اشتراک جت سئو

بررسی کامل کلمات کلیدی lsi و نحوه پیدا کردن آن‌ها


درحالی‌که هر روز بخش زیادی از جستجوهای گوگل جدید هستند، این موتور جستجو باید بتواند موضوع آن‌ها را تشخیص داده و پاسخ درستی به آن‌ها بدهد. اینکه گوگل امروز معتبرترین موتور جستجو به شمار می‌رود، نتیجه راه‌حل‌هایی است که برای چنین مشکلاتی پیداکرده است؛ راه‌حل‌هایی مثل کلمات کلیدی lsi که ارتباط عبارت‌های مختلف را برای گوگل روشن می‌کنند. در این مقاله از جت سئو به معرفی کلمات کلیدی ال اس ای و راه پیدا کردن آن‌ها پرداخته‌ایم. اگر شما هم می‌خواهید بدانید کاربرد lsi در بهینه سازی سایت چیست، این مقاله را از دست ندهید.

کلمه کلیدی lsi چیست و چه تأثیری بر سئو دارد؟

کلمات کلیدی lsi چند سالی است که توسط گوگل مورد تأکید زیادی قرار دارند؛ با این‌حال گوگل هنوز تعریف دقیقی در پاسخ به اینکه کلمات کلیدی lsi چیست، ارائه نکرده است. lsi مخفف عبارت Latent Semantic Index است و به برنامه‌ای اشاره دارد که گوگل برای فهم موضوعات مختلف استفاده می‌کند. این برنامه کلماتی که حول یک مفهوم یا موضوع مشخص به کار می‌روند را شناسایی و دسته‌بندی می‌کند.

درواقع از این طریق کلماتی که در یک مفهوم و معنا باهم اشتراک دارند و معمولاً همراه با همدیگر به کار می‌روند، توسط گوگل شناسایی می‌شوند. مشاهده چنین کلماتی در یک متن به گوگل کمک می‌کند سریع موضوع و حوزه کاری آن را تشخیص دهد. البته باید توجه داشته باشید کلمات lsi دقیقاً همان کلمات مترادف یا هم‌معنی نیستند. کلمات مترادف هم ممکن است جزئی از کلمات lsi قرار گیرند اما علاوه بر آن‌ها، کلمات دیگری هم جزو کلمات کلیدی lsi قرار دارند. این کلمات یا عبارت‌ها، آن‌هایی هستند که ارتباط معنایی نزدیکی باهم دارند. یعنی در هر متنی که درباره موضوع اصلی نوشته شود، کلمات کلیدی lsi هم به‌احتمال‌زیاد به کار می‌روند.

بگذارید موضوع را با یک مثال روشن کنیم. اگر کلمه کلیدی اصلی یک متن را خودرو در نظر بگیرید، کلمه هم‌معنی آن اتومبیل است. اما کلمات کلیدی lsi آن را می‌توانید چرخ، موتور، ماشین، دنده، سرعت، ترمز و... در نظر بگیرید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید کلمات کلیدی lsi به لحاظ مفهومی در یک موضوع مشترک هستند.

lsi در سئو چیست


همچنین بخوانید: سئو چیست


مزایای استفاده از کلمات کلیدی lsi 

اگر می‌خواهید بدانید کارکرد کلمات lsi چیست، باید بدانید این کلمات یک راه‌حل برای پردازش متن‌ها به شمار می‌آیند. اساساً گوگل از کلمات کلیدی lsi استفاده می‌کند تا بتواند موضوع متن‌های مختلف را تشخیص دهد. واقعیت این است که افراد مختلف برای جستجوی یک موضوع از کلمات و ادبیات مختلفی استفاده می‌کنند، همچنین بخش زیادی از عبارت‌هایی که در گوگل جستجو می‌شوند، برای اولین بار در باکس جستجوی گوگل وارد می‌شوند.

گوگل باید بتواند این عبارت‌ها را به‌درستی درک کرده، موضوعات مرتبط با آن‌ها را تشخیص دهد و مرتبط‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌ترین نتایج را برای آن‌ها نمایش دهد. خود گوگل می‌گوید:

15 درصد جستجوهایی که هرروز در گوگل انجام می‌شوند، عبارت‌های جدید هستند. برای پاسخ دادن به این جستجوها از منابع معتبر همیشه کار زیادی باید انجام شود. شاید نتایج جستجوی گوگل در همه موارد کامل و عالی نباشند اما ما همیشه در حال تلاش هستیم تا اعتماد شما را جلب کرده و این اطمینان را بدهیم که برای همه مفید خواهیم بود.

درواقع کلمات کلیدی lsi بیش از همه برای گوگل مفید هستند اما شما هم می‌توانید با به کار بردن آن‌ها در مقالات خود، از مزایای آن بهره‌مند شوید. در این قسمت مزایای استفاده از کلمات کلیدی lsi را بررسی می‌کنیم:

  • رتبه صفحات شما را بالا می‌برد: به کار بردن کلمه کلیدی lsi در محتوای صفحات باعث می‌شود موتورهای جستجو موضوع مقالات شما را بهتر درک کرده و رتبه‌های بالاتری به آن‌ها اختصاص دهند.
  • از بهینه‌سازی بیش‌ازحد جلوگیری می‌شود: استفاده از کلمات کلیدی lsi به شما کمک می‌کند از به کار بردن بیش‌ازحد کلمه کلیدی اصلی در متن خودداری کنید.
  • کاربران بیشتری به سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند: وقتی از کلمات کلیدی lsi استفاده می‌کنید، شانس رتبه گرفتن صفحاتتان در کلمات مختلف بیشتر می‌شود. درواقع فقط به کلمه کلیدی اصلی محدود نمی‌مانید و برای کلمات lsi هم می‌توانید رتبه بگیرید. درنتیجه کاربران بیشتری می‌توانند سایت شما را پیداکرده و به آن دسترسی داشته باشند.

در جت سئو بخوانید: آموزش کار با سایت moz


نحوه پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی lsi

برای پیدا کردن کلمات کلیدی lsi راه‌های مختلفی وجود دارد، از پیشنهادات خود گوگل گرفته تا ابزارهای مختلف مثل جت سئو در این زمینه به شما کمک خواهند کرد. در ادامه مهم‌ترین راه‌های پیدا کردن کلمات کلیدی lsi را بررسی می‌کنیم:

پیشنهادات تکمیل خودکار گوگل

هنگام واردکردن یک عبارت در باکس جستجوی گوگل، خود گوگل پیشنهاداتی را برای کامل کردن عبارت به شما ارائه می‌کند. از این ویژگی می‌توانید برای پیدا کردن کلمات کلیدی lsi کمک بگیرید. کافی است کلمه کلیدی اصلی خود را در باکس جستجو وارد کنید، عبارت‌هایی که در ادامه کلمه کلیدی شما پیشنهاد می‌شود، همان کلمات کلیدی lsi هستند.

جستجوهای مشابه گوگل

با هر بار جستجوی یک عبارت در گوگل، این موتور جستجو تعدادی از عبارت‌های مشابه را که جستجوی زیادی برای آن‌ها انجام می‌شود، در پایین صفحه نتایج به شما نشان می‌دهد. از این عبارت‌ها هم می‌توانید برای یافتن کلمات کلیدی lsi ایده بگیرید.

ابزار واژه گستر جت سئو

جت سئو در کنار همه ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، در زمینه کلمات کلیدی lsi هم به شما کمک خواهد کرد. کافی است به سراغ بخش واژه گستر جت سئو بروید و کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید. این ابزار لیست بلند بالایی از عبارت‌های مشابهی که کاربران در گوگل جستجو می‌کنند و شامل کلمه کلیدی موردنظر شما است، نمایش می‌دهد. به‌راحتی می‌توانید از این عبارت‌ها برای انتخاب کلمات کلیدی lsi کمک بگیرید.

کلمات کلیدی lsi چیست


همچنین بخوانید: شکاف کلمات کلیدی


چگونه باید از کلمات کلیدی lsi در متن استفاده کنیم؟

از آنجاکه کلمات کلیدی lsi باعث می‌شوند گوگل بتواند موضوع صفحه شما را به‌خوبی تشخیص دهد، استفاده از آن در محتوای خود را فراموش نکنید. درست مثل کلمات کلیدی اصلی نباید از کلمات lsi هم بیش‌ازحد استفاده کنید. تنها مراقب باشید کلمات lsi انتخابی را حداقل یک‌بار به‌کاربرده باشید. در ادامه توصیه‌هایی برای استفاده از این کلمات در صفحات ارائه می‌کنیم:

استفاده از کلمات کلیدی lsi در عنوان صفحات

با استفاده از عبارت‌هایی که ابزار واژه گستر جت سئو به شما پیشنهاد می‌دهد، می‌توانید عنوان‌های مناسبی برای صفحات خود انتخاب کنید که هم شامل کلمات lsi باشد و هم موضوع دقیق محتوای شما را انعکاس دهد.

استفاده از کلمات lsi در قسمت‌های مختلف مقالات

درست در همان قسمت‌هایی که کلمه کلیدی اصلی صفحه را به کار می‌برید، سعی کنید از کلمات کلیدی lsi هم استفاده کنید. این قسمت‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • توضیحات متا و تگ عنوان
  • تگ‌های هدینگ
  • ویژگی ALT تصاویر
  • قسمت‌های مختلف متن

هنگام استفاده از این کلمات، توزیع مناسب آن در همه قسمت‌های متن را فراموش نکنید. درواقع سعی کنید چگالی کلمات در همه بخش‌های متن یکسان باشد.

به تجربه کاربری سایت توجه داشته باشید

بازهم باید تأکید کنیم هنگام استفاده از کلمات کلیدی lsi مراقب باشید آن‌ها را بیش‌ازحد در متن به کار نبرید. این کار برای کاربران به‌شدت آزاردهنده است و می‌تواند باعث جریمه شما توسط گوگل شود. همین‌که هرکدام از کلمات را یک‌بار در متن به کار ببرید، گوگل می‌تواند ارتباط معنایی آن‌ها را درک کند. توجه داشته باشید که معمولاً برای هر کلمه کلیدی اصلی، می‌توانید تعداد زیادی کلمه lsi پیداکرده و از آن‌ها استفاده کنید. درنتیجه از به‌کاربردن بیش‌ازحد یک کلمه کلیدی راحت می‌شوید.


بیشتر بخوانید : رتبه کلمه کلیدی در گوگل


جمع‌بندی

کلمات کلیدی lsi عبارت‌هایی هستند که گوگل برای تشخیص موضوع یک محتوا استفاده می‌کند. درواقع این کلمات دسته‌ای از عبارت‌ها هستند که حول یک موضوع یا مفهوم مشخص به کار می‌روند و باوجود آن‌ها در یک متن گوگل می‌تواند موضوع موردنظر را درک کند. استفاده از این کلمات در متن به شما کمک می‌کند موضوع مقاله خود را زودتر به گوگل بشناسانید و رتبه‌های بهتری بگیرید.

پیشنهاد می کنیم برای آنالیز سئو سایت خود از ابزار جت سئو کمک بگیرید. همچنین با نصب افزونه سئو کروم ما می توانید هر صفحه ای که از آن بازدید می کنید را تحلیل کنید. اگر هم می خواهید رتبه سایت خود را بین سایت های دیگر بدانید می توانید به صفحه مربوطه در جت سئو مراجعه کنید.

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید