اشتراک جت سئو

دلایل ایندکس نشدن سایت در گوگل


سوالی که زیاد از ما پرسیده می‌شود این است که چرا بعد از گذشت مدتی از راه‌اندازی سایت، آن را در صفحه نتایج گوگل نمی‌بینیم. مشکل از کجاست و باید چه‌کار کنیم؟ این مشکل دلایل مختلفی دارد که در ادامه به آنها می‌پردازیم و راهکارهای مختلفی را به شما ارائه می‌کنیم.

راه‌های رفع مشکل ایندکس نشدن سایت در گوگل

ایندکس نشدن سایت ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. برای رفع مشکل ایندکس نشدن سایت در گوگل ابتدا باید دلیل آن را بفهمید و سپس نسبت به رفع آن اقدام کنید. در ادامه برخی از دلایل ایندکس نشدن سایت را آورده‌ایم:

  1. ثبت سایت در سرچ کنسول

در قدم اول باید سایتتان را در سرچ کنسول گوگل ثبت کنید و منتظر باشید تا خزنده‌های گوگل وارد آن شود. بعد از خزش سایت توسط خزنده‌های گوگل، کم‌کم صفحات سایت وارد نتایج این موتور جستجو می‌شوند. اگر سایت شما جدید است باید دوره مشخصی بگذرد تا ایندکس شود و بعد از آن هم مدتی زمان می‌برد تا در رتبه‌بندی گوگل نمایش داده شود. با آموزش سرچ کنسول گوگل با جت سئو همراه باشید.

  1. حذف تگ noindex

اگر در صفحات سایت تگ نوایندکس قرار داده باشید، خزنده گوگل اصلا صفحه شما را بررسی نمی‌کند و در نتیجه ایندکس هم نمی‌شود. البته اگر می‌خواهید صفحه‌ای ایندکس نشود، می‌توانید از این تگ استفاده کنید، ولی باید خیلی بادقت این کار را انجام دهید.

  1. رفع محدودیت در فایل robots.txt

علاوه بر موارد فوق فایل robots.txt نیز می‌تواند باعث محدودیت در خزش خزنده گوگل شود. حتما این فایل را در سایت خودتان چک کنید که محدودیتی ایجاد نکرده باشد.

  1. رفع پنالتی شدن سایت

در مواردی ممکن است قوانین گوگل را رعایت نکرده باشید و پنالتی شدن سایت اتفاق بیفتد. این قوانین شامل مواردی چون خرید بک لینک و دیگر تکنیک‌های کلاه سیاه می‌شود. وقتی گوگل این موضوع را بفهمد، سایتتان را پنالتی می‌کند. ممکن است از سایتتان در گوگل شکایت شده باشد یا این امکان وجود دارد که به صورت دستی سایت شما پنالتی شده باشد.


بیشتر بخوانید : تغییر دامنه سایت


  1. حذف محتوایی که اصولی نیست

شاید محتوایی منتشر کرده‌اید که صرفا هدفتان بالا آمدن در گوگل بوده است و کلمات کلیدی را بیش از حد در آن به کار برده یا مطلب را کپی کرده باشید. گوگل در حال حاضر این موارد را کاملا متوجه می‌شود و در صورتی‌که این موارد انجام شود شما را جریمه می‌کند. یادتان باشد که همیشه میتوانید صفحات ساییتان را از طریق جت سئو بررسی کنید تا متوجه شوید کدام صفحات شما دارای مشکل هستند. هرچه محتوای بهتری در اختیار کاربر بگذارید، رفته‌رفته رتبه شما هم بهتر می‌شود. بنابراین هدف خودتان را کاربر قرار دهید نه گوگل.


همچنین بخوانید: آموزش بخش coverage سرچ کنسول


برای بررسی وضعیت سئو سایت چه کار کنیم؟

برای این موضوع می‌توانید از یک متخصص سئو کمک بگیرید یا اگر مسئول سئو ندارید از ابزار‌های آنلاین آنالیز سایت مثل جت سئو استفاده کنید. این سرویس به‌طور کامل تمام صفحات سایت شما را بررسی کرده، مشکلات آن را پیدا می‌کند و برای برطرف کردم هر کدام راهکار ویژه‌ای را ارائه می‌دهد. با اجرای پیشنهادهایی که جت سئو ارائه می‌دهد، امتیاز صفحات شما بالاتر می‌رود و به تدریج در گوگل رتبه بهتری را به‌دست خواهید آورد. اما مهم ترین مواردی که می‌توانید بررسی کنید:

  • سرعت بارگذاری سایتتان را بررسی کنید.
  • کدهای سایت را بررسی کنید که مشکلی از لحاظ فنی وجود نداشته باشد.
  • کلمات کلیدی خود را در متن یا هدینگ‌ ها به‌صورت استاندارد و درست قرار دهید.
  • محتوای عمیق و با کیفیت ایجاد کنید.
  • طراحی سایت را به گونه‌ای بچینید که برای کاربر راحت باشد و گیج نشود.

بیشتر بخوانید : نوایندکس چیست؟


با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید