کال تو اکشن یا درخواست برای اقدام از سوی کاربران سایت یکی از مهمترین بخشهای مشترک میان بازاریابی محتوا و طراحی سایت است. از یک طرف هنگام تولید محتوا میتوان به آن پرداخت و انواعی از آن را تولید کرد و از سوی دیگر هنگام طراحی سایت باید دکمههای CTA را در سایت جاگذاری کرد.
با یک دید دیگر برای طراحی دکمه Call to action هم نیاز به یک فرد آگاه به قواعد نوشتاری و شخصیت مخاطبان داریم که متنی برای دکمه بنویسید و هم به یک طراح خوب برای طراحی دکمه نیاز است و هم یک متخصص و فرد آگاه به اصول بازاریابی دیجیتال و جذب مشتری برای تعیین محل قرار دادن دکمه در سایت. اما با مطالعه این مقاله با همه این علوم آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.
کال تو اکشن (CTA)، یک عکس یا یک نوشته است که بازدیدکنندگان را به انجام کاری ترغیب میکند. معنی لغوی کال تو اکشن نیز همین است؛ یعنی «درخواست برای اقدام»! این کار میتواند خرید یک محصول، خواندن ادامه مطلب، دانلود برنامه یا اپلیکیشن، عضویت در وبسایت، ثبت نظر یا... باشد. با داشتن یک CTA خوب می توانید درصد بیشتری از کاربرانتان را به مشتری تبدیل کنید. اینجا کلیک کنید بیشتر بدانید افزودن به سبد خرید مشاهده سایر موارد و غیره همان طور که در بخش اهداف کال تو اکشن ذکر شد و از بعضی دیگر از بخشهای مقاله میتوان دریافت، CTA چند کار انجام میدهند که اتفاقاً از جمله معیارهای رتبهبندی سایتهای برای بهبود رتبه (سئو) نیز به حساب میآیند؛ این کارها عبارتاند از: افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت؛ برای مثال با ثبت نظر، با مطالعه نظرات سایرین یا کلیک روی CTA ها و لینکهای داخلی و بازدید سایر صفحات سایت همان طور که تاکنون متوجه شدهاید، کال تو اکشنها مهمترین بخش از پروسه بازاریابی دیجیتال محسوب میشوند. اما در طراحی CTA ها چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا بیشترین بازدهی را داشته باشند و بیشترین نرخ تبدیل مشتری را نسبت به یک دکمه کال تو اکشن معمولی برایمان به ارمغان بیاورند؟ استفاده از عبارتهای اول شخص نرخ تبدیل را افزایش میدهد. برای مثال به جای استفاده از عباراتی چون «تست رایگان خود را آغاز کنید» بهتر است بنویسید «تست رایگانم را شروع کن». همین یک تغییر ساده در یک آزمایش تا 90 درصد نرخ کلیک را افزایش داد. استفاده از چیزی برای جلب توجه میتواند نرخ تبدیل را افزایش دهد؛ حتی اگر یک پیکان باشد. به جای پیکان میتوانید از رنگهای خاص، فونت خاص، تصاویر چشمکزن یا هر چیز دیگری متناسب با طراحی سایر قسمتهای صفحه برای جلب توجه بهره ببرید. درباره محل قرارگیری کال تو اکشن در صفحه صحبت کردیم و به آن از دو دیدگاه نگاه کردیم. برخی دیگر از بازاریابها به این مسئله از دید دیگری مینگرند و معتقدند بهتر است دکمههای درخواست برای اقدام در بخش بالایی صفحه باشد. در مقابل برخی دیگر معتقدند در پایین صفحه جای مناسبتری است چون کسی که تا پایین صفحه برسد یعنی به سایت علاقهمند شده است و بهتر میتوان او را به انجام کاری دعوت کرد. حتماً دقت کردهاید که همه درخواست برای اقدامها از کلمات دستوری استفاده میکنند: اینجا کلیک کنید وقتی وارد صفحه اصلی بعضی از سایتها میشوید با هجمهای از انتخابها روبهرو خواهید شد. چنین صفحهای کار را برای خوانندگان دشوار میکند. این وظیفه شماست که کال تو اکشنها را از میان شلوغی بیرون بکشید و کار را برای کاربر ساده کنید. وقتی عباراتی که برای دکمه CTA استفاده میکنید کوتاه و صریح باشند کاربر دقیقاً متوجه میشود شما از او چه انتظاری دارید. از صریح بودن نترسید. در فضای وب وقتی صریح باشید احتمال اینکه کاربر کاری که شما میخواهید را انجام دهد افزایش مییابد. همان طور که در مقدمه این بحث هم گفته شد، گذشته از آنچه در کال تو اکشن میگوییم، چیزی است که کاربر در طراحی دکمه میبیند. رنگ دکمههای CTA از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع مهمترین بخش طراحی دکمهها رنگ آنهاست. به طور کلی دو رنگ سبز و نارنجی را برای دکمهها انتخاب کردهاند؛ اما نهایتاً انتخاب آن بستگی به رنگهای به کار رفته در طراحی سایت دارند. کادرهای منحنی بیشتر از کادرهای با گوشههای تیز کاربران را به کلیک کردن ترغیب میکنند. نوشته روی دکمههای CTA باید به قدر کافی بزرگ باشند تا هم به راحتی خوانده شوند و هم بر روی صفحه نمایش موبایل با انگشت دست بتوان بر روی آنها ضربه زد. اما توجه داشته باشید بزرگی نوشتهها به معنای طولانی بودن متن نیست! متن دکمههای کال تو اکشن باید درخواست محور باشند یعنی فقط تأکید بر روی خواسته ما باشد، همین! داستان را طولانی نکنید. از کوتاهترین عبارتها برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید. در برخی موارد، مثلاً در پاپآپها میتوانید با پیکانهای کوچک در اطراف دکمه CTA اثرگذاری آن را بیشتر کرده و نرخ کلیک را افزایش دهید. دکمههای کال تو اکشن همیشه باید یک فضای امن در اطراف خود داشته باشند. این فضای امن یک فضای خالی در اطرافشان است که باعث میشود توجه کاربر به دکمه جلب شود. اگر اطراف دکمه را شلوغ کنید ممکن است بین شلوغیها گم شده و به چشم نیاید. با وجود یک هدر دائمی میتوانید اعضا و مشتریان بیشتری جذب کنید. حتی میتوانید تعیین کنید که هدر در بعضی از صفحات یا مقالات مشخص یا بعد از یک زمان معین ظاهر شود. در مقابل، بعضی دیگر معتقدند دکمه CTA باید در پایین صفحه قرار بگیرد. این عده بر این باورند که کاربر وقتی تمام مطالب تا پایین صفحه را مطالعه کرده یعنی به سایت علاقهمند شده و اکنون زمان مناسبی برای ارائه پیشنهاد است. این نوع کال تو اکشنها از هوشمندانهترین نوع CTA ها هستند و با هدف تعامل با مشتری، حفظ مشتری در سایت و در نتیجه بهبود رتبه سایت در گوگل (سئو) انجام میشود. از جمله رایجترین کال تو اکشنهایی که در بسیاری از سایتها استفاده میشوند میتوان به موارد زیر اشاره کرد: پاپآپ ها از رایجترین انواع کال تو اکشن بودند که در گذشته بلافاصله بعد از ورود کاربر به سایت بر روی صفحه نقش میبستند. این باعث میشد تا کاربران هم بلافاصله بدون مطالعه آنها را ببندند و در نتیجه نرخ کلیک این نوع کال تو اکشنها به تدریج کاهش یافت. این نوع از CTA به ویژه برای کاربرانی که به سایت شما علاقهمند شدهاند اما هنوز برای خرید تصمیم نگرفتهاند یا برای افرادی که مشتری هستند و باید تبدیل به مشتری دائمی شوند بسیار مناسب است. این نوع درخواست برای اقدام معمولاً در انتهای پستهای وبلاگها وجود دارد. بسیاری از خوانندگان وبلاگها با یک جستجو در گوگل به وبلاگ راه یافتهاند و اگر به مطالب مرتبط یا لینکهای داخل مقاله علاقهمند نشوند، آخرین شانس شما برای حفظ آنها در سایت و در نتیجه بهبود رتبه سایت خود این است که نظرشان را در رابطه با مطلبی که خواندهاند جویا شوید.
مفهوم CTA یا call to action چیست؟
سادهترین مثالهای درخواست برای اقدام عبارتاند از:
CTA چه تاثیری در سئو دارد؟
بازدید مجدد از سایت؛ وقتی که بازدیدکننده به یک کاربر دائمی تبدیل میشود و هر از گاهی به سایت شما سر میزند یک سیگنال مثبت به گوگل میفرستد.
تبلیغ سایت شما و ارسال ترافیک بیشتر به سایت
بنابراین وقتی کال تو اکشنهای مؤثری در سایتتان داشته باشید نه تنها با جذب مراجعان فروش خود را بهبود خواهید داد بلکه با بهبود رتبه سایتتان مجدداً مراجعان بیشتری به سوی سایتتان سرازیر میشوند که فروش بیشتری را به همراه خواهند داشت و این چرخه همین طور به صورت صعودی ادامه خواهد داشت.
6 نکته طلایی در نوشتن متن CTA چیست؟
https://www.techwyse.com/blog/website-conversion/6-types-call-actions-drive-conversions/
ما ایده دیگری داریم. بهترین روش این است که از کال تو اکشن دوتایی استفاده کنید؛ به عبارت دیگر دکمه CTA را هم در بالای صفحه و هم در پایین صفحه قرار دهید. با این روش هم در ابتدای ورود به بازدیدکنندگان پیشنهاد میدهید و هم در هنگام خروج دوباره همان پیشنهاد را جهت یادآوری تکرار خواهید کرد.
عضو شوید
بیشتر بخوانید
استفاده از کلمات دستوری، بازدیدکننده سایت را به پاسخ دادن ترغیب میکند. وقتی برای درخواست از کلمه دستوری استفاده میکنید، صریحاً درخواستتان را ذکر میکنید و هیچ جای ابهامی برای کاربر باقی نمیماند. برای مثال استفاده از «این مورد را به سبد خرید اضافه کن» نسبت به سایر عبارتها نرخ تبدیل را تا 9 درصد افزایش میدهد.
https://www.techwyse.com/blog/website-conversion/6-types-call-actions-drive-conversions/
برای مثال در سایت پیشبینی آب و هوا، بازدیدکنندگان سایت باید تشویق شوند تا در سایت ثبتنام کنند و از خدمات پولی سایت استفاده کنند. پس همه کال تو اکشنهای دیگر را باید کنار بگذارید و تمام تمرکز صفحه اصلی را بر روی همین CTA قرار دهید.
عبارتهایی مثل «همین الآن دانلود کنید» کاملاً صریح و شفافاند.
چگونه یک call to action خوب و تاثیرگذار بنویسیم؟
در واقع شکل ظاهری دکمه CTA باید به گونهای باشد که علاوه بر جلب توجه، باعث زیبایی بیشتر صفحه شود. توجه به این دو نکته بسیار مهم است. مرز ظریفی میان جلب توجه کننده بودن و پرت کردن حواس کاربر از متن اصلی با قرار دادن یک عنصر نامطلوب بصری در یک گوشه از سایت وجود دارد.
برای اینکه در طراحی کال تو اکشن ناخواسته به چنین خطاهایی گرفتار نشوید بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:
بهترین رنگ، رنگهای متضاد با رنگ زمینه اصلی سایت است؛ چون بیشتر جلب توجه میکنند و خودشان را برجستهتر نشان میدهند.
اگر قصد دارید از اشکال گرافیکی استفاده کنید حتماً توجه کنید که این اشکال باعث سردرگمی کاربر نشوند و پیشنهاد شما را از چشمان کاربر دور نسازند.
محل قرارگیری دکمه call to action کجاست؟
نوع دیگر هدر بر اساس تاریخچه مرورگر کاربر کال تو اکشن را انتخاب میکند. این نوع هدرها میتوانند کال تو اکشنهای مرتبطتری برای هر کاربر پیشنهاد دهند.
از این نظر که هدر همیشه در بالای صفحه قابل مشاهده است میتواند CTA خوبی محسوب شود. چراکه کاربر بلافاصله بعد از ورود به صفحه آن را مشاهده و بعد از خواندن مقاله میتواند دوباره صفحه را به بالا اسکرول کند؛ اما چنانچه CTA را در پایین صفحه قرار دهید ممکن است هرگز به دید کاربر نرسد.
به عقیده این عده، وقتی دکمه کال تو اکشن در بالای صفحه قرار بگیرد کاربر تازه وارد صفحه شده و احتمالاً هنوز نمیداند با چه چیزی روبهروست. باید به او کمی فرصت بدهیم تا با ما بیشتر آشنا شود. ارائه یک پیشنهاد در همین ابتدای امر احتمالاً زمان مناسبی نیست و به نتیجه نخواهد رسید.
به این منظور مدیر سایت در بخش نظرات و در پاسخ به کامنت های دیگران پاسخهایی میدهد که سایرین را به کامنت گذاری ترغیب کند. گذاشتن کامنت های جنجالی و بحثبرانگیز، ادامه دادن صحبتها و پاسخ دادن به همه کامنت های کاربران از مهمترین روشهای این نوع کال تو اکشن است.
رایج ترین نوع کال تو اکشن که در وب سایتها به کار میرود چیست؟
کم کم مدیران و طراحان سایتها دریافتند روش مناسبتر برای استفاده از پاپآپ ها این است که چند ثانیه به کاربر فرصت دهند تا با فضای سایت آشنا شود و سپس پیشنهادشان را به صورت پاپآپ به اطلاع وی برسانند.
اکنون ما به شما میگوییم که اگر قصد دارید از این نوع CTA استفاده کنید، بگذارید برای زمانی که کاربر قصد خروج از سایت را دارد. در این زمان میتوانید آخرین شانس خود را برای حفظ او امتحان کنید.
میتوانید پیشنهادهایتان را به صورت ماهانه یا هفتگی همراه با کد تخفیف یا هر صورتی که کاربر را به خرید تشویق کند به ایمیل آنها ارسال کنید.
صحبت از بهبود رتبه سایت شد. به نظر شما نظر دادن کاربران در پایین یک پست چه اثری در سئو سایت میتواند داشته باشد؟
انواع CTA
وقتی یک CTA خوب داشته باشید، هر صفحه از سایتتان میتواند درصد بیشتری از بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کند. در مقابل، کاربر در یک صفحه بدون کال تو اکشن مناسب نمیداند چه کار باید انجام دهد.
این شما هستید که باید به کاربر پیشنهاد دهید بعد از مطالعه این مقاله در خبرنامه عضو شوید، بعد از عضویت در خبرنامه کد تخفیف دریافت کنید، بعد از طریق کد تخفیف خرید کنید، بعد از انجام خرید در نظرسنجی شرکت کنید و برای تخفیف بیشتر مشتری جدید معرفی کنید.
اما هر کدام از این دکمهها باید از نظر ظاهری چطور طراحی شوند، از چه متنی استفاده کنند و در کجای صفحه قرار بگیرند تا بیشترین تأثیر را بر بازدیدکنندگان داشته باشند و برای آنها ترغیبکننده باشند؟
برای مثال اگر کاربر در همان ابتدای ورود با یک پاپآپ مواجه شود به نظرش بسیار آزاردهنده خواهد آمد؛ اما این پاپآپ وقتی در زمان مناسب در مقابل کاربر قرار بگیرد بسیار هم مناسب و حتی ترغیبکننده خواهد بود. با ما همراه باشید تا شما را با این فوت و فنها آشنا کنیم.
انواع دکمههای کال تو اکشن عبارتاند از:
- دکمههای کال تو اکشن بدون خطر
برای جذب مشتری بیشتر، باید به کاربران پیشنهادهای بیخطر بدهید. فرض کنید خود شما برای اولین بار وارد یک سایت شدهاید، آیا فوراً از آن خرید خواهید کرد؟ احتمالاً خیر.
مشتریان بالقوه ابتدا باید از محصولات مختلف و مشکلات احتمالی آنها مطلع شده، سپس آنها را تست کنند تا در نهایت بدون ترس و نگرانی به خرید تشویق شوند. به همین دلیل تبدیل یک بازدیدکننده به مشتری یا خریدار معمولاً با تأخیر انجام میشود.
حتی خیلی از اوقات کسی که از سایتتان بازدید میکند لزوماً نیازی به محصولاتتان ندارد و شاید اصلاً قصد خرید هم نداشته باشد. این وظیفه شماست که او را به خریدار تبدیل کنید! برای انجام این کار باید از پیشنهادهای بیخطر استفاده کنید. این پیشنهادهای بیخطر -همان طور که گفته شد- میتواند شامل موارد زیر باشد:
- تست رایگان محصول (مناسب محصولات نرمافزاری؛ مثل استفاده 30 روزه رایگان از نرمافزار)
- دانلود رایگان بخشی از کتاب
- مطالعه نقد و بررسی محصول
- مطالعه نظرات خریداران محصول
- مطالعه گزارش مقایسهای میان این محصول و سایر محصولات مشابه
- و موارد مشابه
باید در کاربر احساس نیاز ایجاد کنید، طوری که کاربر حس کند دیگر زندگی بدون این محصول بسیار دشوار خواهد بود و محصول شما راه حل تمام مشکلاتش است. باید به این نتیجه برسد که اگر محصول شما را بخرد کارهایش سریعتر و بهتر پیش خواهد رفت.
توجه داشته باشید که هیچ کس محصولی را که نمیداند چه سودی برایش دارد نمیخرد. پس باید در صورت امکان یک تست رایگان به کاربر بدهید. در غیر این صورت با نظرات مشتریان یا نوشتن مطالبی چون نقد و بررسی و ... توجه ایشان را جلب کنید.
همیشه کلمه «رایگان» برای ما جلب توجه کننده است. استفاده از این کلمه بر روی این نوع از دکمههای کال تو اکشن میتواند در کلیک گرفتن مفید باشد.
- CTA مرتبط با عنوان صفحه
لینکدهی داخلی نوعی CTA محسوب میشود. کاربر میتواند با استفاده از لینکدهی داخلی اطلاعات بیشتری در مورد موضوع کسب کند. به همین منظور با قرار دادن لینکهایی در میان متن اصلی صفحه میتوانید کاربر را به پستهای قبلی وبلاگتان هدایت کنید و به این ترتیب وی را در سایتتان راهنمایی کنید.
- کال تو اکشن شبکههای اجتماعی
بدون شک این روزها داشتن شبکههای اجتماعی یکی از ملزومات هر نوع کسبوکاری است. کاربران و مشتریان بالقوه شما از همه طرف با شبکههای اجتماعی احاطه شدهاند؛ بنابراین میتوانید با استفاده از دکمههای درخواست برای بازدید از شبکههای اجتماعی از کاربران بخواهید تا شما را در این شبکهها فالو کنند.
به این ترتیب در تمام طول روز میتوانید برایشان پیام ارسال کنید و در مقابل از آنها نظر و لایک بگیرید.
- پاپآپهای هنگام خروج
این نوع پاپآپها برای جذب کاربرانی است که قصد خروج از سایت را دارند. با این روش میتوانید نرخ خروج از سایت خود را کاهش دهید.
نرخ خروج وبلاگها معمولاً بیشتر از سایر سایتها است. اکثر کسانی که به وبلاگ شما میآیند قبلاً اصلاً اسمی از آن نشنیدهاند و معمولاً فقط با یک جستجو در گوگل وارد یکی از مقالات وبلاگ شما شدهاند؛ بنابراین فرصت خوبی در اختیار شماست که در همینجا این کاربران را به کاربر دائم سایت یا وبلاگتان تبدیل کنید و اجازه ندهید همین یک بار اولین و آخرین باری باشد که به شما سر میزنند.
متأسفانه این بازدیدکنندگان به یک CTA معمولی در پایان پست وبلاگ پاسخ نمیدهند؛ بهترین نوع کال تو اکشن برای جذب بازدیدکنندگانی که اولین بار است به سایت شما سر میزنند پاپآپ است.
این پاپآپ میتواند درخواست برای دانلود یک کتاب، عضویت در خبرنامه، پیشنهاد یک تخفیف برای اولین خرید یا هر چیز مشابهی باشد.
بیشتر بخوانید: ربات گوگل چیست
برای هر هدفی باید نوع متناسب از کال تو اکشن استفاده شود. بنابراین نمیتوانید یک دکمه «اینجا کلیک کنید» در هر جای سایت قرار دهید و توقع داشته باشید مردم روی آن کلیک کنند. بلکه باید در نظر بگیرید این دکمه برای کدام دسته از کاربران قرار دارد. این دسته از کاربران در کدام مرحله از قیف خرید مشتری قرار دارند و سپس با توجه به موقعیت کنونی کاربران بهترین نوع درخواست برای اقدام را انتخاب کنید.
ما عموماً سفر یک مشتری از زمانی که به عنوان یک بازدیدکننده وارد سایتمان میشود تا وقتی که تبدیل به یک مشتری وفادار شده و حتی دیگران را به خرید از ما تشویق میکند به یک سفر در یک تونل مشابه قیف تشبیه میکنیم، از این جهت که ورودی این تونل بسیار وسیع است –یعنی تعداد بازدیدکنندگان زیادند- و خروجی آن باریک میشود –یعنی تعداد کسانی که از بین بازدیدکنندگان به خریدار وفادار تبدیل میشوند بسیار کم است.
برای اینکه CTA مؤثر واقع شود باید در طراحی آن به جایگاه فعلی کاربر در قیف خرید مشتری و هدف ما از تبدیل او از چه جایگاهی به چه جایگاهی توجه شود. با توجه به این مورد، میتوانیم چند گروه هدف را در نظر بگیریم:
- جذب بازدیدکننده اولیه برای سایت
- تبدیل بازدیدکنندگان به کاربر دائمی سایت؛ یعنی کسانی که مجدداً به سایت سر بزنند
- تبدیل کاربران دائمی سایت به مشتری یا خریدار
- تبدیل مشتریها به مشتریان وفادار و تبلیغکننده؛ این دسته افراد دیگران را تشویق به خرید از شما میکنند
با توجه به این گروههای کاربری باید دکمههای کال تو اکشن را با اهداف زیر طراحی کنیم:
- جذب کاربر دائم
همان طور که گفته شد در طراحی دکمه CTA باید ببینید هدفتان جذب کدام دسته از کاربران است و این کاربران در کجای قیف سفر مشتری قرار دارند.
اولین مرحله بعد از ورود کاربران به سایت این است که آنها را به کاربر دائم تبدیل کنید. باید کاری کنید تا به کاربر دائمی شما تبدیل شوند. به این منظور میتوانید از کال تو اکشنهای زیر استفاده کنید:
- فرم عضویت در سایت
- دکمه دانلود رایگان
- دکمه بیشتر بخوانید
- آشنایی با محصولات یا خدمات
- اشتراکگذاری مطلب در شبکههای اجتماعی
این نوع دکمههای درخواست برای اقدام باید در جایی قرار گیرند که به راحتی دیده شوند، حتی طراحی آنها نیز باید به گونهای باشد که به چشم بیایند. بهترین محل قرارگیری این نوع دکمهها در پایان مقاله، ستون کناری وبلاگ یا به صورت بنر در یک گوشه از صفحه فرود است.
- آموزش کاربران دائمی
این دکمههای کال تو اکشن مخصوص کاربرانی است که به سایت سر میزنند اما هنوز تصمیمی برای خرید محصول یا استفاده از خدمات شما اتخاذ نکرده است. چه کار باید کرد؟ باید این دسته افراد را با پیشنهادهایی هدفمند وسوسه کنید. خیلی دقت کنید که این پیشنهادها باید متناسب با موقعیت کاربران در سفر مشتری در قیف باشند. برای مثال پیشنهادهای زیر میتوانند مناسب باشند:
- دموی محصول
- استفاده محدود رایگان از محصول (ویژه نرمافزارها، مثل استفاده 30 روز رایگان از آنتیویروس)
- مشاوره رایگان
این پیشنهادها همه به نوعی در جهت آموزش کاربر برای استفاده از محصولات یا خدمات طراحی شدهاند تا کاربر بعد از استفاده، نسبت به خرید ترغیب شود.
این نوع CTA ها را میتوانید در صفحاتی قرار دهید که میدانید اکثر کاربران دائمی به آنجا سر میزنند. حتی میتوانید از SMART CTA یا CTA هوشمند یا از روشهای بازاریابی ایمیلی به این منظور استفاده کنید.
- فروش
برخی دیگر از کال تو اکشنها با هدف فروش طراحی میشوند. این call to action ها ویژه کاربرانی است که بازدیدکننده دائمی سایتتان هستند و در عین حال در مرز تصمیمگیری برای خرید قرار دارند. اکنون وقت آن است تا آخرین تلاش خود را برای ترغیب آنها به خرید انجام دهید.
معمولاً در این نوع دکمهها از عبارتهایی مثل نمونههای زیر استفاده میشود:
- تخفیف 20 درصدی تنها تا 2 روز دیگر
- در جشنواره زمستانه ما شرکت کنید
- تخفیف تمام محصولات تا 40 درصد
همچنین اقداماتی چون ارسال کد تخفیف ویژه کاربران قدیمی یا قرار دادن زمانسنج معکوس در کنار محصولات تخفیفدار نیز میتوانند مفید واقع شوند.
بهترین مکان برای قرارگیری این دکمههای کال تو اکشن میتواند در داشبورد یا صفحه ورود به سایت کاربران باشد. محل دیگری که برای دکمههای ترغیب کننده برای خرید مناسب است، همان صفحه خرید و کنار محصولات است.
جمع بندی
با یک کال تو اکشن مناسب میتوانید نرخ تبدیل را در سایتتان تا حد قابل توجهی بالا ببرید. در غیر این صورت تمام تلاشهای بازاریابی محتوا بیفایده خواهد بود.
وظیفه دکمه CTA متقاعد کردن بازدیدکنندگان سایت به خرید است. دقت کنید که برای طراحی دکمه CTA به مخاطب هدف، جایگاه او در قیف خرید مشتری و در کل هدف دکمه دور نشوید.