اشتراک جت سئو

سئو کلاه سفید چیست؟ آموزش تکنیک های آن


روش‌ها و اصولی که در سئو سایت انجام می‌شود ممکن است بر اساس قوانین گوگل باشند یا از نقطه ضعف‌های گوگل استفاده کرده و سایت را به جایگاه‌های خوبی در صفحات نتایج جستجو برسانند. در انجام امور سئو سایتتان باید به نوع روش‌هایی که برای سئو استفاده می‌کنید توجه داشته باشید. اینکه از دسته روش‌های سئو کلاه سفید استفاده می‌کنید یا سئو کلاه سیاه یا مخلوطی از آن‌ها می‌تواند اثر قابل توجهی بر آینده رتبه سایتتان داشته باشد. آگاهی از انواع سئو و روش‌های آن، چه سایتتان را به دست یک سئوکار سپرده باشید و چه خودتان قصد سئوکردن سایت را داشته باشید از ضروریات است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

سئوی کلاه سفید به آن دسته از تکنیک‌های سئو گفته می‌شود که کاملا طبیعی و مطابق با قوانین وضع شده توسط گوگل بوده و سبب رشد یک وب‌سایت در صفحه نتایج جستجوی گوگل می‌شوند. استفاده از این قواعد همواره از سوی موتورهای جستجو مورد توصیه بوده است. سئوی کلاه سفید در طولانی مدت بهترین نتیجه را برای وب‌سایت به ارمغان آورده و بر خلاف سئوی کلاه سیاه، پایداری و ماندگاری جایگاه وب‌سایت در صفحه نتایج جستجو (SERP) را تضمین می‌کند. سئوی کلاه سیاه اگرچه در کوتاه مدت نتایج قابل رؤیت خواهد داشت اما در دراز مدت چه بسا شما را مشمول پنالتی‌های سنگین گوگل بکند. تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه نه تنها توسط هیچ یک از متخصصین توصیه نمی‌شود بلکه استفاده از آن‌ها صدمات جبران ناپذیری به جایگاه وب‌سایت وارد می‌کند. در این بین نوع دیگری از SEO به نام سئو کلاه خاکستری نیز وجود دارد که تلفیقی از سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه است. البته استفاده از سئوی کلاه سفید یا کلاه سیاه بستگی به نوع کسب و کار شما دارد. اگر به دنبال آن هستید که یک برند طولانی مدت بسازید باید سئوی کلاه سفید را انتخاب کنید. اما اگر اهداف کسب و کار شما روزانه و کوتاه است بهتر است از سئوی کلاه سیاه استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: سئو کلاه سیاه چیست؟ تکنیک‌های خطرناک برای سئو


سئو کلاه سفید

معرفی تکنیک‌ های سئو کلاه سفید به روشی اصولی

با استفاده از تکنیک‌های زیر می‌توانید نظر گوگل را به وب‌سایت خود جلب کنید و به طور ارگانیک رتبه وب‌سایت خود در گوگل را ارتقا دهید:

1- به‌روزرسانی مطالب قدیمی وب‌سایت و باز نشر مطالب آن

گاهی مطلبی مفید و با کیفیت در وب‌سایت خود دارید که بد نیست آن‌ها را با کاربران جدید نیز به اشتراک بگذارید. برای این منظور یک رونوشت بهتر و جدیدتر از آن تهیه کنید و در آن به منبع قدیمی لینک دهید و تأثیر شگرف آن را در افزایش ترافیک و جایگاه وب‌سایت خود در گوگل ببینید. بسیاری از وب‌سایت‌ها از این تکنیک استفاده کرده‌اند و ترافیک وب‌سایت آن‌ها بعضاً تا بیش از 2 برابر نیز رسیده است.
به عنوان مثال شما مطلبی راجع به یکی از الگوریتم‌های گوگل نوشته‌اید و حال گوگل آن الگوریتم را آپدیت کرده است. بنابراین شما نیز باید مطلب قبلی خود را آپدیت کنید.

2- به UX وب‌سایت خود اهمیت دهید و خوانایی محتوای وب‌ سایتتان را بالا ببرید

گوگل نسبت به اینکه کاربران چگونه با سایت شما تعامل برقرار می‌کنند وسواس دارد. در واقع گوگل توجه زیادی به یک فاکتور مهم دارد و آن مقدار زمانی است که کاربر در صفحه وب‌سایت شما می‌گذراند. اگر گوگل متوجه شود که کاربران بعد از چند ثانیه صفحه وب‌سایت شما را ترک می‌کنند جایگاه صفحه شما سقوط خواهد کرد.
اگر می‌خواهید که کاربران را برای مدت طولانی در سایت خود نگه‌دارید باید این دو راه حل ساده را انجام دهید:
-    یک مقدمه برای محتوای خود بنویسید که دقیقاً کاربر را به هدف اصلی هدایت کند.
-    محتوایی تولید کنید که ساده بوده تا برای هر کاربری قابل درک باشد.

3- از URL های توصیفی استفاده کنید

گوگل برای اینکه بفهمد محتوای وب‌سایت شما چیست از URL های صفحه استفاده می‌کند. بنابراین تا می‌توانید URL های وب‌سایت خود را کوتاه و حاوی کلمات کلیدی طراحی کنید.

4- لینک‌های داخلی

لینک‌های داخل مهم‌اند چون:
-    لینک‌های داخلی به گوگل کمک می‌کنند که محتوای وب‌سایت را بهتر درک کند.
-    گوگل به کمک انکرتکست¬های مورد استفاده در لینک‌های داخلی به محتوای صفحه لینک شده پی می‌برد. در واقع انکرتکست مانند یک عنوان برای صفحه لینک شده عمل می-کند.
-    به کمک لینک‌های داخلی اتوریتی صفحه مبدأ به صفحات مقصد ارسال می‌شود. این مسئله می‌تواند باعث افزایش رتبه آن‌ها شود.

5- از کلمات کلیدی به صورت استراتژیک استفاده کنید

سابقاً می‌توانستید در گوگل با یک تکنیک سئوی کلاه سیاه به نام Keyword stuffing (تکرار بیش از حد کلیدواژه در متن) رتبه خوبی برای سایت به دست آورید. امروزه موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و این تکنیک نه تنها اثری در بهبود رتبه سایت ندارد بلکه نتیجه عکس خواهد داد. اکنون فقط کافی است تعداد انگشت شماری از کلیدواژه اصلی به همراه مترادف‌های آن را در متن استفاده کنید. فراموش نکنید این واژه‌ها را در تگ عنوان، ابتدای محتوا و در تگ‌های H1 و H2 نیز به کار ببرید. محتوا باید به قدری روان نوشته شود که خواننده اصلاً متوجه اضافه بودن این عبارت‌ها در متن نشود.

6- بهینه سازی عکس‌ها با تگ‌های Alt

همان طور که می‌دانید هیچ یک از موتورهای جستجو قادر به تشخیص محتوای عکس‌های یک صفحه وب نیستند. در عوض، آن‌ها به متنی که در «تگ Alt یا متن جایگزین عکس» می‌بینند تکیه می‌کنند. هنگامی‌که تصاویر خود را با استفاده از برچسب‌های توصیفی alt بهینه می‌کنید، گوگل می‌تواند از مبحث کلی محتوای تصویر مطلع شود؛ در نتیجه علاوه بر اینکه از آن تصویر در فهرست نتایج سرچ تصویری استفاده می‌کند، به ارتباط تصاویر صفحه با محتوای آن پی می‌برد.

7- استفاده از فاوآیکون

همان طور که در مقاله favicon چیست؟ توضیح دادیم استفاده از فاوآیکون می تواند مزایای موثر و بلندمدتی را برای کسب و کار و سایت شما رقم بزند. از جمله این مزایا می توان مواردی مانند اعتبار و اعتماد و بالا بردن کارایی سایت عنوان کرد.

اهمیت سئو کلاه سفید جهت کسب رتبه‌های ماندگار در گوگل

استفاده از سئوی کلاه سفید رتبه‌ای ماندگار در صفحه نتایج موتورهای جست و جو به ارمغان می‌آورد. بنابراین حتی اگر گوگل یکی از الگوریتم‌های خود را تغییر دهد یا آن‌ها را آپدیت کند ضربه‌ای به جایگاه وب‌سایت شما وارد نمی‌شود. چراکه شما رضایت کاربر را در سئوی وب‌سایت خود مد نظر قرار داده‌اید و این همان چیزی است که گوگل در تمامی آپدیت‌های الگوریتم‌هایش هدف می‌گیرد.

جمع بندی

برای SEO و بهینه سازی سایت در نتایج موتورهای جستجو روش‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آنها روش‌های استاندارد و اصولی هستند و تحت عنوان سئو کلاه سفید شناخته می‌شوند. در این مطلب تکنیک‌‌های مختلفی برای این روش را به شما معرفی کردیم تا بتوانید نتایج خود را به صورت بلند مدت حفظ کنید.
 

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید