اکستنشن کروم جت سئو

هدف جستجو یا search intent چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟


یکی از بدترین اشتباهاتی که می‌توانید در سئو انجام دهید، تلاش برای رتبه‌گیری صفحه‌ای است که مطابق با هدف جستجوی عبارت نیست. به عبارتی گوگل که یکی از پرکاربردترین موتور جستجو در جهان محسوب می‌شود، هوشمندتر و هوشمندتر می‌شود و علاقه‌ای به رتبه‌بندی صفحاتی که مردم نمی‌خواهند ندارد، بنابراین دانستن کلمه کلیدی هدف دیگر کافی نیست.

مردم به گوگل مراجعه می‌کنند تا دقیقاً آنچه را که نیاز دارند و می‌خواهند بیابند، بنابراین اگر می‌خواهید ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید در ادامه با ما همراه باشید.

هدف جستجو یا search intent چیست؟

هدف جستجو (همچنین به عنوان هدف کاربر شناخته می‌شود.) هدف اصلی کاربر هنگام جستجوی یک پرس‌وجو در موتور جستجو است. بسیاری از اوقات، کاربران در حین جستجو به دنبال نوع خاصی از پاسخ یا منابع هستند. به عبارت دیگر، چرا شخص این جستجو را انجام داده است؟ آیا آنها می‌خواهند چیزی یاد بگیرند؟ آیا آنها به دنبال خرید هستند؟ یا آنها به دنبال یک سایت خاص هستند؟ وظیفه شما این است که بدانید، نیت کاربر هنگام انجام هر جستجو چیست.

نیت کاربر search intent چیست

انواع سرچ اینتنت search intent 

در حالی که عبارات جستجوی بی‌پایانی وجود دارد، فقط چهار هدف اصلی جستجو وجود دارد:

به دست آوردن اطلاعات «Information Intent»

وقتی مردم به دنبال اطلاعات و دانشی هستند، آن را قصد اطلاعاتی می‌نامیم. کاربران به دنبال جواب  به یک سوال ساده یا چیزی که نیاز به پاسخ طولانی و عمیقی دارد، هستند. مانند «چگونه بلاک چین کار می‌کند؟» فراموش نکنید که همه جستجوهای اطلاعاتی به‌عنوان سوال مطرح نمی‌شوند.

جمع آوری اطلاعات در مورد محصولی خاص برای خرید «Commercial investigation»

قبل از اینکه کاربران برای خرید آماده شوند، تحقیقات خود را درباره‌ی برند، محصول و خدمت موردنظر شروع می‌کنند و سپس پس از مرحله‌ی تحقیقات، بر روی چند گزینه متمرکز می‌شوند و آنها را با یکدیگر مقایسه می‌کنند تا بهترین را بیابند.

با هدف اقدام «Transactional Intent»

زمانی که کاربر در حال خرید اشتراک، محصول و خدمات هستند ولی ایده‌ی خوبی برای یافتن آنها ندارند. بنابراین فروشگاه‌های اینترنتی باید صفحاتی را با چنین هدفی طراحی کنند.

پیدا کردن یک سایت خاص «Navigational Intent »

کاربران اغلب به دنبال یک سایت خاص هستند. آنها از قبل می‌دانند که به کجا می‌خواهند بروند. احتمالاً جستجو کردن آن در گوگل سریع‌تر و آسان‌تر از تایپ کل «URL» در نوار آدرس است.

چرا search intent و نیت کاربر مهم است؟

چرا اهمیت دارد که ما محتوایی را مطابق با نیت و نقطه نظر کاربر تولید کنیم؟ چرا محتوا تولید می‌کنیم؟ چرا خواننده به این محتوا نیاز دارد؟ چرا کاربری ممکن است راه‌حل مشکل خود را در محتوای که ما تولید کرده‌ایم بیابد؟ سایمون سینک در دایره طلایی اظهار دارد، پاسخ به چرایی باعث می‌شود که علاقه و اشتیاق بالایی برای انجام کارمان داشته باشیم و ما را از عدم قطعیت نجات دهد. در تولید محتوا نیز چرایی باعث می‌شود که محتوای خود را از سایرین متمایز کنید.

گوگل یا هر موتور جستجوی با زبان ساده بیان می‌کند که هدف کاربر مهم‌تر از طول کلمه کلیدی است. اگر کاربر چیزی را جستجو کند و پاسخ‌های مرتبط را پیدا نکند، به گوگل غیرمستقیم نشان می‌دهد که نتایج جستجو با عبارت جستجو سازگار نیست. بنابراین در خون استراتژی محتوای خود، نیت و هدف کاربر را جاری کنید تا قلب سئوی سایت‌تان بتپد. اگر می خواهید در مورد تولید محتوا و سئو بیشتر بدانید می توانید مقاله جت سئو را در این زمینه مطالعه کنید.

هدف جستجوی کاربر چه تاثیری در سئو دارد؟

هر کسی که از موتورجستجو استفاده می‌کند سوال یا موضوعی را در ذهن دارد که هدف، رسیدن به آن است. ممکن است پیش از این گوگل یا هر موتورجستجوی دیگری روی کلمات کلیدی متمرکز بوده اما در حال حاضر باید محتوای ارزشمندی که به کلمه کلیدی مطابقت دارد را ارائه دهد. در ادامه با چهار دلیل نشان می‌دهیم که نیت کاربر در کمپین سئو تاثیرگذار است.

نیازهای کاربران را برآورده می‌کند

وقتی هدف جستجو را با نیت کاربر مطابقت می‌دهید، نیازهای آنها را بهتر درک می‌کنید. شما به آنها کمک می‌کنید تا به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند و در این هنگام ترافیک بیشتری را نیز به صفحه خود هدایت و همچنین سرنخ‌های مرتبط بیشتری به دست خواهید آورد که به بهبود رتبه سئو شما کمک می‌کند.

سرچ اینتنت (search intent)

سرنخ‌ها (لیدها) باید از یک منبع استفاده کنند

اگر اطلاعات کاملی را در اختیار کاربر قرار دهید و نیاز او را برطرف کنید، دیگر نیاز نیست که به چندین سایت مراجعه کنند. آنها در صفحه‌ی شما باقی می‌مانند و با محتوای شما درگیر می‌شوند و این به معنای آن است که هر چه کاربر زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند، شما نزد گوگل جایگاه بالاتری دارید و با این حرکت نه تنها رتبه سئوی سایت شما بهبود بخشیده می‌شود، بلکه به شما کمک می‌شود تا سرنخ‌های مرتبط بیشتری را کسب کنید.

خود را به‌عنوان یک مرجع معرفی کنید

ارائه اطلاعات مرتبط متناسب با درخواست جستجوی کاربر به مخاطبان شما می‌گوید که شما در حوزه خود متخصص هستید و چالش‌ها و سوالاتی که در مورد کسب‌وکار، محصولات و صنعت شما مطرح می‌شود را پاسخ‌گوید. ایجاد این اعتماد منجر به ترافیک بیشتر و ارتقای رتبه سئو می‌گردد.

افزایش آگاهی از برند

محتوای شما به رتبه‌بندی سایت شما در نتایج جستجو کمک می‌کند و منجر به جذب سرنخ‌های مرتبط، ارتقای سایت به نتایج بالا، سپری شدن زمان کاربر و در نتیجه آشنای با نوع کسب‌وکار و سبقت از رقبا می‌شود.

امکان بسطِ قیف بازاریابی

بهره‌مندی از محتوای که بر اساس هدف جستجو خلق شود و کاربر را به مقصد برساند، می‌تواند منجر به بازاریابی موفقی‌تری شود و حاصل این موفقیت افزایش مشتری و افزایش درآمد کسب‌وکار است. پس این نیروی محرک دست کم نگیرید.

کسب رتبه برتر در جستجوی محلی

نزدیک به ۸۰درصد از جستجو‌های محلی موبایل منجر به اقدام خاصی می‌شود. استراتژی‌های سئوی محلی که بر اساس نیت کاربر باشد، می‌تواند به شما در جذب این جستجوگران که اغلب آماده خرید هستند کمک کند. اولین قدم برای شروع با استراتژی های سئو محلی، ایجاد یک حساب Google My Business است. سپس، شروع به درخواست بررسی از مشتریان خود کنید. با اطمینان از داشتن نام، آدرس و شماره تلفن صحیح، فهرست های خود را بهینه کنید. همچنین مطمئن شوید که فهرست خود را برای جستجوی صوتی بهینه کنید، که به معنای نوشتن محتوای غنی و قانع کننده با لحن محاوره‌ای است که به اکثر سوالات رایج پاسخ می‌دهد و راه حل‌هایی برای مشکلات جستجوگران ارائه می‌دهد. برخی از مراحل دیگر شامل پیدا کردن کلمات کلیدی محلی و ایجاد لیست در فهرست‌های کسب‌وکار محلی است.

جمع‌بندی

سئو راهی برای جذب ترافیک بیشتر به سایت شماست. با کسب رتبه بالا در گوگل، افراد بیشتری را به سایت خود جذب کنید که منجر به فروش بیشتر و بازگشت بازدیدکنندگان می‌شود. برای جذب افراد به سایت خود، باید محتوای خود را برای کلمات مناسب بهینه کنید. برای این منظور می توانید از یک ابزار آنالیز سایت به نام جت سئو استفاده کنید.

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید