اکستنشن کروم جت سئو

جایگزین الکسا چیست؟ معرفی 5 سایت مشابه الکسا


رتبه الکسا یک سیستم رتبه‌بندی جهانی بود که سایت‌ها را بر اساس محبوبیت رتبه‌بندی می‌کرد. رتبه الکسا هر سایت بر اساس تعداد بازدیدکنندگان یکتای روزانه و تعداد بازدید صفحات در یک دوره سه ماهه تعیین می‌شد. در این خصوص در مقاله "الکسا چیست" بیشتر توضیح داده‌ایم.

الکسا در دسامبر سال 2021 اعلام کرد که از می سال 2022 بازنشسته خواهد شد و از همان زمان کارشناسان سئو با نگرانی به دنبال بهترین جایگزین الکسا بودند. در این مقاله 5 سایت مشابه الکسا را معرفی می‌کنیم و ویژگی‌های هر یک را توضیح می‌دهیم. با ما همراه باشید.

سایت‌های جایگزین الکسا

جایگزین الکسا

بالاخره بازنشسته شدن الکسا به دلایل مختلف اتفاق افتاد و طبیعی است که کارشناسان سئو به دنبال جایگزینی برای آن باشند. در ادامه به معرفی 5 ابزار مشابه ایرانی و خارجی می‌پردازیم.

1. جت سئو: بهترین جایگزین الکسا در زبان فارسی

حتی زمانی هم که الکسا فعال بود، جت سئو به‌عنوان یک ابزار آنالیز سئو سایت در شرایطی‌ که تمام ابزارهای سئو جهانی ایران را تحریم کرده بودند، توانسته بود امکانات مختلفی را در اختیار کاربران ایرانی قرار دهد. جدا از این، ابزار جت سئو کاربران ایرانی را از هزینه‌های هنگفت دلاری نجات داده است. بعد از اینکه الکسا به پایان کار خود رسید، جت سئو قدرتمندانه به کار خود ادامه داد و توانست بیش از پیش بین کاربران ایرانی جایگاه خود را پیدا کند. جت سئو با بررسی دقیق سایت، مشکلات سئو را شناسایی می‌کند و راهکارهای جامع برای رفع آن‌ها ارائه می‌دهد. این راهکارها شامل بررسی فنی و محتوایی سایت، تحقیق کلمات کلیدی، ارائه ساختار محتوا، مشاهده خطاهای فنی سایت و تجزیه و تحلیل رقبا می‌شود. با استفاده از جت سئو، می‌توانید سئو سایت خود را متحول کنید و بالاتر از رقبا دیده شوید. جت سئو به دو صورت می‌تواند شما را کمک کند:

  1. ابزار آنلاین تحت وب که امکان 7 روز استفاده رایگان از ابزار را به شما می‌دهد. برای ثبت نام روی این لینک کلیک کنید.
  2. نصب افزونه از طریق وب استور گوگل کروم. با استفاده از افزونه سئوی جت سئو می‌توانید سایت خود را به صورت کلی و در یک نگاه کلی با یک کلیک بررسی کنید.

2. ابزار Ahrefs

Ahrefs، ابزاری قدرتمند برای تحلیل سئو و دیجیتال مارکتینگ است که به شما کمک می‌کند تا وبسایت خود را به صورت جامع و کامل بررسی کنید. این ابزار با امکانات متنوع خود، به شما امکان می‌دهد تا:

  • تحلیل کاملی از وبسایت خود داشته باشید
  • کلمات کلیدی مناسب برای سایت خود را پیدا کنید
  • بک‌لینک‌های سایت خود را بررسی کنید
  • سئو خاکستری خود را آنالیز کنید

Ahrefs یکی از معروف‌ترین ابزارهای سئو و دیجیتال مارکتینگ است که به اغلب سئوکاران کمک کرده است تا مسیری شفاف‌تر در تحلیل وبسایتشان داشته باشند.

ahrefs

3. ابزار Similarweb

سیمیلار وب یک شرکت‌ نرم‌افزاری برای تحلیل سایت هاست که در سال 2007 تأسیس شد.

از جمله ویژگی‌هایی که این ابزار در اختیار شما می‌گذارد می‌توان به بررسی رتبه سایت رقبا، تحقیق کلمات کلیدی، تحلیل ترندها و مدیریت کمپین‌ها اشاره کرد. به‌وسیلهٔ این ابزار می‌توانید ببینید که نرخ تعامل سایتتان چقدر است و با درنظرگرفتن علایق کاربران، تبلیغات ریتارگتینگ بهتری را اجرا کنید.

4. ابزار SEMrush

SEMrush نیز یکی ابزارهای جایگزین الکسا مناسب است که برای رتبه‌بندی سایت‌ها کاربرد فراوانی دارد. این ابزار رتبه‌بندی را بر اساس ترافیک ماهانۀ، رتبۀ کلمات کلیدی ارگانیک و فاکتورهای دیگری مانند کلمات کلیدی پولی انجام می‌دهد. علاوه بر این، سمراش یک ابزار تحلیل سایت کامل است که از آن می‌توانید برای ارتقای سئو و جذب مخاطب بیشتر استفاده کنید. باید به این نکته اشاره کرد که بسیاری از قسمت‌های این ابزار مانند سایر ابزارها پولی است و باید برای استفاده از آن به‌صورت دلاری هزینه بپردازید.

ابزار SEMrush

5. ابزار Moz

این ابزار نیز از جمله ابزارهایی است که احتمالاً نامش زیاد به گوشتان خورده است. در واقع یکی از سنجه‌های اصلی در سئو به نام دامین آتوریتی توسط سایت Moz به وجود آمد و این روزها توسط بسیاری از کارشناسان سئو در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به طور کامل نمی‌توان Moz را با الکسا مقایسه کرد چون تمرکز و گسترۀ فعالیت آن کمی با الکسا تفاوت دارد.

ابزار Moz، یک سایت مشابه الکسا


همچنین بخوانید: سئو چیست؟


چرا جت سئو بهترین جایگزین الکسا است؟

بهترین جایگزین الکسا ابزاری است که تمام امکانات الکسا از جمله امکانات نسخه پریمیوم آن را در اختیار کاربران قرار دهد. در کنار رتبه سایت، که در نسخه رایگان الکسا در دسترس بود، این ابزار در نسخه پریمیوم خود امکانات بسیار بیشتری از جمله استخراج کلمات کلیدی مهم سایت، بررسی شکاف کلمات کلیدی (کیورد گپ) و آنالیز بک‌لینک‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌داد.

جت سئو نه‌تنها تمام امکانات الکسا را دارد بلکه امکانات دیگری را هم برای کاربران فراهم کرده است. علاوه بر این چون جت سئو یک ابزار ایرانی است تعرفه اکانت آن بسیار کمتر از اکانت پریمیوم الکسا است و خطراتی مانند تحریم شدن شما و داده‌هایتان را تهدید نمی‌کند. با توجه به این نکات می‌توان جت سئو را بهترین جایگزین الکسا دانست.

در ادامه برخی از امکانات ویژه جت سئو را توضیح می‌دهیم.

1.بررسی رتبه سایت‌ها

جت سئو نیز به‌عنوان یک سایت مشابه الکسا از یک سیستم رتبه‌ سایت به نام «رتبۀ جت سئو» بهره می‌برد. در این قسمت جت سئو سایت‌ها را بر اساس میزان ترافیک رتبه‌بندی می‌کند و برای هر سایت لیست 5 رقیب برتر، امتیاز تحلیل، گزارش وضعیت Core Web Vitals و بسیار اطلاعات دیگر را ارائه می‌کند.

بررسی رتبه سایت ها در جت سئو، جایگزین الکسا

جت سئو رتبه‌بندی سایت‌ها را به‌وسیلهٔ ربات خزنده که روزانه هزاران سایت را بررسی می‌کند انجام می‌دهد. به همین دلیل بر خلاف رتبه‌بندی الکسا در رتبه‌بندی جت سئو امکان تقلب وجود ندارد.

2. بررسی خطاهای فنی سایت

جت سئو به‌عنوان جایگزین الکسا سایت شما را خزش (کراول) می‌کند و تمام ایرادات فنی آن را همراه با راه‌حل رفع آنها در بررسی قسمت "خطاهای فنی" گزارش می‌کند. گزارش های دقیقی در مورد خطاهای موجود در تگ های مهم سایت مانند تگ های کنونیکال، متا تگ viewport و غیره ارائه می دهد. در تصویر زیر نمونه‌ای از گزارش خطاهای فنی را می‌توانید مشاهده کنید:

بررسی خطاهای فنی سایت در جت سئو

با کلیک روی هر یک از این خطاها لیست صفحات دارای آن خطا نمایش داده می‌شوند:

گزارش جزئی خطاهای فنی سایت در جت سئو

3.ابزارهای مختلف برای تحقیق کلمات کلیدی

در جت سئو چندین ابزار مختلف برای تحقیق کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این ابزارها به شرح زیر هستند:

  • واژه گستر: در این قسمت می‌توانید کلمه کلیدی موردنظر خود را وارد کنید تا کلیدواژه‌های مرتبط به شما پیشنهاد شوند.
  • تحلیل دامنه رقبا: در این بخش می‌توانید آدرس دامنه سایت رقیب را وارد کنید تا کلمات کلیدی مهم آن نمایش داده شوند.
  • ساختار محتوا: در این قسمت می‌توانید کلمه کلیدی موردنظر خود را وارد کنید تا جت سئو به شما پیشنهاد دهد که بهتر است آن کلمه کلیدی را در چه نوع صفحه‌ای هدف بگیرید (مقاله، محصول یا دسته‌بندی)، از چه عبارات مرتبطی در محتوای خود استفاده کنید و بسیاری موارد دیگر.
  • شکاف کلمات کلیدی: در این قسمت جت سئو کلمات کلیدی که رقبای شما هدف گرفته‌اند اما شما در سایتتان هدف نگرفته‌اید را گزارش می‌کند.

4. افزونه کروم جت سئو

شما برای مشاهدۀ رتبۀ جت سئوی سایت‌های مختلف می‌توانید افزونه سئو کروم جت سئو را روی مرورگر خود نصب کنید. به‌وسیلهٔ این افزونه رایگان شما قادر خواهید بود که تحلیل جامعی از هر سایتی که به آن سر می‌زنید به دست بیاورید. از جمله این اطلاعات می‌توان به بررسی هدینگ‌های صفحه، تصاویر، لینک‌ها و متاتگ‌ها اشاره کرد.

در تصویر زیر می‌توانید بخشی از اطلاعاتی که این افزونه کروم ارائه می‌کند را مشاهده کنید:

افزونه کروم جت سئو

جمع‌بندی در خصوص جایگزین الکسا

در این مقاله ابتدا 5 جایگزین الکسا را معرفی کردیم و سپس توضیح دادیم که چرا جت سئو بین این 5 سایت مشابه الکسا بهترین گزینه به شمار می‌رود. به طور خلاصه جت سئو نه‌تنها مانند الکسا سایت‌ها را رتبه‌بندی می‌کند بلکه امکانات بسیار بیشتری، مانند رتبه کلمات کلیدی، را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اگر تصمیم به استفاده از جت سئو گرفته‌اید می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید و به مدت 7 روز رایگان از این ابزار استفاده کنید:

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

آمازون تاکنون توضیحی در خصوص دلیل توقف فعالیت الکسا نداده است.

خوشبختانه بله. در این مقاله در خصوص بهترین جایگزین الکسا که تمام امکانات رایگان و پریمیوم آن را دارد توضیح داده‌ایم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
دیدگاه کاربران
میثم فرهادی
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 02 اسفند 1401

آیا ابزار spyfu را می توان جایگزین الکسا در نظر گرفت؟

وب 24
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 02 اسفند 1401

بله این ابزار مناسبی است که به جای الکسا می توانید از آن استفاده کنید و دارای ویژگی های مقایسه سایت ها، سابقه کلمات کلیدی، سابقه دامنه و کلمات کلیدی مرتبط است.

امین اسلامی
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 18 بهمن 1401

در کنار ابزارها و سایت هایی که معرفی کردید، BuiltWith نیز از جمله سایت هایی است که کاربرد آن در بررسی سایت ها و رتبه بندی آنها بر اساس میزان محبوبیت بین کاربران و ترافیک ورودی است.

مسعود خالقی
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 دی 1401

سلام من با استفاده از الکسا، کیورد گپ های سایتم رو پیدا می کردم. در جت سئو چنین امکانی هست؟

مدیریت سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 20 دی 1401

سلام بله با استفاده از ابزار شکاف کلمات کلیدی در جت سئو می توانید این کار را انجام دهید.

فرهاد
 ارسال شده در : چهارشنبه 30 آذر 1401

بعد از بازنشسته شدن الکسا سراغ جت سئو اومدم. هر چند بی نقص نیست اما امکانات خوبی داره. مخصوصا رصد کردن رتبه کلمات کلیدی که هر روز ازش استفاده میکنم.

سمانه تاجیک
 ارسال شده در : دوشنبه 14 آذر 1401

جت سئو بی اغراق بهترین جایگزین الکسا است و بسیاری از امکانات این ابزار رو الان به طور کامل داره ارائه میکنه. بعضی امکاناتش رو هم حتی الکسا نداشت. مثل رصد کردن رتبه کلمات کلیدی.

نادر سلیمی
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 01 آذر 1401

سلام ممنون از مطلب خوبتون. میخواستم بدونم با استفاده از جت سئو میشه رقبا رو تحلیل و کلمات کلیدی آن ها را استخراج کرد؟

مدیریت سایت
 ارسال شده در : چهارشنبه 02 آذر 1401

سلام بله با استفاده از ابزار "تحلیل رقبا" در جت سئو می توانید رقبای خود را تحلیل کنید و کلمات کلیدی آن ها را به دست آورید. برای اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمائید : https://www.jetseo.ir/article/154/%D8%A2%D9%86%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B2-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%B1%D9%82%D8%A8%D8%A7

شاهوردی
 ارسال شده در : یکشنبه 15 آبان 1401

سلام خسته نباشید من قبلا از الکسا استفاده می کردم و از وقتی تعطیل شده از جت سئو در کنار ابزارهای دیگه استفاده میکنم. فقط کاش در بخش شکاف کلمات کلیدی جزئیات بیشتری مثل رتبه رقبا به ازای هر کلمه کلیدی رو هم بیارید.

مدیریت سایت
 ارسال شده در : یکشنبه 15 آبان 1401

با سلام ممنون از پیشنهاد شما. سعی میکنیم در آینده نزدیک این قابلیت را هم به جت سئو اضافه کنیم.

یونس
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 آبان 1401

آیا جت سئو تمام امکانات الکسا رو داره؟

مدیریت سایت
 ارسال شده در : ﺳﻪشنبه 10 آبان 1401

با سلام بله تقریبا تمام امکانات مهم الکسا مانند تحقیق کلمات کلیدی در جت سئو پیاده شده اند.

فرهاد دلیری
 ارسال شده در : دوشنبه 18 مهر 1401

سیمیلار وب جایگزین الکسا نمیتونه باشه. تنها کاری که سیمیلار وب انجام میده رتبه بندی سایت هاست در حالی که الکسا امکانات بسیار بیشتری رو در اختیار کارشناسان سئو قرار میداد.

آر ام چارتس
 ارسال شده در : یکشنبه 17 مهر 1401

عالی بود. ممنون از سایت خوبتون