اشتراک جت سئو

مزرعه لینک یا Link Farm چیست؟


دریافت بک لینک یکی از بهترین فاکتورهایی است که باعث ارتقای رتبه شما در نتایج موتورهای جستجو می‌شود. اما همین مسئله باعث شد روش‌هایی چون خرید بک‌لینک، رپرتاژ، مزرعه لینک یا شبکه خصوصی بلاگ (PBN) به وجود آید. در این مطلب بررسی می‌کنیم مزرعه لینک یا Link Farm چیست و آیا باید از آن استفاده کنیم یا خیر.

مزرعه لینک

مزرعه لینک یا Link Farm چیست؟

مزرعه لینک یا Link Farm به گروهی از وب‌سایت‌هایی گفته می‌شود که برای تولید بک‌لینک به سایت‌های مشخص ایجاد می‌شوند تا پیج رنک سایت مورد نظر افزایش پیدا کند. از آنجایی که گوگل برای بهبود رتبه سایت در صفحه نتایج به بک‌لینک‌ها توجه می‌کند، در نتیجه وبمسترها تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف بتوانند لینک‌های زیادی دریافت کنند. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که وقتی یک سایت لینک‌های زیادی دریافت می‌کند، در واقع یک منبع معتبر شناخته می‌شود.

به دلیل سایت‌های زیادی که در این شبکه وجود دارند آن را به مزرعه تشبیه کرده‌اند، چون می‌توانید بک‌لینک‌های زیادی برداشت کنید. اما نکته اینجاست که ظاهر این مزرعه محصول خوش‌رنگ و لعاب دارد، ولی سراغش بروید ممکن است از بهشت گوگل بیرونتان کنند!


همچنین بخوانید: تبادل لینک


چرا نباید از مزارع لینک (Link Farms) استفاده کنیم؟

همان‌طور که گفتیم، با هدف گرفتن بک‌لینک‌های زیاد و افزایش رتبه سایت خود نباید سراغ مزرعه لینک بروید. علت اصلی این تصمیم هم این است که برای گوگل محتوای باکیفیت و ارزش قائل شدن برای مخاطب خیلی مهم است و هر جایی احساس کند که وبمسترها و کارشناسان سئو از این هدف دور می‌شوند و دنبال روش‌های میانبر هستند، جلوی آن‌ها را می‌گیرد. به همین دلیل دریافت بک‌لینک باید از سایت‌های مرتبط و دارای اعتبار دامنه بالا باشد.

تاثیر مزرعه لینک در سئو سایت چیست؟

همان‌طور که گفتیم مزرعه لینک از نظر گوگل یک روش سئو کلاه سیاه است و نه‌تنها جلوی آن را می‌گیرید، بلکه سایت‌هایی که به این روش متوسل شوند جریمه خواهند شد. در نتیجه باید منتظر عواقب آن و افت رتبه خود باشید. شما به هیچ وجه نمی‌توانید لینک سایت خود را در بین مجموعه‌ای از لینک‌های اسپم بگذارید و بک‌لینک دریافت کنید. در صورت ادامه حتی ممکن است از صفحه نتایج گوگل حذف شوید.

شناسایی مزرعه لینگ توسط گوگل

گفتیم که گوگل جلوی روش‌های غیرقانونی، غیرطبیعی و اسپم را می‌گیرد. اما شاید تصور کنید این موتور جستجو به روش‌های پیچیده‌ متوسل می‌شود. در صورتی که این‌گونه نیست و ربات‌های گوگل خیلی ساده لینک‌های موجود را خزش می‌کنند و به‌سادگی می‌فهمند بک‌لینک‌ها از تعداد زیادی سایت غیرمرتبط با اعتبار دامنه پایین آمده‌اند. در نتیجه آن‌ها را شناسایی کرده و سایت موردنظر را جریمه می‌کند.

به جای مزرعه لینک از چه لینک‌هایی استفاده کنیم؟

همیشه بهترین روش استفاده از تکنیک‌های قانونی است. بنابراین دنبال این باشید که از سایت‌های مرتبط با اعتبار دامنه بالا یک لینک بگیرید یا رپرتاژ کار کنید تا به عنوان منبعی موثق شناخته شوید. چاره این کار هم این است که محتوای باارزش، جذاب و کاربردی داشته باشید تا سایت‌های مختلف بارها و بارها محتوای شما را به اشتراک بگذارند و سایتتان را به عنوان منبع معرفی کنند.

جمع‌بندی
دریافت بک‌لینک ارزش بسیار زیادی در رتبه‌بندی نتایج گوگل و پیج رنک دارد، ولی نه از روش‌های غیرطبیعی و اسپم. بعد از مشخص‌شدن ارزش بک‌لینک‌ها، بسیاری از وبمستران سراغ روش‌هایی چون شبکه خصوصی بلاگ، مزرعه لینک، خرید بک‌لینک و... رفتند و از تولید محتوای ارزشمند و اهمیت دادن به مخاطبان غافل شدند. به همین دلیل گوگل این روش‌ها را غیرقانونی تشخیص داده و سایت‌هایی که سراغ این تکنیک‌های کلاه سیاه می‌روند جریمه می‌کند.

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید