ابزار KWFinder چیست و چه امکاناتی دارد؟


محتوا پادشاه است! بعید است در سئو و بهینه‌سازی سایت فعالیت کنید و این جمله را نشنیده باشید. اما هر محتوایی هم لایق این لقب نیست. برای این که بتوانید محتوای قابل رقابت بنویسید و به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل برسید، باید محتوایی بنویسید که در آن اصول سئو رعایت شده باشد. موضوع دیگری که باید در تولید محتوا رعایت کنید، کلیدواژه است. به عبارت دیگر نوشتن محتوا بدون هدف‌گذاری و یک استراتژی قابل قبول، شما را به هدف نمی‌رساند. اولین گام برای انتخاب کلیدواژه و سپس تولید محتوا، انتخاب کلیدواژه است و قبل از انتخاب کلیدواژه باید در این زمینه تحقیق کرده باشید. در این مقاله یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی به نام kwfinder را به شما معرفی می‌کنیم. با جت سئو همراه باشید.

آموزش کار با kwfinder

معرفی ابزار  kwfinder

اگر می‌خواهید برای بهینه‌سازی سایت برای گوگل اقدام کنید، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام بدهید، جستجوی کلیدواژه‌ها است. برای تحقیق در مورد کلیدواژه‌ها ابزارهای زیادی وجود دارد که kwfinder یکی از بهترین آنها است. با این نرم‌افزار می‌توانید اطلاعات بسیار مفیدی در مورد کلیدواژه‌های کسب و کار خود کسب کنید. از ابزار KWFinder هم برای سئو و هم برای ایجاد کمپین‌های پولی می‌توان استفاده شود. این ابزار این امکان را به شما می‌دهد تا به صورت دستی فهرستی از کلمات کلیدی را بر اساس حجم جستجو، هزینه تخمینی هر کلیک آنها در جستجوی پولی و دشواری سئو کردن آنها تهیه کنید.

امکانات ابزار  kwfinder

سایت KWFinder یک ابزار ساده است که هدف آن آسان کردن جستجوی کلمات کلیدی و ایجاد لیست است. این سایت امکانات خوبی دارد که در ادامه شرح می‌دهیم:

جستجوی کلمه کلیدی

هنگامی که یک یا چند کلمه کلیدی را به KWFinder ارسال می‌کنید، بلافاصله تعدادی شاخص برای کلمه کلیدی نشان می‌دهد که عبارتند از:

Trend: یک تصویر بصری از تعداد جستجوهای کلمه کلیدی در 12 ماه گذشته به شما می‌دهد.

Search: تعداد تخمینی جستجوهای کلمه کلیدی را در ماه در کشوری که انتخاب کرده‌اید، نمایش می‌دهد.

PPC: شاخص دشواری جستجوی پولی از 0 تا 100، که سطح رقابت در تبلیغات گوگل را نشان می‌دهد.

The Keyword Difficulty: سختی کلیدواژه شاخصی است که به صورت عددی بین 0 تا 100، نشان می‌دهد که رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی چقدر دشوار است. سختی کلمه کلیدی توسط KWFinder  بر اساس بک لینک سایت ها در اولین صفحه نتایج جستجو برای کلمه کلیدی محاسبه می‌شود.

از جمله امکانات kwfinder می‌توان به امکان یافتن کلمات کلیدی سوالی و پرسشی اشاره کرد. معمولاً کاربران برای جستجو درباره یک کلیدواژه، از عبارت‌های پرسشی استفاده می‌کنند. اما حدس زدن این عبارت‌ها به همین سادگی نیست. برای این کار می‌توانید از قابلیت عبارت کلیدی پرسشی kwfinder استفاده کنید و عبارات پرسشی پرجستجو درباره هر کلمه کلیدی را به راحتی پیدا کنید. همچنین بخشی تحت عنوان Search by domain در این نرم‌افزار وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید کلیدواژه‌های پرترافیک کسب و کارهای رقیب را پیدا کنید. این بخش بر اساس آدرس سایت کسب و کار رقیب و همچنین کشور محل فعالیت آن عمل می‌کند. به علاوه می‌توانید نتایج جستجو را به جستجوی ارگانیک یا جستجوی پولی محدود کنید.

یکی دیگر از امکاناتی که در اکانت پریمیوم kwfinder در اختیار شما قرار می‌گیرد، امکان بررسی میزان سختی دسترسی به کلمه کلیدی یا Keyword Difficulty است. در این بخش می‌توانید یک کلیدواژه را وارد کنید و میزان سختی آن را بسنجید. هر چه میزان سختی یک کلیدواژه از صفر تا صد بیشتر باشد، به این معنی است که رقابت سخت تری برای بهینه سازی سایت در آن کلیدواژه خواهید داشت. به خصوص اگر سایت‌هایی که با آن کلیدواژه سئو شده‌اند، قدیمی تر باشند.

آپلود و بررسی کلمات کلیدی

می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی را برای تجزیه و تحلیل درKWFinder آپلود کنید. این ابزار به جای اضافه کردن پیشنهادات کلیدواژه، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی و شاخص KD آن را برای هر کلمه کلیدی در آن لیست ارائه می‌دهد. کلمات کلیدی را می‌توان با استفاده از یکی از پنج معیار طبقه بندی کرد و این فرایند انتخاب کلمات کلیدی را برای افزودن به لیست کلمات کلیدی آسان‌تر می‌کند.

جستجوی دامنه

با ویژگی جستجوی دامنه، می‌توانید موقعیت‌یابی کلمات کلیدی سایت‌های دیگر را کشف کنید. این رویکرد برای تحقیق رقابتی کلمات کلیدی به خوبی کار می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت لیست کلمات کلیدی خود را بسازید یا تکمیل کنید.

ایجاد لیست کلیدواژه

خروجی ابزار KWFinder لیست کلمات کلیدی است. یک راه خوب برای کار با این ابزار، ایجاد لیست‌های مختلف و افزودن کلمات کلیدی به هر فهرست در حین تحقیق کلمات کلیدی است. نرم‌افزار KWFinder ایجاد لیست کلمات کلیدی را تنها با چند کلیک میسر می‌کند. لیست کلمات کلیدی را می‌توان با کپی کردن در کلیپ بورد یا با دانلود به عنوان یک فایل CSV از نرم‌افزار استخراج کرد.

ادغام با سایر ابزارهای Mangools

هنگامی که یک حساب کاربری KWFinder ایجاد می‌کنید، سایر ابزارهای Mangools هم در اشتراک شما گنجانده شده است. آنها به شما این امکان را می‌دهند که صفحات نتایج جستجو را بررسی کنید، رتبه‌بندی کلمات کلیدی را بررسی کنید، نمایه بک لینک‌ها را بررسی کنید و سایتتان را بر اساس این عوامل محک بزنید.

KWFinder

آموزش کار با ابزار kwfinder

کار کردن با پنل نرم‌افزار kwfinder آنقدر هم که به نظر می‌رسد، سخت نیست. در ادامه نحوه کار با این ابزار را به طور مختصر شرح می‌دهیم:

جستجوی کلمات کلیدی

کلمه یا کلمه‌های کلیدی مورد نظر را در نوار جستجو وارد کنید. سپس مکان مورد نظر (کشور، منطقه، ایالت، استان یا شهر) و زبان را از منوی کشویی انتخاب کنید و روی جستجوی کلمات کلیدی کلیک کنید.

بررسی نتایج پیشنهادی

به محض کلیک بر روی جستجوی کلمات کلیدی، به یک صفحه به ظاهر پیچیده هدایت می‌شوید. اینها نتایج ترکیب کلمات کلیدی شما هستند. این صفحه حاوی تمام اطلاعات مربوط به جستجوی شما است. در ادامه نگاه دقیق‌تری به پارامترها و معیارهای فردی خواهیم داشت.

کلیدواژه‌ها

در سمت چپ صفحه، فهرستی از کلمات کلیدی را می‌بینید. اگر از نسخه رایگان KWFinder استفاده می‌کنید، تنها 25 کلمه کلیدی را مشاهده خواهید کرد. کلمات کلیدی بیشتری در نسخه‌های پولی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند. همه اینها کلمات کلیدی هستند که با جستجوی اصلی کلمه کلیدی شما مرتبط هستند.

روند یا Trend

یک نمودار کوچک با چند میله در کنار هر کلمه کلیدی به تصویر کشیده شده است که trend را نشان می‌دهد. این نمودار به شما نشان می‌دهد که این کلمه کلیدی در چند سال اخیر چقدر محبوب بوده است. می‌توانید از بین این سه دوره زمانی انتخاب کنید تا درک بهتری از محبوبیت کلمه کلیدی خود داشته باشید.

سختی کلمه کلیدی یا KD

شاخصKeyword Difficulty  به عنوان آخرین مورد در جدول ظاهر می‌شود و یکی از مهم‌ترین آیتم‌های داده ای است که KWFinder  نمایش می‌دهد. این شاخص به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید و از کدام یک اجتناب کنید. مقیاس دشواری کلمه کلیدی از 0 تا 100 متغیر است و دارای چندین سطح است:

  • 0 تا 9: همین الان دست به کار شوید
  • 10 تا 19: خیلی راحت
  • 20 تا 29: آسان
  • 30 تا 39: قابل قبول
  • 40 تا 45: امکان پذیر
  • 55 تا 74: سخت
  • 75 تا 89: خیلی سخت
  • 90 تا 100: صرف نظر کنید

در تصویر بالا، کلیدواژه Online Marketing دارای KD 64 است. اگر بخواهیم یک وبلاگ جدید بسازیم، این انتخاب ضعیفی برای یک کلمه کلیدی خواهد بود، زیرا در کسب رتبه بالا با مشکل مواجه خواهد شد و وقت و انرژی ما را هدر می‌دهد. با این حال اگر یک کلمه کلیدی با سطح دشواری پایین‌تری انتخاب کنیم، شانس ما بسیار بهتر خواهد بود.

بررسی شاخص‌های SERP

اگر به سمت راست صفحه خود نگاه کنید، معیارهای بیشتری را مشاهده خواهید کرد. این شاخص‌ها به شما کمک می‌کند کلمات کلیدی خود را حتی بهتر درک کنید. در ادامه این شاخص‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

URL

ابتدا لیستی از URL ها را به ترتیبی که در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شوند، مشاهده می‌کنید. اینها رقبای شما هستند. شما باید درک کنید که آنها در تبلیغات خود چه کاری انجام می‌دهند. باید بدانید ممکن است چه کارهای اشتباهی انجام دهند تا بتوانید از نقاط ضعف آنها سوء استفاده کنید.

DA یا مرجع دامنه

شاخص DA معیاری است که توسطMoz  (یکی دیگر از ابزارهای SEO) توسعه یافته است. این شاخص پیش بینی می‌کند که یک وب‌سایت چطور در رتبه بندی موتورهای جستجو رتبه بندی می‌شود.

CF یا جریان استنادها

سایتMajestic  که یکی دیگر از برندهای تولیدکننده ابزار سنجش سئو است، روشی را برای اندازه‌گیری میزان تأثیرگذاری URL ایجاد کرده است. این شاخص بر اساس تعداد وب سایت‌هایی محاسبه می‌شود که به یک URL لینک می‌دهند. این شاخص به موتورهای جستجو می‌گوید که آن صفحه قابل اعتماد است.

TF یا جریان اعتماد

جریان اعتماد یاTrust Flow  شاخصی است که به شما می‌گوید لینک‌های داخلی که در صفحه خود استفاده می‌کنید، چقدر خوب هستند. هرچه TL بالاتر باشد، به این معنی است که صفحه به منابع قابل اعتمادی پیوند دارد.

EV یا بازدیدهای تخمینی در ماه

در ستون آخر، می‌توانید ببینید که یک صفحه خاص در طول یک ماه چند بار بازدید داشته است. این به شما امکان می‌دهد تخمین بزنید که اگر محتوای شما در نتایج جستجو بالا ظاهر شود، چه میزان ترافیک می‌توانید جذب کنید.

تکمیل خودکار

آیا تا به حال متوجه شده‌اید که وقتی شروع به تایپ کردن در نوار جستجو در Google می‌کنید، پیشنهادهایی دریافت می‌کنید؟ این تکمیل خودکار نامیده می‌شود که در KWFinder هم وجود دارد. اگر روی برگه تکمیل خودکار در سمت راست کلیدواژه‌های مرتبط کلیک کنید، پیشنهادات کلیدی دیگری را دریافت خواهید کرد که می‌توانید از آنها در پروژه‌های خود استفاده کنید.

سوالات

نرم‌افزارKWFinder  همچنین سوالاتی را که کاربران در رابطه با کلمه یا کلمه‌های کلیدی شما مطرح می‌کنند، به شما نشان می‌دهد. این سوالات توسط گوگل ردیابی می‌شوند تا سازندگان محتوا و بازاریابان آنلاین بتوانند دقیقاً با آنچه مخاطبان هدف خود می‌خواهند در مورد یک موضوع خاص بدانند، آشنا شوند.

تجزیه و تحلیل نتایج رقبا

یکی دیگر از ویژگی‌های مفید KWFinderجستجو بر اساس دامنه است. این قابلیت به شما نشان می‌دهد که کدام کلمات کلیدی برای سایت آنها ترافیک ایجاد می‌کند .
تمام این اطلاعات تصویر بهتری از رقابت شما به شما می‌دهد. اگر می‌خواهید جایگاه شرکت دیگری را در نتایج جستجو بگیرید، باید کیفیت محتوای سایت خودتان را با آنها مطابقت دهید  و بهبود بخشید.

خرید اکانت kwfinder

تعرفه خرید اکانت  kwfinder

در سایت kwfinder می‌توانید یک اکانت رایگان ایجاد کنید و برای مدت 10 روز از امکانات آن به صورت محدود استفاده کنید. در طول دوره آزمایشی رایگان، می‌توانید در هر 24 ساعت پنج جستجو انجام دهید که هر کدام 25 کلمه کلیدی مرتبط و10 کلمه کلیدی رقیب را نمایش می‌دهد. این امکانات برای آشنایی با نحوه کار نرم‌افزار و تصمیم گیری برای تهیه نسخه پولی آن کافی است. با توجه به شرایط تحریم، پرداخت هزینه خرید اکانت kwfinder به صورت مستقیم با دشواری‌هایی همراه است. به همین دلیل سایت‌های واسطه ایرانی امکان تهیه اکانت به صورت غیرمستقیم و با واسطه را برای کاربران ایرانی فراهم کرده‌اند. برای تهیه اکانت kwfinder می‌توانید از طریق این سایت‌ها اقدم کنید و با پرداخت ریالی از امکانات این نرم‌افزار استفاده کنید. اکانت kwfinder در سه نوع قابل تهیه است که هر کدام امکانات خاصی دارند: اکانت basic یا پایه، اکانت premium یا پیشرفته و اکانت agency قابل تهیه است. برای استفاده از امکانات این نرم‌افزار می‌توانید اکانت پریمیوم را تهیه کنید. امکانات اکانت پریمیوم به شرح زیر است:

  • تعداد کاربر همزمان: 3 کاربر
  • جستجوی کلمه کلیدی: ۵۰۰ عدد در هر ۲۴ ساعت
  • پیشنهاد کلمه کلیدی: ۷۰۰ از ۷۰۰
  • کلمات کلیدی رقبا: نامحدود
  • جستجویSERP: پانصد عدد در هر ۲۴ ساعت
  • کلمه‌های کلیدی قابل ردیابی: روزانه ۷۰۰ عدد
  • جستجو بر اساس سایت: ۷۰ بار در هر ۲۴ ساعت

پس از ثبت سفارش، لازم است یک افزونه بر روی مرورگر خود نصب کنید که اطلاعات ورود به آن به ایمیل و شماره تماس شما ارسال می‌شود.

مقایسه ابزار kwfinder با خدمات جت سئو

جت سئو به عنوان یک نرم‌افزار سئوی داخلی امکانات خوبی برای رقابت با سایت kwfinder دارد. جت سئو سه نوع اکانت به کاربران فارسی زبان ارائه می‌دهد: اشتراک پایه، اشتراک پیشرفته و اشتراک سازمانی. هر اشتراک خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهد که می‌توانید متناسب با نیازها، اکانت مناسب خود را تهیه کنید. پس از ثبت نام و در بدو ورود به پنال کاربری جت سئو، لازم است آدرس سایت خودتان و سایت‌های رقیب و همچنین کلیدواژه‌هایی را که می‌خواهید سایت را با آنها سئو کنید، در فیلدهای مربوطه وارد کنید. نوع دستگاه (موبایل یا دسکتاپ) را هم در همین مرحله باید انتخاب کنید. امکاناتی که در داشبورد تجزیه و تجلیل جت سئو در اختیار شما قرار دارند عبارتند از:

تحقیق کلمه کلیدی

در این بخش می‌توانید از قابلیت واژه گستر استفاده کنید. کافی است واژه‌ای را که می‌خواهید در آن رتبه بگیرید، بنویسید تا گستره استفاده از این کلمه در سطح گوگل نمایش داده شود. واژه گستر به شما کمک می‌کند تا بفهمید کاربران بیشتر درمورد چه موضوعاتی جستجو می‌کنند. بخش ساختار محتوا با استفاده از دریافت بازخورد الگوریتم رنک برین گوگل، به شما کمک می‌کند تا بفهمید چطور محتوایی آماده کنید که در کلمه کلیدی مورد نظرتان از گوگل ورودی بگیرید. توجه کنید که محتوای مناسب تنها عامل گرفتن رتبه در کلمه کلیدی مورد نظر شما نیست، اما یک فاکتور مهم است. بخش شکاف کلیمه کلیدی هم به شما نشان می‌دهد که رقبای شما از چه کلیدواژه‌هایی استفاده نمی‌کنند و فرصت رشد در این کلمات کلیدی را به شما نشان می‌دهد.

رتبه کلمات کلیدی

در این بخش می‌توانید رتبه و امتیاز سایت خود را در هر کلمه کلیدی مشاهده کنید و تغییرات آن را در طول زمان ببینید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا روند بهینه‌سازی سایت خود را بررسی کنید و چنانچه استراتژی شما نیاز به اصلاح داشته باشد، در اولین فرصت اقدام کنید. همچنین با انتخاب نمودار تاریخچه هر کلیدواژه، می‌توانید سایت‌هایی را که با آن کلیدواژه در گوگل بهینه سازی شده‌اند، بر حسب رتبه مشاهده کنید.

خطاهای محتوایی

در این بخش می‌توانید خطاهایی را که در تولید محتوا مرتکب شده‌اید، مشاهده کنید و نسبت به اصلاح آنها اقدام کنید. خطاهای محتوایی عبارتند از سرعت صفحات، صفحات مشابه، صفحات کم محتوا، صفحات یتیم، صفحات دارای تصاویر بدون alt،H1 تکراری،H1  دارای ایست واژه، صفحات فاقد H1،H1  یکسان با عنوان، بیشتر از یک تگ H1 در صفحه، فاقد H2، استفاده زیاد از H2، توضیحات متا کوتاه، توضیحات متا طولانی، توضیحات متا تکراری، بدون توضیحات متا / ناخوانا، عنوان‌های کوتاه، عنوان‌های طولانی، عنوان‌های تکراری، بدون عنوان / ناخوانا و عنوان‌های دارای ایست‌واژه.

امکانات متنوع دیگری برای بررسی لینک‌های داخلی و خارجی و همچنین تحلیل رقبا در اختیار کاربران نرم‌افزار جت سئو وجود دارد که آن را به ابزار بسیار توانمندی برای سئوکاران و مدیران سایت تبدیل کرده است.

جمع‌بندی

یکی از مهم‌ترین اقدامات وبمستران و مدیران سایت و سئوکاران، تحقیق و بررسی کلیدواژه است که به یک ابزار حرفه‌ای نیاز دارد. یکی از ابزارهایی که برای این کار در اختیار سئوکاران قرار دارد، kwfinder است. به دلیل شرایط تحریم و مشکل در پرداخت هزینه اکانت kwfinder سایت‌های واسطه اقدام به دریافت هزینه به صورت ریالی و ثبت نام کاربران می‌کنند. اما ابزارهای فارسی زبان دیگری هم طراحی و تولید شده‌اند که توان رقابت با kwfinder دارند و جت سئو یکی از همین ابزارها است. در این مقاله امکانات و مزایای kwfinder و جت سئو را مرور کردیم که امیدواریم برای شما مفید باشد.

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید