اکستنشن کروم جت سئو

آشنایی با 7 روش افزایش بازدید سایت 2024


هرچقدر هم برای طراحی و ساخت سایت خودتان هزینه کنید و از بهترین متخصصین کمک بگیرید، اگر سایتتان بازدید نداشته باشد، همه هزینه‌ها و تلاش‌هایتان هدر رفته است. این گزافه‌گویی نیست، بلکه حقیقتی هم تلخ و هم شیرین است. تلخ از این جهت که ممکن است همه هزینه‌های سنگینی که انجام داده‌اید، بر باد رفته باشد؛ و شیرین از این جهت که هیچ وقت تلاش برای جذب مخاطب و بالا بردن ترافیک سایت دیر نیست. با این هشدار می‌توانید از همین الان تلاش‌هایتان را با بالا بردن بازدید سایت شروع کنید.

امروزه در دنیای دیجیتال مارکتینگ راه های افزایش بازدید سایت مختلفی وجود دارند، از بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو گرفته تا انواع روش‌های تبلیغاتی در این زمینه به شما کمک می‌کنند. در این مقاله از جت سئو قصد داریم مزیت افزایش بازدید سایت و هفت روش از اصلی‌ترین و مهم ترین کارهایی که می‌توانید برای افزایش بازدید سایت انجام دهید را مرور می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

افزایش بازدید سایت

بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) 

سئو یا بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین راه‌هایی است که به افزایش بازدید گوگل برای سایت شما کمک زیادی می‌کند. واقعیت آن است که هر روز به تعداد افرادی که برای کسب اطلاعات در مورد هر چیزی به موتورهای جستجو مخصوصا گوگل مراجعه می‌کنند، بیشتر می‌شود. هرکدام از ما برای هر خرید نه ‌چندان مهمی هم یک بار در گوگل جستجو کرده و سعی می‌کنیم اطلاعاتی در مورد محصول موردنظر، انواع و قیمت آن به دست آوریم.

در این میان سایت‌هایی که بتوانند جزو اولین نتایج جستجوی گوگل در موضوعات مرتبط قرار گیرند، برنده واقعی هستند. سایت‌هایی که در رتبه‌های بالای گوگل قرار دارند، مخاطب زیادی را به سایت خودشان می‌کشانند و در نتیجه فروش آن‌ها بیشتر می‌شود. برای اینکه بتوانید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید نیاز به متخصص این کار دارید، اما آشنایی اولیه با مفاهیم سئو می‌تواند به شما در انتخاب مسیر کمک کند. فعالیت‌های سئو را می‌توان به حوزه‌های on page و off page و تکنیکال تقسیم‌بندی کرد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.


بیشتر بخوانید: SERP چیست؟ همه چیز درباره نتایج موتور جستجو


رعایت اصول on page و off page و تکنیکال

سئو on page یا سئو داخلی اصولی است که شما باید در داخل وب‌سایت خود رعایت کنید تا در نتایج جستجوی گوگل رتبه‌های بالاتری بگیرید. عنوان صفحه، سرتیترها، توضیحات متا، ویژگی متن جایگزین یا ALT تصاویر، url صفحات و... از جمله مواردی هستند که باید در سئو داخلی بهینه شوند. اصول سئو داخلی باعث می‌شوند صفحات سایت شما به شکلی درآیند که گوگل می‌پسندد و به آن‌ها رتبه‌های بالاتری می‌دهد. به عنوان مثال یکی از اصول سئو داخلی نحوه ثبت مکان در گوگل مپ است که باید رعایت کنید.

در کنار سئو داخلی، بخشی از فعالیت‌های بهینه‌سازی سایت شامل سئو خارجی یا  سئو off page است. سئو off page فعالیت‌هایی است که در خارج از سایت انجام می‌دهید تا آن را به دیگران و مخصوصا موتورهای جستجو بشناسانید. از جمله مهم‌ترین اقدامات موردنیاز در سئو خارجی، لینک‌سازی و گسترش آگاهی از برند شما است. اما علاوه بر سئو داخلی و خارجی، دسته دیگری از فعالیت‌های بهینه‌سازی سایت به سئو تکنیکال معروف‌اند. سئو تکنیکال شامل اقدامات فنی مثل اصلاح لینک‌های شکسته، ایجاد SITEMAP و استفاده از متا تگ‌های زبان می‌شود.

مجموعه اقداماتی که در این سه حوزه سئویی انجام می‌دهید، می‌توانند رتبه سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل ارتقا داده و باعث افزایش بازدید سایت شما شوند. سئو رویکردی درازمدت به حساب می‌آید، اما تاثیر آن در افزایش بازدید سایت، زیاد و ماندگار است.

رعایت اصول on page و off page و تکنیکال

تازه‌سازی محتوای سایت به صورت روزانه

تولید محتوا مهم‌ترین فعالیتی است که برای جذب مخاطب باید انجام دهید. در واقع کاربران قبل از اینکه به قصد خرید محصول یا سفارش خدمات به سایت شما بیایند، برای گرفتن اطلاعات می‌آیند. در نتیجه هرچقدر بتوانید محتواهای کاربردی و جذاب‌تری تولید کنید، مخاطب بیشتری هم به شما سر می‌زند. در کنار تولید محتوای جدید، یکی از کارهای مهمی که نباید فراموش کنید، تازه‌سازی محتوای قدیمی سایت است. در هر سایتی با قدمت طولانی، انبوهی از صفحات وجود دارد که محتوای آن‌ها قدیمی شده یا توفیق چندانی در گرفتن رتبه از گوگل و جذب مخاطب نداشته‌اند. این صفحات فرصتی خوبی به شما می‌دهند تا با تازه‌سازی محتوا بتوانید دوباره برای گرفتن رتبه از گوگل خیز بردارید. با تولید محتوای به روز و جذاب می توانید وارد فید دیسکاور گوگل شوید. برای آشنایی بیشتر مقاله چگونه دیسکاور گوگل را فارسی کنیم؟ جت سئو را بازدید کنید.

ایجاد بک لینک و فعالیت در سایت‌های پرسش و پاسخ

لینک‌ گرفتن از سایت‌های معتبر از یک ‌سو اعتبار شما را نزد گوگل بالا می‌برد و از سوی دیگر می‌تواند خود باعث جذب مخاطب به سایت شما شود. یکی از فاکتورهای مهم رتبه‌بندی گوگل اعتبار سایت است که برای تشخیص آن به بک‌لینک‌های سایت توجه می‌کند. هر چه بک‌لینک‌های dofollow بیشتری از سایت‌های معتبر گرفته باشید، گوگل هم اعتبار بیشتری  برایتان درنظر می‌گیرد. اما چنانچه در ابتدای کار هستید و هنوز نمی‌توانید از سایت‌های با اعتبار بالا بک‌لینک بگیرید، می‌توانید از سایت‌های با اعتبار کمتر شروع کنید. یکی از بهترین راه‌ها فعالیت در سایت‌های پرسش و پاسخ است بدین طریق که پاسخ سؤالات کاربران را در حوزه فعالیت خودتان بدهید و با ارائه لینکی آن‌ها را برای گرفتن اطلاعات تکمیلی به  سایت خودتان هدایت کنید.

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

یکی از روش های افزایش بازدید سایت از شبکه های اجتماعی است. اگر می‌خواهید بازدید سایت خود را تا جای ممکن افزایش دهید، از هیچ کانال ارتباطی با کاربران نباید به‌ راحتی عبور کنید. درحالی‌که فعالیت‌های سئو جریان بلندمدت بازدیدهای سایت شما را تضمین می‌کنند، در کنار آن می‌توانید با استفاده از شبکه‌های اجتماعی ارتباط نزدیک‌تری با مخاطبان خود برقرار کرده و آنها را به سایت خود جذب کنید. استفاده از شبکه‌های اجتماعی استراتژی جدیدی برای جذب مخاطب نیست اما یکی از موثرترین راه‌ها است. امروزه به ‌دلیل محبوبیت روزافزون و گسترش استفاده از شبکه‌های مختلف اجتماعی، جا برای فعالیت هر کسب‌وکاری در شبکه‌های اجتماعی باز شده است. با استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌توانید محتوای سایت خود را در قالب‌های مختلف بازنشر کنید و از مخاطبان بخواهید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله اصلی در سایت مراجعه کنند.

Linkedin

لینکدین یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب است که امروزه بسیاری از کاربران حرفه‌ای اینترنت از آن استفاده می‌کنند. فضای این شبکه اجتماعی بیشتر روی جامعه کسب‌وکارها و ارتباطات شغلی تمرکز دارد. در واقع با فعالیت در لینکدین می‌توانید با افراد زیادی در حوزه کاری خودتان ارتباط برقرار کنید و از طریق اشتراک‌گذاری مطالب وب‌سایت آن‌ها را به مخاطب سایت تبدیل کنید. همچنین در صورتی که کسب‌وکار شما b2b به حساب می‌آید، بخش زیادی از مشتریان و مخاطبان بالقوه شما در لینکدین حضور دارند که می‌توانید برای جذب و تبدیل آن‌ها به مشتری سرمایه‌گذاری کنید.

اینستاگرام

به‌ جرات می‌توان گفت اینستاگرام این روزها محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. به‌ دلیل محدودیت‌هایی که شبکه‌های اجتماعی دیگر با آن مواجه هستند، اینستاگرام به شبکه اجتماعی اصلی در ایران تبدیل شده است. این بدین معنا است که در هر زمینه‌ای که فعالیت دارید، می‌توانید مخاطب آن را در اینستاگرام پیدا کنید. علاوه بر ایجاد ارتباط مستقیم و نزدیک با کاربران می‌توانید مطالب سایت خود را در اینستاگرام معرفی کرده و فالوئرهای خود را به سمت سایت هدایت کنید. استفاده از قابلیت اشتراک لینک در استوری و همچنین لینک قسمت bio پیج اینستاگرام در این زمینه به شما کمک می‌کند.

تبلیغات

تبلیغات در فضای اینترنت راه موثری برای افزایش بازدید سایت به‌ شمار می‌آید. از آنجا که روش‌هایی مثل سئو و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی وقت و هزینه زیادی می‌گیرد و استراتژی‌های کوتاه‌مدتی محسوب نمی‌شوند، با استفاده از تبلیغات می‌توانید به‌ سرعت خود را در معرض دید تعداد زیادی از کاربران قرار دهید. امروزه روش‌های متنوعی برای تبلیغات در اینترنت ابداع شده که امکان نمایش تبلیغات شما برای مشتریان بالقوه را فراهم می‌کنند. البته هر کدام از این روش‌ها، مزیت‌ها و معایب خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی روش‌های مرسوم تبلیغات برای افزایش بازدید سایت می‌پردازیم.

افزایش بازدید سایت

رپورتاژ آگهی

آگهی رپورتاژ متنی است که شما در معرفی محصول یا خدمات سایت خود نوشته و در سایت‌های دیگر منتشر می‌کنید. چنین متنی به صورت طبیعی و شبیه به دیگر محتواهای سایت موردنظر تهیه شده و در آن چند لینک به صفحات مختلف سایت شما گذاشته می‌شود تا مخاطب را به سایتتان هدایت کند. آگهی رپورتاژ علاوه بر تاثیر مستقیمی که بر جذب مخاطب وافزایش بازدید سایت شما دارد، روی سئوی سایت هم تاثیر زیادی خواهد داشت و با ارتقا رتبه سایت باعث افزایش بازدید آن می‌شود. بهتر است آگهی رپرتاژ خود را در سایت‌هایی مرتبط با حوزه کاری خودتان منتشر کنید و در آن سه تا چهار لینک dofollow به صفحات مختلف سایت‌تان قرار دهید.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری ساده‌ترین نوع تبلیغات در فضای وب است. تبلیغ شما در این روش به ‌صورت یک بنر در سایت موردنظرتان همراه با تبلیغات دیگر نمایش داده می‌شود و در ازای مدت زمان نمایش آن هزینه‌ای از شما دریافت می‌شود.

افزایش بازدید با تبلیغات کلیکی

در تبلیغات کلیکی شما در ازای هر کلیکی که روی لینک تبلیغاتی بشود، هزینه پرداخت می‌کنید. از آنجا که هزینه این نوع تبلیغات در ازای عمل کاربر و جذب او به سایت شما پرداخت می‌شود، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

تبلیغات گوگل

سرویس تبلیغات گوگل یا گوگل ادز یکی از بهترین راهکارهای افزایش بازدید سایت است که می‌تواند همپای سئو برای شما ترافیک ایجاد کند. در این روش لینک سایت شما در بالای نتایج جستجوی کاربر برای کلمات کلیدی که خودتان مشخص می‌کنید، نمایش داده می‌شود. هزینه این تبلیغات هم بر اساس کلیک‌هایی است که کاربران روی لینک سایت شما انجام می‌دهند.

سرویس گوگل ادز یکی از رایج‌ترین روش‌های تبلیغاتی در دنیا به شمار می‌آید که هم می‌تواند افزایش بازدید سایت شما را رقم بزند و هم در گسترش شهرت برند شما موثر باشد. ازآنجاکه کلمات کلیدی منتخب برای نمایش تبلیغ را خودتان انتخاب می‌کنید، این روش می‌تواند مخاطب هدف را به سایت شما برساند. البته توجه داشته باشید که هزینه‌های این روش را باید به صورت دلاری پرداخت کنید.

گوگل ادز


بیشتر بخوانید: افزونه‌های تبلیغات در گوگل ادز و قیمت‌ گذاری در گوگل ادز


تبلیغات همسان

در تبلیغات همسان لینک سایت شما به صورت طبیعی در میان دیگر لینک‌های خارجی سایت موردنظر قرار می‌گیرد و حس تبلیغاتی ‌بودن به کاربر نمی‌دهد. این روش بالا بردن بازدید سایت هم می‌تواند ترافیک زیادی برایتان ایجاد کند. البته هزینه آن بر اساس کلیک محاسبه نمی‌شود بلکه در ازای مدت نمایش در سایت مقصد، هزینه‌ای از شما دریافت می‌شود. معمولا سایت‌های خبری قسمتی را به ‌عنوان «لینکدونی» یا «مطالب سایر رسانه‌ها» به تبلیغات همسان اختصاص می‌دهند.

بهبود تجربه کاربری سایت

در هر جایی که توصیه‌ای در مورد چگونگی افزایش بازدید سایت ببینید، حتما از بهبود تجربه کاربری صحبت شده است. امروزه رقابت شدیدی بین سایت‌های مختلف بر سر بهبود تجربه کاربری ایجاد شده است. زیرا وقتی کاربر بتواند به راحتی اطلاعات موردنیاز خود را بدست آورده یا هر هدف دیگری که دارد را براورده کند، وقت بیشتری را در سایت می‌گذراند و سایت را به دیگران هم معرفی می‌کند. در نتیجه بهبود تجربه کاربری یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که برای افزایش بازدید سایت باید مدنظر داشته باشید. برای این منظور بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:

ساختار ساده و قابل فهم: ساختار سایت و منوهای آن را طوری طراحی کنید که دسترسی به مطالب و بخش‌های مختلف سایت ساده باشد و کاربر را گیج نکند. اگر کاربر برای رسیدن به یک محصول مجبور باشد در منوهای زیادی جستجو کند، به سرعت سایت شما را ترک می‌کند.

محتوای کاربردی و مرتبط: وقتی یک کلمه کلیدی را برای تولید محتوا سایت در نظر می‌گیرید، حتما محتوای خود را مرتبط با آن تولید کند. بدترین کار این است که از یک کلمه کلیدی در محتوای نامرتبط با آن استفاده کنید. این کار نه ‌تنها مخاطب را فراری می‌دهد بلکه رتبه شما را در گوگل هم به شدت پایین می‌آورد.

قالب‌های واکنش‌گرا: اینکه سایت شما در همه مرورگرهای رایج به‌ خوبی نمایش داده شود، موضوع بسیار مهمی برای افزایش بازدید سایت است. علاوه بر این سایت شما باید در گوشی‌های موبایل به‌ خوبی نمایش داده شود. فراموش نکنید امروزه اکثر کاربران با گوشی موبایل از سایت بازدید می‌کنند. بنابراین استفاده از قالب‌های واکنش‌گرا که با انواع مرورگرهای کامپیوتر و گوشی‌های موبایل سازگار باشند را در اولویت قرار دهید.

ایمیل مارکتینگ

ارسال محتواهای سایت به لیستی از ایمیل‌های موردنظرتان که قبلا تهیه کرده‌اید راه مناسبی برای افزایش بازدید سایت است. در این روش لازم است به مرور لیستی از آدرس ایمیل‌های مخاطبان بالقوه خود را تهیه کرده و ایمیل‌ها را فقط برای این افراد ارسال کنید. برخی سایت‌ها هستند که خدمات ایمیل مارکتینگ را به ‌طور کامل برای شما انجام می‌دهند. همچنین با استفاده از توصیه‌های زیر می‌توانید نرخ افزایش بازدید سایت خود را از طریق ایمیل مارکتینگ افزایش دهید:

  • بخش‌های اغواکننده‌ای از محتوای سایت خود را در عنوان و متن ایمیل ارسالی به ‌کار ببرید تا مخاطب را به دیدن محتوای کامل در سایت ترغیب کند.
  • دکمه کلیک یا لینک به صفحه سایتتان را در ایمیل بگذارید و از مخاطب بخواهید برای دیدن ادامه مطلب روی آن کلیک کند.
  • مراقب باشید ایمیل ارسالی در گوشی‌های موبایل به ‌شکل مناسبی نمایش داده شود. چرا که حدود 46 درصد ایمیل‌ها از طریق گوشی‌های موبایل باز می‌شوند.
  • سعی کنید در عنوان ایمیل از نام مخاطب استفاده کنید تا احساس نزدیکی بیشتری با او ایجاد شود.
  • از قالبی جذاب و کاربرپسند برای ایمیل‌های ارسالی استفاده کنید.
  • سعی کنید در استفاده از قالب‌ها و متن‌های مختلف ایمیل‌، از تست A/B برای ارزیابی کارآمدی هر کدام کمک بگیرید و بهترین متن و قالب را انتخاب کنید.

email marketing

تولید محتوای صوتی و ویدیویی و انتشار بر بسترهای ویدیویی

اینکه آینده دنیای تولید محتوا رو به سمت محتوای ویدئویی دارد بر کسی پوشیده نیست. ویدئوها هر روز نقش پررنگ‌تری در استراتژی‌های محتوایی کسب‌وکارها پیدا می‌کنند و به‌ خوبی در افزایش بازدید سایت تاثیر دارند. جالب است بدانید در حال حاضر بیش از 500 میلیون ساعت ویدئو روی یوتیوب آپلود شده است. این آمار نشان‌دهنده میزان محبوبیت و اثرگذاری ویدئوها در جذب مخاطب است. استفاده از محتوای صوتی و تصویری در سایت نه ‌تنها باعث تعامل بیشتر مخاطبان با سایت شده بلکه می‌تواند افزایش بازدید سایت را هم به ‌دنبال داشته باشد.

علاوه بر این می‌توانید ویدئوهای خود را روی بسترهای ویدئویی مثل یوتیوب و آپارات منتشر کنید، در کنار آن لینکی هم به سایت خودتان بدهید و از این طریق هم کاربران زیادی را جذب کنید. ویدئو مارکتینگ علاوه بر تاثیر مستقیم بر افزایش جذب مخاطب، روی سئوی سایت هم تاثیر مثبت دارد. زیرا باعث ماندگاری، تعامل بیشتر مخاطبان، اشتراک‌گذاری محتوای سایت و شهرت بیشتر آن می‌شود. وقتی کاربران وقت بیشتری را در سایت شما می‌گذرانند و محتوای آن را به اشتراک می‌گذارند، از یک‌سو به گسترش آگاهی از برند شما منجر می‌شود و از سوی دیگر سیگنال مثبتی در خصوص جذابیت و مفید بودن سایت به گوگل می‌دهد. در نتیجه رتبه سایت در نتایج جستجو ارتقا پیدا می‌کند و زمینه افزایش بازدید سایت در گوگل فراهم می‌شود.

همکاری با هم صنفی‌ها

اگر واقعا می‌خواهید سایت شما در فضای کسب‌وکارتان حضوری پررنگ داشته باشد و برندی درخشان از خودتان بسازید، هیچ‌وقت ارتباط با هم‌صنفی‌ها را پشت گوش نیندازید. سعی کنید سایت‌های برتری که در حوزه کسب‌وکار شما فعالیت دارند را شناسایی کرده و همکاری با آن‌ها را آغاز کنید. یکی از بهترین استراتژی‌ها برای افزایش بازدید سایت انتشار پست مهمان در سایت‌های دیگر است. تصور کنید سایتی در همان حوزه کسب‌وکار شما در حال فعالیت بوده و مخاطبان زیادی دارد. اگر بتوانید مطلبی در این سایت منتشر کنید و در آن لینک‌هایی به سایت خودتان بدهید، چقدر می‌توانید کاربران زیادی را به سایت خود جذب کنید.

مزیت انتشار چنین مطالبی این است که دقیقا مخاطب هدف خود را جذب می‌کنید. البته فراموش نکنید سایت‌های دیگر در صورتی حاضر به انتشار مطالب و لینک شما خواهند بود که محتوایی باکیفیت و جذاب تولید کرده باشید. بدین ‌ترتیب یک همکاری برد-برد بین شما و سایت همکار ایجاد می‌شود. سایت همکار محتوای جذاب به مخاطبان خود می‌دهد و سایت شما هم می‌تواند مخاطب زیادی را به خود جذب کند. علاوه بر همه این‌ها، حضور داشتن نام برند و لینک سایت شما در سایت‌های هم‌صنفی باعث گسترش آگاهی از برند شما می‌شود.

جمع‌بندی

افزایش بازدیددر گوگل یکی از دغدغه‌های همیشگی مدیران سایت‌ها است. چراکه وقتی زحمت‌های طراحی و راه‌اندازی سایت به بار می‌نشیند که بتواند کاربران را جذب کرده و بازدید بالایی داشته باشد. در این مقاله به نحوه افزایش بازدید سایت پرداختیم و هفت روش موثر را بررسی کردیم. انجام فعالیت‌های سئو، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تبلیغات، بهبود تجربه کاربری سایت، ایمیل‌مارکتینگ، ویدئومارکتینگ و همکاری با هم‌صنفی‌ها، روشه‌هایی هستند که می‌توانید از آن‌ها برای افزایش بازدید سایت خود کمک بگیرید.

همچنین برای افزایش بازدید واقعی سایت خود از طریق سئو می توانید از ابزار بررسی سئو سایت جت سئو هم استفاده کنید. این ابزار یک افزونه سئو کروم هم دارد که به کمک آن می توانید تحلیل هر سایتی را در کوتاهترین زمان ممکن انجام دهید.

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

  • بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) 
  • فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • تبلیغات
  • بهبود تجربه کاربری سایت
  • ایمیل مارکتینگ
  • تولید محتوای صوتی و ویدیویی و انتشار بر بسترهای ویدیویی
  • همکاری با هم صنفی‌ها

بله تبلیغات در فضای اینترنت راه موثری برای افزایش بازدید سایت به‌ شمار می‌آید. روش‌های مرسوم تبلیغات عبارتند از:

  • رپورتاژ آگهی
  • تبلیغات بنری
  • افزایش بازدید با تبلیغات کلیکی
  • تبلیغات گوگل
  • تبلیغات همسان
دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید