اکستنشن کروم جت سئو

سندباکس گوگل (google sandbox) چیست؟


احتمالا اصطلاح سندباکس گوگل (sandbox) را شنیده باشید. وقتی سایتی به تازگی راه‌اندازی می‌شود، گوگل هنوز خیلی با محتوای آن آشنایی ندارد و به همین دلیل شما را به دوره سند باکس می‌فرستد. در این مطلب بیشتر درباره این دوره و اثرات آن صحبت می‌کنیم و به روش‌های خروج از آن خواهیم پرداخت.

سندباکس گوگل


سندباکس گوگل چیست؟

برای گوگل مهم است که با محتوای سایت شما آشنا شود و بداند چه نوع محتوایی و با چه کیفیتی تولید می‌کنید و چقدر به مخاطب اهمیت می‌دهید. به همین دلیل سایتی که تازه راه‌اندازی شده است، حتی اگر بهترین محتوا را هم داشته باشد از سایت‌های دیگر جدا می‌کند و به دوره سندباکس می‌فرستد. در واقع سندباکس یک روش غربال‌گری برای سایت و محتوای جدید است که تا زمان آشنایی کامل گوگل با آن‌ها، فعلا قرار نیست رتبه‌ای بگیرند.

به این شکل گوگل می‌تواند جلو رتبه گرفتن سایت‌های قارچی، اسپم و بی‌کیفیت را بگیرد و بعد از اطمینان از محتوای منتشر شده، اجازه خروج شما از این دوره را صادر کند. این دوره معمولا بین یک تا 4 ماه طول می‌کشد و به آشنایی شما و گوگل می‌گذرد.

اثر سندباکس (sandbox) گوگل چیست؟

گوگل برای رتبه‌بندی‌های خود الگوریتم‌های پیچیده‌ای دارد و نه‌تنها به سندباکس به عنوان یکی از الگوریتم‌های گوگل اشاره‌ای نکرده است، بلکه هیچ‌گاه به طور واضح نیز به‌کارگیری سندباکس گوگل را تایید یا رد نکرده است. به طور کلی اعتبار و عمر دامنه اهمیت خاصی دارد و وقتی سایتی تازه راه‌اندازی و ایندکس شده باشد، وضعیت آن تحت تاثیر سندباکس گوگل قرار می‌گیرد.

گوگل باید اطمینان حاصل کند هدف و محتوای این سایت چیست، آیا برای پیشرفت و گرفتن رتبه دنبال روش‌های کلاه سیاه و اسپم است یا واقعا محتوای باکیفیت تولید می‌کند. وبمسترها باید تلاش خود را به کار بگیرند تا در این بازه زمانی مشکلات و ایرادات سایت خود را برطرف کنند.

در واقع گوگل می خواهد صبر و استمرار شما در ارائه محتوای باکیفیت را بسنجد و ببیند برای رتبه گرفتن دست به هر کاری می‌زنید و سراغ روش‌های غیرقانونی می‌روید یا خیر. بنابراین بیشتر باید به دنبال این باشید که خیلی زودتر از دوره سندباکس خارج شوید. 

علت انتخاب نام SANDBOX برای این الگوریتم چیست؟

سندباکس در واقع یک فضا و محفظه بسته پر از شن است که بچه‌ها و کودکان با خیال راحت و در ایمنی کامل داخل آن مشغول بازی می‌شوند. به همین دلیل از Sandbox که معمولا برای بچه‌های کمتر از 4 سال استفاده می‌کند تا سایت‌های نوپا برای مدتی در منطقه امن فعالیت کنند.

از کجا بفهمیم که در سندباکس گوگل قرار گرفتیم؟

برای اینکه شرایط کمی برای شما شفاف‌تر شود و از ابهام خارج شوید می‌توانید از دستور site:yourdomain.com در گوگل استفاده کنید. اگر هیچ نتیجه‌ای نگرفتید یعنی به طور کلی سایت شما و محتوای آن ایندکس نشده است. اما اگر در صفحه نتایج حضور دارید ولی نتایج و رتبه‌های شما خوب نیست، می‌توان نتیجه گرفت در دوره سندباکس هستید.

گوگل دوره دیگری به نام ماه عسل (Honeymon) دارد که گاهی با سندباکس اشتباه گرفته می‌شود. در واقع دوره سندباکس برای سایت‌های تازه راه‌اندازی شده است، ولی دوره ماه عسل برای محتوا و صفحات جدید است و ارتباطی با عمر دامنه ندارد. در واقع در دوره ماه عسل همه چیز خوب است و محتوای جدید شما با استفاده از الگوریتم گوگل دنس می‌تواند رتبه خوبی داشته باشد، ولی اگر محتوای بی‌کیفیت منتشر کرده باشید خیلی زود ماه عسل‌تان زهرمار خواهد شد!

خروج از سندباکس گوگل


چگونه از سندباکس گوگل خارج شویم؟

اگر اسیر دوره سندباکس گوگل شدید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا با روش‌های اصولی مدت زمان آن را کاهش داده و سریع‌تر از این وضعیت خارج شوید. برای این مظور می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • صبرکنید، محتوای باکیفیت و ارزشمند تولید کنید و استمرار داشته باشید.
  • به‌هیچ عنوان دنبال روش‌های اسپم و سئوی کلاه سیاه نباشید که روزگارتان سیاه می‌شود.
  • نقشه سایت می‌تواند کمک زیادی به شما کند.
  • بعد از انتشار محتوا حتی اگر کیفیت خوبی داشت، باز هم به دنبال بهینه‌سازی آن باشید.
  • برای لینک‌سازی داخلی اهمیت قائل شوید.
  • سئوی داخلی (onpage) جز تولید محتوا را نیز جدی بگیرید.

جمع‌بندی
گوگل هر سایتی که به تازگی راه‌اندازی شده باشد در صفحه نتایج خود قرار نمی‌دهد و ابتدا آن را برای مدتی در یک دوره به نام سندباکس قرار می‌دهد. در این دوره باید ثابت کنید محتوای باکیفیت منتشر می‌کنید و به موارد اصولی دیگر اهمیت می‌دهید. این دوره معمولا یک تا 4 ماه طول می‌کشد و سندباکس گوگل باعث می‌شود سایت‌های اسپم و بی‌کیفیت و از آن‌هایی که واقعا درست کار می‌کنند جدا شوند.

اگر به دنبال آنالیز سئو سایت رایگان خود هستید پیشنهاد میکنیم از جت سئو استفاده کنید.

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
دیدگاه کاربران
Maha galanuvi
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 31 تیر 1399

خیلی خیلی خوب است من لذت میبرم این استیکر های زیبای دارند

جت سئو:
 ارسال شده در : شنبه 11 مرداد 1399

ارتباط بین استیکر و سندباکس گوگل را متوجه نشدیم، لطفا بیشتر توضیح بدین.