ریچ اسنیپت چیست؟


شاید شما در مورد مفهوم ریچ اسنیپت شنیده باشید. به نظر می‌رسد کارشناسان سئو فکر می‌کنند همه دقیقاً می‌دانند ریچ اسنیپت چیست. اما، برای تازه‌واردها در سئو، ریچ اسنیپت یک اصطلاح مبهم است.
احتمالاً برای شما هم پیش آمده که یک عبارت را در گوگل جستجو کرده و اطلاعات بسیار کاملی در همان صفحه نتایج گوگل کسب کرده‌اید (نظیر آدرس، اسم اشخاص و...) یا اینکه صرفاً URL، توضیحات متا و آدرس سایت به شما نمایش داده‌اند. در ادامه به بررسی مفهوم ریچ اسنیپت می‌پردازیم و به شما راهنمایی خواهیم کرد که چگونه می‌توانید از آن برای وب‌سایت خود استفاده کنید.

ریچ اسنیپت (Rich Snippets) چیست؟

ریچ اسنیپت

ریچ اسنیپت اصطلاحی برای توصیف نشانه‌گذاری داده‌های ساختاری است که ادمین سایت می‌تواند به HTML موجود خود اضافه کند. گفتنی است این نشانه‌گذاری به موتورهای جستجوگر اجازه می‌دهد تا اطلاعات هر صفحه وب را بهتر درک کنند.
استفاده از ریچ اسنیپت، موجب می‌شود تا گوگل اطلاعات بیشتری از سایت را به کاربر نمایش دهد و کاربر دقیقاً چیزی را پیدا می‌کند که در جستجوی آن است. اطلاعاتی نظیر نظرات کاربران در ارتباط با سایت، میزان امتیازدهی آن‌ها به سایت، بردکرامپ سایت و... توسط ریچ اسنیپت انجام می‌پذیرد. تعداد ستاره‌ها در زیر صفحه بیانگر امتیازاتی است که کاربران به سایت داده‌اند. ریچ اسنیپت حاوی اطلاعات بسیار بیشتری از اسنیپت است. به همین دلیل آن را ریچ اسنیپت می‌نامند. استفاده از این عبارات از سال 2009 آغاز شد.

ریچ اسنیپت‌ها زمانی در نتایج گوگل نمایش داده می‌شوند که شما از استانداردهای اسکیما در سایت خود استفاده کنید و روبات‌های گوگل آنها را تشخیص دهند. گوگل الزامی برای نمایش ریچ اسنیپت‌ها در نتایج خود ندارد و نمایش صفحات سایت شما به همراه ریچ اسنیپت باعث می‌شود که کاربران بیشتری بر روی صفحات سایت شما کلیک کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استاندردهای اسکیما مقاله اسکیما چیست را مطالعه نمایید.

مزایای اضافه کردن ریچ اسنیپت به سایت

استفاده از Rich Snippets به هیچ وجه اجباری نیست، اما به نفع موتورهای جستجوگر، کاربران و