اکستنشن کروم جت سئو

تبلیغات در گوگل ادز چگونه است؟


تبلیغات در گوگل ادز یکی از بهترین راه‌های جذب سریع ترافیک به سمت سایت‌ها است. برخلاف تکنیک‌های سئو که برای نتیجه ‌دادن به زمان بیشتری نیاز دارند، تبلیغات در گوگل ادز به محض اجرا می‌تواند مخاطب را به سایت جذب کند.

اما استفاده از گوگل ادز در کنار ساده بودن، چالش‌ها و مسائل خاص خودش را دارد. گوگل ادز همچنین ابزارهایی دارد که استفاده از آن‌ها تبلیغاتی پربازده‌تر ایجاد کرده و نتیجه بهتری از آن حاصل می‌شود. یکی از مهم‌ترین این ابزارها افزونه‌های تبلیغات در گوگل ادز هستند. ابزاری که به راحتی می‌تواند منافع زیادی برای تبلیغ‌کننده فراهم سازد. در این مقاله به معرفی و بررسی این ابزار گوگل ادز پرداخته‌ایم.

افزونه گوگل ادز (Google Ads Extension) چیست؟

افزونه‌های تبلیغات در گوگل ادز به کمک شما می‌آیند تا اطلاعات بیشتری از کسب و کارتان را همراه با تبلیغ در گوگل ادز نمایش دهید. این اطلاعات می‌توانند بر بالا بردن تعامل مشتری و احتمال خرید او تاثیر بگذارند. انواع مختلفی از افزونه‌های تبلیغات در گوگل ادز وجود دارد که می‌توانید روی کمپین‌های تبلیغاتی خود اعمال کنید.

گفته می‌شود افزونه‌های تبلیغات در گوگل ادز تاثیر زیادی بر دیده ‌شدن و عملکرد بهتر تبلیغ، می‌گذارند. این افزونه‌ها تبلیغ انجام شده در گوگل ادز را پر و بال می‌دهند و کاری ‌می‌کنند که بیشتر به چشم آیند. در نتیجه احتمال کلیک روی آن‌ها بیشتر می‌شود.

دلیل استفاده از افزونه تبلیغات در گوگل ادز

تبلیغ‌کنندگان در گوگل همیشه با یک معضل اساسی در گوگل ادز روبه‌رو بوده‌اند. معضلی که مانع از ارائه اطلاعات دلخواه آنان در تبلیغ‌ها می‌شد. این معضل همان محدود بودن تعداد کاراکترهای متن تبلیغ است. اما حالا افزونه‌های تبلیغات در گوگل ادز کاری کرده‌اند که اطلاعات تکمیلی کسب‌وکار در نتایج جستجو نشان داده شود. این اطلاعات اضافی می‌توانند توجه مخاطب را جلب کرده و نرخ کلیک (CTR) روی تبلیغ را بیشتر کنند. مقاله «CTR چیست» را مطالعه کنید.

همچنین استفاده از این افزونه‌ها امکان ایجاد کال تو اکشن در کنار تبلیغ را فراهم می‌کنند. کاری که با وجود محدودیت کاراکترهای متنی گوگل، هیچ وقت شدنی نبود. البته توجه داشته باشید که حتما از افزونه‌های تبلیغات مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید. استفاده از افزونه‌های نامرتبط نه‌ تنها تاثیر مثبتی روی عملکرد تبلیغ شما نمی‌گذارد، بلکه نرخ کلیک آن را هم کاهش می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله «کال تو اکشن چیست» را مطالعه کنید.

انواع افزونه تبلیغات گوگل ادوردز

هر کدام از افزونه‌های گوگل ادز (Google Ads Extensions) در واقع یک بلوک اطلاعات اضافی است که با انتخاب تبلیغ‌کننده به تبلیغ اضافه می‌شود. این اطلاعات از توضیحات و آدرس تا دکمه تماس یا نصب اپلیکیشن را شامل می‌شوند. انواع افزونه‌‌های تبلیغات گوگل ادورز موارد زیر هستند:

در ادامه به بررسی هر یک از انواع افزونه‌ها می‌پردازیم:

افزونه‌ sitelink Extensions

می‌توان گفت افزونه‌ sitelink Extensions در واقع آگهی‌ کوچکی در کنار تبلیغ اصلی است که مخاطب را مستقیم به صفحات مشخصی از سایت هدایت می‌کند. این کار با اضافه ‌کردن دو عنوان به تبلیغ امکان‌پذیر می‌شود. این عنوان‌ها هر کدام دو خط توضیحات دارند و به صفحه مشخصی از سایت لینک می‌شوند.

انواع افزونه تبلیغات گوگل ادوردز

بدین ترتیب شما می‌توانید مخاطب را از گشت‌وگذار در صفحات سایت نجات دهید. به جای این کار و اتلاف وقت کاربر، او را مستقیم به صفحات دسته‌بندی یا محصولات پرفروش خود هدایت می‌کنید. افزونه‌های sitelink میزان نمایش، نرخ کلیک و نرخ تبدیل تبلیغ شما را بالا می‌برند. این افزونه‌ها برای سایت‌هایی که صفحات متعدد دارند، بسیار مناسب هستند.

افزونه Callout Extensions

افزونه Callout Extensions به میزان 25 کاراکتر توضیح اضافی در اختیار شما می‌گذارد. شما می‌توانید از این افزونه برای برجسته ‌کردن اطلاعات خاص فروش استفاده کنید. البته متن اضافه شده توسط Callout Extensions، برخلاف sitelink امکان کلیک ‌شدن ندارد.

افزونه Callout Extensions

Callout Extensions این امکان را به شما می‌دهد که تبلیغ خود را جذاب‌تر بسازید و بتوانید کلیک بیشتری بگیرید. با این حال اگر می‌توانید همه اطلاعات لازم را در همان متن تبلیغ وارد کنید، این افزونه برایتان خیلی مفید نخواهد بود.

افزونه Structured Snippet Extensions

افزونه Structured Snippet Extensions به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های محصولات یا خدمات‌تان را برجسته کنید. هر Structured Snippet از یک عنوان ساخته شده که می‌تواند با 25 کاراکتر توضیح داده شود. البته خود گوگل توصیه می‌کند برای نمایش بهتر در گوشی‌های موبایل از 12 کاراکتر استفاده شود. این عنوان‌ها در زیر تبلیغ اصلی شما نمایش داده می‌شوند.

افزونه Structured Snippet Extensions

برای مثال یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند از این افزونه برای نمایش خدمات مختلف از جمله بازاریابی محتوایی، سئو، تبلیغات کلیکی، تولید محتوا سایت و.. استفاده کند. یا مثلا هتل‌ها می‌توانند برای نشان‌ دادن امکاناتی مثل استخر، پارکینگ، خشکشویی و... از آن استفاده کنند.

افزونه Call Extensions

اگر از تبلیغ در گوگل ادز انتظار دریافت تماس دارید و توان پاسخ‌گویی به تعداد زیادی تماس را در طول روز دارید، افزونه Call Extensions یک گزینه بسیار مناسب برای شما است. این افزونه کاربران را از وارد کردن دستی شماره تلفن برای تماس با شما راحت می‌کند. کاری که برای گوشی‌های موبایل خیلی خوب جواب می‌دهد و تاثیر زیادی بر بالا بردن نرخ تبدیل تبلیغ دارد.

افزونه های گوگل ادز (Google Ads Extensions)

افزونه Call Extensions به صورت آیکون تلفن یا شماره تماس در کنار تبلیغ گوگل ادز شما نمایش داده می‌شود. وقتی کاربر بر روی این گزینه کلیک می‌کند، تماس تلفنی مستقیم با شماره تلفن شما برقرار می‌شود.

افزونه Location Extensions

همان‌طور که از نام این افزونه پیدا است، برای نشان دادن آدرس فیزیکی تبلیغ‌دهنده به کار می‌رود. Location Extensions همچنین شماره تلفن، ساعات کاری و آدرس شما روی نقشه گوگل را نمایش می‌دهد. این افزونه برای کسب و کارهایی که مشتری نیاز به حضور فیزیکی برای خرید دارد یا کسب و کارهایی که بازار هدف محلی دارند، بسیار کارآمد است.


بیشتر بخوانید: ثبت مکان در گوگل مپ


افزونه های تبلیغات در گوگل ادز

افزونه PRICE EXTENSION

قیمت محصول یا خدمات یکی از شاخص‌های تعیین‌کننده خرید توسط مشتری است. به همین دلیل نمایش قیمت محصولات در تبلیغ گوگل ادز می‌تواند به بالا بردن نرخ تبدیل آن کمک کند. دلیل این موضوع واضح است. مشتری‌ها معمولا نسبت به شفافیت درباره قیمت‌ها واکنش مثبت نشان می‌دهند. ضمن اینکه با نمایش قیمت در کنار تبلیغ، تنها مشتری‌هایی جذب می‌شوند که با قیمت محصولات کنار آمده‌اند.

افزونه های تبلیغاتی اتوماتیک

اگر قیمت را نمایش ندهید، بسیاری از افراد روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند، سپس با ورود به سایت و دیدن قیمت‌ها بلافاصله سایت را ترک می‌کنند. در واقع شما با استفاده از PRICE EXTENSION می‌توانید در هزینه تبلیغ خود صرفه‌جویی کرده و مشتری هدف خود را جذب سایت کنید.

افزونه App Extensions

این افزونه یک دکمه کوچک نصب را در کنار تبلیغ در گوشی‌های موبایل یا تبلت‌ها نشان می‌دهد. همین دکمه باعث می‌شود تبلیغ موردنظر بیشتر دیده شود. به علاوه کلیک روی دکمه نصب، کاربر را مستقیم به صفحه نصب اپلیکیشن می‌برد و تجربه راحت‌تری برای مخاطب می‌سازد. گوگل با تشخیص نوع و مدل گوشی یا تبلت کاربر، او را به صفحه نصب برنامه‌های همان نوع گوشی می‌برد.

انواع افزونه تبلیغات گوگل ادوردز

برای مثال کاربرانی که از گوشی آیفون استفاده می‌کنند با کلیک بر روی دکمه نصب به اپ استور هدایت می‌شوند. همچنین کاربرانی که گوشی اندروید دارند به گوگل‌پلی می روند.

اگر تبلیغ گوگل ادز شما در مورد یک اپلیکشن موبایلی است حتما از این افزونه استفاده کنید. فقط قبل از آن مطمئن شوید که در گوگل پلی و اپ استور اپل آن را بارگذاری کرده‌اید!

افزونه Promotion Extensions

مشتری‌ها همیشه تخفیف ‌گرفتن را دوست دارند. افزونه Promotion Extensions این امکان را به شما می‌دهد که به مشتری‌ها تخفیف بدهید. در واقع این افزونه مقدار عددی یا درصد تخفیفی را که قرار است به مشتری بدهید، در زیر تبلیغ شما نمایش می‌دهد. همچنین مدت زمان پابرجا بودن تخفیف یا کد تخفیف را هم می‌توانید با توضیحاتی در حد 20 کاراکتر نمایش دهید.

کاربرد افزونه های گوگل ادز

با کلیک روی این قسمت کاربر مستقیم به صفحه فرود یا لندینگ پیج تخفیف هدایت می‌شود و از گشت‌وگذار بیهوده در سایت راحت می‌شود. در واقع این افزونه نقش یک میان‌بر را هم برای کاربر بازی می‌کند. نکته جالب در مورد این افزونه پیشنهادات گوگل در مواقع خاص است. مثلا در نزدیکی بلک فرایدی خود گوگل تخفیف ویژه این روز را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای مطالعه بیشتر در این خصوص مقاله «لندینگ پیج چیست» را مطالعه کنید.

افزونه Lead Form Extensions

افزونه Lead Form به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مشتریان را جمع‌آوری و استفاده کنید. این کار با اضافه ‌کردن لینک یک فرم به تبلیغ انجام می‌شود. در صورتی که کاربرها تمایل داشته باشند با کلیک روی فرم به صفحه مخصوص آن منتقل می‌شوند. در آنجا اطلاعاتی که شما تعیین کرده‌اید، از کاربر گرفته می‌شود. این اطلاعات می‌توانند نقش مهمی در بالا بردن کیفیت کمپین‌های تبلیغاتی شما داشته باشند. قطعا داشتن یک بانک اطلاعاتی از مشخصات مشتریان می‌تواند به شما در ساختن پرسونای مخاطب و تحلیل رفتار آن‌ها کمک کند.

افزونه های تبلیغات در گوگل ادز

گوگل اطلاعات گرفته شده از کاربر را تا 30 روز نگه می‌دارد و شما می‌توانید به راحتی در قالب یک فایل آن‌ها را دانلود کنید.

افزونه Image Extensions

Image Extensions این امکان را فراهم می‌کند که تصویر محصول در کنار تبلیغ‌ نمایش داده شود. مسلما هر کاربری با دیدن تصویر محصول تمایل بیشتری برای ورود به صفحه و خرید آن خواهد داشت. شما می‌توانید عکس‌هایتان را در فرمت‌های معمول jpg و png و در اندازه حداکثر 5 مگابایت در این افزونه قرار دهید تا در کنار تبلیغ شما نمایش داده شود.

افزونه Image Extensions

افزونه Message Extensions

همان‌طور که افزونه Call extension امکان تماس تلفنی کاربر را با تبلیغ‌دهنده برقرار می‌کند، افزونه Message Extensions هم امکان ارسال پیام کوتاه به تبلیغ‌دهنده را فراهم می کند. در واقع با استفاده از این افزونه می‌توانید به مشتریانی که با گوشی موبایل تبلیغ شما را می‌بینند، اجازه دهید مستقیما به شما پیام بدهند و سوالات‌شان را بپرسند. همچنین می‌توانید برای سرعت‌ بخشیدن به کار یک سوال رایج را به عنوان متن پیش‌فرض پیام تنظیم کنید.

افزونه Message هم به بالا بردن نرخ تبدیل مشتریان کمک زیادی می‌کند. از آنجا که بسیاری از کاربران ممکن است فرصت تماس تلفنی یا گشت و گذار در صفحات سایت شما را نداشته باشند، ارسال پیام کوتاه بهترین راه ارتباطی برای آ‌ن‌ها است. بدین ترتیب شما بخش زیادی از مشتریان احتمالی را از دست نخواهید داد.


بیشتر بخوانید: قیمت‌ گوگل ادوردز Smart Bidding در گوگل ادوردز


مزایای استفاده از افزونه‌های تبلیغ گوگل ادوردز

حتما شما هم تاکنون متوجه شده‌اید، افزونه‌های تبلیغ گوگل ادز مزیت‌های زیادی مثل دیده شدن بیشتر تبلیغ، بالا بردن نرخ کلیک روی تبلیغ، داشتن فضای تبلیغاتی بیشتر و... ایجاد می‌کنند. اما به طور کلی می‌توان موارد زیر را به عنوان مزیت‌های اصلی افزونه‌های گوگل ادز در نظر گرفت:

  • بالا بردن فضای متن تبلیغاتی
  • بیشتر کردن اطلاعات داده شده به کاربر
  • کسب اطلاعات کاربردی از کاربران
  • با کیفیت‌تر شدن تبلیغات
  • کم ‌شدن هزینه نهایی تبلیغات

افزونه‌های تبلیغاتی گوگل ادز ویژگی‌هایی هستند که هر تبلیغ‌دهنده می‌تواند با فعال کردن آن‌ها، تبلیغاتی موثرتر و مفیدتر در گوگل ادز انجام دهد. این افزونه‌ها به سادگی در زمان اجرا کردن کمپین در گوگل ادز، تنظیم می‌شوند و در مواقعی که گوگل مناسب تشخیص دهد، همراه با تبلیغات نمایش داده می‌شوند.

جمع‌بندی

گوگل ادز یکی از استراتژای‌های مهم برای انواع کسب‌ و کارهایی است که می‌خواهند روی کمپین‌ها یا برنامه‌هایشان زود نتیجه بگیرند. البته طبیعی است که این نتیجه‌گیری مقطعی است و اگر تبلیغات کلیکی را قطع کنید، کم‌کم نتیجه آن کم ‌اثر خواهد شد. انجام تبلیغات ادوردز یک سری محدودیت‌ها دارد که برای حل آن‌ها می‌توانید از افزونه‌های تبلیغات در گوگل ادز استفاده کنید.

در این مطلب به معرفی و بررسی تعدادی از این افزونه‌های مهم پرداختیم و گفتیم که چطور می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر شما هم تجربه استفاده از این افزونه‌ها یا موارد دیگر را دارید آن را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید