اکستنشن کروم جت سئو

عصاره لینک چیست - همه چیز درباره Link Juice


عصاره لینک (Link juice) در دنیای سئو به ارزش یا سهمی گفته می‌شود که از یک سایت یا صفحه به سایت یا صفحه‌ای دیگر منتقل می‌شود. این ارزش از طریق لینک‌های مرتبط یا همان هایپرلینک‌ها منتقل می‌شود. موتورهای جستجو این لینک‌ها را شبیه به یک رای مثبت برای سایت شما در نظر می‌گیرند و نشان می‌دهند که صفحات شما ارزشمند هستند و ارزش ترویج را دارند.

راه‌های زیادی برای لینک گرفتن در فضای وب وجود دارد. شما می‌توانید به صورت مستقیم یا غیرمستقیم لینک بگیرید. در روش مستقیم باید استراتژی‌های ساخت لینک را بدانید. استراتژی‌هایی مانند اشتراک‌گذاری اسناد، پست‌ مهمان، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، انتشار در روزنامه‌ها و غیره.

روش غیرمستقیم به حالتی بازمی‌گردد که در آن محتوایی عالی روی وب‌سایتتان منتشر می‌کنید. مخاطبان نیز با دیدن این محتوای کاربردی آن را در فضای وب منتشر می‌کنند و به طور طبیعی به صفحه‌تان لینک می‌دهند. سهمی که از لینک‌های این صفحات به صفحه شما منتقل می‌شود Link Juice یا عصاره لینک نامیده می‌شود. این عصاره لینک از نظر اعتبار با توجه به سایت لینک‌دهنده متفاوت است.

عصاره لینک یا Link Juice چگونه کار می‌کند؟

فرض کنید سایت A و B را دارید. اگر همه عوامل تاثیرگذار در رتبه‌گرفتن در این دو سایت همسان باشند ولی سایت A یک لینک داشته باشد و سایت B لینکی نداشته باشد، سایت A رتبه بیشتری در جستجوها دریافت می‌کند؛ چرا که از طریق سایت دیگری عصاره لینک (Link Juice) گرفته است. حالا اگر سایت B هم یک لینک داشته باشد چه اتفاقی می‌افتد؟ در این‌جا میزان عصاره‌ یا سهمی که هر لینک گرفته است اهمیت پیدا می‌کند. به شکل زیر نگاه کنید. سایت A از چهار سایت دیگر لینک گرفته است، سایت B از دو سایت لینک گرفته است. تمام سایت‌های لینک دهنده به این سایت‌ها از صفحات دیگری هم لینک گرفته‌اند. از آن‌جا که A لینک‌های بیشتری نسبت به B دریافت کرده است در جایگاه بالاتری از نتایج جستجو هم قرار می‌گیرد.

عصاره لینک - انتقال امتیاز لینک از طریق سایت های خارجی

نکته: این نتایج در صورتی صحت دارد که سایت‌های لینک‌دهنده به A و B اعتبار یکسانی داشته باشند. عامل مهم دیگری که باید در نظر بگیرید این است که عصاره لینک یا Link Juice به صورت دو طرفه اعمال می‌شود. فرض کنید که سایت‌های لینک‌دهنده به سایت A، به دیگر سایت‌ها هم لینک می‌دهند (در تصویر زیر با فلش‌های سبز نشان داده شده است)؛ اما سایت‌های لینک‌دهنده به سایت B فقط به این سایت لینک داده‌اند. در این صورت میزان عصاره لینکی که B دریافت می‌کند بیشتر از A است. همین مسئله شانس سایت B برای قرار گرفتن در جایگاهی بهتر از A را بیشتر می‌کند.


همچنین بخوانید: تبادل لینک یعنی چه


تجسم عصاره لینک یا Link Juice

پیش‌ترها برای جلوگیری از کم شدن اثر عصاره لینک یا لینک جویس از طریق لینک‌های برونگرا، از لینک آنفالو استفاده می‌شد. این عملیات Page Rank Sculpting گفته می‌شد. این کار برای دستکاری اثر لینک جویس یا عصاره لینک انجام می‌شد. در شکل اول می‌بینید که با اعمال لینک‌های Dofollow، عصاره لینک به صورت مساوی بین تمام سایت‌های لینک گرفته تقسیم می‌شود.

تجسم لینک های خروجی در مفهوم عصاره لینک

تجسم Page Rank زمانی عملی است که وبمستر، خصوصیت Nofollow را به یکی از لینک‌های خروجی بدهد. در این حالت عصاره‌ای به آن صفحه Nofollow شده اختصاص نمی‌یابد و بین دیگر لینک‌ها تقسیم می‌شود. شکل آن را در زیر می‌بینید.

تاثیر لینک های نوفالو در عصاره لینک - لینک های خارجی

اما اخیرا این کار دیگر ممکن نیست. همان‌طور که در تصویر زیر می‎‌بینید، سایت به هر سه صفحه عصاره خود را به صورت مساوی می‌دهد، تنها تفاوت در این‌جاست که صفحه Nofollow شده آن عصاره را دریافت نمی‌کند.

خصوصیت نوفالو در لینک ها و امتیازی که از طریق لینک ها منتقل می‌شود

در چنین مواردی ممکن است شما نگران این شوید که عصاره لینک یا Link juice از سایدبار یا فوتر سایتتان به لینک‌های Nofollow درز کند. راهی که اغب استفاده می‌شود این است که جلوی جریان عصاره لینک به کامنت‌های اسپم و پست‌های لینک‌دار Nofollow در بلاگتان را بگیرید. در مقابل اگر به لینک‌های داخلی سایت اجازه دهید از جریان طبیعی خود مشغول لینک‌دهی باشند و آن‌ها را Nofollow نکنید بهتر است. عصاره‌های لینکی که از طریق سایت شما توزیع شده‌اند باعث محبوب ماندن صفحات داخلی شما و صفحه اصلیتان در فضای وب می‌شوند. همین مسئله در مجموع باعث افزایش رتبه صفحه اصلیتان می‌شود.


عصاره لینک از این صفحات می‌آید:

  • صفحاتی که محتوایی مرتبط با سایت شما دارند.
  • صفحاتی که پیج رنک بالایی دارند.
  • صفحاتی که لینک‌های خارجی کمی دارند.
  • صفحاتی که محتوای باکیفیتی در آن وجود دارد.
  • صفحاتی که در موتورهای جستجو جایگاه بالایی دارند.
  • صفحاتی که دارای محتوای تهیه شده توسط کاربر را دارند.
  • صفحاتی که در شبکه‌های اجتماعی معروفند و معمولا در این شبکه‌ها تگ می‌شوند.

عصاره لینک از این صفحات نمی‌آیند:

  • صفحاتی که لینک Nofollow به سایت شما داده‌اند.
  • صفحاتی که محتوای نامربوط دارند.
  • صفحاتی که لینک‌های زیادی در آن‌ها وجود دارد.
  • صفحاتی که در جستجوها ایندکس نشده‌اند.
  • لینک‌هایی که پولی خریداری شده‌اند.
  • لینک‌هایی که در ازای لینکی دیگر گرفته شده‌اند (یعنی زمانی‌که به سایت شخصی لینک می‌دهید و از او می‌خواهید در ازایش به شما نیز لینک دهد که البته همین مسئله تاثیر عصاره لینک را نابود می‌کند.)
  • لینک از سایت‌هایی که محتوا ندارند و رنک نگرفته‌اند.

چطور می‌توان عصاره لینک یا Link Juice بیشتری گرفت؟

لینک‌‌سازی داخلی

یکی از منابع بالقوه‌ دریافت عصاره لینک که اغلب نادیده گرفته می‌شود، وبسایت شماست. بسیاری از بازاریابان در روند بی‌وقفه جستجو برای یافتن بک لینک‌های باارزش، منبع عظیم عصاره لینک موجود در بسیاری از صفحات معروف خود را نادیده می‌گیرند. احتمالا شما منبعی از ارزش را در صفحات داخلی خود دارید که می‌توانید از طریق لینک‌های داخلی به دیگر صفحاتتان منتقل کنید.

همانند بسیاری از عناصر SEO، لینک‌سازی داخلی با جستجوی کلمات کلیدی آغاز می‌شود (اگر نیاز به کمک دارید، ابزارهای رایگان بسیاری برای این کار وجود دارد.) لیستی از کلمات کلیدی که می‌خواهید هدف قرار دهید روی کاغذی بنویسید. صفحاتی از سایتتان که این کلمات کلیدی را هدف قرار داده‌اند پیدا کنید و هم‌چنین درون متن صفحات بیشترین ارزش را بیابید. برای مثال، آژانس سئوی محلی Befound در صدد پیدا کردن تمام صفحاتی است که دارای کلمه کلیدی Local SEO هستند. برای رسیدن به چنین هدفی این عبارت را جستجو می‌کنند: site:befound.pt intext:"Local SEO”

صفحات و کلمات کلیدی خود را تا می‌توانید به چند صفحه و کلمه با اولویت زیاد و اعتبار زیاد محدود کنید. برای انجام این کار ابزارهایی وجود دارد:

  • SEO Review Tools: این ابزاری قدرتمند برای یافتن اعتبار دامنه و صفحه یک آدرس اینترنتی است. این سایت به شما تعداد کل لینک‌های خروجی که به سایتتان منتهی می‌شوند را هم نشان می‌دهد. از ابزار Link Checker برای یافتن آدرس URL، Anchor text و اطلاعات اعتبار لینک‌های خروجیتان استفاده کنید. در این سایت امکان Bulk authority checker نیز وجود دارد که در این صورت می‌توانید همزمان ده صفحه را مشاهده کنید.
  • Small SEO Tools: ابزاری رایگان که برای نشان دادن Score domain و اعتبار صفحه استفاده می‌شود.
  • Open Site Explore: این ابزاری رایگان از طرف SEOMOZ است. شما از طریق این ابزار می‌توانید اعتبار دامنه، اعتبار صفحه و لینک‌های داخلی‌ صفحاتتان را بگیرید.

بیشتر بخوانید: Moz چیست : معرفی سایت موز و تفاوت آن با moz pro


زمانی‌که لیست کلمات هدف و صفحات دارای اعتبار بالا را جمع‌آوری کردید، زمان آن رسیده که عصاره لینکتان را بگیرید. لینک‌هایتان را با استفاده از کلمات کلیدی به عنوان anchor text در صفحات هدف قرار دهید. مراقب باشید که فقط دقیقا کلمه کلیدیتان را هایپرلینک نکنید چرا که این مسئله باعث می‌شود موتور جستجو آن را لینک اسپم در نظر بگیرد. از مترادف‌ها یا کلمات LSI (دارای معنی شبیه به کلمه اصلی) در صورت امکان استفاده کنید.

در نهایت، باید هر لینک غیر لازم بیرونی را از صفحه خود حذف کنید. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، میزان ارزشی که هر پیج منتقل می‌کند میان کل لینک‌های موجود در یک صفحه تقسیم می‌شود. شما می‌توانید از شاخص Nofollow برای جلوگیری از انتقال عصاره لینک استفاده کنید اما نمی‌توانید از آن برای افزایش میزان سهم منتقل شده به دیگر لینک‌های موجود در صفحه استفاده کنید. شما می‌توانید تعداد لینک‌های داخلی یک صفحه را از طریق Google Search Console در بخش Search Traffic بیابید. جهت آموزش نحوه کار با بخش‌های مختلف سرچ کنسول گوگل، مقاله آموزش سرچ کنسول گوگل را مطالعه نمایید.

لینک‌سازی درونی

بسیار از بازاریابان و صاحبان وبسایت‌ها منبع عظیم عصاره لینک موجود در صفحاتشان را دست کم می‌گیرند. اگر این منبع عصاره لینک را در سایتتان داشته باشید در واقع شانس صدایتان زده است. چرا که همه این عصاره‌ها منتظرند تا ارزش را به دیگر صفحاتتان نیز منتقل کنند.

برای بهینه‌سازی لینک‌های داخلیتان در یک صفحه، لیستی از کلمات کلیدی و کلمات LSI مربوط به محتوای صفحه‌تان و دیگر صفحات مربوط به همان محتوا را تهیه کنید. شما می‌توانید برای پیدا کردن آن محتواها از site: و intext: استفاده کنید. در نظر داشته باشید که باید لینک‌هایی که کمتر به محتوای صفحه‌تان مربوط است از صفحات دارای ارزش زیاد حذف کنید تا از کم اثر شدن عصاره لینک جلوگیری کنید. ابزار Check My Links افزونه‌ای بسیار قوی برای یافتن لینک‌های یک صفحه است.

چطور عصاره لینک بیشتری برای صفحات خود بگیرید؟

ساخت لینک، بخش حیاتی بهینه‌سازی موتورهای جستجو از همان ابتدا بوده است. لینک‌های خروجی اگر مهم‌ترین بخش تاثیرگذار در رتبه گرفتن در موتورهای جستجو نباشد، قطعا یکی از مهم‌ترین عوامل است. هر لینک خروجی به دامنه شما مهر تایید فردی دیگر است که نشان می‌دهد وبسایت شما چیزی مرتبط و ارزشمند برای کاربران داراست؛ یعنی موتورهای جستجو عصاره لینکی را متفاوت می‌بینند که از لینک‌های خروجی گذشته است و همین مسئله را برای رتبه بندی وبسایت‌ها در نظر می‌گیرند.

الگوریتم Page Rank گوگل احتمالا معروف‌ترین مثال این مورد است. بنابراین شما چگونه برای وبسایتتان بک لینک ایجاد می‌کنید؟ احیانا در نگاه اول این کار بسیار سخت به نظر برسد چرا که از کنترل شما خارج است، اما چند مرحله وجود دارد که شما می‌توانید توسعه خود را کمی آسان‌تر کنید و بک لینک‌های بیشتری بگیرید.

Hreflang برای وبسایت‌های بین‌المللی

سایت‌های که می‌خواهند مخاطبانی در کشورهای مختلف را هدف قرار دهند باید محتوای خود را برای همه مصرف‌کنندگان ترجمه یا بومی‌سازی کنند. تگ Hreflang به موتورهای جستجو این سیگنال را می‌رساند که با ورژن‌های مختلف هر صفحه روبروست و به آن‌ها کمک می‌کند مناسب‌ترین ورژن را بر اساس زبان یا مکان مخاطب به آن‌ها نشان دهد.

تگ Hreflang هم‌چنین امکان اشتراک گذاری عصاره لینک بین صفحات و ورژن‌های بومی‌سازی شده‌شان را در موتور جستجوی محلیشان ممکن می‌کند. شما می‌توانید در مورد این موضوع بیشتر در راهنمای استفاده از تگ Hreflang بخوانید. هم‌چنین شما می‌توانید تگ hreflang را به XML Sitemap خود اضافه کنید و صفحه‌ای واحد برای هدایت موتور جستجو به تمام صفحات و ورژن‌های ترجمه شده آن‌ها ایجاد کنید. 


بیشتر بخوانید: سایت مپ (site map) چیست؟


احیای لینک‌ها

احیای لینک‌ها به فرآیندی گفته می‌شود که در آن لینک‌های قدیمی را پیدا و اصلاح می‌کنیم. از خزنده‌ای مانند Site Crawl یا گزارش Index Covereage گوگل سرچ کنسول استفاده کنید تا آدرس‌های 404 را پیدا کنید. شما می‌توانید از ابزار جت سئو برای یافتن لینک‌های شکسته داخلی و لینک‌های ریدایرکت شده استفاده کنید.همچنین ابزارهای مشابه دیگری مانند ahrefs نیز لینک‌های خارجی شکسته رقبا را به شما نشان می‌دهند.

از این‌جا به بعد باید این کار بسیار ساده است. کافیست اطلاعات آدرس مشکل‌دار را به دارنده وبسایت بدهید تا آن‌ها لینک را اصلاح کنند. (هیچ کسی دوست ندارد لینک مرده‌ای در صفحه‌اش وجود داشته باشد.) این لینک‌ها را به صفحه ‌اصلی یا دیگر صفحات نامربوط redirect نکنید. ممکن است گوگل صفحه اصلی شما را  404  ببیند و همین مسئله روی نرخ تبدیل شما تاثیر بگذارد. علی رغم این پیامدها، این مشکلی رایج در برخی وبسایت‌ها است. دقت داشته باشید که می‌توانید با استفاده از احیاء لینک، ادعا کنید که لینک قدیمی رقیبتان برای شماست.

پیوند محتوا - تکنیک آسمان‌خراش

یکی از اثربخش‌ترین راه‌های ایجاد عصاره لینک یا Link Juice برای سئو، تولید محتوایی است که ارزش لینک دادن داشته باشد. بله گفتن این حرف آسان‌تر از عمل کردن به آن است! اما نگران نباشید. نیازی نیست از ابتدا شروع کنید. در واقع باید بهترین و کامل‌ترین محتوای وب را داشته باشید. به این کار تکنیک آسمان خراش می‌گویند. این تاکتیک این‌گونه است که به دنبال محتوایی بگردید که می‌دانید مخاطبتان به آن لینک می‌دهد، سپس آن محتوا را بهبود بخشید.

  • محتوا را توسعه دهید: محتواهای لیستی معروف هستند و زیاد به اشتراک گذاشته می‌شوند. لیست‌های بزرگ‌تر و قابل فهم‌تر بنویسید، 10 نمونه از بیشترین را به 20 نمونه افزایش دهید و آن‌را به مخاطبتان مربوط کنید یا جزئیات و مثال‌های بیشتری بنویسید.
  • محتوا را به روز کنید: بسته به نیچی که انتخاب کرده‌اید محتوا ممکن است تاریخ مصرفش بگذرد. به روز کردن محتوا با اطلاعات جدید آن را مفیدتر می‌کند و قابلیت لینک‌دهی آن را افزایش می‌دهد.
  • محتوا را زیبا کنید: مخاطبان عناصر بصری را ترجیح می‌دهند مخصوصا زمانی‌که به موضوعات سنگین برمی‌خورند. اینفوگرافی‌ها بسیار زیاد قابلیت اشتراک گذاری دارند. به محتواهای سنگین خود، عناصر بصری با کیفیت اضافه کنید.

زمانی که دستی به سر و گوش محتوایتان کشیدید، آن را با مخاطب خود از طریق شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. ایجاد تعامل با مخاطبان به آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن و لینک دادن انگیزه می‌دهد.

توسعه

حالا که محتوای شکل گرفته‌ای دارید، وقت آن رسیده که سخت‌ترین بخش ساخت لینک یعنی توسعه را پیش ببرید. برای این‌که بهترین افرادی را پیدا کنید که به شما لینک بدهند، با جستجوی رقبا کارتان را شروع کنید. از ابزاری مانند Open Site Explorer برای یافتن سایت‌هایی استفاده کنید که به رقیبانتان لینک داده‌اند. به فروم‌ها و دایرکتوری‌ها توجه نکنید. اکنون لیستی از وبسایت‌هایی دارید که:

  • به صنعتتان علاقمندند،
  • به موضوع شما مرتبطند،
  • هم اکنون به محتوایی شبیه محتوای شما لینک داده‌اند.

دوباره نگاهی به لیست ابزارهایی بیاندازید که پیش‌تر برای چک کردن اعتبار دامنه‌تان معرفی کرده بودیم. سایت‌هایی را بیابید که بیشترین اعتبار را دارند و آن‌ها را بر اساس گرفتن لینک‌های با ارزش بیشتر تقسیم بندی کنید. از ابزارهای دیگری که می‌توانید برای توسعه استفاده کنید این دو هستند:

  • BlogDash: بلاگرهای نیچ خود را پیدا کنید و مهم‌تر از آن، اطلاعات تماس آن‌ها را بیابید و ببینید چه چیزهایی اخیرا نوشته‌اند.
  • AuthorCrawler: این ابزار را تام آنتونی ساخته است. کار این ابزار پیدا کردن لینک‌های یک صفحه و جستجو برای نویسنده آن و یافتن اطلاعات او در Google+  است. این ابزار از API SEO MOZ برای لینکدهی‌ها به صفحات بلاگ و اعتبار دامنه استفاده می‌کند.

زمانی‌که از توسعه برای بک‌لینک‌ها استفاده می‌کنید، با ارزش گذاری روی محتوایتان کار را شروع کنید. صفحه هدف خود را برای لینک‌های شکسته‌ای چک کنید که می‌توانید آن‌ها را جایگزین نمایید. افزونه Check My Links ابزاری قدرتمند برای یافتن لینک‌های نامعتبری است که می‌تواند به صفحه شما ریدایرکت شود.

زمانی‌که ایمیل‌های توسعه را می‌فرستید، قالبی واحد برای ارسال ایمیل مشترک به بلاگرها بیابید. این مسئله به شما کمک می‌کند فرآیندتان را ساده کنید. برخی از عناصری که باید در نوشتن به آن‌ها دقت کنید در زیر آمده است:

  • جملات خود را با بیان ارزش‌هایتان آغاز کنید. احتمالا بلاگرها به خواندن یا نوشتن درباره مطالب تکراری علاقمند نیستند. در عوض، به آن‌ها بگویید چطور مقاله شما جای خالی موجود در بین مقالات قبلیشان را پر می‌کند.
  • آدرس صفحات را مستقیما در ایمیل کپی نکنید. حتی اگر این کار را دستی انجام دهید، به نظر می‌رسد که اطلاعات را از فایل اکسلی مستقیم کپی کرده‌اید. سعی کنید آن‌ها را به پستتان هایپرلینک کنید یا کلا آدرس‌ها را خارج از مطلب قرار دهید. نویسندگان احتمالا پستی که به تازگی نوشته‌اند را به یاد دارند.
  • موضوع ایمیلتان را خاص بنویسید. اگر برای بلاگی مشهور و معتبر می‌نویسید احتمالا با ده‌ها یا صدها نفر دیگر در رقابت هستید، پس باید سعی کنید نظر بلاگر را جلب کنید. اگر موضوع ایمیلتان مانند نامه‌ای رسمی یا ایمیل توسعه باشد، احتمالا قبل از باز شدن کلا پاک می‌شود. موضوع ایمیلتان را آنقدر خاص بنویسید که گیرنده ایمیل بداند درباره چه موضوعی نوشته‌اید؛ اما در همین حال آن‌قدر هم مبهم بنویسید که نفهمد او را به سمت لینک‌دهی سوق می‌دهید.
  • اطلاعات تماس شخصیتان را در ایمیل ذکر کنید. این مسئله باعث افزایش اعتبار ایمیل شما می‌شود و ایمیلتان را کمتر شبیه اسپم نشان می‌دهد.
  • گذشته از همه این مسائل، مطمئن شوید که ایمیل توسعه‌تان اثری هم از خودتان بگذارید. افراد متوجه می‌شوند که نامه‌ای رسمی را می‌خوانند و احتمالا با گذاشتن چنین خاطره ناخوشی، تلاش‌های بعدیتان برای گرفتن عصاره لینک و توسعه هم خراب خواهد شد.

 در نهایت خواهید دید که فقط عده کمی از بلاگرها به شما پاسخ می‌دهند. نا امید نشوید. به یاد داشته باشید: برای این به این بلاگرها پیام داده‌اید که مخاطبان و اعتبار زیادی داشته‌اند. یعنی ارزشی که از طریق لینک آن‌ها به شما منتقل می‌شود بسیار مهم‌تر است.

چطور روند گرفتن عصاره لینک یا Link Juice را سرعت دهیم؟

از آن‌جا که یافتن عصاره لینک یا Link Juice برای رتبه گرفتن یک صفحه بسیار مهم است، بهینه ساختن عصاره‌های لینک وبسایتتان بخشی مهم از سئو محسوب می‌شود. این کار به دو قسمت تقسیم می‌شود:

  • افزایش عصاره لینک‌های فعلی
  • به دست آوردن عصاره لینک‌های بیشتر

ارزش کامل عصاره لینک یا Link Juice

یادتان باشد که عصاره لینک یا Link Juice به دلیل این مهم است که راهی برای اندازه‌گیری میزان علاقه مردم به محتوا، وبسایت یا برند شماست. بله، عصاره لینک برای رتبه گرفتن شما در گوگل مهم است، اما برای ساخت آگاهی بخشی از برند، ساخت شهرت و معرفی شما به عنوان منبعی در مخاطب هدفمند هم اهمیت دارد. در نظر داشته باشید که مفاهیم عصاره لینک بر مبنای الگوریتم پیج رنک گوگل بوجود آمده‌اند و مبنای تعاریف آن بر همین اساس است. نظرات و تجربیات خودتان در مورد عصاره لینک را با ما در میان بگذارید.

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید
دیدگاه کاربران
علیرضا ناجی
 ارسال شده در : یکشنبه 03 اسفند 1399

مقاله آموزش عصاره لینک چیست بسیار عالی بود. من همیشه وبلاگ ابزار بررسی سئو جت سئو jetseo را مطالعه می کنم و آن را ابزار مناسب بررسی سئوی سایت می دانم. عصاره لینک بسیار مهم است و روش لینک سازی بهینه را می توان در محتوای با ارزش جسن سئو مطالعه کرد آموخت.

جت سئو:
 ارسال شده در : پنجشنبه 20 خرداد 1400

سپاس از همراهی شما