سایت الکسا چیست؟


رتبه الکسا برای خیلی‌ها مهم است، به‌ویژه سایت‌های محتوامحوری که بخش زیادی از درآمد آنها از تبلیغات است. البته سایت الکسا امکانات قدرتمند زیادی دارد که به وبمسترها کمک می‌کند تا بتوانند از رقبا پیشی بگیرند. اگر به دنبال این هستید که کامل و جامع با سایت الکسا آشنا شوید باید بدانید که سایت الکسا امکانات بسیار زیادی دارد؛ اما بسیاری از این امکانات به صورت پولی ارائه می‌شوند. برخی از افراد معتقدند که رتبه الکسا نشان می‌دهد که وبسایت شما تا چه حد توانسته موفق عمل کند. بنابراین اگر رتبه خود در الکسا را بدانید احتمالا بهتر می‌توانید وبسایت خود را تحلیل کنید و ترافیک بیشتری بگیرید. در این مقاله به بررسی و آموزش استفاده از الکسا می‌پردازیم و سوالات مهم شما درباره این ابزار سئو را پاسخ خواهیم داد.

سایت الکسا بخشی از مجموعه بزرگ آمازون در شرکت The Web Information است که در سال 1999 از Brewster Kahle و Bruce Gilliat خریداری شد. این وبسایت داده‌هایی درباره سایت‌های مختلف ارائه می‌کند. سایت الکسا میلیون‌ها وبسایت را از نظر شهرت نیز طبقه‌بندی می‌کند. در این سایت به صورت روزانه می‌توان تعداد بازدیدکنندگان و صفحات بازدید شده 3 ماه گذشته را دید. هر چقدر رتبه الکسا وبسایت شما کمتر باشد، وبسایتتان بالاتر قرار می‌گیرد. کمترین رتبه موجود در الکسا حدود 30 میلیون است. به طور کلی، می‌توان گفت رتبه الکسا نشان دهنده میزان مالکیت شما بر وبسایتتان است.

سایت الکسا چگونه کار می‌کند؟

سایت alexa بر اساس اطلاعاتی که از کاربران وب جمع آوری می‌کند، سایت‌های اینترنتی را رده‌بندی می‌کند. داده‌های جمع‌آوری شده توسط گوگل بر اساس تولبار مرورگری که الکسا در اختیار کاربران وب قرار می‌دهد و همچنین قراردادی که سایت alexa با برخی از مرورگرهای گمنام دارد بدست می‌آید. در زمان نصب تولبار، الکسا از کاربران اینترنتی سوالاتی را در مورد جنسیت، سن، مکان جغرافیایی، شغل، وضعیت تاهل، تعداد فرزند، مکان اتصال به اینترنت و... می‌پرسد. پس از نصب تولبار، زمانی که کاربران سایت‌های اینترنتی را مشاهده می‌کنند، اطلاعات تعداد صفحات مشاهده شده توسط کاربران و سایت‌های اینترنتی برای سرور الکسا ارسال می‌شود.

در واقع سایت الکسا بر اساس اطلاعات بدست آمده از تولبار، ترافیک روزانه سایت‌های اینترنتی در دنیا را تخمین می‌زند. با توجه به اینکه امکان نصب تولبار در گوشی‌های موبایل وجود ندارد و همچنین اکثر کاربران از تولبار الکسا استفاده نمی‌کنند، تخمین الکسا می‌تواند با حد قابل توجهی با واقعیت فاصله داشته باشد. با این وجود الکسا بهترین ابزار برای تخمین میزان ترافیک سایت‌های اینترنتی است.

با توجه به توضیحات فوق در مورد رتبه سایت الکسا نکات زیر را باید مدنظر قرار داد:

  • الکسا در حالت عادی نمی‌تواند ترافیک موبایل را تخمین بزند.
  • رتبه سایت‌هایی که در حوزه تکنولوژی، طراحی سایت و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند، از سایر سایت‌ها بهتر است.
  • همیشه سعی کنید رتبه هر سایت را با سایت‌های مشابه در همان زمینه کاری مقایسه کنید.
  • سایت‌هایی که اکانت غیررایگان الکسا را تهیه می‌کنند، با قراردادن اسکریپت الکسا در سایت خود، به الکسا این امکان را می‌دهند که ترافیک تمام صفحات آنها را تحلیل و بررسی نماید. بنابراین در حالت عادی رتبه بسیار بهتری نسبت به سایت‌هایی که از امکانات غیررایگان الکسا استفاده نمی‌کنند بدست خواهند آورد.

نحوه محاسبه رتبه الکسا چگونه است؟

اکثر مدیران سایت‌ها علاقه دارند، رتبه بهتری در alexa داشته باشند. قبل از اینکه در مورد چگونگی بهبود رتبه سایت الکسا صحبت کنیم، بهتر است نحوه محاسبه رتبه الکسا سایت را بررسی کنیم:

رتبه الکسا = تعداد بازدید منحصر به فرد روزانه * تعداد صفحات بازدید شده توسط هر کاربر

بر اساس سایت رسمی الکسا، رتبه این سایت از طریق ترکیب میانگین بازدیدکنندگان روزانه در سایت و تعداد بازدیدهای صفحه در سه ماه گذشته به دست می‌آید. الکسا داده‌های به‌دست آمده را از طریق پنل جهانی داده ایجاد می‌کند. این داده‌ها را کاربران اینترنت با استفاده از افزونه الکسا به سایت آن انتقال می‌دهند. الگوریتم رتبه‌بندی این سایت با اندازه‌گیری تناوب بازدیدهای شما سایتتان را بررسی می‌کند. اگر یک کاربر چندین بار از یک صفحه بازدید کند هم یک بار محاسبه می‌شود. اگر شما تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را با رتبه آن بخواهید مقایسه کنید نموداری شبیه به این نمودار خواهید داشت:

نحوه محاسبه رتبه الکسا 

در راس این نمودار سایت گوگل قرار دارد که بازدیدکنندگان زیادی دارد و رتبه اول را در اختیار دارد. با توجه به شکل نمودار می‌فهمیم که اگر تغییر کوچکی در تعداد بازدیدکنندگان سایت‌های دنباله نمودار ایجاد شود، تغییر زیادی در رتبه آن‌ها اتفاق می‌افتد. مثلا اگر وبسایت xyzwebsite.com که در دنباله نمودار است و رتبه‌ای معادل 24.500.132 دارد بتواند تغییراتی کوچک در تعداد بازدیدکنندگان خود ایجاد کند به سرعت می‌تواند رتبه خود را بهبود بخشد.

تغییرات رتبه الکسا بر اساس تغییر تعداد بازدیدکنندگان سایت 

اما هرچه به نوک نمودار نزدیک شود، باید تغییر زیادی در تعداد بازدیدکنندگان آن رخ دهد تا رتبه‌اش نیز تغییر کند. در واقع رتبه گرفتن سایتی که در رتبه 10 است با سایتی که رتبه‌اش 200 است بسیار فرق دارد.

تغییر بازدیدکننده الکسا و تاثیر در رتبه سایت

بنابراین هرچقدر که بتوانید تعداد بازدید منحصر به فرد روزانه سایت خود را افزایش دهید و کاری بکنید که کاربران صفحات بیشتری از سایت شما را مشاهده کنند، رتبه الکسا بهتری خواهید داشت.

چگونه می‌توان رتبه سایت الکسا را بهبود بخشید؟

برای بهبود و کاهش رتبه الکسا  وبسایت خود لازم است از این روش‌ها استفاده کنید:

  • محتوای اصیل و تعامل برانگیز تولید کنید

اگر بتوانید محتوای خود را هر چند وقت یک بار به روز رسانی کنید، ارزش زیادی برای مخاطبان ایجاد کرده‌اید. اگر خواننده ببیند مطالبتان از منابع ارزشمند تهیه شده است و به اندازه کافی اطلاعات مفید در اختیارش قرار می‌دهد، محتوای شما را بین شبکه‌های خود منتشر می‌کند و باعث می‌شود افراد جدیدی به بازدیدکنندگان وبسایت شما بپیوندند. در همین حین، موتورهای جستجو هم متوجه می‌شوند که محتوای شما ارزشمند است در نتیجه جایگاهتان را بهبود می‌بخشند.

  • بک لینک‌های بیشتری بگیرید

داشتن بک لینک های باکیفیت می تواند به سئو و رتبه الکسا سایت شما کمک کند; زمانی‎که از وبسایت‌های دیگر به سایت شما لینک داده می‌شود، گوگل راحت‌تر می‌تواند بفهمد شما در چه نیچی فعالیت می‌کنید، بنابراین به محتوای شما اعتماد کرده و کیفیت سایت شما را بهتر ارزیابی می‌کند. گرفتن بک‌لینک‌های بیشتر، باعث می‌شود که ترافیک بیشتری داشته باشید و کاربران بیشتری به سمت سایت شما هدایت شوند. هر چه میزان ترافیک دریافتی سایت شما بیشتر باشد، رتبه الکسا بهتری خواهید داشت.

  • از تعدادی کلمات کلیدی استفاده کنید که ترافیک بیشتری برای رقبایتان هم آورده است

وبسایت رقبای خود را تحلیل کنید، ببینید چه کلمات کلیدی‌ای برای آن‌ها ترافیک بیشتری آورده است. آن کلمات کلیدی را استخراج کنید و بر اساس آن، وبسایت خود را بهینه‌سازی کنید. بدین ترتیب شما هم می‌توانید از طریق همین کلمات ترافیک بیشتری به سمت وبسایتتان بکشانید.

  • استراتژی بازاریابی رقبای خود را کشف کنید و بفهمید چه چیز برای آن‌ها بهتر جواب داده است

بهتر است رقبای خود را به طور دقیق تحلیل کنید. اگر در این راه موفق باشید فهم بهتری نسبت به استراتژی‌هایی پیدا خواهید کرد که بهتر عمل کرده‌اند. در نتیجه بهتر خواهید توانست آینده بازار را پیش‌بینی کنید و تصمیمات بهتری برای کارهایتان بگیرید. همین مسئله جایگاه شما را بهبود خواهد بخشید.

  • سئوی وبسایتتان را قوی کنید

با استفاده از ابزارهای سئو می‌توانید تحلیل‌های بهتری نسبت به وبسایت خود داشته باشید و کاستی‌های احتمالی آن را برطرف کنید. به کمک سئو و ابزاهای مناسب آن می‌توانید نه تنها سرعت، ترافیک و جایگاه خود در موتورهای جستجو را افزایش دهید بلکه قادر خواهید بود تجربه بهتری برای مخاطب ایجاد کنید.

  • برای سایت خود بازدیدکننده بازگشتی ایجاد کنید

هر چقدر بازدیدکننده بازگشتی یا reutrn visitor بیشتری داشته باشید، سایت شما رشد بیشتری خواهد داشت. بازدیدکنندگان بازگشتی افرادی هستند که برای بار دوم به بعد به سایت شما مراجعه می‌کنند و برای این کار باید یک دلیل موجه داشته باشند. برای اینکه چنین اتفاقی رخ دهد، بهتر است محتوای مفید در سایت ایجاد کنید و از ابزارهایی مانند ایمیل، پوش نوتیفیکیشن و شبکه‌های اجتماعی برای بازگرداندن کاربران به سایت استفاده کنید.

  • نرخ پرش صفحات سایت خود را کاهش دهید

نرخ پرش یا bounce rate سنجه‌ای برای تخمین میزان اثرگذاری محتوای سایت شما برای کاربران است. نرخ پرش بر اساس تعداد کاربرانی که به یک صفحه از سایت مراجعه کرده‌ند و بدون اینکه عمل خاصی انجام دهند از آن خارج شده‌اند به نسبت کل کاربران محاسبه می‌شود. هر چه مقدار نرخ پرش کمتر باشد، نشان دهنده این است که سایت شما برای کاربران مفیدتر واقع شده، با بهبود سرعت سایت، کیفیت محتوا، قالب گرافیکی و ایجاد لینک‌های داخلی می‌توانید نرخ پرش را کاهش دهید.

رتبه الکسا چقدر دقیق است؟

اگرچه رتبه الکسا راهی مناسب برای مقایسه عملکرد یک وبسایت با سایتی دیگر است؛ اما لزوما همیشه آمارهای الکسا دقیق نیستند. در واقع برخی از افرادی که آمارهای الکسا را با گوگل آنالیتیکس مقایسه کرده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که این آمارها دقیق نیستند. در تصویر زیر دو وبسایت با هم مقایسه شده‌اند و در کمال تعجب آمار ارائه شده توسط الکسا با آمار گوگل آنالیتیکسس متفاوت و نادرست است. در وبسایت اول تعداد بازدیدهای صفحه بر اساس آنالیتیکس 153.177 بوده است که رتبه الکسا 346.890 تخمین زده شده است؛ اما در وبسایت دوم تعداد بازدید صفحه بر اساس آنالیتیکسس 3852 و بسیار کمتر از سایت اول بوده و این در حالیست که رتبه الکسای این سایت نیز 194.636 و کمتر ارزیابی شده است. یادتان باشد که رتبه کمتر نشان دهنده عملکرد بهتر است. اما همین‌طور که می‎‌بینیم وبسایت دوم عملکرد ضعیف‌تری نسبت به سایت اول داشته است.

رتبه الکسا چقدر دقیق است؟ 

احتمالا دلیل این تفاوت این است که گوگل تعداد بیشتری وبسایت را تحت نظارت دارد و همه افراد هم تولبار الکسا را روی وبسایت خود نصب نکرده‌اند. به همین خاطر بهتر است به آمارهای الکسا به عنوان مقایسه‌ای کلی با رقبایتان نگاه کنید و این آمارها را قطعی ندانید.

آیا رتبه الکسا در سئو مهم است؟

تاثیری که رتبه الکسا بر سئو دارد این است که شما می‌توانید با استفاده از آن درباره وبسایت خود آمارهایی بگیرید و از آن برای بهبود رتبه سئوی خود استفاده کنید. شما در صورتی می‌توانید به تحلیل‌های دقیق و مقایسه با رقبا بپردازید که نسخه پولی سایت الکسا را خریداری کرده باشید. به طور کلی الکسا منبع خوبی برای عملکرد کلی سئوی وبسایت شما نیست. در واقع بیشتر کسانی که تولبار الکسا را نصب می‌کنند دیجیتال مارکترها، برنامه نویسان یا متخصصان سئو هستند. بنابراین بیشتر آمارهایی هم که این سایت فراهم می‌کند برای کسانی مناسب است که در دنیای بازاریابی آنلاین فعالیت می‌کنند یا سایت محتوایی دارند و می‌خواهند تبلیغ بگیرند. بنابراین رتبه الکسا آن‌چنان نشان دهنده سئوی سایت شما نیست و تاثیر و اهمیت زیادی هم در آن ندارد.

سایت‌های مشابه الکسا

به جز سایت الکسا سایت‌های دیگری هم هستند که مشابه آن عمل می‌کنند و شما می‌توانید در آن اطلاعات زیادی درباره وبسایتتان کسب کنید. این سایت‌ها هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارند. از میان این سایت‌ها این 6 مورد از همه بهتر هستند.

  • Jetseo

جت سئو پلتفرمی قدرتمند و کاملا ایرانی است که از طریق آن می‌توانید داده‌های خارق‌العاده‌ای درباره وبسایتتان به دست آورید. اطلاعاتی که جت سئو به شما می‌دهد بسیار کامل‌تر از الکسا یا سایت‌های مشابه آن هستند و می‌تواند جایگزین مناسبی برای سایت الکسا باشد.

  • Compete

این وبسایت، سرویس تحلیل داده‌های ترافیک است و حدود یک میلیون سایت برتر جهان را تحلیل می‌کند. 

  • Quantcast

شرکت تکنولوژی Quantcast، این وبسایت را در سال 2006 پایه ریزی کرد. این شرکت در زمینه سنجش مخاطب و تبلیغات تخصص دارد و می‌تواند رقبای شما را تحلیل کند و آماری دقیق و رایگان درباره مخاطبانتان به شما ارائه کند.

  • Website informer

در این وبسایت می‌توانید اطلاعاتی هم‌چون کلمات کلیدی، ترافیک، رتبه صفحه و اطلاعات مالکیت دامنه را به دست آورید. از این وبسایت می‌توانید به عنوان افزونه کروم یا موزیلا نیز استفاده کنید.

  • Similarweb

در Similarweb می‌توانید اطلاعات مهمی درباره ترافیک هر وبسایتی که می‌خواهید را می‌توانید به دست آورید. این وبسایت ابزاری برای رتبه بندی و تحلیل رقابتی است که به شما کمک می‌کند تحقیقات بازار و تحلیل رقبایتان را بهتر انجام دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از نسخه پیشرفته و پولی این ابزار استفاده کنید.

  • Comscore

این وبسایت محصول شرکتی آمریکایی است که در سال 1999 پی ریزی شده است که می‌توانید اطلاعات بازاریابی و تحلیلی بسیاری از شرکت‌ها و آژانس‌های بزرگ دنیا را در آن مشاهده کنید. Comscore منبع موثقی برای سنجش دنیای دیجیتال و تحلیل کسب‌وکارهای دیجیتالی است.
 

برترین سایت‌های ایرانی الکسا

بر اساس اعلام سایت رسمی الکسا برترین سایت‌های ایرانی به صورت زیر است:

  1. گوگل
  2. آپارات
  3. دیجی کالا
  4. ورزش 3
  5. شاپرک
  6. تلوبیون
  7. نمناک
  8. سامانه مفید
  9. دیوار
  10. ویکی‌پدیا

برترین سایت‌های الکسا در جهان

برترین سایت‌های دنیا بر اساس رتبه‌بندی سایت الکسا به شرح زیر است:

  1. Google.com
  2. Youtube.com
  3. Tmall.com
  4. Baidu.com
  5. Qq.com
  6. Facebook.com
  7. Sohu.com
  8. Taobao
  9. 360.cn
  10. Yahoo.com

آموزش سایت الکسا

برای این‌که بتوانید اطلاعات دقیق‌تری از وبسایتتان در الکسا به دست آورید باید حتما وبسایت خود را در این سایت ثبت کنید و تولبار آن را نصب نمائید. در این بخش راهنمای کامل کار با سایت الکسا را به شما آموزش خواهیم داد.

بررسی ترافیک سایت با الکسا

برای بررسی رتبه ترافیک وبسایت خود در الکسا کافیست وارد alexa.com/siteinfo شوید و آدرس وبسایت خود را در آن وارد کنید، سپس می‌توانید اطلاعات مربوط به سایتتان را مشاهده کنید. معمولا اطلاعات در این حالت به طور ناقص نشان داده می‌شود و برای این‌که بتوانید آن‌ها را کامل ببینید لازم است نسخه پولی الکسا را تهیه کنید.


آموزش بررسی سایت با استفاده از الکسا

نحوه جستجو در سایت الکسا

اگر آدرس سایت خود را در ابزار بازبینی سایت الکسا به آدرس alexa.com/siteinfo وارد کنید می‌توانید 4 نوع اطلاعات به دست آورید:

  • SEO Keyword Opportunities: در این قسمت به شما پیشنهادات کاملی درباره کلمات کلیدی داده می‌شود تا با آن بتوانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.
  • Competitive Benchmarking: در این بخش می‌توانید وضعیت خود را با بزرگترین رقبایتان مقایسه کنید.
  • Website Traffic Statistics: در این قسمت آمار کاملی از رتبه الکسا، شاخصه‌های تعامل و اطلاعات این چنینی را مشاهده خواهید کرد.
  • Audience Insights: اطلاعات مخاطبان خود را در این بخش می‌توانید ببینید. موضوعات مورد علاقه آنان، کلماتی که جستجو می‌کنند و اطلاعاتی مشابه آن از جمله داده‌ها هستند.

زمانی‌که آدرس وبسایتتان را در بخش جستجو وارد کنید اولین قسمتی که می‌بینید به کلمات کلیدی وبسایت شما مربوط است. در این قسمت 4 نوع کلمه کلیدی می‌بینید.

  • Top Keywords: کلماتی که بیشترین ترافیک را برای شما به ارمغان می‌آورند.
  • Keyword Gaps: کلماتی که برای رقیبان شما ترافیک آورده‌اند اما در سایت شما نیست.
  • Easy-to-rank Keywords: کلمات مرتبط و مشهوری که می‌توانید در وبسایت خود از آن‌ها استفاده کنید.
  • Buyer Keywords: کلمات مشهوری که تمایل به خریدشان بسیار زیاد است.

بررسی کلمات کلیدی سایت با استفاده از الکسا

در بخش‌ بعدی می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری از کلمات کلیدی خود ببینید.

معرفی بخش های مختلف الکسا

برای مشاهده تحلیل وبسایت رقبایتان باید به قسمت بعدی بروید و تحلیل کاملی از وبسایت رقبای احتمالی خود را مشاهده کنید.

بررسی سایت رقبا با استفاده از الکسا 

در بخش تحلیل رقبا این اطلاعات به نمایش گذاشته شده است:

  • Traffic Sources: این قسمت نشان می‌دهد که وبسایت شما از دیگر کانال‌ها چه میزان ترافیکی گرفته است. 
  • Referral Sites: این قسمت نشان می‌دهد که هر یک از سایت‌های رقبا چه میزان بک لینکی گرفته‌اند و چقدر شهرت دارند.
  • Top Keywords: در این بخش می‎‌بینید که بهترین کلمات کلیدی خودتان و رقبایتان چه کلماتی بوده‌اند.
  • Audience Overlap: در این بخش هم اطلاعات سایت‌هایی را می‌بینید که مخاطبانشان مشابه شما هستند و کلماتی مانند کلمات کلیدی شما استفاده کرده‌اند.

بخش آخر به آمارهای ترافیک سایت مربوط می‌شود. در این قسمت چند نوع اطلاعات می‌توانید مشاهده کنید:

بررسی ترافیک سایت از طریق الکسا

  • Alexa Rank: در قسمت اول رتبه الکسای وبسایتتان را می‌توانید ببینید. در این بخش می‌توانید رتبه خود را بر اساس هر کشور نیز تغییر دهید یا به صورت جهانی آن را مشاهده کنید.
  • Audience Geography: در این نقشه می‌توانید ببینید که مخاطبانتان بیشتر از کدام کشورها شما را جستجو کرده‌اند.
  • Site Metrics: میزان بازدید روزانه، میزان زمانی که مخاطب در سایت شما می‌ماند و نرخ پرش را می‌توانید در این قسمت ببینید. علاوه بر این متوجه می‌شوید که بیشترین ورودی شما از کدام سایت صورت گرفته و مخاطبانتان قبل و بعد از وبسایت شما از چه سایت‌هایی دیدن کرده‌اند.

در نهایت باید بدانید که اگر می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری از وبسایتتان داشته باشید باید حتما سایتتان را در الکسا ثبت کنید و نسخه پولی آن را هم برای داده‌های بیشتر تهیه کنید.

ثبت سایت در الکسا 

برای ثبت وبسایت خود و ایجاد اکانت در الکسا باید طبق این آموزش پیش بروید:

سایت Alexa.com را باز کنید.

نحوه ایجاد اکانت در الکسا

به صورت رایگان برای خودتان اکانتی ایجاد کنید. برای ثبت سایت در الکسا می‌توانید هم ایمیل خود را وارد کنید و هم با آدرس فیس بوک وارد شوید.

ثبت سایت در الکسا با استفاده از اکانت ایمیل یا فیس بوک

بعد از این مرحله باید ایمیل خود را تایید کنید. بنابراین وارد ایمیلتان شوید و با استفاده از لینک ارسال شده ایمیل خود را تایید کنید. پس از تایید ایمیل، اکانت الکسای شما فعال می‌شود. وارد اکانت خود شوید و در داشبوردتان روی گزینه Plans and Pricing کلیک کنید.

پنل کاربری الکسا

پایین صفحه بیایید و روی Claim a site  کلیک کنید. آدرس وبسایت خود را وارد نمایید و سپس continue را انتخاب کنید.

نحوه ثبت سایت در الکسا

حالا برای این‌که شناسه الکسای خود را تایید کنید سه راه پیش رو دارید: 

  • فایل HTML را در سایتتان آپلود کنید.
  • متاتگ الکسا را در سایتتان اضافه کنید.
  • تنظیمات را ارتقا دهید.

روش های تایید شناسه الکسا

اگر بلاگ دارید و خودتان آن را مدیریت می‌کنید از راه اول استفاده کنید. پس از این‌که شناسه الکسا را به سایتتان اضافه کردید، باید تایید کنید که مالک سایت هستید. بنابراین روی Verify Alexa ID کلیک کنید.

وریفای کردن آی دی Alexa 

حالا دیگر وبسایتتان در الکسا ثبت شده است.

افزونه (تولبار) الکسا چیست؟

تولبار الکسا افزونه‌ای است که شما می‌توانید به گوگل کروم یا موزیلا فایرفاکس خود بیفزایید و به صورت آنی اطلاعات کلی و رتبه آن سایت را ببینید. در افزونه الکسا می‌توانید رتبه جهانی و رتبه سایت در آمریکا را ببینید. 

افزونه (تولبار) الکسا چیست؟

نصب تولبار الکسا در فایرفاکس

برای نصب افزونه الکسا روی فایرفاکس وارد این آدرس شوید، سپس روی گزینه Install alexa browser extension کلیک کنید، افزونه الکسا به صورت خودکار روی فایرفاکس شما نصب خواهد شد.

نصب افزونه الکسا در کروم

برای نصب افزونه الکسا در کروم نیز رو این لینک کلیک کنید تا پس از انتخاب Install Alexa Browser Extension و تایید قوانین افزونه الکسا به صورت خودکار روی افزونه‌های شما اضافه شود.

مقایسه امکانات الکسا با سایت JetSeo

اگر به دنبال ابزار سئو می‌گردید و می‌خواهید بهترین ابزارهای سئو را بشناسید باید حتما بتوانید آن‌ها را با هم مقایسه کنید و حتی گاهی برای آسودگی و دریافت نتایج بهتر از چندین ابزار استفاده کنید. سایت الکسا ابزاری نسبتا کامل و با میزان دقتی متوسط است. شاید بتوانید از داده‌های آن برای تحلیل رقبا استفاده کنید اما ابزارهای کامل‌تر و دقیق‌تری نیز برای این کار وجود دارند که شما به راحتی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. یکی از بهترین ابزارهای موجود برای سئو و افزایش ترافیک سایت، جت سئو است. جت سئو ابزاری قدرتمند برای تحلیل وبسایت، افزایش ترافیک سایت، بهبود رتبه در گوگل، بهبود کیفیت سایت و ارائه آمارهای دقیق است که با رابط کاربری ساده و فارسی خود و ارائه مشاوره و راهنمایی توانسته در صدر ابزارهای سئو قرار گیرد.

از جمله مزایای این وبسایت نسبت به الکسا یا دیگر ابزارهای سئو ایرانی بودن آن است که با توجه به نیازهای مدیران سایت‌ و وبمسترهای ایرانی طراحی و ساخته شده است. به کمک جت سئو می‌توانید تحلیل دقیقی از وبسایت خود داشته باشید و بر اساس الگوریتم‌های گوگل رتبه سایت خود را افزایش دهید. در جت سئو حتی می‌توانید تحلیل نگارشی و ویرایشی وبسایت خود را بر اساس زبان فارسی انجام دهید. خدمتی که شاید در هیچ کجای دیگر نتوانید ببینید. یکی دیگر از مزایای جت سئو نسبت به ابزارهای خارجی، رایگان بودن تحلیل‌های آن است. این ابزار قدرتمند سئو به شما کمک می‌کند به طور رایگان تمام تحلیل‌های وبسایت خود را مشاهده کنید. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از وبمسترها به خاطر مشکلات موجود در پرداخت‌های بانکی و نوسانات ارزی موجود از جت سئو استفاده کنند. 
در جدول زیر می‌توانید مقایسه کاملی از الکسا با jetseo را مشاهده کنید.

معیارها الکسا جت سئو
پشتیبانی از زبان فارسی
هزینه
نیاز به وارد کردن کد در سایت برای ثبت‌نام
بررسی متاتگ‌ها
بررسی فنی سایت
بررسی المان‌های صفحه
بررسی تصاویر سایت
تحلیل محتوای صفحات سایت
تحلیل لینک‌های سایت
مقایسه با سایت‌های مشابه
بررسی کلمات کلیدی
رتبه وبسایت

نتیجه‌گیری: سایت الکسا چیست؟ آموزش سایت Alexa

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل درباره سایت الکسا این ابزار سئو صحبت کنیم و تمام سوالات شما را پاسخ دهیم. فراموش نکنید که اگر می‌خواهید وبسایت خود را تحلیل کنید و از نظر سئویی وضعیت آن را بهبود دهید باید حتما از چندین ابزار کاربردی و دقیق استفاده کنید. چه بهتر که این ابزارهای با نیازهای ما ایرانیان نیز همگام شده باشند و ما بتوانیم راحت‌تر به ارتقای سطح وبسایتمان کمک کنیم.

با عضویت در جت سئو گزارش رایگان سایت خود را ببینید

بیشتر بخوانید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
امتیاز: