان داشته باشند. در این مقاله آموزش کار با ابزار سئوی Ahrefs را به طور کامل خواهیم داد تا بتوانید تحلیل رقبا، تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل بک لینک‌هایتان را بهتر انجام دهید.

تحلیل رقبا با Ahrefs

برای تحلیل رقبا با Ahrefs و پیدا کردن آن‌ها از دو راه می‌توانید وارد عمل شوید. ابتدا به قسمت Site explorer بروید در آن‌جا نام دامنه خود را وارد کنید تا لیستی از رقبای خود را دریافت کنید.

تحلیل رقبا با Ahrefs

این لیستی از رقبای شماست که نه تنها در یک کلمه کلیدی ممکن است با شما رقابت کنند بلکه در بسیاری دیگر از کلمات هم با شما رقیبند. مثلا با توجه به تصویر بالا بزرگ‌ترین رقیب سایت Ahrefs سایت ماز است. اما تعدادی دیگر از سایت‌ها هم هستند که به طور غیر مستقیم با Ahrefs رقابت می‌کنند. سایت‌هایی مثل هاب اسپات یا ورداستریم. مثلا ahrefs با ورداستریم در 11.5k کلمه کلیدی مشابه رقابت می‌کند. 

بررسی رقبا با کلمه کلیدی مشابه در سایت ahrefs

بنابراین اگر آن‌ها در این تعداد کلمه کلیدی رتبه گرفته‌اند حتما تعداد بسیار زیادی هم بک لینک دارند. از این مسئله می‌توان یک نتیجه گرفت: همیشه نمی‌توان با توجه به نتایج Domain level competitors گفت که این سایت‌ها رقیبان دنیای واقعی هم هستند. در واقع این سایت‌ها در کلمات کلیدی با شما رقیب هستند و نه در کسب‌وکار.

پس شما باید حتما رقبای بیزینسی خود را از رقبای غیر مستقیم خود جدا کنید. برای تحلیل رقبای هر صفحه خود نیز می‌توانید از Ahrefs استفاده کنید. در این حالت ممکن است سایتی به صورت مستقیم رقیب شما نباشد اما با شما در حد صفحه‌ای خاص و کلمه‌ای خاص رقابت کند. مثلا Ahrefs مقاله‌ای دارد با عنوان 12 نکته سئویی که روی کلمه کلیدی «نکات سئویی» تمرکز کرده است. زمانی که در گوگل جستجو می‌کنیم، وبسایت entrepreneur در صدر نتایج نشان داده می‌شود و این در حالیست که این دو سایت با یکدیگر رقیب مستقیم نیستند و فقط بر سر کلمه‌ای خاص رقابت می‌کنند. 

 تحلیل رقبای هر صفحه با استفاده از ahrefs

برای پیدا کردن رقبای صفحات خود از این روش عمل کنید:

صفحه‌ای از سایت خود را انتخاب کنید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را که می‌خواهید برایش جایگاه کسب کنید را در Keyword Explorer وارد کنید. سپس به بخش SERP overview بروید  تا لیست رقبای خود را مشاهده کنید.

مشاهده لیست رقبا با کلمه کلیدی مورد نظر در بخش SERP overview در سایت ahrefs

حالا که رقبای خود را پیدا کردید وقت آن رسیده که آن‌ها را تحلیل کنید. برای جمع‌آوری داده و تحلیل رقبا با Ahrefs چند کار باید انجام دهید. 

  1. اعتبار رقیب را بسنجید

برای تشخیص اعتبار هر سایتی می‌توانید از بخش Ahrefs Domain Comparison Tool استفاده کنید. در این بخش به تعداد referring domains رقیب خود توجه کنید.

  1. میزان رشد لینک‌های رقیبتان را بسنجید

پس از سنجش اعتبار دامنه رقیب خود باید میزان رشدی که او در گرفتن لینک در ماه‌های پیش داشته را بررسی کنید. برای این کار از Ahrefs Site Explorer استفاده کنید. 

  1. میزان ترافیک ارگانیک رقیب را بررسی کنید

برای بررسی میزان ترافیک ارگانیک رقبا از Ahrefs Site Explorer استفاده کنید و میزان ترافیک آن‌ها و کلمات کلیدی که برایشان ترافیک آورده‌اند را بررسی کنید.

  1. کلمات کلیدی رقیب را تحلیل کنید

زمانی که می‌خواهید مشخص کنید که از چه کلمات کلیدی استفاده کنید حتما باید به سختی آن نیز توجه کنید. شاید شما بخواهید از کلمات کلیدی با سختی زیاد استفاده کنید اما باید بدانید که برای رتبه گرفتن در آن کلمات باید تعداد زیادی بک لینک داشته باشید. با استفاده از Keyword Explorer تعداد بک لینک‌های لازم برای رتبه گرفتن در هر کلمه به شما نشان داده می‌شود. پیشنهاد می کنیم مقاله بررسی رتبه کلمه کلیدی در گوگل را مطالعه کنید.


معرفی ایزارهای دیگر سئو سایت در جت سئو: آموزش moz


آموزش کار با ابزارهای Ahrefs

ابزار سئوی Ahrefs نرم‎ افزاری است که به متخصصان بازاریابی کمک می‌کند لینک‌سازی بهتری انجام داده و جایگاه خود را بهتر زیر نظر بگیرند. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانند رقبای خود را بهتر تحلیل کرده، کلمات کلیدی بهتری بیابند و سئوی سایت خود را بررسی کنند. برای این‌که بتوانید از ابزار Ahrefs استفاده کنید باید حتما اکانت پولی آن را خریداری کنید. پس از خرید نسخه پولی می‌توانید آدرس سایت خود یا رقبایتان را برای تحلیل در این سایت وارد کنید. از جمله اصطلاحاتی که در Ahrefs با آن مواجه خواهید شد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • URL Rating (UR): میزان اعتباری که هر صفحه داراست. از ترکیب کمیت و کیفیت بک لینک‌هایی به دست می‌آید که هر صفحه دارد. 
  • Domain Rating (DR): اعتبار URL Rating به کل سایت برمی‌گردد، اما این اصطلاح شبیه به Domain Authority در سایت ماز است. 
  • Anchors: اکثر انکرتکست‌هایی که در یک سایت استفاده کرده‌اید را در این بخش می‌توانید ببینید. 
  • Referring Domains: تعداد سایت‌هایی که به این صفحه لینک داده‌اند. هرچه تعداد این شاخص بیشتر باشد جایگاه بهتری در گوگل کسب خواهید کرد. 
  • CTLDs Distribution: توضیحی از لینک‌های سایت بر اساس دامنه‌های بالا (.com, .edu, .de)
  • Ahrefs Rank: رتبه جهانی هر سایت است. مانند رتبه‌ای که الکسا ارائه می‌کند هرچه این عدد پائین‌تر باشد بهتر است. 
  • Parent Topic: موضوعات اصلی که چندین موضوع فرعی را در برمی‌گیرند. مثلا لینک سازی زیر مجموعه موضوع اصلی سئو است.
  • Traffic Potential: میزان ترافیکی که باید بگیرید اگر می‌خواهید در یک کلمه کلیدی خاص رتبه 1 را کسب کنید.
  • Keyword Difficulty: برای این‌که بتوانید در صفحه اول گوگل نمایان شوید چقدر این کلمه کلیدی سخت است. 
  • Also Rank For: لیستی از کلمات کلیدی که ده نتیجه برتر گوگل برای آن‌ها هم رتبه گرفته‌اند. (مثلا ممکن است صفحاتی که برای تولید محتوا رتبه گرفته‌اند برای تولید محتوا چیست هم رتبه گرفته باشند.)

حالا که با اصطلاحات رایج در سایت Ahrefs آشنا شدید وقت آن رسیده که آموزش کار با ابزارهای آن را نیز فرا بگیرید.


معرفی ابزارهای دیگر سئو در جت سئو: آموزش کار با سایت moz


  • جستجوی کلمات کلیدی با Ahrefs (Keyword Research)

اگر می‌خواهید کلمات کلیدی را زیر ذره‌بین ببرید و اطلاعاتی عمیق از آن‌ها کسب کنید حتما از ابزار  Keyword Reseach یا همان جستجوی کلمات کلیدی Ahrefs استفاده کنید. زمانی که کلمه‌ای را در Ahrefs جستجو می‌کنید چند بخش مشاهده می‌کنید.

استفاده از Keyword Reseach در سایت ahrefs 

این بخش مروری کلی بر عباراتی است که برایشان جستجو کرده‌اید. بیشتر این اصطلاحات برای سئوکاران آشناست اما نکته‌ای که این ابزار را از دیگر ابزارهای کیورد ریسرچ جدا می‌کند، نشان دادن RR یا Return Rate است. این شاخص نشان می‌دهد که افراد هر چند وقت یک بار برای این کلمه کلیدی جستجو می‌کنند.

مشاهده Return Rate یا میزان جستجوی کلمات کلیدی در سایت ahrefs

شاخص مهم بعدی در این بخش تعداد کلیک‌هاست. با مقایسه تعداد کلیک‌ها و تعداد جستجوها متوجه می‌شوید که چه تعداد از افرادی که درباره یک کلمه کلیدی جستجو می‌کنند روی نتایج نشان داده شده کلیک هم می‌کنند. 

مقایسه تعداد کلیک‌ها و تعداد جستجوهای کلمه کلیدی در ahrefs

شاخص بعدی درصد افرادی است که روی نتایج ارگانیک یا پولی کلیک می‌کنند. 

بررسی درصد کلیک افراد روی نتایج ارگانیک یا پولی در سایت ahrefs

آخرین شاخص مهم هم CPS یا Clicks per search است.

بررسی Clicks per search در سایت ahrefs

حالا این شاخص‌ها را چگونه تحلیل کنیم؟

به کلمه کلیدی «ارتفاع قله اورست» فکر کنید. طبق داده‌های Ahrefs این کلمه دارای 4.5k جستجو در ماه است. 

مقایسه تعداد کلیک‌ها و تعداد جستجوهای کلمه کلیدی ارتفاع قله اورست در ahrefs

اما با آن همه جستجو فقط 763 کلیک نصیب این کلمه کلیدی می‌شود.

تعداد دفعات کلیک کلمه کلیدی ارتفاع قله اورست

همین آمار نشان می‌دهد که بسیاری از افرادی که درباره این کلمه جستجو می‌کنند بدون بازکردن هر صفحه‌ای پاسخ خود را در می‌یابند و از ادامه جستجو دست می‌کشند. همین امر باعث شده تا سئوکاران حرفه‌ای روی تعداد کلیک‌های یک کلمه کلیدی بیشتر تاکید کنند. هم‌چنین شما می‌توانید با استفاده از دیگر قسمت‌ها مانند All Keyword Ideas ایده‌های جدیدی برای کلمات کلیدی بیشتری هم بگیرید. 

 کلمات کلیدی پیشنهادی  در بخش All Keyword Ideas در ahrefs

در Ahrefs این امکان را دارید که علاوه بر گوگل روی دیگر موتورهای جستجو هم بررسی کرده یا تعدادی کلمه کلیدی را به طور همزمان تحلیل کنید. در این سایت می‌توانید برای این موتورهای جستجو هم کلمات کلیدی مناسب را استخراج کنید:

  • یوتیوب
  • آمازون
  • بینگ
  • یاهو
  • یاندکس
  • بایدو

  • جستجوی بک‌لینک‌ها با Ahrefs (Backlink Explorer)

تحلیل و بررسی بک لینک‌ها در Ahrefs یکی از کارهای خارق‌العاده‌ای است که می‌توانید انجام دهید و از آن نتایج بسیار مفیدی بگیرید. برای این‌که بدانید در یک سایت یا صفحه چه لینک‌هایی وجود دارد آدرس آن را در Site Explorer وارد کنید.

جستجوی بک‌لینک‌ها با Ahrefs Backlink Explorer

سپس اطلاعات مفید و کاملی درباره بک لینک های دامنه وارد شده به شما می‌دهد.

تحلیل اطلاعات بک لینک های دامنه در ahrefs

برای این‌که بتونید اطلاعات دقیق‌تر بک لینک‌ها را ببینید، به قسمت بک لینک در منوی کناری بروید.
 

اطلاعات کامل بک لینک های دامنه در ahrefs

سپس لیستی به این شکل خواهید دید:

گزارش صفحاتی که به رقبایتان لینک داده‌اند در ahrefs  

شما می‌توانید با تغییر فیلترهای موجود انواع مختلف بک لینک‌‌ها را به تفکیک ببینید. با چنین گزارش می‌‌توانید صفحاتی را بیابید که به رقبایتان لینک داده‌اند ولی به شما نه. اگر وارد بخش Link intersect شوید می‌توانید آدرس چند سایت مشابه را در آن وارد کنید.

بخش Link intersect در سایت ahrefs

پس از آن لیستی از تمام وبسایت‌هایی که در آن‌ها به همه آن آدرس‌ها لینک داده‌اند را خواهید دید.

لیست وبسایت‌هایی که به آدرس خاصی لینک داده اند در ahrefs

اگر سایتی به فقط یکی از رقبای شما لینک داده باشد احتمالا می‌توان چنین نتیجه گرفت که با هم ارتباطی داشته‌اند اما اگر سایتی به چندین رقیب شما لینک دهد، احتمالا تمایل به لینک دادن به دیگران را هم خواهد داشت. 

  • بررسی محتوا با Ahrefs (Content Research)

بررسی محتوا با Ahrefs بدین منظور ایجاد شده تا بتوانید ببینید کدام یک از محتواهایتان بیشتر در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده‌اند و بتوانید از این طریق سوشیال سیگنال های خود را ردیابی کنید. اغلب افراد برای این از Content Explorer استفاده می‌کنند که بتوانند محتواهای قوی و با قابلیت انتشار فراوان را پیدا کنند. برای این کار کافیست کلمه کلیدی خود را در بخش بررسی محتوای Ahrefs وارد کنید.

بررسی محتوا با Ahrefs Content Research

سپس لیستی از آخرین مقالاتی که بسیار در شبکه‌‍‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده‌اند را خواهید دید.

لیست آخرین مقالات به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی در ahrefs

اگر برای شما نتایج یک شبکه اجتماعی خاص مهم است هم می‌توانید از بخش فیلترها آن شبکه را جدا کنید.

بررسی محتوای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی در ahrefs

یا حتی آن‌ها را بر اساس میزان ترافیکی که دریافت کرده‌اند طبقه‌بندی کنید.

طبقه‌بندی محتواهای به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی بر اساس میزان ترافیکی دریافتی در ahrefs


همچنین بخوانید: شکاف کلمات کلیدی


Ahrefs چگونه به سئو کمک می‌کند؟

علاوه بر امکانات گفته شده ابزار Ahrefs ابزارهای دیگری برای کمک به بهبود سئوی وبسایت هم داراست. از جمله امکانات سئویی Ahrefs می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. Competing Domains

در این بخش می‌توانید لیستی از سایت‌هایی را ببینید که بر سر کلمه کلیدی مشابه با شما در رقابت هستند. این گزارش مخصوصا زمانی برای شما مفید خواهد بود که به تازگی سایتی را راه‌اندازی کرده‌اید یا مشتری جدیدی دارید که از بازار و حوطه کاریش بی اطلاعید. 

  1. Content Gap

در این بخش می‌تواند کلمه کلیدی را ببینید که رقبایتان برایش رتبه گرفته‌اند اما شما نه. زمانی شما می‌توانید نتیجه بهتری از این جستجو بگیرید که دو سایت را با هم مقایسه کنید. مثلا ما در دو قسمت اول آدرس سایت Moz و Ahrefs را قرار دادیم.

Ahrefs چگونه به سئو کمک می‌کند

در قسمت سوم نیز فرض می‌کنیم خودمان صاحب سایت Backlinko هستیم. بنابراین حتما آدرس خود را در بخش But the following target doesn't rank for قرار می‌دهیم.

Content Gap در ahrefs

نهایتا لیستی از تعداد فراوانی کلمه کلیدی دریافت خواهیم کرد که احتمالا می‌توانستیم برایشان رتبه بگیریم.

لیست کلمه کلیدی پیشنهادی برای رتبه گرفتن در ahrefs

  1. Site Audit

با استفاده از این بخش می‌توانید تحلیل تکنیکال وبسایت خود را نیز به دست آورید. برای این کار کافیست وارد بخش Create a project شوید و آدرس وبسایتتان را در آن وارد کنید.


بیشتر بخوانید: سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ چک لیست Technical SEO


Site Audit در ahrefs

پس از آن می‌توانید تحلیل کامل و تکنیکی وبسایتتان را مشاهده کنید. 

تحلیل تکنیکال وبسایت در ahrefs

  1. Domain Comparison

با استفاده از این امکان می‌توانید 2 تا 5 دامنه مختلف را با هم مقایسه کنید.

Domain Comparison در ahrefs

بدین ترتیب متوجه خواهید شد از نظر چه مواردی نسبت به رقبایتان بهتر یا بدتر عمل کرده‌اید. 

هزینه اکانت Ahrefs

هزینه اکانت Ahrefs  به انتخاب شما بستگی دارد. در جدول زیر می‌توانید امکانات هر بسته و هزینه آن را مشاهده کنید.

امکانات بسته مقدماتی بسته استاندارد بسته پیشرفته بسته سازمانی
پشتیبانی از زبان فارسی 82$ در ماه 149$ در ماه 332$ در ماه 832$ در ماه
هزینه ماهانه 99$ در ماه 179$ در ماه 399$ در ماه 999$ در ماه
تعداد کاربر 1 1 3 5
بررسی جایگاه (تعداد دفعات بروز رسانی)  500 کلمه 7 روز 1500 کلمه 5 روز 5000 کلمه 3 روز 10000 کلمه 3 روز
ذخیره بک لینک 100 آدرس در روز 500 آدرس در روز 2000 آدرس در روز 5000 آدرس در روز
گزارش بک لینک 10000 30000 50000 100000
شاخص های جدید و قدیمی خیر بله بله بله
گزارش کلمات کلیدی 25 روز 100 روز 200 روز 1000 روز

به این نکته توجه داشته باشید که Ahrefs در حال حاضر نسخه بدون پول ندارد و نسخه Trial آن برای 7 روز 7 دلار هزینه برمی‌دارد. 

استفاده از Ahrefs برای چه افرادی مناسب است؟

ابزارهای سئو هریک نیاز به سطحی از دانش و اطلاعات دارند. اگر از ابزار مناسب برای تحلیل استفاده نکنید و با عملکرد آن ابزار به خوبی آشنا نباشید ممکن است تحلیل صحیحی انجام ندهید. ابزار  سئوی Ahrefs بیشتر برای کسانی مناسب است که در حوزه سئو و دیجیتال مارکتینگ متخصص هستند و به خوبی با اصطلاحات این حوزه آشنایی دارند. 


در جت سئو بخوانید: ابزار تحلیل سرعت سایت جی تی متریکس چیست؟


مقایسه ابزار Ahrefs با ابزار ایرانی جت سئو

جت سئو نیز مانند Ahrefs ابزاری برای بررسی سئو سایت و بهبود عملکرد آن است. همچنین در ابزار جت سئو امکان نمایش رتبه سایت نیز موجود است. اما از نظر کارکرد با این ابزارها تفاوت زیادی دارد.

مهم‌ترین تفاوت جت سئو با دیگر ابزارهای تحلیل وبسایت این است که جت سئو برای کاربران ایرانی و وبسایت‌های ایرانی بهینه‌سازی شده و متناسب با نیازهای فارسی زبانان و ایرانیان عمل می‌کند. یکی دیگر از تفاوت‌های عمده این سایت پرداخت هزینه ریالی و امکان استفاده از نسخه رایگان است. جت سئو علاوه بر این‌که بسیاری از نیازهای شما را برطرف می‌کند امکانات فوق‌العاده‌ای نیز برای بهبود وضعیت سایتتان در اختیار شما می‌‌گذارد.

برای این‌که با امکانات این سایت و تفاوت‌هایش با Ahrefs شوید به جدول زیر دقت کنید:

امکانات جت سئو Ahrefs
زبان فارسی انگلیسی
هزینه نیاز به ثبت نام برای دریافت تحلیل‌های بیشتر نیاز به تهیه نسخه پیشرفته و پرداخت ارزی
تحلیل صفحات تحلیل امتیاز صفحات و پیشنهاد بهبود مشکلات تحلیل لینک‌های صفحات و بررسی نمره اعتباری آن
بررسی کلمات کلیدی نمایش رتبه دقیق کلمات کلیدی در ایران در قالب نمودار و به صورت روزانه
گزارش همنوع‌خواری
گزارش خطای لینک‌های شکسته
تحلیل ویرایش فارسی و محتوای فارسی
گزارش صفحاتی که کنونیکال آنها مشکل دارد
ارائه پیشنهاد برای بهبود رتبه صفحات در گوگل
نمایش گراف لینک و عمق نفوذ صفحات
ابزار تحقیق کلمات‌کلیدی (واژه‌یاب) و بسیاری از امکانات دیگر
تحلیل سرعت لود سایت و درخواست‌های ارسالی به سرور
بررسی عناوین و توضیحات متا صفحات و پیشنهاد بهبود صفحات با اهمیت
نمایش لینک‌های داخلی به همراه گراف لینک و محاسبه عمق صفحات
بررسی بک‌ لینک‌های دریافتی

نتیجه‌گیری

Ahrefs ابزار قدرتمند اما گران قیمت بازار سئو است که به شما کمک می‌کند تحلیل‌های بین المللی دقیقی داشته باشید. همواره به خاطر بسپارید که هیچ ابزاری به تنهایی کامل و کافی نیست و شما مجبورید برای دریافت تحلیل‌های بهتر و کامل‌تر از ابزارهای مکمل استفاده کنید. انتخاب ابزار مناسب با شماست. در انتخابتان دقت کنید تا ابزاری را بیابید که واقعا با اهداف شما و وبسایتتان سازگاری دارند. مثلا اگر وبسایتتان به فارسی باشد یا بخواهید کلمات کلیدی خود را به زبان فارسی تحلیل کنید، بسیاری از این ابزارهای خارجی نمی‌توانند به شما کمک ارزنده‌ای ارائه کنند. چرا که پایگاه داده مناسبی برای زبان فارسی ندارند. اما جت سئو با اقدامات نوآورانه خود توانسته این کمبود بازارهای بین المللی را مرتفع کند و کمک فراوانی برای پیشرفت وبسایت‌های ایرانی باشد.

پیشنهاد می کنیم با نصب اکستنشن سئو Jetseo در سریعترین زمان ممکن مشکلات سئو صفحات مورد نظر خود را شناسایی کنید.

اگر می خواهید با سایر ابزارهای سئو آشنا شوید می توانید مقالات دیگر جت سئو را هم مطالعه کنید:

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

ابزار Ahref برای انجام موارد زیر کاربرد دارد :

  • تحلیل رقبا
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • بررسی محتوا
  • تحلیل بک لینک ها

مهم‌ترین تفاوت جت سئو با دیگر ابزارهای تحلیل وبسایت مثل Ahref به شرح زیر است :

  • جت سئو برای کاربران ایرانی و وبسایت‌های ایرانی بهینه‌سازی شده و متناسب با نیازهای فارسی زبانان و ایرانیان عمل می‌کند.
  • در جت سئو، پرداخت هزینه ریالی و امکان استفاده از نسخه رایگان است.
  • Ahrefs ابزار قدرتمند اما گران قیمت بازار سئو است که به شما کمک می‌کند تحلیل‌های بین المللی دقیقی داشته باشید.
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید