سایت Moz یکی از برترین سامانههای دنیا در بهینهسازی نرخ تبدیل است. اگر میخواهید مهارتهای سئویی خود را محک بزنید، استادانه جستجو کنید یا برای وب سایتتان ترافیک بیاورید، سایت ماز (Moz) راهنمای فوقالعادهای برای شما خواهد بود. سایت ماز به شما کمک میکند مهارتهای بازاریابی خود را نیز بهبود بخشید. اگر تا امروز با این ابزار کم نظیر آشنا نشدهاید یا میخواهید آموزش کامل آن را ببینید حتما تا انتهای این مقاله را بخوانید چراکه نکاتی را به شما آموزش خواهیم داد که شما را از خواندن هر مقاله دیگری بی نیاز میکند.
سایت Moz چه سایتی است؟
سایت ماز (Moz) که گاهی به اشتباه موز تلفظ میشود، ابزار سئوی همه کارهای است که به شما در بهبود جایگاه موتورهای جستجو کمک میکند. از مهمترین امکانات این سایت میتوان به جستجوی لینکها، جستجوی کلمات کلیدی و بررسی رتبه اشاره کرد.
سایت ماز را رند فیشکین و گیلیان موسیگ در سال 2004 پایهریزی کردند تا در آن به طور اختصاصی روی مبحث سئو تمرکز کنند. هدف فیشکین از ایجاد این وبسایت این بود که شرکتها بتوانند سئو را به عنوان بخشی از بازاریابی دیجیتال خود در نظر بگیرند. در ابتدا ماز بلاگی به نام SEOmoz راه انداخت تا متخصصان، تجربیات و تحقیقات خود در این باره را در آن به اشتراک بگذارند. بعد از اینکه بلاگ آنها به شهرت رسید، دست به مشاوره سئو زدند. در سال 2013 سئو ماز ریبرندینگ بزرگی انجام داد و از آن پس تحت عنوان ماز به فعالیت خود ادامه داد و روی ارائه خدمات سئو و ابزارهایی تکیه کرد که به شرکتها برای رشد بیشتر کمک میکرد. امروزه، سایت ماز نرمافزار، ویدئوهای آموزشی و مشاوره به افرادی ارائه میکند که میخواهند در مبحث سئو استادانهتر عمل کنند.
Moz چه خدماتی ارائه میکند؟
نسخه پیشرفته سایت ماز برای بازاریابانی مناسب است که میخواهند جایگاه خود را بهبود بخشند، ترافیک با کیفیتی برای سایتشان به ارمغان آورند و نتایج خود را به صورت آنلاین اندازهگیری کنند. البته پیش از اینکه در این سایت ثبت نام کنید باید گزینه استفاده 30 روزه از نسخه آزمایشی را انتخاب نمائید. سپس میتوانید به این ابزار همهکاره دسترسی پیدا کنید. از جمله خدمات سایت Moz میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- جستجوی کلمات کلیدی یا Keyword Explorer
با استفاده از این امکان متوجه میشوید که کاربران با چه کلمات کلیدی و چگونه شما و محصولاتتان را جستجو میکنند. سپس میتوانید بهترین کلمه کلیدی را انتخاب کنید و بر اساس آن به تولید محتوا بپردازید تا بتوانید ترافیک بیشتری برای صفحات فرود خود بیاورید.
- بررسی جایگاه یا Rank Tracking
حالا وقت آن رسیده که ببینید وبسایتتان برای کلمات کلیدی انتخاب شده چه جایگاهی در گوگل گرفتهاند. شما در این قسمت حتی میتوانید جایگاه رقبایتان برای هر کلمه کلیدی را هم ببینید بنابراین با نگاهی عمیقتر میتوانید با آنها به رقابت بپردازید.
- بررسی سایت یا Site Crawl
در این قسمت میتوانید تمام مشکلاتی که وبسایتان دارد و روی عملکردش تاثیر میگذارد را شناسایی کنید. پس از جستجویی کامل، سایت ماز به شما میگوید که چطور میتوانید این مشکلات را برطرف کنید. شما حتی در این بخش میتوانید هشدار خودکار را فعال کنید تا به محض بروز هر نوع خطایی متوجه آن شوید و فورا برطرفش کنید.
- بهینه سازی on-page یا On-page Optimization
ابزار بهینه سازی on-page قبل از هر چیز محتوای صفحه شما را بررسی میکند. شما میتوانید با توجه به نکات ذکر شده، تغییراتی در محتوایتان اعمال کنید و کیفیت عملکرد صفحه خود را بهبود بخشید.
- جستجوی لینک یا Link Explorer
برای پیشبرد اهداف سئوی خود باید حتما بکلینکهای مناسبی در وبسایت خود داشته باشید. ابزار پیشرفته جستجوگر لینک سایت ماز به شما کمک میکند فرصتهای جدیدی برای گذاشتن بک لینک را پیدا کنید. همچنین میتوانید درباره بک لینکهای فعلی خود اطلاعاتی به دست آورید و ببینید که رقبایتان از چه بک لینکهایی استفاده میکنند.
- گزارشها یا Custom Reports
با استفاده از گزارشهای زمانبندی شده عملکرد خود را افزایش دهید. شما میتوانید این گزارشها را مستقیما به مشتری یا شریک خود بفرستید و در زمان خود صرفهجویی زیادی بکنید. همچنین میتوانید از گزینه Custom PDF reports استفاده کنید و خودتان با استفاده از امکان drag and drop گزارشی تهیه کنید که باب میلتان است.
- Moz Bar
اگر میخواهید در حین جستجوهایتان در گوگل کروم، اطلاعات مختلف وبسایتها را ببینید میتوانید از افزونه ماز استفاده کنید. با افزونه ماز میتوان جستجوهای مهم، شبکههای اجتماعی و صفحات هر سایتی را تحلیل کرد که در مرورگر کروم میبینید.
Moz Pro چیست؟
Moz Pro یا نسخه حرفهای سایت ماز، بستهای کامل است که به شما این امکان را میدهد تا جایگاه خود را مدیریت و بررسی کنید. همچنین با استفاده از Moz pro میتوانید به راحتی کلمات کلیدی را جستجو کنید، لینکها را ارزیابی کنید، مشکلات سئویی وبسایتتان را برطرف کنید، صفحاتتان را بهینه سازید و از عملکردتان گزارش بگیرید. برای اینکه بتوانید از نسخه حرفهای سایت ماز استفاده کنید میتوانید ابتدا نسخه 30 روزه آزمایشی آن را فعال کنید و بعد به تناسب نیاز خود نسخههای پولی آن را تهیه کنید. فقط یادتان باشد که برای ثبت نام و استفاده از نسخه رایگان ماز حتما باید شماره حساب اکانتهای بینالمللی را داشته باشید.
قیمت هر نسخه سایت Moz Pro | ||
---|---|---|
نسخه استاندارد | 99 دلار درماه | |
نسخه متوسط | 149 دلار در ماه | |
نسخه بزرگ | 249 دلار در ماه | |
نسخه پرمیوم | 599 دلار در ماه |
امکانات هر کدام از این نسخهها نیز با دیگری متفاوت است. در جدول زیر به برنامه هر نسخه اشاره میکنیم:
نسخه استاندارد | نسخه متوسط | نسخه بزرگ | نسخه پرمیوم |
---|---|---|---|
3 کمپین | 10 کمپین | 25 کمپین | 100 کمپین |
300 کلمه کلیدی | 800 کلمه کلیدی | 1900 کلمه کلیدی | 4500 کلمه کلیدی |
100000 صفحه برای بررسی در هفته | 500000 صفحه برای بررسی در هفته | 1250000 صفحه برای بررسی در هفته | 2000000 صفحه برای بررسی در هفته |
![]() |
خزش مجدد و آنی صفحه | خزش مجدد و آنی صفحه | خزش مجدد و آنی صفحه |
![]() |
![]() |
![]() |
سرعت 10 برابر بیشتر در خزش |
![]() |
گزارشهای برندسازی شده | گزارشهای برندسازی شده | گزارشهای برندسازی شده |
گزارش 150 لیست کلمه کلیدی در ماه | گزارش 5000 لیست کلمه کلیدی در ماه | گزارش 15000 لیست کلمه کلیدی در ماه | گزارش 30000 لیست کلمه کلیدی در ماه |
لیست 5 کلمه کلیدی | لیست 30 کلمه کلیدی | لیست 60 کلمه کلیدی | لیست 100 کلمه کلیدی |
1 کاربر | 1 کاربر | 3 کاربر | 5 کاربر |
پشتیبانی 24 ساعته | پشتیبانی 24 ساعته | پشتیبانی 24 ساعته | پشتیبانی 24 ساعته |
![]() |
![]() |
![]() |
مدیریت اکانت اختصاصی |
افزونه Moz (Toolbar) چیست؟
افزونه ماز یا همان MozBar، افزونهای رایگان برای گوگل کروم است که به شما امکان دسترسی به شاخصهای لینک ماز و ابزارهای تحلیل سایتش را میدهد. در خلال سالها، این افزونه به کمک بسیاری از سئوکاران آمده است. اگرچه برخی از امکانات افزونه ماز فقط برای مشترکین حرفهای است اما باز هم بسیاری از امکانات آن را میتوانید به صورت رایگان استفاده کنید. افزونه ماز از سال 2008 سه مشکل اساسی کاربران را برطرف میکرده است.
- تحلیل موتور جستجو
- بررسی سایت یا رقبا
- تحلیل لینکها
همانطور که در تصویر زیر میبینید به محض باز کردن نتایج یک جستجو میتوانید اطلاعات یاد شده را زیر هر نتیجه مشاهده کنید.
شما میتوانید در کنار هر جستجو مالکیت دامنه و صفحه هر وبسایت را مشاهده کنید:
اگر وارد هر سایت شوید با بازکردن این افزونه هم میتوانید تحلیل آن صفحه را مشاهده کنید. در این بخش اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی صفحه، توضیحات متا و تگهای H به شما نشان داده میشود.
تفاوت Moz با Moz pro چیست؟
همانطور که در قسمتهای قبلی نیز اشاره شد در نسخه رایگان و بدون پول سایت ماز میتوانید اطلاعات محدودی را در مورد وبسایتتان کسب کنید. بسیاری از امکانات پیشرفته این سایت زمانی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که از نسخههای حرفهای آن استفاده کنید.
در صورتیکه آدرس وبسایت خود را در بخش Free SEO Tools سایت Moz وارد کنید این اطلاعات به شما نشان داده خواهد شد:
- اعتبار دامنه
- Linking Root Domains
- کلمات کلیدی رتبه گرفته
- نمره اسپم
- بهترین صفحاتی که بک لینک گرفتهاند
- بهترین دامنههایی که به سایت لینک دادهاند
- نمودار لینکهای دریافت شده و از دست داده
- لیست کلمات کلیدی بر اساس CTR
- بهترین کلمات کلیدی رتبه گرفته
- Top Featured Snippets
- Branded keywords
- میزان توزیع کلمات کلیدی رتبه گرفته
- بیشترین رقبای موتور جستجو
مسلم است که برای بهرهمند شدن از امکانات بیشتر و دریافت ابزارهای کامل سئویی و تحلیلهای کاملتر باید نسخه پولی این ابزار را تهیه فرمائید.
آموزش کار با سایت Moz
در این بخش به طور کامل آموزش کار با سایت Moz و ایجاد اکانت در این سایت را برایتان خواهیم گفت. پیش از هر چیز برای خرید اکانت سایت ماز میتوانید از درگاههای واسط پرداخت استفاده کرده و هزینه آن را به صورت دلاری پرداخت کنید. برای ساخت اکانت Moz pro وارد این سایت شوید، گزینه start my free trial را انتخاب کنید، اطلاعات کاربری و حساب خود را در آن وارد کرده و ثبتنام خود را نهایی کنید.
پس از ثبتنام نهایی میتوانید به مدت 30 روز از تمام امکان نسخه پیشرفته این ابزار نیز استفاده کنید. پس از اتمام این نسخه باید حتما برای تمدید اعتبار خود هزینه مربوط به فعالسازی نسخههای موجود را بپردازید. اما همانطور که قبلا هم گفتیم سایت ماز چند ویژگی بارز دارد که در اینجا به آموزش کار با هریک و معنای نتایج نشان داده شده میپردازیم.
- جستجوی لینک یا Link Explorer
این بخش از ماز قبلا تحت نام open site explorer وجود داشت؛ اما در حال حاضر این امکان جدید با ظرفیت جستجوی بیشتر در اختیار کاربران قرار گرفته است.
ابتدا، نام سایت خودتان یا رقیبتان را در این ابزار قرار دهید:
سپس میتوانید اطلاعات جامع سایت را در این صفحه مشاهده کنید:
بیایید ببینیم اولین نتیجه نمایش داده شده یعنی Domain Authority به چه معناست:
نشان دادن اعتبار دامنه روشی است که ماز استفاده میکند تا سایز اعتبار لینکهای کل سایت را اندازهگیری کند. بنابراین هرچه تعداد لینکهای معتبر سایتتان بیشتر باشد، میزان domain authority سایتتان هم بیشتر خواهد بود. این عدد به تنهایی برای شما نشاندهنده نکته خاصی نیست؛ اما زمانیکه آن را به اعتبار دامنه رقبایتان مقایسه کنید متوجه خواهید شد که لینکهای کدامیک اعتبار بیشتری دارند. پارامتر بعدی که باید به آن توجه کنید Linking Domains است.
این ویژگی هم مانند ویژگی قبلی به تنهایی برایتان کاربردی ندارد مگر اینکه آن را با دیگر رقبایتان مقایسه کنید تا متوجه شوید چه تعداد سایت به شما لینک دادهاند.
ویژگی مهم دیگری که در این بخش وجود دارد Top Pages است.
در این قسمت میتوانید اطلاعات صفحاتی را ببینید که بهترین اعتبار لینک یا همان page authority را دارا هستند.
بنابراین اگر وارد این قسمت شوید و آدرس وبسایت رقیبتان را وارد کنید. محتواهایی را خواهید دید که برای رقبایتان بسیار خود عمل کردهاند. در این بخش میتوانید اطلاعات رتبه اسپم یا همان Spam Score را هم مشاهده کنید.
ماز این عبارت را زمانی به کار میبرد که سایتهای اسپم یا بیکیفیت به سایت شما یا رقیبتان لینک دادهاند. این ویژگی کاملا قابل اعتماد نیست اما با دانستن آن میتوانید بفهمید چه میزانی از لینکهای هر سایت صحیح و با کیفیت نیستند. نهایتا در این قسمت با Link Intersect مواجه هستیم.
در این بخش میتوانید ببینید که سایتهایی به رقبای شما لینک دادهاند اما به شما لینک ندادهاند. اگر شما کمپین ایجاد لینک به راه انداختهاید قطعا دوست ندارید به سایتهای درخواست رپورتاژ یا بک لینک دهید که قبلا هم به شما لینک دادهاند. در مقابل دوست دارید از سایتهایی لینک بگیرید که به رقبایتان هم لینک دادهاند اما به شما ندادهاند.
بنابراین با استفاده از بخش Link intersect خواهید توانست از این موقعیتهای عالی آگاه شوید و کمپین موفقتری اجرا کنید.
- Fresh Web Explorer
این ابزار به شما کمک میکند برند خود را بررسی کنید. اما بر خلاف دیگر ابزارها که فقط مشکلات را مییابند و به شما اخطار میدهند، flash web explorer به شما این امکان را میدهد تا در گزارشهای اخیر خود نیز جستجو کنید.
- جستجوی کلمات کلیدی یا Keyword Explorer
در بین تمام امکانات سایت موز، جستجوی کلمات کلیدی پرکاربردترین است. در ظاهر این ابزار هم مانند همه ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی به نظر میرسد که باید کلمه کلیدی را در آن جستجو کنید و لیستی از نتایج را دریافت کنید.
به سه دلیل این ابزار سایت Moz با دیگر ابزارهای رایج متفاوت است. اول اینکه میزان جستجوی ماهیانه در این سایت بسیار دقیقتر از ابزارهای دیگر است.
دلیل این دقت هم این است که ماز فقط اطلاعات google keyword planner را استخراج نمیکند، بلکه از دادههای کاربران واقعی نیز استفاده میکنند. دوم اینکه شاخصهایی که دریافت میکنید بسیار مفیدتر هستند. مثلا میتوانید سختی یک کلمه کلیدی و CTR ارگانیک آن برای هر صفحه را هم مشاهده کنید.
به علاوه، Moz هر کلمه را از نظر نمره اولویت هم بررسی میکند.
با استفاده از این عدد میتوانید بهترین کلمه موجود را از نظر میزان جستجو، نرخ کلیک ارگانیک و رقابتپذیری بیابید. و سوم اینکه جستجوگر کلمات کلیدی Moz در ایجاد کلمات کلیدی جدید بسیار عالی عمل میکند. چرا که شما میتوانید انواع مختلف نوشتار هر کلمه را نیز پیدا کنید.
همچنین ماز به شما کلمات مرتبط با کلمه کلیدی خودتان را هم میدهد.
- Explore by site
در این ابزار میتوانید کلمات کلیدی را بیابید که رقبایتان برایش جایگاه گرفتهاند. همچنین میتوانید با تغییر فیلترها و قرار دادن آن روی میزان جستجوی خاص یا سطح رقابتی خاص، عبارات جدیدی هم پیدا کنید.
- Site Crawl
با استفاده از این امکان میتوانید بخش سئویی سایت خود را تقویت کنید.
یکی از امکانات بسیار خوب این سایت این است که مشکلات سایت را به دستههایی مانند Critical یا Warnings تقسیمبندی میکند. بدین ترتیب شما متوجه میشوید که کدام یک از مشکلات فنی سئویی را باید سریعتر از دیگری برطرف کنید.
در این بخش حتی گزارشی از محتواهای تکراری، کم اندازه یا کند را هم دریافت میکنید.
- Rank Tracker
ابزار بررسی جایگاه به شما اطلاعاتی فراتر از جایگاهتان را ارائه میکند.
با استفاده از سایت ماز میتوانید ببینید که کلمه کلیدیتان چقدر افزایش یا کاهش رتبه داشته است.
همچنین میتوانید ببینید که از نظر موتورهای جستجو تا چه حد در معرض دید هستید.
- Page Optimiziation یا بهینهسازی صفحه
برای اینکه بتوانید سئوی On-page خود را تحلیل کنید، آدرس صفحهتان را در این بخش وارد کنید:
سپس میتوانید نمره کلی خود را مشاهده کنید.
این نمره نشان میدهد که چقدر صفحه شما برای کلمهای خاص بهینهسازی شده است.
- Insights
در بخش Insights میتوانید مجموعهای از فعالیتها را مشاهده کنید که باید برای بهبود سئوی سایت خود انجام دهید.
زمانی که وارد این بخش میشوید لیستی از اولویتهای کاری دریافت میکنید که با انجام هریک میتوانید به افزایش ترافیک ارگانیک خود کمک کنید.
- Moz Pro Campaigns
این گزارش مخصوصا زمانی برایتان مفید خواهد بود که مشتریان زیادی دارید و بخواهید بدون وارد و خارج شدن از گوگل آنالیتیکس گزارشهای هر مشتری را ببینید.
تشخیص بک لینکهای خراب با Moz
بک لینکها همیشه جزء اصلی سئو برای سایتها محسوب میشوند. در صورتی که سایتی بتواند بک لینکهای معتبر و سالمی بگیرد میتواند امیدوار باشد که در صفحات جستجو جایگاه بهتری کسب کند. اما برای تشخیص بک لینکهای خراب باید چه کرد؟ یکی از امکاناتی که Moz در اختیارتان میگذارد تشخیص همین بک لینکهای بد و خراب است. بیایید تا با هم ببینیم چگونه میتوان این بک لینکها را شناسایی کرد.
مرحله اول: تحلیل بکلینکها را استخراج کنید
با استفاده از گزینه Link Expelorer دادههای مربوط بک لینکهای خود را استخراج کنید. برای این کار وارد بخش Link Expelorer شوید و سپس به Inbound Links بروید و آدرس سایتی را وارد کنید که میخواهید تحلیل کنید.
در بخش فیلترها لینکهای Follow را انتخاب کنید و سپس از بخش لینکها، وضعیت را در حالت Active قرار دهید.
سپس گزینه export را انتخاب کنید تا نتیجه بک لینکها را به شما نشان دهد.
مرحله دوم: Anchor Text ها را بیابید
برای گرفتن Anchor text ها وارد Link Explorer شوید و در قسمت Anchor Text فایل اکسل آنها را دریافت کنید.
مرحله سوم: ارزش Anchor Textها را بسنجید
حالا با استفاده از این ترفند میتوانید از ابزار Moz Keyword Explorer's Keyword List استفاده کنید تا انکرتکستهای دستکاری شده را بیابید. برای این کار کافیست فایل Anchor text های خود را در Keyword list در بخش Keyword Explorer وارد کنید.
پس از این لیست Anchor text های شما بر اساس میزان جستجویشان لیست میشوند. باید بدانید که این امری طبیعی نیست که Anchor textها میزان جستجوی بالایی داشته باشند. اما زمانیکه وب مسترها میخواهند نتایج جستجو را دست کاری کنند معمولا از کلمه کلیدی استفاده میکنند که میخواهند رتبه بهتری بگیرد. بنابراین ما میتوانیم از میزان جستجوی انکرتکست متوجه شویم که کدام یک از لینکها دست کاری شدهاند.
استفاده از ابزار حرفهای mozpro تنها برای 30 روز رایگان است و در صورت نیاز به قابلیتهای بیشتر، میتوانید یکی از پلنهای موجود را بر حسب نیاز خود خریداری کنید. Moz یکی از بهترین ابزارهای بهبود سئو است که برای جستجوی کلمات کلیدی، بهینه سازی صفحه و موارد دیگر کاربرد دارد که به صورت رایگان ارائه میشود. در صورتی که به امکانات ویژه نیاز دارید باید از Moz pro استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قابلیتهای ارائه شده در نسخه Moz Pro به مقاله آموزش سایت moz مراجعه کنید. با توجه به مطابقت ویژگیهای در نظر گرفته شده در سایت moz با الگوریتمهای گوگل، میزان spam score نشان دهنده عدم توجه به معیارهای گوگل جهت بهبود رتبه سایت است. بنابراین بالا بودن آن بر سئوی سایت تاثیر منفی خواهد داشت. اسپم اسکور 61%-100% نشان دهنده بالا بودن این معیار است. البته توجه داشته باشید بالا بودن این مقدار همواره به معنی فریب آمیز بودن سایت نیست. بسته به ویژگیهای مورد نیاز میتوانید از هر یک از این ابزارها استفاده کنید. در صورتی که نیاز به گزارش در زمینه ppc دارید، تنها semrush از این قابلیت پشتیبانی میکند و اگر به صورت مستمر در جستجوی کلمات کلیدی مناسب و نیازمند تحلیل بک لینکهای رقبا هستید، semrush گزارش دقیقتری در اختیار شما قرار خواهد داد. محتوای صفحه باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا دیگران آن را به قدری مفید ببینند که ارزش لینک دادن را داشته باشد و در نتیجه وب سایتهای دیگر از سایتشان به مطلب ما لینک دهند. جهت مطالعه بیشتر در مورد انواع بک لینکها به مقاله بک لینک چیست مراجعه کنید. Page Authority یا اعتبار صفحات معیاری است که توسط moz ارائه شده و از 0 تا 100 است. این امتیاز نشان دهنده اعتبار صفحات سایت در گوگل و سایر موتورهای جستجو است. بالا بود این معیار احتمال بیشتری برای کسب رتبه بالاتر در گوگل دارد. این اعتبار قابل انتقال به سایت دیگر و همچنین قابل خریداری نیست.
آیا استفاده از moz pro مشمول هزینه است؟
آیا استفاده از moz رایگان است؟
آیا spam score در سئو سایت تاثیر منفی دارد؟
Moz بهتر است یا Semrush؟
چگونه بک لینک با کیفیت بسازیم؟
PA چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟
تحریم سایت Moz علیه ایران
برای دسترسی به سایت ماز و و استفاده از امکانات moz pro باید با آیپی کشور دیگر وارد شوید و امکان اجرای کمپینهای مختلف برای دامنههای ir. وجود ندارد. داخل Keyword Explorer هم کشور ایران وجود ندارد و باید کشوری دیگر مانند امارات را انتخاب کنید!
مقایسه سایت Moz با ابزارهای Jet Seo
درست است که وبسایت Moz یکی از پرطرفدارترین و قویترین ابزارهای سئو شناخته شده در دنیاست، اما ابزارهای دیگری نیز هستند که امکاناتی مشابه با این ابزار دارند، استفاده از آنها بسیار راحتتر و روانتر است و نتایجی قابل قبول هم ارائه میدهند.
یکی از این ابزارها که برای کاربران ایرانی بومی سازی شده و بسیار مناسب سئوکارانی است که میخواهند فضای کاربری سادهای را به زبان فارسی تجربه کنند وبسایت جت سئو است. جت سئو ابزار تحلیل سئو و محتوای ایرانی است که امکانات کامل و دقیقی به شما ارائه میدهد که علاوه بر رابط کاربری ساده نیاز به پرداخت ارزی هم ندارد و به شما در کاهش هزینههایتان کمک شایانی میکند. از جمله امکانات جت سئو در مقایسه با ماز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
Moz | جت سئو |
---|---|
رابط کاربری به زبان انگلیسی | رابط کاربری به زبان فارسی |
![]() |
تحلیل سرعت لود سایت و درخواستهای ارسالی به سرور |
نیاز به تهیه نسخه پیشرفته برای تحلیلهای بیشتر و پرداخت ارزی | نیاز به ثبت نام برای دریافت تحلیلهای بیشتر |
بررسی کلمات کلیدی سایت | نمایش رتبه دقیق کلمات کلیدی در ایران در قالب نمودار و به صورت روزانه |
![]() |
نمایش لینکهای داخلی به همراه گراف لینک و محاسبه عمق صفحات |
![]() |
ارائه پیشنهاد برای بهبود رتبه صفحات در گوگل |
![]() |
گزارش همنوعخواری |
![]() |
گزارش صفحاتی که کنونیکال آنها مشکل دارد |
تحلیل لینکهای صفحات و بررسی نمره اعتباری آن | تحلیل امتیاز صفحات و پیشنهاد بهبود مشکلات |
![]() |
نمایش گراف لینک و عمق نفوذ صفحات |
بررسی اعتبار و خصوصیات هر صفحه در افزونه ماز | بررسی عناوین و توضیحات متا صفحات و پیشنهاد بهبود صفحات با اهمیت |
![]() |
گزارش خطای لینکهای شکسته |
![]() |
تحلیل ویرایش فارسی و محتوای فارسی |
![]() |
ابزار تحقیق کلماتکلیدی (واژهیاب) و بسیاری از امکانات دیگر |
نتیجهگیری
با توجه به نیاز روزافزون دنیای دیجیتال به تحلیل وبسایت و شناخت دقیق پارامترهای آن باید اذعان کرد که ابزارهایی مانند سایت Moz به همه سئوکاران و وب مسترها کمک میکند تحلیلی عمیقتر از وبسایت خود داشته باشند. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ یک از این ابزارها کامل و کافی نیستند مخصوصا که ما در ایران معمولا با مشکلاتی مانند تحریم دست و پنجه نرم میکنیم و ابزارهای تحلیل سئو هم از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنند. بنابراین ما باید همیشه به دنبال ابزارهای مکملی باشیم که بتوانیم از آنها در کنار ابزارهای مطرح جهانی و به سود خودمان بهرهمند شویم. ابزار تحلیل سئوی جت سئو یکی از بهترین و کاملترین ابزارهایی است که با رقابتپذیری بالای خود همواره توانسته کمک شایانی به کاربران ایرانی در تحلیل وبسایتشان بکند.