اکستنشن کروم جت سئو

آشنایی با بهترین روش‌های افزایش بازدید محتوا


هیچ‌وقت نمی‌توان سایتی را پیدا کرد که نخواهد بازدید محتوای خود را افزایش دهد. اساسا دیده ‌شدن، هدف تولید هر محتوایی است. محتوایی که توجه مخاطب را جلب نکند و دیده نشود، نه تنها وقت و انرژی تولیدکننده آن را هدر داده‌ بلکه می‌تواند به اعتبار و تصویر ذهنی برند هم ضربه بزند. برعکس، هر چقدر بازدید محتواهای یک برند بیشتر باشد، اعتبار آن نزد مخاطب بیشتر می‌شود.

در این راهنما قصد داریم تعدادی از این نکات که به افزایش بازدید محتوا کمک می‌کنند را بررسی کنیم. اگر شما هم دوست دارید محتوایی که تولید می‌کنید، به دست مخاطب بیشتری برسد یا می‌پرسید چگونه بازدید سایت خود را افزایش دهیم، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

چگونه بازدید سایت خود را افزایش دهیم؟

افزایش بازدید محتوا در عین اینکه چالش‌برانگیز است، کار چندان پیچیده‌ای هم نیست. از یک سو توانایی تولیدکننده محتوا در کنار هم قرار دادن کلمات و ایجاد متنی جذاب مهم است. از سوی دیگر هم رعایت نکاتی ساده اما بااهمیت در حین تولید محتوای سایت به ترغیب مخاطب برای خواندن آن کمک می‌کند. در ادامه برخی از مهم‌ترین روش‌های افزایش بازدید محتوا بیان شده است.

نوشتن تیتر جذاب

افزایش بازدید محتوا با نوشتن تیتر جذابتیتر، اولین قسمت از محتوا است که مخاطب می‌بیند. اگر محتوای تولیدی تیتر جذابی نداشته باشد، به احتمال زیاد مخاطب هم برای خواندن آن ترغیب نمی‌شود و متن را رها خواهد کرد. تیتر اولین قلاب برای به دام ‌انداختن مخاطب است برای نوشتن تیتر جذاب نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • از کلمات جادویی و احساس برانگیز و اعداد در تیتر استفاده کنید.
  • در تیتر باید اصل مطلب را با سادگی، شفافیت و صداقت توضیح دهید.
  • تیتر باید جامع، کنجکاوکننده و ارزش‌آفرین باشد.
  • کلمات کلیدی متن را در تیتر به کار ببرید.

بولد کردن عبارات مهم در محتوا

افزایش بازدید محتوا با بولد کردن عبارات مهم در محتوادر دنیای امروز آن قدر سرعت همه چیز بالا رفته که مخاطب وقت زیادی برای خواندن مطالب ندارد. احتمالا شما هم تجربه کرده‌اید وقتی به دنبال یافتن اطلاعاتی خاص در یک مقاله هستید سعی می‌کنید ابتدا با نگاهی گذرا به سطرهای مقاله، به دنبال کلمات مرتبط با سوالتان بگردید و مستقیم به سراغ همان قسمت بروید. در واقع احتمال زیادی وجود دارد که مخاطب شما ترجیح دهد به جای خواندن کل مقاله، تنها بخشی که برایش مهم است را بخواند.

راهی که برای جذب این نوع افراد وجود دارد، بولد کردن قسمت‌های مهم محتوا است. با این کار قسمت‌های مهم زودتر و بیشتر به چشم مخاطب می‌آیند. در نتیجه مخاطب هم سریع‌تر به اطلاعات موردنظر می‌رسد و هم برای خواندن کل مقاله ترغیب می‌شود.

نوشتن کپشن‌‌های جذاب در شبکه‌های اجتماعی

افزایش بازدید محتوا با نوشتن کپشن های جذاب در شبکه های اجتماعیبسیاری از تولیدکنندگان محتوا تصور می‌کنند کپشن پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا شبکه‌های تصویر محور اهمیت زیادی ندارند و مخاطب توجهی به آن‌ها نمی‌کند. اما این تصور کاملا صحیح نیست. بدین معنا که اگر کپشن جذابی برای یک پست نوشته شود نه ‌تنها خوانده می‌شود، بلکه به جذب مخاطب بیشتر هم کمک می‌کند. اما نباید انتظار داشته باشید کپشن‌های تکراری و بی‌فایده را کسی بخواند. در شبکه‌های اجتماعی معمولا دستتان برای نوشتن با لحن عامیانه و خودمانی بازتر است و این به برقراری ارتباط صمیمی‌تر با مخاطب کمک می‌کند.

در نوشتن کپشن برای اینستاگرام توجه داشته باشید که فقط خط ابتدایی کپشن در زیر پست نمایش داده می‌شود و مخاطب برای دیدن بقیه آن باید روی متن کپشن اشاره کند. این موضوع نشان می‌دهد شما برای جذب مخاطب و ترغیب او به خواندن متن، تنها دو خط و با تعداد کلمات محدود فرصت دارید. پس بهتر است مهم‌ترین و جذاب‌ترین قسمت‌های متن را در این دو خط بیاورید.

در ادامه چند تکنیک برای نوشتن کپشن جذاب را مرور می‌کنیم:

  • در کپشن از مخاطب سوال بپرسید یا تقاضای انجام عملی خاص بکنید.
  • برای مخاطب ارزش‌آفرینی کنید.
  • سعی کنید احساس مخاطب را برانگیزید، ربات نباشید.
  • همه انسان‌ها با قصه ارتباط برقرار می‌کنند، از تکنیک‌های داستان‌گویی کمک بگیرید.
  • ایموجی‌ها را در متن کپشن به کار ببرید تا فضایی جذاب‌تر برای مخاطب بسازید.
  • مراقب طولانی ‌شدن یا کوتاه ‌شدن بیش از حد کپشن باشید.

درج لینک‌های مرتبط

افزایش بازدید محتوا با درج لینک های مرتبطبا گذاشتن لینک‌ داخلی در محتوا می‌توانید به نگه داشتن مخاطب در سایتتان کمک کنید. این کار مخاطب را برای دست ‌یافتن به اطلاعات مورد نیازش راهنمایی کرده و به خواندن محتواهای دیگر شما تشویق می‌کند. همچنین استفاده از لینک‌های مرتبط خارجی هم می‌تواند به جلب اعتماد مخاطب و نشان‌دادن صداقت شما کمک کند. این موضوع بر جلب رضایت مخاطبان و استفاده بیشتر آن‌ها از محتوای شما تاثیر خوبی دارد.

شماره‌گذاری در محتوا

افزایش بازدید محتوا با شماره گذاری در محتواشماره‌گذاری بخش‌هایی از محتوا راه مناسبی برای سازمان‌دهی متن و جلوگیری از یکنواخت ‌شدن آن است. این کار را می‌توان برای بخش‌هایی از محتوا که به صورت لیستی از عناوین یا مراحل انجام کارها ارائه می‌شوند، استفاده کرد. برای مثال مزایا و معایب یک موضوع یا مراحل ایجاد حساب کاربری گوگل را می‌توان به صورت شماره‌گذاری شده در متن ارائه کرد. همان‌طور که اشاره شد معمولا کاربران قبل از مطالعه کامل متن مروری سریع بر روی آن دارند. با شماره‌گذاری‌ کردن بخش‌هایی از محتوا می‌توان تصویری روشن از ساختار محتوا به کاربر ارائه داد.

به کار بردن کلمات جالب در محتوا

به کار بردن کلمات جالب در محتوا از روش های افزایش بازدید محتوانتایج تست‌های A/B نشان داده استفاده از برخی کلمات در محتوا تاثیر نامحسوس اما شگفت‌انگیزی در بالا بردن بازدید محتوا دارند. اینگونه کلمات بر ذهن مخاطب تاثیر می‌گذارند و او را با هدف محتوا همراه می‌سازند. محتوایی که با کلمات معمولی و بی‌احساس نوشته می‌شود تفاوت زیادی با محتوایی دارد که کلمات آن بار معنایی خاص دارند و احساس مخاطب را بر می‌انگیزند.

کلماتی مثل هرگز، همی شه، رایگ ان، حیر ت‌انگیز، تضمی ن‌شده، معت بر، آس ان، راح ت، ب هترین، بزر گترین، ا ولین، ا من، تاثی رگذار و... از این جمله‌اند. البته توجه داشته باشید استفاده درست و به ‌جای این کلمات در متن از خود کلمات مهم‌تر است. در واقع چیزی که متن محتوا را جذاب می‌کند استفاده از چنین کلماتی در جای درست آن است.

پرهیز از جملات طولانی

پرهیز از جملات طولانی برای افزایش بازدید محتوااگر می‌خواهید محتوای شما را کسی نخواند یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، به‌ کار بردن جملات طولانی است. جملات طولانی معمولا باعث می‌شوند رشته کلام در ذهن مخاطب پاره شود، البته در موارد زیادی این اتفاق برای خود نویسنده هم می‌افتد. در نتیجه این روند محتوای شما پر می‌شود از جملات نافهموم که ذهن مخاطب را خسته کرده و او را از خواندن متن منصرف می‌کند.

یک راه برای تشخیص اینکه جملات طولانی نشده باشند این است که با یک نفس بتوانید جمله را کامل بخوانید. اگر در هنگام خواندن جمله‌ای مجبور شدید نفس تازه کنید، جمله موردنظر بسیار طولانی است! نکته دیگری که در مورد جملات طولانی باید مدنظر داشته باشید، بی‌علاقگی ربات‌های گوگل به این جملات است. در واقع جملات طولانی باعث می‌شوند محتوای شما رتبه خوبی در SERP به دست نیاورد.


در جت سئو بیشتر بخوانید: سئو صفحه درباره ما و نمونه درباره ما سایت


ذکر جزییات به همراه مثال

ذکر جزییات به همراه مثال برای افزایش بازدید محتوااستفاده از مثال برای توضیح جزییات از جذاب‌ترین راه‌ها برای ارتباط با مخاطب است. معمولا وقتی مخاطب شما در حال خواندن متنی با جزییات ریز است، باید آن‌ها را در ذهن خود مجسم کند تا بتواند به درک درستی از موضوع دست یابد. با آوردن مثال به راحتی می‌توانید مخاطب خود را از این درگیری ذهنی پیچیده نجات دهید و ذهن او را به سمت خودتان بیاورید. مثال‌ها به راحتی می‌توانند مسائل ذهنی پیچیده را به مواردی عینی و قابل لمس تبدیل کنند. استفاده درست از مثال یکی از ساده‌ترین کارهایی است که برای ایجاد محتوای پربازدید باید انجام دهید.

نوشتن سوالات متداول بازدیدکننده

افزایش بازدید محتوا با نوشتن سوالات متداول بازدیدکنندهبخش زیادی از کاربران برای جستجوی اطلاعات مورد نیازشان، دقیقا همان سوالی را که در ذهن دارند از گوگل می‌پرسند. اگر شما بتوانید سوالات متداول کاربران در مورد موضوع محتوای خود را تشخیص داده و از آن‌ها در متن محتوا استفاده کنید، می‌توانید این دسته از کاربران را به سمت خود جذب کنید. وقتی کاربر سوال خود را در محتوای شما ببیند، سریع‌تر با آن ارتباط برقرار کرده و به خواندن آن ترغیب می‌شود. در واقع پاسخ به سوالات بازدیدکننده یک ویژگی محتوای پر بازدید است.

نوشتن محتوای متمایز و مخصوص مخاطب

نوشتن محتوای متمایز و مخصوص مخاطبقبل از شروع تولید محتوا برای هر کسب‌وکاری در اولین قدم‌ها لازم است پرسونای مخاطب خود را مشخص کنید. پرسونا شخصیتی فرضی است که ویژگی‌های اغلب مشتری‌های شما را دارد و کمک می‌کند تصویری واقعی‌تر از مخاطب خود داشته باشید. پس از این مرحله در زمان تولید محتوا باید همواره پرسونای مخاطب را در نظر داشته باشید و ایده‌ها و موضوعات محتوای خود را بر اساس علایق پرسونا انتخاب کنید. همچنین در طول مراحل تولید محتوا لازم است با مخاطب واقعی خود در ارتباط باشید و از علایق آن‌ها باخبر شوید. شناخت دقیق مخاطب به شما کمک می‌کند لحنی مناسب و متناسب انتخاب کنید و تعامل آن‌ها را با محتوای خود افزایش دهید.

تولید محتوا برای موضوعات با پتانسیل بالا 

تولید محتوا برای موضوعات با پتانسیل بالادر هر حوزه‌ای که تولید محتوا می‌کنید، موضوعاتی وجود دارد که همیشه مورد توجه مخاطب قرار دارد. در واقع این موضوعات که اصطلاحا به آن‌ها محتوای همیشه سبز می‌گویند، تا زمان زیادی پس از انتشار تازگی خود را حفظ می‌کنند. از جمله این موارد می‌توان به راهنماها، بررسی محصولات و لیست‌های مختلف اشاره کرد.

تولید محتوای طولانی و محتوای پیلار

تولید محتوای طولانی و محتوای پیلارتولید محتوای پیلار یکی از تکنیک‌های تولید محتوا است که به کمک آن می‌توانید موضوعات گسترده‌ای را در یک مقاله پوشش دهید. محتوای پیلار معمولا طولانی بوده و در مورد موضوعات کلی حوزه کسب‌وکار شما ایجاد می‌شود. این نوشته‌ها را می‌توان به چند نوشته کوچک‌تر تقسیم کرد. مزیت محتوای پیلار در این است که مخاطب با خواندن آن اطلاعات کامل و جامعی را در یک موضوع مشخص به دست می‌آورد. این مزیت باعث جذابیت محتوا و افزایش بازدید محتوا می‌شود.


بیشتر بخوانید: الگوریتم paraphrasing چیست؟


تولید انواع فرم‌های محتوا

تولید انواع فرم‌های محتوامحدود ماندن به یک فرم تولید محتوا نه تنها مخاطب را خسته می‌کند، بلکه باعث می‌شود تولیدکننده محتوا هم دچار روزمرگی شده و از ایده‌های خلاقانه تولید محتوا دور شود. اما استفاده از انواع فرم تولید محتوا باعث می‌شود بتوانید به موضوعات از زوایای مختلف نگاه کنید و ایده‌های خلاقانه در مورد آن‌ها پیدا کنید. خودتان را جای مخاطب بگذارید. خواندن مقالات همیشگی خشک و رسمی با انبوه اطلاعات بعد از مدتی کاری خسته‌کننده به نظر می‌رسد. به جای این کار می‌توانید از مصاحبه، پست‌های بلاگی نه چندان بلند، راهنمای انجام کارها، بررسی محصولات، گزارش و خبر و... استفاده کنید.

نوشتن مطلب در مورد مسائل جدید حوزه کارتان

نوشتن مطلب در مورد مسائل جدید حوزه کارتانهمیشه سعی کنید اولین نفری باشید که در مورد آخرین مسائل می‌نویسید. این کار به شما کمک می‌کند به‌روزترین مخاطب‌ها را به خود جذب کنید و همواره جزو برندهای برتر بازار به حساب آیید. نوشتن در مورد مسائل جدید حوزه کاری یکی از راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند در جایگاه رهبر بازار قرار گیرید. با این کار نه ‌تنها مخاطب زیادی جذب می‌کنید بلکه این فرصت را دارید تا به موضوعات جدید از زاویه دید برند خود نگاه کنید. اولین بودن باعث می‌شود نگاه خاص شما در فضای بازار زودتر مطرح شده و احتمالا نگاه غالب بازار شود.

ادغام محتواهای مشابه و نوشتن مقاله جدید

ادغام محتواهای مشابه و نوشتن مقاله جدیدیکی از ساده‌ترین راه‌ها برای افزایش بازدید محتوا، ادغام محتواهای مشابه برای تولید محتوایی تازه است. این کار به شما کمک می‌کند مخاطبان چند مقاله را به سمت یک مقاله هدایت کنید. ضمن اینکه با ادغام چند مقاله، می‌توانید مقاله‌ای کاربردی‌تر با اطلاعات بیشتر تولید کنید. این نوع محتوا مخاطب بیشتری هم جذب می‌کند.

اتمام مطلب با یک درخواست از مخاطب

اتمام مطلب با یک درخواست از مخاطباگر دوست دارید مخاطب با محتوای شما تعامل برقرار کند، از او بخواهید کاری انجام دهد. مثلا می‌توانید در پایان مطلب از مخاطبان سوال بپرسید تا در بخش نظرات پاسخ دهند. همچنین دعوت به خواندن مقاله‌ای مشابه یا مطلبی تکمیلی، رفتن به صفحه خرید محصول، دعوت به اشتراک‌گذاری مقاله، دعوت به عضویت در خبرنامه و... از جمله درخواست‌هایی است که می‌توانید از مخاطب داشته باشید.

افزایش بازدید با شبکه‌های اجتماعی

افزایش بازدید با شبکه‌های اجتماعیشبکه‌های اجتماعی همیشه فرصت بسیارخوبی برای ایجاد تعامل با مشتری یا مخاطب است. اگر در وب‌سایت فضای کمتری برای تعامل زنده با مخاطب وجود دارد، در عوض در شبکه‌های اجتماعی به صورتی کاملا زنده و لحظه‌ای با مخاطب خود در تعامل خواهید بود. این موقعیت بسیار خوبی برای شناخت دقیق مخاطب و ارائه محتوایی نزدیک به سلایق آن‌ها در اختیارتان می‌گذارد. به علاوه از فرصت شبکه‌های اجتماعی می‌توانید برای انتشار مقالات وب‌سایت و دعوت مخاطب به خواندن آن‌ها استفاده کنید. این راهی مطمئن و ساده برای بالا بردن بازدید محتوا است که با اصطلاح سوشیال سیگنال نیز آن را می شناسیم. برای آشنایی بیشتر با این مفهوم می توانید مقاله سوشیال سیگنال را در جت سئو مطالعه کنید.

ویرایش و به روز کردن محتوای قدیمی سایت

ویرایش و به روز کردن محتوای قدیمی سایتبرای آنکه مخاطب خود را وفادار کنید، لازم است شما هم به مخاطبانتان وفادار باشید. ارائه محتوای به روز و دقیق به مخاطب نشان می‌دهد که برای کارتان ارزش قائل هستید و محتوایی قابل اعتماد ارائه می‌کنید. به خصوص وقتی محتوای قدیمی سایت خود را به‌روز می‌کنید، به مخاطبتان نشان می‌دهید تعهد و تخصص لازم را در حوزه کاری خود دارید و حتی می‌توانید جزو رهبران بازار به حساب بیایید.

اضافه کردن دکمه اشتراک‌گذاری در سایت

اضافه کردن دکمه اشتراک‌گذاری در سایتاستفاده از دکمه اشتراک‌گذاری در پایین مقالات سایت را هرگز فراموش نکنید. همین کار ساده تاثیر زیادی برای رساندن مقاله به مخاطب بیشتر و بالا بردن بازدید محتوا دارد.

استفاده از محتواهای ویدیویی

استفاده از محتواهای ویدیوییاین روزها افراد زیادی هستند که حوصله خواندن مقالات را ندارند. در عوض آن‌ها ترجیح می‌دهند اطلاعات همان مقاله را به صورت ویدئویی ببینند. این دسته از افراد که اتفاقا کم نیستند را از دست ندهید. تولید محتوای ویدئویی و سئو ویدئو در کنار مقالات نه تنها این دسته از مخاطبان را جذب می‌کند، بلکه ظاهر سایت شما را هم از یکنواختی خارج کرده و بر سئو سایت تاثیر مثبت دارند.

جمع‌بندی

تولید محتوای جذاب که بازدید زیادی از سوی کاربران اینترنت داشته باشد، آن قدرها کار سختی نیست. کافی است علاوه بر تسلط بر نویسندگی، برخی نکات را در نوشتن محتوا رعایت کنید. این نکات به عنوان روش‌ افزایش بازدید محتوا به شما کمک می‌کنند توجه مخاطب را بیشتر جلب کرده و او را با متن خود همراه سازید.

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید