برچسب یا Tag چیست؟


حتماً شما هم با برچسب یا Tag در پایین یا کنار نوشته‌های سایت مواجه شده‌اید. بعضی از سئوکاران معتقدند نباید از آن‌ها استفاده کرد، برخی دیگر می‌گویند تا می‌توانید در هر صفحه تگ‌های مختلف بگنجانید! در این میان استفاده از برچسب یا تگ اثر زیادی روی سئو دارد و مانند یک شمشیر دو لبه می‌تواند به بهبود رتبه صفحه کمک کند یا برعکس باعث ایجاد صفحات تکراری و در نتیجه افت رتبه سایت شود.
از همین رو آشنایی با برچسب و نحوه استفاده از تگ‌ها در سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر شما هم با این مشکل مواجهید و چنین سؤالاتی در سر دارید، مطالعه این مقاله را حتماً به شما توصیه می‌کنیم.

برچسب یا تگ چیست؟

برچسب یا تگ

محتوای وب‌سایت ما شامل صفحات زیادی است. همه ما مقالات، عکس‌ها، محصولات و بقیه محتوای وب‌سایت را برای راحت پیدا کردن کاربر دسته‌بندی می‌کنیم. دسته‌بندی‌های یک وب‌سایت را از منوی اصلی آن می‌توانیم پیدا کنیم.
مواقعی پیش می‌آید که برخی از مطالب سایت از جهاتی با یکدیگر شباهت دارند، اما در یک دسته قرار نمی‌گیرند. حتما اگر بتوانیم همین مطالب را نیز طبقه‌بندی کلی کنیم تا کاربر راحت‌تر از آن‌ها استفاده کند خیلی مفید خواهد بود. اینجاست که برچسب ارزش پیدا می‌کند. برای مطالبی که دارای یک موضوع یا ویژگی مشابه‌اند یک برچسب تهیه می‌کنیم و بر روی تمام آن‌ها می‌چسبانیم.
برچسب‌ها یا تگ‌ها نیز در واقع نوعی دسته‌بندی هستند اما دسته‌بندی‌هایی با اهمیت کمتر که قرار نیستند در منوی سایت قرار بگیرند. برچسب‌ها را در شبکه‌های اجتماعی با علامت هشتگ (#) مشخص می‌کنند. تگ‌ها یک صفحه در وب‌سایت درست می‌کنند. این صفحه حاوی مطالبی خواهد بود که برچسبی یکسان دارند. با اینکه برچسب‌ها کلمات مهم یک متن هستند اما نباید آن‌ها را با کلمات کلیدی اشتباه بگیرید.

چند مثال از برچسب

برای مثال فرض کنید راجع به فیلم «آژانس شیشه‌ای» پرویز پرستویی مطلبی می‌خوانید که در دسته‌بندی «معرفی فیلم» قرار دارد که به طور حتم دسته‌بندی «پرویز پرستویی» نمی‌تواند دسته‌بندی مناسبی برای یک سایت یا یک مطلب راجع به آژانس شیشه‌ای باشد.
حال اگر در مطلبی دیگر در دسته‌بندی «اخبار سینما» بخوانید که پرویز پرستویی جایزه سیمرغ بلورین را به خا