روی کدام کلمات کلیدی کار کنم که بهتر نتیجه بگیرم؟ چه تیتری بنویسم که جذابتر باشد؟ کدام کلمات همخانواده بهتر است؟ طول محتوا چقدر باشد که رتبه بهتری بگیرم؟ کاربران چه عباراتی را بیشتر جستجو میکنند؟ اگر دنبال پاسخ این سوالات و دیگر سوالات مهم در این زمینه هستید، میخواهیم شما را با یک ابزار قدرتمند ایرانی آشنا کنیم.
آنهایی که میخواهند روی سایت خودشان یا دیگران کار کنند، همیشه دنبال راهکارهایی میگردند که بتوانند زود به نتایج دلخواه برسند. از آنجایی که بخش زیادی از فرایندهای مربوط به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو روی تولید محتوا استوار است، در نتیجه بسیاری از سوالات و راهکارها هم به این بخش مربوط میشود. همیشه سوالات زیادی در این زمینه وجود دارد که باعث میشود هر چه جلوتر روید بیشتر سردرگم شوید. از جمله مهمترین سوالات میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
- کدام کلمات کلیدی بهتر رتبه میگیرند؟
- کلمات همخانواده و پرجستجوی مرتبط با کلمه کلیدی موردنظر من کدامست؟
- طول محتوا چقدر و مطلب چند کلمه باشد بهتر رتبه میگیرد؟
- ترکیب واژهها و کلمات هممعنی با کلمه کلیدی کدامند؟
- فراوانی استفاده از کلمه کلیدی و سختی آن چقدر است؟
- چه تیتری بنویسم که جذابتر باشد و کلیک بیشتری بگیرد؟
- در متای توضیحات چه چیزی بنویسم که نظر مخاطب جلب شود؟
- کاربران چه عبارات مرتبطی را بیشتر جستجو میکنند؟
- و...
بدون شک پیدا کردن جواب این سوالات و بسیاری از سوالات دیگر خیلی هم راحت نیست؛ چراکه به موضوع، رقبا، کلمه کلیدی، اهداف، مخاطبان و خیلی از موارد دیگر بستگی دارد. به همین دلیل وبمستران و کارشناسان سئو و حتی متخصصان محتوا ترجیح میدهند از ابزارهای کمکی استفاده کنند.
بیشتر ابزارهایی که مورد استفاده قرار میگیرند، نمونههای خارجی هستند که در قویبودن آنها شکی نیست، ولی برای کاربران ایرانی محدودیتهای مختلفی چون پرداخت ارزی و هزینههای بالا، نبود پشتیبانی مناسب، مسدودبودن برخی قابلیتها، مشکل با زبان فارسی و... وجود دارد. اما به جای نگرانی نسبت به این موضوع خیلی راحت میتوانید از ابزارهای قدرتمند و ایرانی واژه سنج و واژه گستر جت سئو برای تحقیق بهترین کلمات کلیدی استفاده کنید که تمام امکانات نمونههای مشابه خارجی و حتی قابلیتهای بهتر را در خود جای داده است.
تحقیق کلمات کلیدی – از کدام کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنیم که نتیجه بهتری بگیریم؟
همانطور که میدانید گوگل میتواند با خواندن مطالب سایت بهطور کامل موضوع محتوا را متوجه شود و براساس آن سایت شما را وارد سیستم رتبهبندی کند. بنابراین محتوایی که میخواهیم در سایت قرار دهیم اهمیت بسیار زیادی دارد و باید بدانیم چه کلماتی در محتوا مهمتر هستند و از کدامیک بیشتر استفاده کنیم؟
چگونه از تغییرات الگوریتم گوگل مطلع شویم؟
در جت سئو چندین ابزار و قابلیت جذاب را برای کمک به شما طراحی کردهایم که بتواند این موارد را برای شما بهطور کامل تحلیل کند و گزارش کاملی از آنها به شما نمایش دهد. اولین ویژگی جذاب این سرویس واژه سنج نام دارد که با دریافت بازخورد از الگوریتم رنک برین گوگل، به شما پیشنهاد میدهد در محتوای خود از چه عباراتی استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بهدست آورید. در حقیقت واژه سنج براساس الگوریتم رنک برین مطابق با نیاز کاربر فاکتورهای مختلف را در جستجوهای مختلف وزندهی میکند. مثلا وقتی شما به دنبال آموزش پخت نوع خاصی از غذا میگردید، به شما ویدیوهای آموزشی مربوط به پخت همان غذا را نشان میدهد یا اگر دنبال نحوه استفاده صحیح از ماسک هستید، مطالب آموزشی مربوط به آن را به شما نمایش میدهد و... .
واژه سنج از چندین بخش مهم تشکیل شده است که به ترتیب آنها را توضیح میدهیم. در قدم اول این ابزار پیشنهادات کلی خود را درباره محتوای شما ارائه میدهد، یعنی اینکه متن حاوی چند کلمه باشد، تصویر داشته باشد یا نداشته باشد، محلی بودن یا نبودن و... که میتواند در کیفیت مطالب شما مفید باشد.
استفاده از ابزار واژه سنج جت سئو
جت سئو گزارشهای مختلفی از تحلیل وضعیت سایت در اختیار شما قرار میدهد. به کمک این سرویس تحلیلی میتوانید وضعیت سئوی سایتتان را به صورت کامل تحلیل کرده و گزارشهای دقیقی را در بخشهای زیر دریافت کنید:
- تحلیل صفحات شامل عناوین، توضیحات، خطاها، ریدایرکت و نوایندکس
- گزارش همنوع خواری
- گزارش کنونیکال
- رتبه کلمات کلیدی
- گزارش ایستواژهها
- لینکهای خروجی
- واژه سنج
یکی از گزارشهای کامل جت سئو مربوط به واژه سنج است که به صورت دقیق موارد زیر را برای شما مشخص میکند تا به کمک آن بتوانید بهترین محتوا را تولید و منتشر کرده یا محتوای قبلی را بهینهتر کنید:
- حداقل و حداکثر کلمات و تعداد کلمات پیشنهادی
- عبارتهای مرتبطی که کاربران گوگل جستجو میکنند
- استفاده از تصاویر در محتوا
- نمودار چگالی و فراوانی به صورت ترکیبی و تکواژه
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای عنوان صفحه
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای متای توضیحات
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای تگهای heading
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای متن تصاویر
ابزار واژه سنج جت سئو چگونه کار میکند؟
در واقع واژهسنج جت سئو با دریافت بازخورد از الگوریتم رنک برین گوگل، به شما پیشنهاد میدهد در محتوای خود از چه عباراتی استفاده کنید که بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. برای انجام این کار کافیست عضو جت سئو شوید و سایتتان را تحلیل کنید تا علاوه بر دریافت گزارش کنونیکال، بتوانید گزارش جامعی از بخشهای دیگر نیز دریافت کنید.
در ادامه به قسمتی میرسیم که پرجستجوترین عبارات کاربران را در گوگل نمایش میدهد. این عبارات بسیار مهم هستند، چون بازدید بالایی دارند و میتوانند ورودی ارزشمندی را از طریق گوگل به سایت شما هدایت کنند. برای تولید محتوای مناسب، بهتر است برای هرکداماز کلمات پرسرچ، بسته به نوع طبقهبندی کاری که در آن فعال هستید، برنامهریزی کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بهدست آورید.
- نمودار چگالی و فراوانی
در قسمت نمودار چگالی و فراوانی بهطور شهودی و آماری گزارش دقیقی از کلمات مورد نیاز به همراه تعداد فراوانی و چگالی به شما ارائه میدهد تا بتوانید درک درستی از مقدار مورد نیاز برای استفاده در محتوای خود داشته باشید.
- کلمات کلیدی پیشنهادی - عنوان صفحه
عنوان صفحه یکی از اولین مواردی است که گوگل به آن توجه میکند. در حقیقت تایتل صفحه، گویای هدف اصلی محتوای شماست، به همین خاطر بایستی به درستی انتخاب شود. واژه سنج سعی میکند تا بهترین کلمهها را برای قرارگرفتن در عنوان صفحه شما به شما پیشنهاد دهد.
- کلمات کلیدی پیشنهادی - متای توضیحات
بعد از عنوان، متای توضیحات بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل بسیاری از افراد متخصص سئو روی این دو مورد بسیار حساس هستند و با دقت عمل میکنند.
- کلمات کلیدی پیشنهادی - تگهای heading
تگ های هدینگ h1 تا h6 برای انتقال سریع هدف محتوا به کاربر و گوگل مورد استفاده قرار میگیرد و همانطور که میدانید h1 بهعنوان سرتیتر اصلی و بقیه هدینگها به ترتیب بهعنوان میانتیترها برای کامل کردن مطلب مورد استفاده قرار میگیرند. تگ h1 دارای بیشترین اهمیت است. پس مهم است که بدانیم از چه کلماتی در هدینگها استفاده کنیم.
- کلمات کلیدی پیشنهادی - alt تصاویر
در این بین کلماتی که برای alt یا متن جایگزین تصاویر درج میکنیم، اهمیت زیادی دارند. یکی از مواردی که برای سئو سایت اهمیت دارد ویژگی alt تصاویر است که بایستی به آنها حتما توجه کرد و کلمات اصلی و مدنظر سایت را در آنها نیز قرار دهیم.
پس بهطور کلی میتوانیم بگوییم که واژه سنج یکی از ابزارهای بسیار کاربردی و کمنظیر برای تولید محتوای هدفمند است. کارهایی که واژه سنج انجام میدهد را میتوان بهصورت زیر خلاصه کرد:
- تعیین حجم محتوای مورد نیاز
- عبارتهای مرتبطی که کاربران گوگل جستجو میکنند
- استفاده از تصاویر در محتوا
- نمودار چگالی و فراوانی به صورت ترکیبی و تکواژه
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای عنوان صفحه
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای متای توضیحات
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای تگهای heading
- کلمات کلیدی پیشنهادی برای متن تصاویر
واژه گستر
خیلی از مواقع اتفاق افتاده است که شما بهعنوان صاحب یک کسبوکار یا یک مدیر سئو به دنبال تحقیق کلمات کلیدی و یافتن کلمات پرسرچ و مورد هدف کاربر هستید تا بتوانید در نتایج جستجو رتبه بهتری بگیرید و کاربران را به سمت سایتتان هدایت کنید. برای این موضوع راهکارهای متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال میتوان به استفاده از ابزارهای خارجی که بسیاری از آنها هزینههای سنگینی دارند، تحقیقات بازار، پیشنهادات گوگل و راهکارهای دیگر اشاره کرد. اما در جت سئو ابزاری تحت عنوان واژه گستر آماده شده است که بتواند جایگزینی برای تمام موارد و ابزارهای دیگر باشد. برای دسترسی به واژه گستر کافی است سایت خود را در پنل کاربری جت سئو ثبت کرده و کلمه کلیدی مرکزی خود را در واژهگستر وارد کنید. سپس واژه گستر با قابلیتهایی که دارد خیلی سریع تمام کلمات کلیدی مورد نیاز شما را در اختیار شما قرار میدهد که بسیاری از کاربران آنها را جستجو میکنند.
جمعبندی
تحقیق کلمات کلیدی اولین موضوعی است که برای موفقیت یک کسبوکار، به آن نیاز داریم و به همین جهت دو ابزار قدرتمند واژه سنج و واژه گستر در این زمینه میتوانند کمک زیادی به شما کنند.