اکستنشن کروم جت سئو

معرفی الگوریتم های گوگل از ابتدا تا جدیدترین آنها


 وبمستران و سئوکاران از الگوریتم‌های بهینه‌سازی سایت برای سئو وب‌سایت استفاده می‌کنند تا سایتشان در فهرست نتایج جستجو در جایگاه بهتری قرار بگیرد. از سوی دیگر، گوگل نیز دائماً الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند تا نتایج بهتری برای جستجوهای کاربرانش نمایش دهد. در سال‌های اخیر استفاده گوگل از الگوریتم‌های هوش مصنوعی افزایش پیدا کرده و گوگل سعی می‌کند که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد.

لگوریتم موتور جستجوی گوگل

ما سئوکاران و مدیران وب‌سایت‌ها برای اینکه بهره بهتر و بیشتری از الگوریتم‌های گوگل ببریم باید با تک تک آن‌ها و طرز کارشان آشنا باشیم تا در جای مناسب و به درستی آن‌ها را به کار بگیریم. به همین جهت در ادامه فهرست کاملی از تمام آپدیت‌های الگوریتم‌های گوگل به همراه توضیح مختصری در مورد آن‌ها ارائه خواهد شد.
 

الگوریتم های گوگل کدامند؟

از آنجا که الگوریتم‌های گوگل تعیین کننده جایگاه صفحات وب در فهرست نتایج جستجو هستند، از آن‌ها به عنوان الگوریتم‌های سئو یا الگوریتم‌های بهینه‌سازی سایت نیز یاد می‌شود. استفاده گوگل از هوش مصنوعی در سال‌های اخیر گسترش یافته و الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در دو دسته مختلف انجام می‌شود:

  1. الگوریتم‌هایی که با هدف بهبود کیفیت نتایج برای کاربران کار می‌کنند: از جمله این الگوریتم‌ها می‌توان به الگوریتم BERT ، مرغ مگس خوار، کبوتر، جستجوی صوتی، رنک برین و... اشاره کرد.
  2. الگوریتم‌هایی که با هدف شناسایی سایت‌های فریب آمیز کار می‌کنند: مانند الگوریتم پاندا، پنگوئن، گورخر، page layout و... 

گوگل علاوه بر استفاده از هوش مصنوعی در الگوریتم‌های خود، در هسته خود از محاسبات ریاضی برای بدست آوردن رتبه بندی صفحات وب استفاده می‌کند و در سال‌های اخیر از نیروی انسانی جهت امتیاز دادن به صفحات مختلف وب در الگوریتم E-A-T استفاده کرده است. 

الگوریتمهای گوگل هوش مصنوعی و الگوریتم های فریب آمیز

الگوریتم های گوگل سیستم‌های پیچیده‌ای هستند که به کمک هوش مصنوعی برای رتبه‌بندی مرتبط‌‌ترین صفحات در نتایج جستجو به کار می‌روند. در ادامه به معرفی برخی از این الگوریتم‌ها می‌پردازیم:


بیشتر بخوانید: الگوریتم E-A-T چیست و چه نقشی در سئو دارد؟ 


معرفی الگوریتم‌های گوگل

گوگل در سال‌های اولیه فقط چند آپدیت ضروری در الگوریتم‌هایش ایجاد می‌کرد؛ اما امروزه هر سال هزاران تغییر در الگوریتم‌هایش به وجود می‌آورد که اکثر آن‌ها به قدری کوچک‌اند که اصلاً قابل توجه نیستند. به‌روزرسانی‌های بزرگ موتور جستجو که اثر مهمی بر سئو می‌گذارند در ادامه معرفی شده‌اند:

الگوریتم فرشنس (Freshness)، 2011

الگوریتم فرشنس باعث شد تا نتایج رتبه‌‌بندی برای کوئری‌هایی که هدف کاربر از وارد کردن آن، دیدن محتوای جدیدتر است، بر اساس زمان مرتب شود. در واقع به گوگل کمک کرد تا برای برخی از کوئری ها که قصد کاربر از جستجویشان دیدن محتوای جدید بود این محتواهای جدید در نتایج جستجو نشان داده شوند. بنابراین این طور نیست که برای تمام کوئری ها بروز بودن محتوا اهمیت داشته باشد.

به عنوان مثال اگر کاربری در مورد تیم‌های حاضر در جام جهانی جستجو کند، گوگل نتایج مربوط به تیم‌های حاضر در جام جهانی 2024 را در رتبه بالاتری قرار می‌دهد. این الگوریتم باعث شد تا موضوعات داغ و ترند، راحت‌تر در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرند. این الگوریتم از منابع متعددی مانند شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌های خبری و جستجوی کاربران برای تشخیص محتوای ترند استفاده می‌کند.

الگوریتم فرد (Fred)، 2017

الگوریتم فرد در سال 2017 منتشر شد و بر لینک‌‌های تبلیغاتی، خرید بک لینک و کیفیت محتوای سایت‌‌ها متمرکز بود. در واقع سایت‌هایی که تبلیغات بیش‌ازحد، محتواهای بی‌کیفیت و لینک‌های افیلیت (لینک به سایت‌های فروشگاهی) بیش‌ازحد به کار می‌برند توسط الگوریتم فرد جریمه می‌شوند.

الگوریتم موش کور (Possum)، 2016

 الگوریتم های گوگل

الگوریتم موش کور، یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در سال 2016 معرفی شد و به همراه الگوریتم کبوتر روی سئوی محلی و نتایج جستجوی محلی تاثیرگذار است. قبل از انتشار الگوریتم موش کور، کسب‌وکارهای کوچک و حومه شهر شانس کمتری برای قرارگیری در نتایج جستجوی محلی داشتند که با انتشار این الگوریتم این امکان فراهم شد تا این کسب‌وکارها نیز بتوانند رتبه خود را در جستجوهای محلی بهبود ببخشند.

الگوریتم (E-A-T) ، 2019

پس از مدتی گوگل متوجه شد که در مورد برخی موضوعات باید سخت‌گیرانه‌تر عمل کند و محتواهایی که مربوط به سلامت یا مسائل مالی هستند باید از نظر درستی و اعتبار، تایید شوند. به همین منظور در سال 2019 E-A-T را منتشر کرد. در واقع E-A-T الگوریتم نیست؛ بلکه یک استاندارد و دستورالعمل بررسی کیفیت محتوای صفحات وب‌سایت‌ها است که توسط گوگل منتشر شده است.

گوگل سایت‌های این حوزه را با عنوان YMYL که مخفف عبارت Your Money Your Life است معرفی کرد و اعلام کرد که محتوای وب‌سایت‌های حقوقی، سلامتی و مالی از حساسیت بیشتری برخوردارند و محتوای آن‌ها باید بر اساس یک سری استانداردها و راهنمایی‌ها نوشته شود؛ این استانداردها و بررسی آن‌ها توسط E-A-T انجام می‌شود. E-A-T از نظر فنی یک عامل رتبه بندی نیست، اما می‌تواند بر رتبه سایت شما تاثیر بگذارد. E-A-T به اختصار نشان‌دهنده، Expertise (تخصص)، Authoritativeness (اعتبار) و Trustworthiness (اعتمادپذیری) است.

منظور از تخصص در الگوریتم E-A-T، نویسنده محتوا است. این الگوریتم اعلام می‌کند کسی که محتوا را می‌نویسد و در اینترنت منتشر می‌کند، باید در آن حوزه اطلاعات کافی داشته باشد. اعتبار زمانی کسب می‌شود که محتوای نوشته شده، دقیق و درست نوشته شده باشد. وجود ایرادات علمی می‌تواند باعث از بین رفتن اعتبار یک سایت شود. همچنین اعتمادپذیری یک سایت زمانی از بین می‌رود که از محتوای کپی شده و غیرقابل استناد استفاده کند. از نظر گوگل محتوایی قابل اعتماد است که از منابع معتبر استفاده کرده باشد و مطالب آن مستند باشد.

الگوریتم (EMD) ،‌  2019

بعد از معرفی دو الگوریتم پاندا و پنگوئن، سایت‌های زیادی با از دست دادن رتبه مواجه شدند که پس از تصمیم به استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه دیگری گرفتند. آن‌ها سعی کردند با توجه بیش از حد به کمیت‌ها خود را به رتبه های بالاتر برسانند، مانند استفاده زیاد از لینک، استفاده زیاد از کلمات کلیدی و همچنین استفاده از کلمات کلیدی در دامنه سایت که واقعا موفق هم بودند. در این موقعیت بود که گوگل الگوریتم EMD را در سال 2012 منتشر شد و در این سال‌ها بارها آپدیت شده و بهبود یافته است. الگوریتم EMD در واقع یک آپدیت بزرگ بود که باعث شد سایت‌های بی‌کیفیت از رده خارج شوند.

الگوریتم (EMD) 

EMD مخفف Exact Match Domain به معنی دامنه دقیقا مرتبط است و به دامنه‌هایی اشاره دارد که دقیقا شبیه به کلمه کلیدی هستند که کاربر آن را جستجو می‌کند. قبلا سایت‌ها بدون توجه به محصول و محتوای خود، دامنه سایت را طبق کلمه کلیدی انتخاب می‌کردند که رتبه خوبی هم دریافت می‌کردند که این آپدیت جلوی این روش را گرفت.

الگوریتم ونیز (venice) ،2012 

الگوریتم ونیز در سال 2012 منتشر شد و یکی دیگر از الگوریتم‌هایی است که برای بهبود سئوی محلی به کار گرفته شد. این الگوریتم به کمک گوگل مپ، آدرس IP دستگاه و GPS موقعیت جغرافیایی کاربر را تشخیص داده و از آن برای نمایش نزدیک‌ترین و مناسب‌ترین نتایج هنگام جستجوهای محلی استفاده می‌کند. البته قبل از این آپدیت، گوگل به کمک ابزار Google Places این کار را انجام می‌داد اما با انتشار این الگوریتم، نتایج بر اساس موقعیت جغرافیایی کاربر، اولویت‌بندی می‌شد که هنوز هم در الگوریتم جستجوی گوگل و سایر سرویس‌های گوگل مانند یوتیوب نیز استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید : تغییر آدرس در گوگل مپ


الگوریتم هیلتاپ، 2003

الگوریتم هیلتاپ (Hilltop) جزو الگوریتم‌های قدیمی گوگل است که در سال 2003 معرفی شد که همچنان نیز استفاده می‌شوند. این الگوریتم به شناسایی صفحات معتبر برای رتبه‌بندی می‌پردازد و در کنار الگوریتم PageRank برای شناسایی صفحات تخصصی و معتبر به کار می‌رود. منظور از صفحات تخصصی، صفحاتی هستند که مشخصا به یک موضوع خاص اشاره دارند و به سایت‌های دیگر لینک داده‌اند. هیلتاپ با این روش، صفحات معتبر وب را شناسایی می‌کند و سپس گوگل برای شناسایی وب‌سایت‌های باکیفیت وارد عمل می‌شود و این عوامل را در رتبه‌بندی اعمال می‌کند.

الگوریتم دزد دریایی، 2012

الگوریتم دزد دریایی (Pirate)

الگوریتم دزد دریایی (Pirate) در سال 2012 منتشر شد و وظیفه اصلی آن شناسایی سایت‌هایی است که قانون کپی رایت را نقض می‌کنند. این الگوریتم مطمئن می‌شود که سایت‌هایی که در بستر اینترنت فعالیت می‌کنند قوانین کپی رایت را رعایت می‌کنند و به انتشار موسیقی، فیلم، کتاب و ... که شامل کپی رایت می‌شوند، در سایت خود نمی‌پردازند و در صورت شناسایی، این سایت‌ها رتبه خود را از دست می‌دهند. البته شناسایی همه این سایت‌ها امکان‌پذیر نیست، چون تعداد آن‌ها در حال افزایش است؛ اما این الگوریتم به‌طورکلی توانسته به خوبی وظیفه خود را انجام دهد و گوگل همواره سعی در بهبود این الگوریتم دارد.

الگوریتم گوگل پاندا

با اینکه الگوریتم بهینه‌سازی سایت پاندا یکی از قدیمی‌ترین الگوریتم‌های گوگل است که برای بررسی محتوای سایت‌ها و انتخاب بهترین محتوا به وجود آمد، تا کنون بارها و بارها به‌روزرسانی شده است. آخرین به‌روزرسانی الگوریتم seo پاندا در 11 ژانویه 2016 بود. در این زمان گوگل تأیید کرد که پاندا با الگوریتم core ادغام شده است. به این ترتیب علاوه بر بررسی محتوای سایت، هم‌زمان بک لینک‌ها و ارتباطشان با محتوا را نیز بررسی خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: الگوریتم پاندا چیست و چه فاکتورهایی را بررسی می کند؟


الگوریتم گوگل پنگوئن

الگوریتم پنگوئن از جمله الگوریتم‌هایی است که بارها به‌روزرسانی شده و در آخرین آپدیت که در 23 سپتامبر 2016 انجام شد، این الگوریتم با الگوریتم core ترکیب شد. به این ترتیب در حال حاضر علاوه بر اینکه بر حضور به موقع و کافی کلیدواژه در محتوا نظارت دارد، کیفیت بک لینک‌هایی که صفحه وب گرفته است را نیز بررسی می‌کند. الگوریتم پنگوئن بخش مهمی از امتیاز رتبه بندی گوگل برای صفحات اینترنتی را شامل می‌شود و تاثیر زیادی در نتایج گوگل دارد. 


بیشتر بخوانید:معرفی کامل الگوریتم پنگوئن و نحوه عملکرد آن


الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار

به‌روزرسانی مرغ مگس خوار یکی از الگوریتم‌های جدید گوگل در زمان خود محسوب می‌شد. گوگل برای اینکه بتواند مرتبط‌ترین نتایج را به کاربران نمایش دهد، باید در وهله اول خود، معنی عبارت سرچ شده و عبارت‌های پیچیده موجود در متن صفحات وب را درک کند تا بتواند ارتباط صحیحی میان آن‌ها کشف کند. طبق اعلام گوگل، این الگوریتم جدید گوگل حدود 90% بر نتایج جستجوهای سراسر جهان اثر گذاشته است. مرغ مگس خوار با اینکه در 26 سپتامبر 2013 به ‌طور رسمی معرفی شد، اما در واقع از آگوست 2013 شروع به کار کرده بود. هدف الگوریتم مرغ مگسخوار شناسایی مفهوم عبارات جستجو شده توسط کاربران است.


بیشتر بخوانید: الگوریتم مرغ مگس خوار چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟


الگوریتم گورخر

گوگل، الگوریتم گورخر خود را با هدف نظارت بر امنیت سایت‌های فروشگاهی در ژانویه 2012 معرفی کرد. بر اساس این الگوریتم seo کلیه سایت‌های فروشگاهی باید دارای نماد اعتماد الکترونیکی، اطلاعات تماس، سیاست بازگرداندن کالا به مشتری، محتوای مناسب برای کالا، سیاست قیمت گذاری مناسب و سایر مواردی باشند که بر اعتماد کاربران تاثیر می‌گذارد. گورخر یک الگوریتم ضد اسپم است و فروشگاه‌های اینترنتی که سیاست درستی برای فروش کالا ندارند از طرف این الگوریتم جریمه می‌شوند. 

الگوریتم کبوتر

الگوریتم کبوتر یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های سرچ محلی بود. از 24 جولای 2014 که این الگوریتم seo معرفی شد، بسیاری از جستجوهای کاربران به صورت محلی انجام می‌شود. سئو محلی از اهمیت بالایی برخوردار است و در بسیاری از مواقع کاربران تمایل دارند که اطلاعات سایت‌هایی را در نتایج مشاهده کنند که از نظر فیزیکی به آنها نزدیکتر هستند. سایت‌های سنتی که مخاطبانشان افراد محله خودشان بودند توانستند از میان افراد همان محله مخاطب جذب کنند. الگوریتم کبوتر گوگل بر اساس لوکیشن کاربران، مرتبط‌ترین نتایج را نمایش می‌دهد.


بیشتر بخوانید: الگوریتم کبوتر گوگل چیست و چه تاثیری در سئو محلی دارد؟


الگوریتم Page Layout

الگوریتم Page Layout

از میان الگوریتم‌های گوگل، الگوریتم Page Layout به قالب‌بندی صفحه وب برای رتبه دهی به آن توجه می‌کند. به عنوان مثال اگر یک صفحه وب با کادرهایی از تبلیغات و بنرهای مختلف پر شده باشد، کاربر برای پیدا کردن محتوای اصلی با مشکل مواجه خواهد شد و این از نظر سئوی گوگل یک امتیاز منفی محسوب می‌شود. در واقع گوگل تمایل ندارد کاربران را به سمت صفحاتی در اینترنت هدایت کند که مملو از بنرهای تبلیغاتی هستند و تجربه کاربرای نامناسبی برای کاربران ایجاد می‌کنند. این الگوریتم بهینه سازی سایت در 6 فوریه 2014 معرفی شد.


بیشتر بخوانید: راهنمای کامل الگوریتم page Layout گوگل 


الگوریتم PayDay Loan

الگوریتم PayDay Loan که در 12 ژوئن 2014 مجدداً به‌روزرسانی شد سعی دارد تا عبارت‌هایی که به عنوان اسپم سرچ می‌شوند را شناسایی کند. از دیگر وظایف الگوریتم بهینه‌سازی سایت PayDay Loan حفاظت بهتر نتایج جستجو در برابر حملات سئوی منفی سایت‌هاست.

الگوریتم رنک برین

یکی از الگوریتم‌های گوگل که سروصدای زیادی کرد، الگوریتم رنک برین است. این الگوریتم بهینه‌سازی سایت تا آوریل 2015 در حال آزمایش بود و در اکتبر 2015 رسماً معرفی شد. این الگوریتم جدید گوگل یک الگوریتم یادگیری ماشین است که نتایج جستجو را فیلتر می‌کند تا بهترین جواب بر اساس سؤال کاربر در صفحه نتایج ظاهر شود. رنک برین از نظر اهمیت در جایگاه سومین الگوریتم بهینه‌سازی سایت قرار دارد. هدف از الگوریتم رنک برین، تشخیص نیت کاربران از جستجوی کلمات کلیدی در گوگل است تا نهایتا باعث شود که گوگل بهترین نتایج ممکن را به کاربر نمایش دهد. 


بیشتر بخوانید: معرفی کامل الگوریتم رنک برین گوگل (Rank Brain)


الگوریتم کافئین

در 10 آگوست 2009 آپدیت کافئین گوگل یک سیستم جدید برای ایندکس کردن صفحات وب معرفی کرد تا گوگل بتواند به صورت مؤثرتری صفحات وب را بخزد و اطلاعات آن‌ها را ذخیره سازد. در نتیجه این الگوریتم، نتایج جستجو 50% تغییر کردند.

الگوریتم mobilegeddon

الگوریتم mobilegeddon

گوگل تا کنون دو الگوریتم seo برای سازگار کردن سایت‌ها با موبایل معرفی کرده است که الگوریتم جدید گوگل در این رابطه الگوریتم موبایل گدون و الگوریتم قبلی mobile-friendly بود. آخرین به‌روزرسانی الگوریتم موبایلگدن در سال 2016 (12 می) انجام شد.


بیشتر بخوانید: معرفی الگوریتم موبایل گدون و تاثیر آن در سئو  


الگوریتم BERT

یکی از الگوریتم‌های جدید گوگل، الگوریتم برت است که در 25 اکتبر سال 2019 معرفی شد. گوگل از به‌روزرسانی الگوریتم برت به عنوان بزرگ‌ترین تغییر در سرچ گوگل طی پنج سال گذشته یاد می‌کند. گوگل مدل‌های برت را برای درک بهتر عبارت‌های جستجو شده ساخت و عبارت BERT را از حروف اول کلمات Bidirectional Encoder Representations from Transformers گرفت که به رمزگذاری عبارت‌های جستجو و صفحات وب (به صورت دوطرفه) اشاره دارد.


بیشتر بخوانید: معرفی کامل الگوریتم برت گوگل (GOOGLE BERT)


الگوریتم های گوگل چگونه کار می‌کنند؟

الگوریتم‌هایی که در بخش‌های قبل معرفی شد، تنها بخشی از الگوریتم‌های مورد استفاده گوگل برای رتبه‌بندی نتایج جستجو هستند. وظیفه این الگوریتم‌ها، بررسی عملکرد و کیفیت وب‌سایت‌های مختلف است که هرکدام یک یا چند بخش خاص را بررسی می‌کنند و در نهایت با در نظر گرفتن همه عوامل، سایت‌ها در نتایج جستجو رتبه‌بندی می‌شوند. وجود این الگوریتم‌ها که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، این امکان را فراهم می‌کند که هنگام جستجوی مطالب مختلف، کاربران به بهترین و مرتبط‌‌ترین مطالب دست پیدا کنند.

گوگل هیچ‌وقت جزئیات این الگوریتم‌ها و نحوه کار دقیق آن‌ها را منتشر نمی‌کند، اما به صورت کلی به مواردی اشاره می‌کند و متخصصان سئو نیز با تجربه و آزمون‌وخطا به مواردی دست پیدا می‌کنند که به ما کمک می‌کنند این الگوریتم‌ها را بهتر و بیشتر درک کنیم.

به‌طورکلی این الگوریتم‌ها تقریبا برای تمامی جستجوها به کار گرفته می‌شوند؛ اما به ازای هر جستجو و نوع جستجویی که کاربر انجام می‌دهد، شخصی‌سازی می‌شوند به عنوان مثال هنگام جستجو در مورد یک کسب‌وکار محلی، الگوریتم کبوتر نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کند درحالی‌که در مورد جستجو در یک رویداد ورزشی، این الگوریتم نقش خاصی بر عهده ندارد. الگوریتم های گوگل به‌طور پیوسته به‌روزرسانی می‌شوند و الگوریتم‌هایی که امروز شاهد آن‌ها هستیم، نسخه‌های بهبودیافته الگوریتم‌های قدیمی‌تر هستند. همچنین به مرور زمان الگوریتم‌های جدیدی نیز به این مجموعه اضافه می‌شوند.


بیشتر بخوانید: sandbox چیست؟


الگوریتم های گوگل چه تاثیری بر سئو و رتبه‌بندی سایت دارند؟

امروزه در همه موضوعات هزاران سایت وجود دارد که برای رتبه بالاتر با هم رقابت می‌کنند. برای کاربران نیز مقدور نیست که بخواهند همه این سایت‌ها را ببینند و مطالعه کنند تا به بهترین نتیجه برسند؛ بنابراین این وظیفه بر عهده گوگل و الگوریتم‌های آن است که بهترین نتایج را به کاربر نمایش دهند. گوگل به کمک خزنده‌هایی که در اختیار دارد همه صفحات را می‌خزد و برای عباراتی که ممکن است جستجو شوند، فهرستی تهیه می‌کند (صفحات را ایندکس می‌کند). این فرایند خودکار که تعیین می‌کند نتیجه هر عبارت جستجو شده به چه جایگاه و رتبه‌ای تعلق دارد، توسط الگوریتمی به نام پیج رنک (Page Rank) مشخص می‌شود. هنگامی‌که کاربر، عبارتی را جستجو می‌کند، گوگل به جای اینکه کل صفحات را بگردد، به صفحات ایندکس شده که قبلا خزیده است، نگاه می‌کند و به کاربر نمایش می‌دهد.

الگوریتم های گوگل چه تاثیری بر سئو و رتبه‌بندی سایت دارند؟

خود الگوریتم پیج رنک نیز برای رتبه‌بندی به داده‌هایی که توسط سایر الگوریتم‌ها تعیین می‌شود، توجه می‌کند. به عنوان مثال اگر سایت شما یک کسب‌وکار محلی باشد و روی سئوی محلی آن کار کرده باشید، از نظر الگوریتم کبوتر و ونیز امتیاز بالاتری نسبت به رقبای شما که در این بخش کار نکرده‌اند، کسب می‌کنید بنابراین در ایندکس گوگل جایگاه بهتری برای جستجوهای محلی اطراف حوزه جغرافیایی کسب‌وکارتان به دست می‌آورید. برای سایر موضوعات جستجو شده هم همین‌طور است.

در حقیقت این الگوریتم‌ها به گوگل و الگوریتم پیج رنک به درک بهتر جزئیات هر سایت کمک می‌کنند و اگر سایتی شامل جریمه می‌شود رتبه آن‌ها را کاهش داده یا از نتایج حذف می‌کنند و اگر سایتی قوانین را رعایت کرده باشد، جایگاه آن را بهبود می‌دهند؛ بنابراین درک این الگوریتم‌ها و جزئیات آن‌ها بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا عدم توجه به حتی یکی از آن‌ها می‌تواند تلاش‌های انجام شده برای سئوی سایت شما را از بین ببرد.

چرا باید از آخرین به روزرسانی های الگوریتم های گوگل باخبر شویم؟

اهمیت آشنایی با آخرین آپدیت‌ها از الگوریتم‌های جدید گوگل برای مدیران وب‌سایت‌ها و سئوکاران نیز در بهینه سازی بهتر سایت‌ها و کسب جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجوست. با دانستن قوانین حاکم بر رتبه بندی صفحات وب، می‌توانیم صفحات وب‌سایتمان را به گونه‌ای طراحی کنیم که مطابق با سئو بوده و از نظر گوگل –برای کلیدواژه موردنظرمان- مرتبط‌ترین باشند.

برای مشاهده به‌روزترین الگوریتم‌های گوگل به همین صفحه مراجعه کنید. این صفحه مرتباً به‌روزرسانی خواهد شد.

جمع بندی

گوگل برای نمایش نتایج بهتر به کاربران خود، از الگوریتم‌های زیادی استفاده می‌کند که هرکدام از آن‌ها مسئولیت بخشی از سایت را بر عهده دارند. این الگوریتم‌ها از یک سو می‌توانند باعث جریمه سایت شوند، اما از طرفی می‌توانند رتبه سایت شما را بهبود ببخشند و این در صوتی امکان‌پذیر است که این الگوریتم‌ها را بشناسید و از انجام کارهایی که از نظر آن‌ها ممنوع است بپرهیزید. در این مقاله سعی کردیم به معرفی الگوریتم‌های مهم گوگل که تاثیر زیادی روی رتبه‌بندی و سئوی وب‌سایت دارند، بپردازیم.

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

الگوریتم‌ هایی که هدفشان بهبود کیفیت نتایج برای کاربران است: از جمله: الگوریتم BERT ، مرغ مگس خوار، کبوتر، جستجوی صوتی، رنک برین/ الگوریتم‌هایی که هدفشان شناسایی سایت‌های فریب آمیز است: مانند الگوریتم پاندا، پنگوئن، گورخر، page layout

الگوریتم فرشنس (Freshness)/ الگوریتم فرد (Fred)/ الگوریتم موش کور (Possum)/ الگوریتم (E-A-T)/ الگوریتم (EMD)/ الگوریتم ونیز (venice)/ الگوریتم هیلتاپ/ الگوریتم دزد دریایی/ الگوریتم گوگل پاندا/ الگوریتم گوگل پنگوئن/ الگوریتم مرغ مگس خوار/ الگوریتم گورخر/ الگوریتم کبوتر/ الگوریتم Page Layout/ الگوریتم PayDay Loan/ الگوریتم رنک برین/ الگوریتم کافئین/ الگوریتم mobilegeddon/ الگوریتم BERT

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
دیدگاه کاربران
سقف کاذب ابرارسازه
 ارسال شده در : دوشنبه 03 آذر 1399

عالی بود تشکر از خدمات سئو ممنونم