ابزار woorank چیست و چه کاربردها و قابلیت‌هایی دارد؟


بعد از یادگیری اینکه سئو چیست بسیاری از افراد به دنبال یادگیری ابزارهای سئو می روند که یکی از آنها ابزار woorank است. اگر به عنوان وبمستر یا مدیر سایت یا بازاریاب دیجیتال فعالیت می‌کنید و به دنبال ابزاری برای رصد سایت خود هستید، این مقاله را حتماً مطالعه کنید. در این مقاله یکی از ابزار های سئو گوگل به نام woorank را معرفی می‌کنیم و قابلیت‌ها و امکانات و نحوه کار با آن را شرح می‌دهیم. این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا بدانید وورنک چطور کار می‌کند و چه جایگزینی در ایران دارد.

معرفی ابزار  woorank

وورنک WOORANK یک ابزار SEO است که به کاربران در افزایش ترافیک، ایجاد سرنخ (lead) و افزایش فروش کمک می‌کند. این ابزار SEO مبتنی بر ابر است، نیازی به استقرار و نصب ندارد و رتبه بالاتر موتور جستجو، تولید سرنخ، ردیابی رقبا و بررسی وب‌سایت را ارائه می‌دهد. صرف‌نظر از اندازه کسب و کار یا سازمان، برای بازاریابی دیجیتال مفید است و به بازاریابان کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی در رتبه‌بندی گوگل پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

وورنک WooRank دارای ابزار بررسی خودکار وب‌سایت، داشبوردی با امکانات فنی و امکان برنامه‌ریزی برای تمام مراحل بازاریابی توصیف شده است. همه این موارد به کاربران کمک می‌کند تا وب‌سایت و اقدامات سئوی خود را تجزیه و تحلیل کنند. وورنک یک ابزار تجزیه و تحلیل بک‌لینک هم دارد که داده‌هایی را در مورد تعداد بک‌لینک‌های منتهی به وب‌سایت مشتری، همراه با امتیازدهی بک‌لینک به کاربران ارائه می‌دهد.

ابزار وورنک

ویژگی‌ها و مزایای استفاده از ابزار ابزار وورنک

مزایای استفاده از woorank را بر اساس نظرات کاربران درباره این ابزار، می‌توان به شرح زیر عنوان کرد:

  • رابط کاربری ساده وورنک کار با آن را حتی برای افراد مبتدی آسان کرده است
  • ابزار تحقیق کلمات کلیدی باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و وقت وبمستران با تمرکز بر کلیدواژه‌های اشتباه هدر نمی‌رود
  • گزارش تجزیه و تحلیل سایت شامل موارد بسیار مفیدی است که مشکلات فنی را به مدیران سایت گوشزد می‌کند
  • نرم‌افزار وورنک در فضای ابری اجرا می‌شود بنابراین نیازی به تهیه زیرساخت و نصب و استقرار ندارد
  • وورنک ابزار جامعی است و سئوی داخلی و خارجی سایت را پوشش می‌دهد

Woorank چه امکاناتی در اختیار ما می‌گذارد؟

امکانات وورنک برای وبمستران و دیجیتال مارکترها، در چند بخش قابل بررسی است:

ابزار  کلمات کلیدی

WooRank همچنین شامل یک ابزار کلمه کلیدی است که می‌توانید از آن برای بررسی رتبه کلمات کلیدی خود برای عبارات جستجوی مرتبط استفاده کنید. علاوه بر این، این ابزار به شما نشان می‌دهد که چگونه رتبه شما برای کلمات کلیدی خاص در مقابل جایگاه رقبای شما برای همان کلمات کلیدی قرار می‌گیرد. WooRank کلمات کلیدی جدید را بر اساس محتوایی که قبلا منتشر کرده‌اید شناسایی می‌کند. این ویژگی ممکن است برخی از کلمات کلیدی را که شما حتی در نظر نگرفته بودید، کشف کند. ممکن است حتی رقبای شما هم آن کلمات کلیدی را نیز در نظر نگرفته باشند.

در مرحله بعد، این ابزار به شما امکان می‌دهد تمام کلمات کلیدی خود را برای دسترسی آسان در یک مکان سازماندهی کنید. اگر می‌خواهید ردیابی کلمه کلیدی خود را بومی‌سازی کنید، WooRank داده‌های جستجوی منطقه‌ای را نیز ارائه می‌دهد. این به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری را جذب و وفادار کنید. گزارش‌هایی که این ابزار تولید می‌کند، انعطاف‌پذیر هستند و می‌توانید آنها را بر اساس حجم یا رتبه کلمه کلیدی مرتب کنید. WooRank همچنین به شما نشان می‌دهد که در طول زمان چقدر پیشرفت داشته‌اید. نمودارهای خطی تاریخچه رتبه شما را برای هر کلمه کلیدی نشان می‌دهد.

ابزار تحلیل رقبا

با استفاده از این ابزار woorank می‌توانید رقبای خود را به دقت زیر نظر داشته باشید تا استراتژی سئوی آنها را کشف کنید و کسب و کار خود را به جلو سوق دهید، فرصت‌ها را بیابید و شکاف‌های سئوی خود را با مقایسه داده‌های وب‌سایت کشف کنید. همچنین برای مقایسه میزان سرچ دو کلمه در یک بازه زمانی مشخص میتوانید از گوگل ترندز استفاده کنید و مقاله گوگل ترندز چیست؟ را در جت سئو دنبال کنید. با استفاده از داده‌های واقعی نتایج جستجوی Google، می‌توانید چندین وب‌سایت را بررسی و تحلیل کنید تا ببینید برای چه کلمات کلیدی رقابت می‌کنید و نسبت به رقبای خود رتبه‌بندی چه جایگاهی دارید. بر اساس این داده‌ها می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام پرسش‌ها را دنبال کنید و استراتژی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.


بیشتر بخوانید : شکاف کلمات کلیدی


ابزار تحلیل فنی

با استفاده از این ابزار می‌توانید به سرعت و به راحتی هزاران صفحه را تجزیه و تحلیل کنید تا مشکلاتی را که می‌تواند بر سئو، قابلیت استفاده یا دسترسی وب‌سایت شما تأثیر بگذارند، بیابید. داده‌ها را سازماندهی کنید تا مالکیت بازاریابی دیجیتال خود را با یک رابط کاربری آسان که در ساعات کاری یا کار شما صرفه جویی می‌کند، به دست آورید. این ابزار کاربردی به شما این امکان را می‌دهد که کنترل سئوی خود را در دست بگیرید و با اضافه کردن صفحات و محتوای جدید به وب‌سایت خود، مشکلات جدید را تشخیص دهید. همچنین امکان دانلود CSV به شما این امکان را می‌دهد که نتایج تحلیل فنی را به یک تیم توسعه تحویل دهید.


در جت سئو بخوانید: آموزش moz


ابزار بهینه‌سازی

زبان قابل هضم و وظایف عملی به شما کمک می‌کند تا به اهداف بازاریابی و کسب و کار خود برسید. اشکالات فنی را شناسایی کنید که ممکن است کاربران شما را ناامید کند یا مانع پیشرفت شما در رتبه بندی گوگل شود. با استفاده از این ابزار می‌توانید به راحتی درک کنید که برای رفع مشکلاتی که شناسایی کرده‌اید، باید چه اقدامی انجام دهید. همچنین می‌توانید کار خود را در بخش‌های قابل مدیریت و قابل تحویل اولویت بندی کنید تا به جایگاهی برسید که موفقیت کسب و کار خود را جشن بگیرید.

تحلیل سئو سایت با ابزار woorank


همچنین بخوانید: کیورد ریسرچ


نحوه استفاده از ابزارهای woorank و گزارش گیری از آن

استراتژی‌های سئو موثر به طور کلی به دو گروه تقسیم می‌شوند: سئو داخلی و سئوی خارجی. سئو داخلی به عوامل و تکنیک‌های سئو اشاره دارد که بر بهینه‌سازی جنبه‌هایی از وب‌سایت که تحت کنترل شما هستند، متمرکز است. سئوی خارج از صفحه به عوامل و استراتژی‌های سئو اشاره دارد که بر ارتقای سایت یا برند شما در سراسر وب تمرکز دارد.‌

به عبارت دیگر سئو داخلی در مورد ساختن وب‌سایتی است که برای کاربران و در نتیجه موتورهای جستجو جذاب باشد، در حالی که سئوی خارج از صفحه به معنای قرار گرفتن در معرض دید یک وب‌سایت در عین ایجاد اعتماد و اعتبار برای محتوای شما است. وورنک هر کدام از انواع سئو را به صورت مجزا و با عوامل متعددی بررسی می‌کند که در ادامه شرح می‌دهیم:

 آنالیز و بررسی موارد سئو داخلی با  woorank

در سئوی داخلی سایت موارد زیادی را باید بررسی و بهینه‌سازی کنید تا سایت شما شانسی برای رسیدن به صفحه اول نتایج جستجوی گوگل داشته باشد. در ادامه این موارد و راهکارهای woorank برای بهینه کردن آنها را با هم مرور می‌کنیم:

برچسب عنوان

برچسب عنوان یا title tag باید بین 60 تا 70 کاراکتر باشد. همچنین پیشنهاد می‌شود تک عنوان حاوی کلمه کلیدی باشد تا هم کاربر با دیدن آن درک درستی از موضوع محتوا داشته باشد و هم موتورهای جستجو بتوانند درک بهتری از محتوای صفحه پیدا کنند.


در جت سئو بیشتر بخوانید: تگ title چیست؟


توضیحات متا

اگرچه توضیحات متا یا Meta Description به طور مستقیم بر امتیاز SEO سایت شما تأثیر نمی‌گذارند، اما باید بهینه شوند و حاوی کلمات کلیدی شما باشند. در این صورت کاربران در صورت بازدید از صفحه شما می دانند چه چیزی در انتظار آنها است. بهینه‌سازی این موارد همچنین می‌تواند CTR صفحه و نرخ پرش را کاهش دهد که هر دو از عوامل رتبه بندی هستند.

تیتر اول

تیتر اول همان چیزی است که در کد سایت، با تگ h1 مشخص می‌شود و در هر صفحه یکی از آن وجود دارد. چیزی که WooRank به دنبال آن است، این است که شما فقط یک بار از تگ h1 و برای عنوان‌های دیگر محتوا، از تگ‌های h2 تا h6  استفاده کنید. با این کار خواننده می‌تواند به سلسله‌مراتب محتوای شما پی ببرد. به علاوه موتورهای جستجو هم از این تگ‌ها برای رمزگشایی محتوا و کشف روابط معنایی استفاده می‌کنند.

سازگاری کلمات کلیدی

وورنک سازگاری کلمه کلیدی یا Keyword Consistency را بر اساس استفاده از کلیدواژه در مهم‌ترین مکان‌ها شامل عنوان، توضیحات و سرصفحه ها بررسی می‌کند.

متن جایگزین تصویر

اگر تصاویر شما متن جایگزین یا Alt نداشته باشند، یک فرصت خوب برای تکرار کلمه کلیدی و همچنین حضور در نتایج جستجوی تصویری گوگل را از دست خواهید داد. مطمئن شوید که تصاویر شما حاوی مهمترین کلمه کلیدی صفحه شما هستند و محتوای تصویر را به طور دقیق توصیف می‌کنند.

صفحات کشف شده

اگرچه صفحات کشف شده یا Discovered pages جزو معیارهای رتبه‌بندی نیستند، اما برای بررسی ایندکس شدن صفحات سایت شما بسیار مفید هستند. اگر عددی که woorank در این قسمت نشان می‌دهد درست به نظر نمی‌رسد، سایت شما نیاز به یک تحلیل فنی عمیق دارد.

پیوندهای داخلی

پیوندهای داخلی یکی از معیارهای مهم رتبه‌بندی سایت‌ها هستند که مزایای چشمگیری دارند. به عنوان مثال مدت زمان حضور کاربر را در سایت شما افزایش می‌دهند. بین صفحات خود شبکه‌ای از پیوند ایجاد کنید تا احتمال دستیابی کاربر به محتوای موردنیاز را افزایش دهد.

لینک‌های شکسته

ینک‌های شکسته برای تجربه کاربر و شهرت شما مضر هستند و دقیقا به همین دلیل است که گوگل آنها را دوست ندارد. اگر سایت شما پیوندهای خراب یا شکسته داشته باشد، در ممیزی woorank نمایش داده می‌شوند. از طرف دیگر می‌توانید از ابزاری مانندCheck My Links  برای بررسی پیوندهای هر یک از صفحات خود استفاده کنید.

نقشه سایت

اگر سایت شما حاوی فایل xml نقشه سایت یا site map نباشد و فایل Robots.txt هم نداشته باشد، وورنک به شما هشدار می‌دهد. فقدان این دو فایل می‌تواند دلیلی برای تعداد کم صفحات کشف شده سایت شما باشد. به علاوه هر دوی این موارد برای موتورهای جستجو اهمیت دارند.

ابزار woorank

خط زمینه در آدرس

موتورهای جستجو خط زمینه یا اندرلاین (_) را در URL ها تشخیص نمی‌دهند و بنابراین آنها را به عنوان فاصله در نظر نمی‌گیرند. بنابراین اگر به جای خط تیره (-) از خط زمینه استفاده کنید، موتورهای جستجو آن را به عنوان چند کلمه چسبیده به هم در نظر می‌گیرند. شاید این موضوع زیاد مهم به نظر نرسد، اما موضوع این است که در این شرایط صفحه شما کمتر به کلیدواژه مربوط است.

کیفیت محتوا

وقتی صحبت از سئو داخلی صفحه به میان می آید، محتوا پادشاه است. موتورهای جستجو راه‌های مختلفی برای ارزیابی کیفیت محتوا دارند، اما برای تولید یک محتوای مفید باید به چهار پرسش پاسخ بدهید: آیا برای کاربر مفید است؟ آیا خواندن آن آسان است؟ آیا منحصر به فرد است؟ و آیا به درخواست کاربر مربوط است؟ اگر بتوانید صادقانه به هر یک از این چهار سوال پاسخ مثبت بدهید، محتوای شما در جایگاه خوبی قرار دارد.

سرعت بارگزاری صفحه

سرعت صفحه یا زمان بارگزاری بخش مهمی از سئوی داخلی است. راه‌های زیادی برای بهبود سرعت صفحه وجود دارد، اما تصاویر، فایل‌های جاوا اسکریپت، حافظه پنهان و فشرده‌سازی مکان‌های خوبی برای شروع هستند.

سازگاری با موبایل

سازگاری با تلفن همراه معیاری است که نشان می‌دهد زمانی که شخصی سعی می‌کند با یک دستگاه تلفن همراه از سایت بازدید کند، سایت چقدر خوب عمل می‌کند. سایت خوب از نظر گوگل سایتی است که واکنشگرا باشد و نسخه موبایل داشته باشد.


همچنین بخوانید: کیورد گپ


آنالیز و بررسی موارد سئو خارجی با  woorank

سئوی خارجی بیشتر با بک‌لینک‌ها شناخته می‌شود، اما مواردی که در سئوی خارجی باید رعایت کنید، بیشتر از اینها است. در ادامه مواردی را که woorank در مورد سئوی خارجی سایت شما بررسی می‌کند، مرور می‌کنیم:

بک‌لینک‌ها

کیفیت و کمیت بک‌لینک هنوز هم یکی از مهم‌ترین عوامل برای سئو خارجی هستند. بک‌لینک ها به قدری مهم هستند که گوگل چندین به روز رسانی الگوریتم را به مبارزه با مزرعه لینک و هرزنامه‌ها اختصاص داده است. پیوندها برای سئوی خارجی مهم هستند، زیرا کمک می‌کنند تا در چشم موتورهای جستجو معتبرتر و قابل اعتمادتر به نظر برسید.

رسانه‌های اجتماعی

رتبه‌بندی یک صفحه وب مستقیماً تحت تأثیر تعداد اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها یا نظرات آن نیست، اما رسانه‌های اجتماعی یک کانال مهم برای تبلیغ آنلاین سایت شما هستند. رسانه‌های اجتماعی به افراد کمک می‌کنند تا شرکت شما را به صورت آنلاین پیدا کنند و با آن درگیر شوند و به شما کمک می‌کنند به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید. به علاوه، گوگل صفحات را در پلتفرم‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی ایندکس می‌کند، بنابراین انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی به صورت مداوم به شما کمک می‌کند SERP برند خود را کنترل کنید .

منشن‌های بدون پیوند

منشن بدون پیوند زمانی رخ می‌دهد که یک سایت، نام شرکت یا وب‌سایت شما را بدون اینکه به سایت شما پیوند داده شود، در سایت خود ذکر می‌کند. گوگل این منشن را حتی اگر پیوندی به سایت شما نداده باشد، حائز ارزش می داند و در رتبه شما تاثیر می‌دهد.

تعرفه‌های سایت ابزار وورنک

اکانت woorank در سه سطح Enterprise یا شرکتی، premium و pro یا حرفه‌ای قابل خریداری است که کاربران بسته به نیازها و نوع استفاده خود می‌توانند هر کدام از این اکانت‌ها را تهیه کنند. قبل از خرید اکانت می‌توانید در سایت وورنک ثبت نام کنید و از اکانت رایگان 14 روزه آن استفاده کنید. برای این کار به آدرس woorank.com بروید و روی گزینه login و سپس sign up کلیک کنید. با این کار یک صفحه باز می‌شود که باید نام و نام خانوادگی و رمز عبورتان را در آن وارد کنید و روی گزینه free trial کلیک کنید.

woorank

در این مرحله ثبت نام شما کامل شده و به صفحه انواع اکانت وورنک منتقل می‌شوید. هر کدام از سه نوع اکانت woorank را می‌توانید برای 14 روز به صورت رایگان استفاده کنید. بسته به امکانات موردنیاز، نوع اکانت موردنظر خودتان را انتخاب کنید تا به صفحه پرداخت منتقل شوید. در این صفحه می‌توانید مشخصات کارت یا حساب بین‌المللی را وارد کنید و سپس گزینه Start Free Trial را بزنید.

از آنجا به به دلیل شرایط کشور و تحریم، خرید اکانت و پرداخت هزینه وورنک به صورت مستقیم ممکن است با دشواری‌هایی همراه باشد و حتی غیرممکن باشد، برخی از سایت‌های ایرانی اقدام به فروش اکانت وورنک به صورت غیرمستقیم کرده‌اند. همچنین می‌توانید از سایت‌ها و ابزارهایی استفاده کنید که در ازای پرداخت ریالی، امکان ثبت نام و پرداخت دلاری را برای کاربران فرارهم می‌کنند.

مقایسه ابزارهای woorank با خدمات جت سئو

با وجود همه امکانات و ابزارهایی که woorank در اختیار کاربران قرار می‌دهد، بهتر است برای رصد و پایش سئو از جایگزین‌های فارسی زبان آن استفاده کنید. استفاده از ابزارهایی مثل جت سئو علاوه بر این که مشکلات پرداخت سایت‌های خارجی را به دنبال ندارد، به دلیل این که بر پایه زبان فارسی طراحی و تولید شده، با سایت‌های فارسی زبان سازگاری بیشتری دارند. در ادامه برخی از قابلیت‌های جت سئو را معرفی می‌کنیم:

از جمله امکانات جت سئو می‌توان به رتبه سایت اشاره کرد. سرویس رتبه جت سئو، ترافیک ورودی سایت‌های ایرانی از گوگل را محاسبه می‌کند. این ابزار همه نسخه دسکتاپ و هم نسخه موبایل سایت‌ها را در محاسبات خود مدنظر قرار می‌دهد. جت سئو همچنین ابزار خوبی برای بررسی سئوی سایت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. جت سئو یک ابزار جامع برای تحلیل و بررسی سئوی سایت است که به وبمستران کمک می‌کند تا سایت خود را مطابق با الگوریتم‌های گوگل بهینه‌سازی کنند. تحقیق کلمات کلیدی هم با استفاده از جت سئو امکانپذیر است. جت سئو تحقیق کلمات کلیدی را با استفاده از چندین ابزار کاربردی از جمله سرویس ساختار محتوا برای شما انجام می‌دهد و به شما می‌گوید که کدام کلیدواژه برای رقابت مناسب‌تر است.

جمع‌بندی

با رشد روزافزون وب و رواج استفاده از آن، حضور در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل روز به روز اهمیت بیشتری برای کسب و کارها پیدا می‌کند. اما موضوع این است که رصد عوامل موثر بر سئو بدون استفاده از ابزار مناسب امکانپذیر نیست. یکی از ابزارهایی که برای این کار طراحی شده، سایت و نرم‌افزار woorank است. در این مقاله امکانات و نحوه عملکرد این سایت را شرح دادیم و به مقایسه آن با ابزارهای جت سئو پرداختیم که امیدواریم برای شما مفید باشد.

اگر به دنبال آنالیز سایت خود هستید جت سئو بهترین انتخاب برای شماست. همچنین شما به کمک افزونه سئو کروم این ابزار خواهید توانست تا تحلیل هر صفحه سایت خود یا دیگران را به سرعت انجام دهید. اگر هم می خواهید رتبه سایت در ایران را بدانید می توانید به صفحه اختصاصی جت سئو برای این منظور مراجعه کنید.

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

برچسب عنوان/ توضیحات متا/ تیتر اول/ سازگاری کلمات کلیدی/ متن جایگزین تصویر/ صفحات کشف شده/ پیوندهای داخلی/ لینک‌های شکسته/ نقشه سایت/ خط زمینه در آدرس/ کیفیت محتوا/ سرعت بارگزاری صفحه/ سازگاری با موبایل

بک‌لینک‌ها/ رسانه‌های اجتماعی/ منشن‌های بدون پیوند

بیشتر بخوانید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید