اشتراک جت سئو

ابزار تحقیق کلمات کلیدی


کلمات کلیدی، کلید موفقیت شما در دنیای سئو هستند. این کلمات، دروازه ورود کاربران به سایت شما را هستند. تحقیق کلمات کلیدی به صورت صحیح و بکارگیری بهینه آنها در محتوا، وب‌سایت شما را در معرض دید مخاطبان هدف قرار داده و ترافیک ارگانیک (طبیعی) را به ارمغان می‌آورد. اما چگونه بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنیم؟

اینجاست که ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی وارد بازی می شوند. این ابزارها با ارائه‌ میزان سرچ کلمات کلیدی، میزان رقابت و کلمات کلیدی مرتبط، به شما کمک می کنند تا استراتژی قدرتمندی برای سئو تدوین کنید. در این مقاله، به معرفی چند مورد از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می‌پردازیم.

4 ابزار تحقیق کلمات کلیدی

برای انجام تحقیق کلمات کلیدی به صورت کامل و جامع شما می‌توانید از ابزار ایرانی و آنلاینِ آنالیز سایت جت سئو استفاده کنید. جت سئو بخش‌های مختلفی برای تحقیق کلمه کلیدی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک لیست جامع از کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان تهیه کنید. در ادامه به توضیح بخش‌های مختلف ابزار تحقیق کلمه کلیدی جت سئو می‌پردازیم.

1- ابزار واژه گستر

واژه گستر یکی از بخش‌های کاربردی برای شروع فرایند تحقیق کلمه کلیدی است. با استفاده از ابزار واژه گستر می‌توانید کلمات و عبارات عمومی و اصلی کسب و کار خود را وارد کنید تا جت سئو تمام کلمات مرتبط با عبارتی که وارد کرده‌اید را به همراه «جستجوی ماهانه» و «سختی» هر کلمه به شما نمایش دهد. عبارات نمایش داده شده در بخش واژه گستر جت سئو توسط کاربران در موتور جستجوی گوگل جستجو می‌شوند و می‌تواند به شما ایده‌های خوبی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان دهد.

ابزار واژه گستر

2- ابزار کلمات کلیدی رقبا

با استفاده از ابزار کلمات کلیدی رقبای جت سئو می‌توانید با وارد کردن نام دامنه سایت رقیب، تمام کلمات کلیدی سایت رقیب خود را بیابید. در این بخش نیز می‌توانید میزان جستجوی ماهانه، سختی و رتبه هر کلمه را مشاهده کنید. (رتبه سایت رقیب در هر کلمه)

ابزار کلمات کلیدی رقبا

3- ابزار شکاف کلمات کلیدی

یکی دیگر از بخش‌های کاربردی و جذاب در جت سئو که می‌تواند شما را در تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی مناسب کمک کند، ابزار شکاف کلمات کلیدی است. شما در این بخش از ابزار می‌توانید 5 تا از رقبای خود را انتخاب کنید، تا جت سئو شکاف کلمات کلیدی بین شما و رقبایتان را نمایش دهد. در این بخش همچنین می‌توانید کلمات مشترک بین سایت خود و رقبا را مشاهده کنید.

ابزار شکاف کلمات کلیدی

ابزار شکاف کلمات کلیدی

4- ابزار کلمات کلیدی URL

این ابزار نسبت به ابزارهای قبل جزئی‌تر است و به شما کلمات کلیدی مربوط به یک صفحه را نشان می‌دهد. این ابزار بیشتر زمانی کاربرد دارد که شما در حال انجام تحقیق کلمه کلیدی برای یک موضوع مشخص هستید و تنها می‌خواهید کلمات و عباراتی را پیدا کنید که مربوط به همان موضوع هستند. برای این کار url دقیق مربوط به موضوعی که می‌خواهید را، از سایت رقیب خود پیدا کنید و در این بخش وارد کنید، تا جت سئو کلمات مرتبط با همان صفحه را به شما نمایش دهد.

ابزار کلمات کلیدی URL

نکات مهم در استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

در استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • توجه به حجم جستجو
  • مدنظر قرار دادن میزان رقابت کلمات کلیدی
  • انتخاب کلمات و تولید محتوا بر اساس نیاز کاربر

جمع‌بندی

تحقیق کلمات کلیدی ابزاری حیاتی برای بهبود سئو و جذب ترافیک موجه به وب‌سایت شماست. با استفاده از ابزارهای مناسب و دقیق، می‌توانید استراتژی‌های محتوا و سئو خود را بهبود بخشیده و موفقیت آنلاین خود را افزایش دهید. همانطور که در مقاله اشاره شد شما به راحتی می‌توانید تمام قدم‌های لازم برای یافتن بهترین کلمات مناسب کسب و کارتان را به کمک جت سئو انجام دهید. با ثبت نام در جت سئو 7 روز به صورت کاملا رایگان می‌توانید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید.

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، مزایای متعددی دارد. از جمله‌ی این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

انتخاب کلمات کلیدی با ارزش: با استفاده از این ابزارها، قادر خواهید بود تا کلمات کلیدی‌ای را پیدا کنید که کاربران به دنبال آن‌ها هستند.

افزایش ترافیک ارگانیک: با بکارگیری کلمات کلیدی مناسب در محتوا، وب‌سایت شما در معرض دید مخاطبان هدف قرار گرفته و ترافیک ارگانیک (طبیعی) افزایش می‌یابد.

بهبود سئوی وب‌سایت: انتخاب درست کلمات کلیدی و استفاده‌ی بهینه از آن‌ها در محتوا، به بهبود سئوی وب‌سایت شما کمک می‌کند.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی، ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی مرتبط با حوزه‌ی کاری خود را پیدا کنید. این ابزارها اطلاعات مختلفی نظیر حجم جستجوی ماهانه، میزان رقابت و کلمات کلیدی مرتبط را در اختیار شما قرار می‌دهند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید