اکستنشن کروم جت سئو

نرم افزارهای تولید محتوای ویدئویی


محتوای ویدیویی جذاب ترین نوع محتوایی است که می توانید برای کاربرانتان تهیه کنید. در این مقاله از جت سئو قصد داریم شما را با 10 مورد از ابزارهای تولید محتوای تصویری آشنا کنیم. با بکار گیری این ابزارهای کاربردی می توانید ویدیوهای جذاب و کاربرپسند را با صرف هزینه و زمان کمتری تهیه کنید و سئو ویدیو های سایت خود را به صورت حرفه ای انجام دهید.

ابزار تولید محتوای ویدیویی حرفه‌ای‌

این روزها از یک سو توجه به یوتیوب و سایت‌هایی مثل آپارات در تولید محتوا بیشتر شده و از سوی دیگر گفته می‌شود اینستاگرام هم قصد دارد تمرکز خود را بیشتر روی محتواهای ویدیویی بگذارد. ازاین‌رو کارکردن با ابزار تولید محتوای ویدیویی بیشتر از همیشه موردنیاز تولیدکنندگان محتوا است.

Premiere Pro

اگر بخواهیم دو نرم‌افزار تولید محتوای ویدیویی حرفه‌ای را نام ببریم حتماً یکی از آن‌ها Premiere Pro است. نرم‌افزاری استاندارد که توسط متخصصین تولید محتوای ویدیویی استفاده می‌شود. این نرم‌افزار از ساخت ویدیوهای یوتیوب و کلیپ‌های تبلیغاتی گرفته تا ساخت فیلم‌های تلویزیونی کاربرد دارد. Premiere Pro از فرمت‌های 4K و 8K و VR به‌خوبی پشتیبانی می‌کند.

ابزارهای ویرایش آن دقت و کنترل بالایی را برای شما فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید تعداد بی‌شماری فایل ویدیویی را به داخل نرم‌افزار آورده و بر روی آن‌ها کار کنید. برخلاف چیزی که به‌نظر می‌رسد، کار‌کردن با آن کار چندان سختی هم نیست. محیط خیلی پیچیده‌ای ندارد و کلیدهای میانبر آشنایی در اختیار کاربر گذاشته است. تنها کافی است با ابزارهای آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید راحت با آن کار کنید.Premiere  همچنین به‌طور مرتب به‌روزرسانی می‌شود و در برخی موارد تغییرات چشمگیری در آن اتفاق می‌افتد که آن را کاربردی‌تر و جذاب‌تر می‌سازد.

جت سئو چیست؟

جت سئو ابزاری آنلاین برای آنالیز سایت است که با بررسی جامع سایت، مشکلات موجود را شناسایی می‌کند و راهکارهای کاربردی برای بهبود سئو ارائه می‌دهد. این راهکارها شامل بررسی فنی و محتوایی سایت، تحقیق کلمات کلیدی، ارائه ساختار محتوا، رهگیری رتبه کلمات کلیدی، مشاهده خطاهای فنی سایت و تجزیه و تحلیل رقبا می‌شود. با استفاده از جت سئو، می‌توانید سئو سایت خود را به صورت هوشمندانه انجام دهید و بالاتر از رقبا دیده شوید.

FINAL CUT PRO X

FINAL CUT PRO X محصول اپل و یکی از قدرتمندترین و کاربردی‌ترین ابزار تولید محتوای فیلم است. تنها ایرادی که می‌توان از آن گرفت این است که کاربران ویندوز نمی‌توانند از آن استفاده کنند؛ اما با داشتن ابزارهایی مثل VIDEO 360 و HDR و ابزارهای پیشرفته اصلاح رنگ، فراتر از انتظار ظاهر می‌شود. این نرم‌افزار با دیگر ابزارهای سیستم‌عامل اپل مثل iTunes و Photos هم هماهنگ می‌شود. با همه تنوع و حرفه‌ای بودن ابزارهایی که Final Cut ارائه می‌دهد، کارکردن با آن به طرزی باورنکردنی بسیار راحت است. از طرفی برای کارکردن با آن نیاز به خرید حق اشتراک ندارید اما از طرف دیگر این نرم‌افزار به‌طور خودکار به‌روزرسانی نمی‌شود و هر بار باید به‌روزرسانی‌های آن را خریداری کنید. بااین‌حال نسخه آزمایشی 90 روزه آن پیشنهادی استثنایی است که می‌توانید سه ماه رایگان با FINAL CUT PRO X کار کنید.

ابزار تولید محتوای ویدیویی

ابزار تولید محتوای ویدیویی برای شبکه‌های اجتماعی

Animoto

Animoto یک ابزار ساده ساخت ویدیو است که می‌توانید از آن برای ساخت استوری و اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی ازجمله اینستاگرام استفاده کنید. ویدیوهای تبلیغاتی ساده و اسلایدشوها به‌راحتی با این ابزار ساخته می‌شوند. نه‌تنها کارکردن با Animoto خیلی ساده است بلکه به لحاظ اقتصادی هم صرفه زیادی دارد. برای ساخت ویدیو با این ابزار تولید محتوای ویدیویی کافی است عکس‌ها و ویدیوهای موردنظر خود را در آن بارگذاری کنید، سپس آهنگ موردنظر خود را برای آن انتخاب کنید و دکمه CREATE VIDEO را بزنید. به همین راحتی ویدیویی در اختیار خواهید داشت که می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی خود از آن استفاده کنید.

Biteable

ساده‌ترین ابزار تولید محتوای ویدیویی در دنیا که کیفیتی حرفه‌ای در اختیارتان می‌گذارد. این جملات توصیفی است که سازنده Biteable از ابزار ویدیویی خود کرده است. این ابزار یک مجموعه بزرگ از قالب‌های آماده ویدیویی را در اختیار کاربران می‌گذارد که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. ویژگی خیره‌کننده این مجموعه این است که قالب‌ها به لحاظ هماهنگی گرافیکی با یکدیگر، مرتب‌شده‌اند. همچنین کارکردن با آن کار سختی نیست. شما می‌توانید به‌راحتی ویدیوی خود را با ابزارهای موجود تدوین کرده و از متن‌ها، رنگ‌ها و تصاویر دلخواه خود در ویدیو استفاده کنید. این ابزار همچنین یک مجموعه از آهنگ‌های صوتی هم دارد که قابل‌استفاده در ساخت ویدیوها هستند.

Magisto

Magisto ابزاری است که بر پایه هوش مصنوعی طراحی‌شده و به شما در فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی می‌کند. این ابزار فرایند تولید ویدیو را نیمه‌خودکار انجام می‌دهد، همین باعث شده که کار کردن با آن بسیار راحت باشد. برای کار کردن با این ابزار تولید محتوای ویدیویی کافی است عکس‌ها و فیلم‌های موردنظر خود را انتخاب کنید، یک قالب برای آن در نظر گرفته و آهنگ موردعلاقه خود را انتخاب کنید. همین‌قدر کافی است. بقیه کارها را Magisto انجام می‌دهد. این ابزار همچنین کمک می‌کند ویدیوها را برای استفاده در وب‌سایت، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوایی و هر شبکه اجتماعی به‌طور اختصاصی طراحی کنید.

ابزارهای تولید محتوای تصویری

Canva

Canva این روزها یکی از کامل‌ترین پلتفرم‌هایی است که می‌توان برای تولید محتوا از آن استفاده کرد. مهم نیست برای سایت تولید محتوا می‌کنید یا برای اینستاگرام یا حتی ارائه درسی. Canva در همه این موارد به شما کمک می‌کند، از ساخت اینفوگرافی گرفته تا ویدیوهای کوتاه. کارکردن با ابزار تولید محتوای ویدیویی Canva کار راحتی است، به‌راحتی می‌توانید تصاویر یا ویدیوهای شخصی خود را بر روی آن بارگذاری کرده یا از نمونه‌های آماده آن استفاده کنید. همچنین قالب‌های از پیش‌ آماده Canva همراه با افکت‌های مختلف در اختیار شما قرار دارد. درنهایت هم خروجی کار را می‌توانید به‌طور مستقیم بر روی شبکه‌های اجتماعی خود که به Canva متصل کرده‌اید، بارگذاری کنید.

Inshot 

Inshot هم یکی دیگر از ابزارهای معروف برای تولید ویدیو است که به‌صورت اپلیکشین بر روی گوشی‌های موبایل اجرا می‌شود. ویژگی برجسته این ابزار کامل و جامع بودن آن است. کمتر ابزاری را می‌توان پیدا کرد که مثل Inshot همه ویژگی‌ها و ابزارهای لازم را یکجا در اختیار کاربر قرار دهد. ازجمله ویژگی‌های آن ارائه انواع استیکر، فیلتر و افکت‌ها در کنار ابزارهای برش و تدوین ویدیو است. این ابزار هم برای گوشی‌های اندروید و هم برای گوشی‌های آیفون قابل‌استفاده است.

ابزار تولید محتوای انیمیشن و موشن‌گرافی

PowToon 

PowToon یکی از ابزارهای معروف برای ساخت ویدیوها و ارائه‌های جذاب است. ویدیوهایی که می‌توانند در کمپین‌های تبلیغاتی مخاطبان زیادی را جذب کنند. با استفاده از PowToon می‌توانید انیمیشن هم بسازید. این ابزار ویژگی‌های کاربردی زیادی همراه با یک رابط کاربری تعاملی در اختیار کاربران می‌گذارد که کار با آن را بسیار راحت کرده است. با استفاده از آن می‌توانید ظرف 20 دقیقه یک محتوای ویدیویی یا انیمیشنی جذاب و حرفه‌ای بسازید. این ابزار تولید محتوای ویدیویی  به‌خصوص برای مواردی که نیاز به انجام سریع کارها دارید، بسیار مفید است.

RendrFX 

RendrFX یک ابزار تولید محتوای ویدیویی آنلاین است که با استفاده از آن می‌توانید ویدیوها و موشن‌گرافی‌های حرفه‌ای بسازید. این ابزار هم قالب‌های از پیش‌ساخته‌ای در اختیار کاربران گذاشته و محیط کاربری ساده‌ای دارد. با استفاده از RendrFX می‌توانید ویدیوهای تبلیغاتی، آموزشی و ارائه‌های درسی باکیفیتی بسازید و مستقیم روی شبکه‌های اجتماعی خود بارگذاری کنید.

ابزار تولید محتوای فیلم


مقاله سئو محتوا را در جت سئو بخوانید


ابزار تولید اینفوگرافیک

Vengage

Vengage ابزاری است که برای ساخت اینفوگرافیک عرضه‌شده است. هر تولیدکننده محتوایی دوست دارد بتواند اینفوگرافیک‌های حرفه‌ای و جذاب بسازد. کاری که معمولا نیاز به داشتن تخصص و تجربه در طراحی گرافیک دارد؛ اما Vengage به شما کمک می‌کند تا به‌راحتی اینفوگرافیک‌های جذاب و اختصاصی خودتان را بسازید. این ابزار قالب‌های آماده‌ای را به همراه انواع تصاویر، چارت‌ها، آیکن‌ها و... را در اختیارتان می‌گذارد. همچنین می‌توانید به‌صورت گروهی روی یک پروژه کار کنید. کافی است نگاهی به این ابزار بیندازید تا دیگر رهایش نکنید. اگر می خواهید بدانید که اینفوگرافیک چیست و چه کاربردی دارد مقاله اختصاصی جت سئو را در این زمینه از دست ندهید.

جمع‌بندی

دنیای آینده دنیای ویدیوها است. همین امروز هم محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی آن‌هایی هستند که بر پایه ویدیو شکل‌ گرفته‌اند. محبوبیت روزافزون ویدیوها نشان می‌دهد هر تولیدکننده محتوایی لازم است کار تولید و تدوین ویدیوها را تا حدی انجام دهد. البته این کار سختی هم نیست. ابزارهای آنلاین و برنامه‌های موبایلی مختلفی این نیاز را به‌سادگی برطرف کرده‌اند. از ساخت ویدیوهای حرفه‌ای گرفته تا اینفوگرافیک‌ها را می‌توانید با استفاده از ابزارهایی که معرفی کردیم، انجام دهید.اگر به تولید محتوا و تاثیر آن روی سئو علاقه مند هستید مقاله تولید محتوا و سئو جت سئو را دنبال کنید.

اگر به سئو و بهینه سازی سایت علاقه مند هستید، پیشنهاد می کنیم مقالات آموزشی زیر را از دست ندهید:

سئو چیست؟

شکاف کلمات کلیدی

رتبه سایت

تحقیق کلمه کلیدی

جایگزین الکسا

اکستنشن سئو

بررسی کلمات کلیدی

سئو فایل pdf

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

در کنار ابزارهای سخت افزاری که به ما در تولید محتوای ویدیویی کمک می کنند، نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی فراوانی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • Premiere Pro

  • FINAL CUT PRO X

  • Animoto

  • و ....

بهترین نرم افزار تولید محتوا با توجه به محتوای ویدیویی که نیاز است تولید شود متفاوت است اما به طور کلی از پرطرفدارترین نرم افزارهای تولید محتوای ویدیویی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • Premiere Pro

  • FINAL CUT PRO X

  • Animoto

  • Biteable

  • Magisto

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید