تولید محتوا با هوش مصنوعی

محتوای بنیادی یا کرنر استون چیست؟

 آخرین به‌روزرسانی: 01 آبان 1403

شاید شما هم نام محتوای بنیادی یا کرنر استون (cornerstone) را شنیده باشید. نوعی از محتوا که معمولا در آموزش‌های سئو توصیه می‌شود در وب‌سایت‌ها قرار داشته باشند. این نوع مقالات قرار است گل سرسبد وب‌سایت باشند و کامل‌ترین اطلاعات را به مخاطبان ارائه کنند.

محتوای بنیادی همچنین از بقیه مطالب وب سایت لینک می‌گیرد و اعتبار بالایی در خود وب سایت دارد. بدین ترتیب مقالات کرنر استون (cornerstone) می‌خواهند بالاترین رتبه‌های گوگل را برای وب‌سایت ما کسب کنند. در این مقاله قصد داریم به بررسی محتوای بنیادی و جایگاه آن در بین محتواهای یک وب سایت بپردازیم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

محتوای بنیادی یا کرنر استون (cornerstone) چیست؟

محتوای بنیادی یا کرنر استون (cornerstone) هسته وبلاگ شماست. بهترین و مهم‌ترین مقالات سایت، در واقع همان صفحه‌ها یا پست‌هایی که می‌خواهید در موتورهای جستجو رتبه‌های بالایی بگیرند، می‌توانند جزو مقالات کرنر استون (cornerstone) به حساب آیند. محتوای بنیادی معمولا مقالات نسبتا بلندی هستند که محتوایی آموزنده دارند.

محتوای بنیادی

برای درک بهتر موضوع تصور کنید مطلبی را در یک وب‌سایت می‌خوانید که به اندازه چند بلاگ پست اطلاعات مفید دارد، همه چیز را درباره یک موضوع خاص پوشش داده و با خواندن آن اطلاعاتی دقیق، جامع و کامل درمورد موضوع مقاله بدست می‌آورید.

هدف محتوای بنیادی این است که بهترین و کامل‌ترین اطلاعات را در مورد یک موضوع خاص جمع‌آوری و ارائه کند. در واقع هدف از آن‌ها فروش محصول نیست، اما باید نشانه‌هایی از کسب وکار را در خود داشته باشند یا پیام سازمان را منقل کنند.

مهم نیست که این مقالات در یک پست بلاگ منتشر شده باشد یا در یک صفحه مجزا. اما مهم است که محتوای آن به بهترین نحو نوشته شده باشد. به طور مرتب به‌روزرسانی شود و برای گرفتن رتبه در کلمات پر رقابت مناسب باشند.

اهمیت محتوای بنیادی

محتوای بنیادی نقش قابل ‌توجهی در استراتژی سئوی سایت‌ها ایفا می‌کند. حتما شما هم دوست دارید در کلمات کلیدی پر جستجو رتبه‌های بالایی در گوگل داشته باشید. اما رقابت در این کلمات بسیار بالا است و رتبه گرفتن کاری بسیار سخت. مقالات کرنر استون می‌توانند در این زمینه کمک بزرگی به شما کنند. در واقع اهمیت محتوای کاربردی یا کرنر استون در همین جا است.

همان‌طور که می‌دانید اگر شما مقالات زیادی با موضوعات مشابه و کلمات کلیدی نزدیک به هم داشته باشید، باید به گوگل اعلام کنید کدام مطلب از بقیه مهم‌تر است. اگر این کار را نکنید، ممکن است گوگل آن‌ها را به عنوان محتوای تکراری تشخیص دهد و شانس رتبه گرفتن را در همه این مقالات از دست بدهید.

حال اگر درباره همین موضوع یک محتوای بنیادی داشته باشید، می‌توانید آن را به عنوان محتوای اصلی به گوگل معرفی کنید. در محتوای بنیادی شما می‌توانید مطالبی گسترده درمورد موضوعی مشخص را در یک مقاله بگنجانید. این کار از یک سو مخاطب را سریع‌تر به اطلاعاتی که می‌خواهد می‌رساند و از اتلاف وقت او جلوگیری می‌کند. از سوی دیگر هم با ایجاد یک ساختار لینک‌دهی مناسب می‌توانید مخاطب را برای دریافت اطلاعات جزئی‌تر به مقالات مختلف وب‌سایت هدایت کنید.

ساختار لینک‌دهی به مقالات کرنر استون

مقالات محتوای بنیادی باید جایگاه برجسته‌ای در وب‌سایت شما داشته باشند. حالت ایده‌آل این است که مخاطب بتواند از صفحه اصلی وب سایت روی مقاله مقالات کرنر استون (corner stone) کلیک کند. همچنین کلیه مقالات دیگری که درمورد یک موضوع مشابه نوشته شده‌اند، باید به محتوای بنیادی متناظرشان لینک شده باشند.

تصور کنید با گسترش مطالب وب‌سایت شما، احتمالا مقالات بیشتری درباره آن موضوع خاص نوشته می شوند. همه این مقالات هم به محتوای بنیادی متناظر لینک داده‌اند. این ساختار لینک‌سازی داخلی باعث می‌شود شانس محتوای بنیادی شما برای گرفتن رتبه در SERP بیشتر شود.

برای درک بهتر موضوع، وب سایت‌تان را شبیه نقشه یک کشور در نظر بگیرید. اگر به نقشه کشور نگاه کنیم، شهرهای کوچک و بزرگی را می‌بینیم که هرکدام از طریق جاده‌هایی به شهرهای کوچک و بزرگ دیگری متصل شده‌اند. کدام شهرها ارتباطات بیشتری دارند؟ مسلما جاده‌های بیشتری به سمت شهرهای بزرگ کشیده شده و رفت و آمد بیشتری در آن‌ها برقرار است. در واقع محتوای بنیادی در وب‌سایت هم همان شهرهای بزرگ روی نقشه کشور هستند که لینک‌های بیشتری دریافت کرده‌اند. مقالات بلاگ هم شهرهای کوچک هستند. این مقالات لینک‌هایی دریافت کرده‌اند اما نه به اندازه شهرهای بزرگ.


بیشتر بخوانید: لینک سازی داخلی چیست؟ تاثیر لینک داخلی در سئو


محل قرارگیری محتوای بنیادی یا کرنر استون در سایت

واقعا اینکه محتوای بنیادی ما کجای وب‌سایت قرار گیرد، اهمیت چندانی ندارد. محتوای بنیادی می‌تواند یک بلاگ پست باشد یا یک صفحه اختصاصی داشته باشد. می‌تواند یک مقاله درباره حوزه فعالیت کسب و کار ما باشد یا مقاله‌ای درباره سردسته بخشی از محصولات. آنچه بیش از مکان قرار دادن مقاله کرنر استون اهمیت دارد، جایگاهی است که برای آن قائل می‌شویم. گوگل این جایگاه را از لینک‌های دریافتی صفحه و نزدیکی آن به صفحه اصلی سایت متوجه می‌شود.

لینک محتوای کرنر استون (cornerstone) باید در صفحه اول وب سایت وجود داشته باشد. در واقع ما با این کار هم مخاطبان را به حضور در این صفحه دعوت می‌کنیم و هم اهمیت بالای این مقاله را به گوگل گوشزد می‌کنیم.

کرنر استون corner stone

مقالات کرنر استون (cornerstone) قرار است رتبه‌هایی بالا بگیرند و مخاطب زیادی برای وب‌سایت ما جذب کنند. به همین دلیل باید در مورد تجربه کاربر در آن‌ها برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم و حساب ‌شده رفتار کنیم. طراحی یک صفحه به عنوان لندینگ پیج محتوای بنیادی می‌تواند ایده خوبی در این زمینه باشد.

چگونه یک مقاله کرنر استون (corner stone) ایجاد کنیم؟

برای داشتن محتوای بنیادی مناسب باید از ابتدای کار آن را در استراتژی سئو لحاظ کنیم. اولین قدم داشتن محتوای بنیادی مناسب، انجام تحقیق کلمات کلیدی به صورت جامع و گسترده است. در این مرحله لازم است کلمات کلیدی اصلی و پررقابت وب سایت را برای مقالات کرنر استون در نظر بگیرید.

در مرحله بعد هم باید برای نوشتن یک مقاله بلند، آموزنده با اطلاعاتی دقیق و مفید آماده شوید. مقاله کرنر استون باید به صورتی زیبا و خواندنی نوشته شود تا واقعا توجه مخاطب را جلب کند. فراموش نکنید محتوای بنیادی قرار است گل سرسبد وب سایت شما باشد. پس هرچقدر برای آن وقت بگذارید، ارزش دارد.


در جت سئو بیشتر بخوانید: اصول سئو صفحه درباره ما و نمونه متن درباره ما برای سایت


اما در صورتی که بخواهیم برای وب سایتی که کار خود را شروع کرده و محتوای آن هم منتشر شده، مقاله کرنر استون  ایجاد کنیم، باید ابتدا به سراغ مطالب آن برویم.

در این موارد ابتدا نگاهی به مطالب وب‌سایت می‌اندازیم تا بهترین‌های آن را انتخاب کنیم. یکی از مقالاتی که برای کلمات کلیدی اصلی و پررقابت بهینه‌سازی شده را انتخاب می‌کنیم. از حالا به بعد این مقاله را به عنوان کرنر استون سایت در نظر می‌گیریم.

حالا باید شروع کنیم به بازنویسی محتوای کرنر استون. این مقالات باید طولانی‌ باشند و جذاب‌تر از دیگر مطالب نوشته شوند. همچنین بهتر است چند کلمه کلیدی اصلی و پررقابت را در هر کرنر استون پوشش دهید. حواستان باشد که از اطلاعات دقیق و بروز در نوشتن مقاله استفاده کنید. همچنین به طور مرتب هم این مقالات را بروزرسانی کنید.

بعد از نوشتن مقاله کرنر استون باید یک بار دیگر به سراغ مطالب وب‌سایت بروید. در این مرحله مطالبی که با محتوای بنیادی شما مرتبط هستند را انتخاب کنید. همان طور که در محتوای بنیادی بر روی کلمات کلیدی اصلی و پر رقابت سرمایه‌گذاری کردیم، در مطالب مرتبط باید روی کلمات طولانی یا longtail آن‌ها تمرکز کنیم. همچنین در این مرحله ضروری است از کلیه مطالب مرتبط به مقاله کرنر استون ایجاد شده لینک بدهید.

مراقب باشید این کار را برای همه مقالات کرنر استون انجام دهید. یعنی برای هرکدام، مقالات مرتبط با تمرکز بر عبارات longtail بنویسید و لینک‌دهی به مقاله کرنر استون را حتما انجام دهید. این مهم‌ترین کاری است که اهمیت مقاله موردنظر را را به گوگل نشان می‌دهد.

جمع‌بندی

محتوای بنیادی یا کرنر استون (cornerstone) در واقع سنگ بنا یا هسته مرکزی وب‌سایت است. این محتواها روی کلمات کلیدی اصلی و پررقابت سرمایه‌گذاری می‌کنند. کرنر استون‌ها در واقع مقالاتی بلند و آموزنده هستند که اطلاعاتی دقیق و بروز را در مورد موضوع موردنظر به مخاطب ارائه می‌کنند. همچنین این نوع مقالات باید از دیگر مقالات مرتبط وب سایت لینک بگیرند. این مقالات به عنوان گل سرسبد وب‌سایت می‌توانند جایگاه بالایی در جستجوی گوگل به‌دست آورده و ترافیک خوبی برای سایت فراهم کنند.

برای آنالیز سایت خود می توانید به لینک زیر مراجعه کنید و به مدت 7 روز رایگان از جت سئو استفاده کنید:

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید