اشتراک جت سئو

ابزار KWFinder چیست؟ آموزش KWFinder به صورت تصویری


کلمات کلیدی پایه و اساس سئو هستند. اگر کسی برای محتوایی که شما نوشته اید جستجو نکند شما هیچ ترافیکی را از گوگل دریافت نخواهید کرد؛ فارغ از اینکه محتوای شما چقدر باکیفیت باشد. به همین دلیل است که تسلط بر تحقیق کلمات کلیدی برای موفقیت در سئو ضروری است.
KWFinder یکی از بهترین ابزارهای سئو است که مهم‌ترین کاربرد آن در تحقیق و یافتن کلمات کلیدی است. در این مقاله ابتدا توضیح می دهیم که نرم افزار KWFinder چیست و سپس آموزش KWFinder را ارائه می کنیم. در آخر هم مقایسه ای بین ابزار KWFinder و جت سئو خواهم داشت و 4 تسکی که فقط با جت سئو می توانید انجام دهید را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

ابزار KWFinder چیست؟

ابزار KWFinder چیست؟

سایت KWFinder یکی از ابزارهای کاربردی برای تحقیق کلمات کلیدی است که به شما در یافتن کلیدواژه های کم رقابت و با حجم جستجوی بالا کمک می کند. شما با بهینه سازی سایت خود برای این کلیدواژه های ارزشمند می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

همچنین این ابزار به شما اطلاع می دهد که به ازای یک کلمه کلیدی مشخص چه رقبایی دارید و وضعیت بک لینک هر یک از این رقبا نسبت به شما چگونه است. با داشتن این اطلاعات شما راحت تر می توانید تشخیص دهید که برای بهبود رتبه خود به چه اقداماتی نیاز دارید. 

حال که می دانید ابزار KWFinder چیست، وقت آن است که توضیح دهیم این ابزار دقیقا چه کاربرد هایی دارد.

کاربرد نرم افزار KWFinder چیست؟

سایت KWFinder هم برای سئو و هم برای گوگل ادز (تبلیغ در گوگل) کاربرد دارد. شما با وارد کردن دامنه سایت رقیب در این ابزار می توانید متوجه شوید که آن سایت به ازای چه کلمات کلیدی از طریق سئو یا گوگل ادز در نتایج جستجو حضور دارد.

با این حال کاربرد اصلی این ابزار برای سئو است چرا که اطلاعات بسیار بیشتری را نسبت به Google Keyword Planner (کیورد پلنر) و Google Trends  (پیشنهاد می کنیم مقاله گوگل ترندز چیست را بخوانید.) در اختیار کارشناس سئو قرار می دهد. برای مثال شما به کمک ابزار KWFinder می توانید میزان جستجوی یک کلمه کلیدی را به طور دقیق مشاهده کنید. این در حالی است که کیورد پلنر میزان جستجو را به صورت تقریبی را در اختیار شما قرار می دهد (مگر اینکه اکانت گوگل ادز خود را شارژ کنید). اگر می خواهید بدانید کیورد پلنر چیست بهتر است به مقاله اختصاصی جت سئو در این زمینه مراجعه کنید.

در ادامه نحوه کار کردن با KWFinder را به طور کامل به شما آموزش می دهیم.


بیشتر بخوانید: سئو چیست


آموزش KWFinder و معرفی امکانات آن

برای یادگیری نحوه کار با KWFinder کافی است با امکانات آن آشنا شوید. امکانات KWFinder به شرح زیر است:

جستجو بر اساس کلمه کلیدی

 بهتر است آموزش KWFinder را با بخش جستجو بر اساس کلمه کلیدی شروع کنیم. اگر کلمه کلیدی خاصی را مد نظر دارید، که می دانید به حوزه شما مرتبط است، می توانید از این بخش کار خود را شروع کنید. برای مثال فرض کنید سایت شما در حوزه کتاب کنکور است و می خواهید کلمه کلیدی "کتاب کنکور" را در KWFinder جستجو کنید. برای این کار کافی است کلیدواژه "کتاب کنکور" را در کادر جستجو وارد کنید، زبان را روی فارسی تنظیم کنید و روی دکمه Find Keywords کلیک کنید.

جستجو بر اساس کلمه کلیدی، بخشی از آموزش KWFinder

نکته مهم: کسب و کارهای محلی، که برای آنها سئو محلی (Local SEO) اهمیت زیادی دارد، می توانند نام کشور یا منطقه مورد نظر خود را هم در این بخش وارد کنند. با این کار آنها می توانند صرفا کلمات کلیدی مرتبط با آن کشور یا منطقه را مشاهده کنند. با این حال متاسفانه امکان انتخاب کشور ایران در سایت KWFinder وجود ندارد.

در صفحه باز شده کلمات کلیدی پیشنهادی در 3 قسمت مجزا نشان داده می شوند:

بخش Related Keywords: کلیدواژه های این قسمت بر اساس دیتابیس خود نرم افزار KWFinder ارائه می شوند.

بخش Autocomplete: کلیدواژه های این قسمت بر اساس پیشنهادات گوگل ارائه می شوند.

بخش Questions: کلیدواژه های این قسمت نیز بر اساس پیشنهادات گوگل ارائه می شوند. با این حال این بخش عملکرد خوبی روی زبان فارسی ندارد و در بسیاری از مواقع هیچ نتیجه ای ارائه نمی کند:

بخش Questions در سایت KWFinder

جستجو بر اساس دامنه

یکی از بخش های مهمی که در آموزش KWFinder باید به آن بپردازیم بخش استخراج کلمات کلیدی رقباست. اگر می خواهید بدانید که رقیب شما به ازای چه کلیدواژه هایی رتبه دارد بهتر است از این بخش استفاده کنید. با این کار ابزار KWFinder کلمات کلیدی را به شما پیشنهاد خواهد کرد که بیشترین ترافیک را برای سایت رقیب ایجاد کرده اند.

برای استفاده از این بخش کافی است روی تب “Search by Domain” کلیک کنید. سپس آدرس دامنه یا یک صفحه از سایت رقیب را وارد کنید. در آخر روی دکمه سبز رنگ در سمت راست کلیک کنید.

 در صفحه باز شده، علاوه بر لیست کلمات کلیدی، دو قسمت مهم وجود دارد:

1.لیست رقبا و کشورهای پیشنهادی

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، با وارد کردن آدرس دامنه یک سایت رقیب نرم افزار KWFinder می تواند رقبای بیشتری را به شما معرفی کند. همچنین این ابزار ممکن است کشورهای خاصی را هم به شما پیشنهاد کند.

2.انتخاب بین کلیدواژه های ارگانیک و پولی

یکی دیگر از امکانات KWFinder تفکیک کلمات کلیدی ارگانیک و پولی است. کلیدواژه های ارگانیک کلیدواژه هایی هستند که سایت رقیب به کمک سئو برای آنها رتبه گرفته است. بر عکس کلمات کلیدی پولی کلمات کلیدی هستند که سایت رقیب به کمک گوگل ادز برای آنها جایگاه کسب کرده است.

معیارهای سنجش کلمات کلیدی

یکی از مهمترین قسمت های آموزش KWFinder معرفی معیارهای مختلفی است که این ابزار برای کلمات کلیدی ارائه می کند. این معیارها در جدول سمت چپ نشان داده می شوند:

معیارهای سنجش کلمات کلیدی در KWFinder چیست؟

بسته به اینکه در بخش جستجو بر اساس کلمه کلیدی (Search by Keyword) یا جستجو بر اساس دامنه (Search by Domain) باشید ممکن است معیارهای زیر را مشاهده کنید:

  • معیار Trend (فقط در بخش جستجو بر اساس کلمه کلیدی): تغییرات میزان جستجو هر کلمه کلیدی طی 12 ماه گذشته به صورت نمودار میله ای.
  • معیار Pos (فقط در بخش جستجو بر اساس دامنه): بهترین رتبه ای که دامنه مورد نظر برای هر کلمه کلیدی کسب کرده است.
  • معیار Search: میانگین میزان جستجو ماهانه ای که هر کلمه کلیدی طی 12 ماه گذشته داشته است.
  • معیار EV (فقط در بخش جستجو بر اساس دامنه): میزان بازدید ماهانه دامنه مورد نظر به ازای هر کلمه کلیدی.
  • معیار CPC: میانگین هزینه هر کلیک برای هر کلمه کلیدی در گوگل ادز.
  • معیار PPC: میزان رقابت هر کلمه کلیدی در گوگل ادز. کمترین مقدار آن صفر و بیشترین مقدار آن 100 است.
  • معیار KD: سختی هر کلمه کلیدی که بر اساس لینک پروفایل URL هایی که برای آن رتبه دارند محاسبه می شود. کمترین مقدار آن صفر و بیشترین مقدار آن 100 است.

معیارهای سنجش سرپ

معیارهای سنجش سرپ از دیگر امکانات KWFinder هستند. بررسی سرپ در سئو اهمیت زیادی دارد چرا که به شما کمک می کند تا قصد کاربر را از جستجو بدانید و متوجه شوید که آیا می توانید به ازای آن کلمه کلیدی رقابت کنید یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرپ می توانید به مقاله "سرپ چیست" مراجعه کنید.

معیارهای سنجش سرپ در جدول سمت راست قرار دارند:

  • معیار DA (Domain Authority): این معیار توسط MOZ معرفی شده است و قدرت یک دامنه را در بازه صفر تا 100 می سنجد.
  • معیار PA (Page Authority): این معیار نیز توسط MOZ معرفی شده است و قدرت یک صفحه را در بازه صفر تا 100 می سنجد.
  • معیار CF (Citation Flow): این معیار توسط Majestic معرفی شده است و بر اساس تعداد بک لینک های یک صفحه تشخیص می دهد که آن صفحه چه قدر اهمیت دارد. CF عددی بین صفر تا 100 می تواند باشد.
  • معیار TF (Trust Flow): این معیار نیز توسط Majestic معرفی شده است و بر اساس کیفیت بک لینک های یک صفحه تشخیص می دهد که آن صفحه چقدر اهمیت دارد. هر چه یک دامنه لینک بیشتری از سایت های معتبر داشته باشد مقدار TF آن بیشتر خواهد بود. مشابه CF، TF هم عددی بین صفر و 100 می تواند باشد.
  • معیار Links: تعداد لینک هایی که صفحه مورد نظر دریافت کرده است را نشان می دهد.
  • معیار FB: تعداد دفعاتی را نشان می دهد که صفحه مورد نظر در فیسبوک به اشتراک گذاشته شده است.
  • معیار LPS: تخمین می زند که رتبه گرفتن در جایگاه مورد نظر چقدر دشوار است. هر چه LPS یک رتبه بیشتر باشد رسیدن به آن رتبه سخت تر خواهد بود.
  • معیار EV: میزان بازدید ماهانه ای که هر رتبه در نتایج جستجو دریافت می کند را نشان می دهد.

فیلترهای KWFinder

در آموزش کار با KWFinder استفاده صحیح از فیلترها اهمیت زیادی دارد. با استفاده از بخش فیلتر شما می توانید ارزشمندترین کلمات کلیدی را برای سایت خود پیدا کنید.

فیلترها در نرم افزار KWFinder

در این قسمت معیارهای مختلفی برای محدود کردن لیست کلمات کلیدی وجود دارد. برای مثال شما می توانید تعیین کنید که صرفا کلمات کلیدی به شما نمایش داده شوند که میزان جستجو آنها از حد مشخصی بیشتر است. یا می توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی دم دراز (Long-tail Keywords) تعداد کلمات را روی عددی بالای 4 بگذارید.

خروجی گرفتن از نتایج

در ابزار KWFinder برای خروجی گرفتن از جدول کلمات کلیدی کافی است کلیدواژه هارا انتخاب کنید و در پایین صفحه روی دکمه Export کلیک کنید.

خروجی گرفتن از نتایج در آموزش KWFinder

بعد از کلیک روی این دکمه دو گزینه نمایش داده می شود:

  • گزینه Copy to Clipboard: با انتخاب این گزینه کلمات کلیدی کپی می شوند و می توانید آنها را در جایی پیست کنید.
  • گزینه Export to CSV: با انتخاب این گزینه یک فایل CSV حاوی کلمات کلیدی شروع به دانلود شدن می کند.

خرید اکانت KWFinder

پس از آموزش KWFinder نوبت به توضیح در مورد تهیه اکانت این ابزار می رسد. شما پیش از خرید اکانت KWFinder می توانید به مدت 10 روز از آن رایگان استفاده کنید و با امکانات آن بیشتر آشنا شوید. پس از این 10 روز می بایست یکی از اکانت های زیر را تهیه کنید:

  • اکانت Basic: با این اکانت KWFinder می توانید روزانه تا 100 کلمه کلیدی را جستجو کنید و هر بار حداکثر از 200 کلمه کلیدی خروجی بگیرید. قیمت ماهانه این اکانت حدود 30 دلار است.
  • اکانت Premium: با این اکانت KWFinder می توان روزانه تا 500 کلمه کلیدی را جستجو کرد و هر بار هم حداکثر از 700 کلمه کلیدی خروجی گرفت. تعرفه این اکانت ماهانه حدود 40 دلار است.
  • اکانت Agency: با تهیه این اکانت KWFinder می توانید روزانه تا 1200 کلمه کلیدی را جستجو کنید و در هر نوبت حداکثر از 700 کلمه کلیدی خروجی بگیرید. قیمت ماهانه این اکانت 80 دلار است.

حال که با شرایط خرید اکانت KWFinder آشنا شدید بد نیست مقایسه ای بین این ابزار و جت سئو داشته باشیم.

مقایسه ابزار KWFinder با جت سئو

در این قسمت ابتدا یک مقایسه کلی بین امکانات سایت KWFinder و جت سئو خواهیم داشت و سپس 4 تسکی که فقط با جت سئو (و نه KWFinder) می توانید انجام دهید را توضیح خواهیم داد.

مقایسه کلی نرم افزار KWFinder و جت سئو

در جدول زیر می توانید به صورت کلی امکانات KWFinder را با امکانات جت سئو مقایسه کنید:

امکانات جت سئو KWFinder
زبان فارسی انگلیسی
قیمت کم زیاد
گسترش کلمات کلیدی
بررسی شکاف کلمات کلیدی (کیورد گپ)
استخراج کلمات کلیدی رقبا
گزارش مشکلات فنی سایت
گزارش ایرادات محتوایی و ساختاری
تحلیل سرعت سایت
تحلیل دامنه

4 تسکی که فقط با جت سئو می توانید انجام دهید

همانطور که در جدول بالا مشاهده کردید جت سئو امکانات بسیار بیشتری در مقایسه با KWFinder دارد. در ادامه در خصوص بعضی از این امکانات بیشتر توضیح می دهیم.

1.بررسی شکاف کلمات کلیدی (کیورد گپ)

یکی از معایب KWFinder نبود امکان بررسی شکاف کلمات کلیدی در آن است. بر عکس در جت سئو شما می توانید آن دسته از کلمات کلیدی که رقبایتان به ازای آنها رتبه دارند اما شما رتبه ندارید را شناسایی کنید.

برای این کار کافی است وارد پنل جت سئو شوید و از منوی سمت راست ابتدا "تحقیق کلمات کلیدی" و سپس "شکاف کلمات کلیدی" را انتخاب کنید:

بخش شکاف کلمات کلیدی در جت سئو

2.رصد کردن رتبه کلمات کلیدی

یکی دیگر از امکانات جت سئو، که در سایت KWFinder وجود ندارد، رصد کردن رتبه کلمات کلیدی انتخابی شماست. ابزار جت سئو رتبه کلمات کلیدی شما را در ایران نشان می دهد و تاریخچه ای از رتبه را هم در اختیار شما قرار می دهد.

نبود بخش رصد کردن رتبه کلمات کلیدی یکی از معایب KWFinder است

3.بررسی ساختار محتوای رقبا

یکی از جذابترین امکانات جت سئو، که نه تنها در نرم افزار KWFinder که در هیچ نرم افزار دیگری هم با این کیفیت وجود ندارد، بخش بررسی ساختار محتواست. در این بخش شما می توانید کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید تا جت سئو این موارد را به شما پیشنهاد دهد:

  • نوع محتوای مورد نیاز بر اساس قصد کاربر از جستجو (مقاله، دسته یا محصول)
  • طول محتوای مناسب
  • زیرعنوان (heading) های مرتبط
  • تگ تایتل و توضیحات متا مناسب
  • توضیحات alt تصاویر
  • کلمات مرتبط که بهتر است در محتوای شما حضور داشته باشند.

در تصویر زیر می توانید کلمات مرتبطی که جت سئو برای کلیدواژه "عوارض کمبود ویتامین دی" پیشنهاد کرده است را مشاهده کنید:

قسمتی از بخش بررسی ساختار محتوای رقبا در جت سئو

4.گزارش خطاهای فنی

یکی دیگر از امکانات منحصر به فرد جت سئو نسبت به KWFinder امکان خزش سایت و گزارش مشکلات فنی در آن است. این گزارش به شما کمک می کند تا در سریعترین زمان ممکن ایرادات تکنیکال سایت خود را متوجه شوید و نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

ابزار KWFinder بر خلاف جت سئو گزارش فنی ارائه نمی کند

سوالات متداول

معایب ابزار KWFinder چیست؟!

این ابزار هر چند برای تحقیق کلمات کلیدی عملکرد مناسبی دارد، اما برای اطلاع از شکاف کلمات کلیدی (کیورد گپ) و مشکلات فنی یک سایت مناسب نیست. برای اطلاع از این موارد می توانید از ابزار جت سئو استفاده کنید.

انواع اکانت KWFinder چیست؟ تعرفه هر کدام چقدر است؟

این ابزار 3 نوع اکانت دارد:

  • اکانت Basic: ماهانه 30 دلار
  • اکانت Premium: ماهانه 40 دلار
  • اکانت Agency: ماهانه 80 دلار

جمع بندی

در این مقاله ابتدا توضیح دادیم که ابزار KWFinder چیست و چه کاربردهایی دارد. سپس نحوه کار کردن با KWFinder و آموزش این ابزار را ارائه کردیم. در آخر هم مقایسه ای بین این ابزار و ابزار جت سئو انجام دادیم و به برخی از امکانات منحصر به فرد جت سئو اشاره کردیم. به طور کلی به نظر می رسد امکانات جت سئو نسبت به سایت KWFinder بیشتر است و تعرفه آن هم کمتر است.

اگر می خواهید با سایر ابزارهای سئو آشنا شوید می توانید مقالات دیگر جت سئو را هم مطالعه کنید:

در صورتی که مایل به استفاده از جت سئو برای آنالیز سئو سایت هستید می توانید روی لینک زیر کلیک کنید و به مدت 7 روز از جت سئو رایگان استفاده کنید.

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

این ابزار هر چند برای تحقیق کلمات کلیدی عملکرد مناسبی دارد، اما برای اطلاع از شکاف کلمات کلیدی (کیورد گپ) و مشکلات فنی یک سایت مناسب نیست. برای اطلاع از این موارد می توانید از ابزار جت سئو استفاده کنید.

این ابزار 3 نوع اکانت دارد:

اکانت Basic: ماهانه 30 دلار، اکانت Premium: ماهانه 40 دلار، اکانت Agency: ماهانه 80 دلار

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
دیدگاه کاربران
شیرین
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 02 اسفند 1401

KWFinder سختی کلمات را چه جوری محاسبه می کنه؟ معیارش چیه؟

وب 24
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 02 اسفند 1401

KWFinder برای محاسبه سختی کلمات میزان LPS یا Link Profile Strength در کلمه ی کلیدی سرچ شده، تمام آدرس هایی که در نتیجه اول گوگل هستند را محاسبه می کند. و برای این کار معیارهایی مانند Domain Authority و Page Authority در نظر می گیرد. همچنین Keyword Difficulty را بر اساس دامنه های با اعتبار کم و با اعتبار بالا در نتیجه اول گوگل محاسبه می کند.

سارا
 ارسال شده در : دوشنبه 17 بهمن 1401

چرا خرید اکانت KWFinder برای ایرانی ها مناسب نیست؟

وب 24
 ارسال شده در : دوشنبه 17 بهمن 1401

متاسفانه ابزار kwfinder لوکیشن ایران رو ندارد بنابراین اطلاعاتی که برای کلمات فارسی می دهد دقیق نیست و همچنین خرید اکانت این ابزار پر هزینه است. پیشنهاد می کنیم از ابزار ایرانی جایگزین آن یعنی جت سئو استفاده کنید.

علی حامدی
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 دی 1401

سلام من برای کیورد ریسرچ هم از kwfinder استفاده می کنم هم از ابزارهای دیگه و واژه گستر جت سئو رو هم به تازگی دارم استفاده می کنم. ترکیب این ها واقعا دیتای کاملی بهم میده.

ندا جوانی
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 دی 1401

سلام برای تحلیل رقبا هم می تونیم از این ابزار استفاده کنیم؟

مدیریت سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 دی 1401

سلام بله برای تحلیل رقبا می توان از ابزار kwfinder استفاده کرد.

لاهیجی
 ارسال شده در : دوشنبه 14 آذر 1401

این ابزار برای تعیین میزان سرچ کلمات مورد نظر خیلی عالیه. بر خلاف کیورد پلنر دیتای دقیقی میده.

نوایی
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 01 آذر 1401

سلام میشه لطفا در مورد ابزار شکاف کلمات کلیدی که توی جت سئو وجود داره توضیح بیشتری بدین که دقیقا چه کاری انجام میده؟

مدیریت سایت
 ارسال شده در : چهارشنبه 02 آذر 1401

سلام ابزار شکاف کلمات کلیدی به شما کمک می کند با بررسی رقبا و کلمات کلیدی آن ها، به کلماتی دست یابید که کار کردن در آن ها به رشد سایت شما کمک می کند. جهت اطلاعات بیشتر در مورد ابزار کیورد گپ می توانید مقاله زیر را مطالعه نمائید : https://www.jetseo.ir/article/151/%DA%A9%DB%8C%D9%88%D8%B1%D8%AF-%DA%AF%D9%BE-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

قاسمی
 ارسال شده در : یکشنبه 15 آبان 1401

یکی از قابلیت های این ابزار این هست که میتونید لیست کیورد بهش بدید تا میزان تقریبی سرچ هر کدوم رو نشون بده. من خودم از Keyword Planner استفاده میکنم تا ایده کیورد به دست بیارم و بعد میزان سرچ هر کدوم رو با این ابزار می سنجم.

مرادی
 ارسال شده در : شنبه 07 آبان 1401

به نظر شما کدوم ابزار میزان جستجو رو دقیقتر نشون میده: ابزار Kwfinder یا Keywordtool؟

مدیریت سایت
 ارسال شده در : شنبه 07 آبان 1401

دیتای ابزار Keywordtool در این زمینه دقیقتر است چون مستقیما دیتای خود را از کیورد پلنر می گیرد.

مهسا بلیغی
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 26 مهر 1401

سلام این ابزار برای استخراج کلمات کلیدی رقبا مناسبه اما برای پیدا کردن کلمات کلیدی مشابه کلیدواژه مورد نظر اصلا خوب نیست. پیشنهاد میکنم برای مورد دوم از Keyword Tool استفاده کنید.

سامان
 ارسال شده در : شنبه 23 مهر 1401

کیفیت عملکرد ابزار KWFinder در مقایسه با جت سئو برای استخراج کلمات کلیدی رقبا چطور هست؟

مدیریت سایت
 ارسال شده در : شنبه 23 مهر 1401

نمی توان در این خصوص اظهار نظر قطعی کرد. در برخی موارد ممکن است عملکرد جت سئو بهتر باشد و در مواردی هم برعکس.