اکستنشن کروم جت سئو

تحقیق کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ چیست؟


تحقیق کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین مراحل در بهینه‌سازی موتورهای جستجو است. در واقع، برای جذب ترافیک بیشتر و باکیفیت‌تر به وب‌سایت و افزایش رتبه آن در نتایج جستجو، باید از کلماتی استفاده کرد که مردم به دنبال آن‌ها هستند. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط با صنعت و نیازهای مخاطبان، می‌توانیم کلماتی را پیدا کنیم که مخاطبان به دنبال آن‌ها هستند و با استفاده از آن‌ها، به راحتی در نتایج جستجو قرار بگیریم. در این مقاله، به بررسی روش‌های تحقیق کلمه کلیدی، ابزارهای مورد استفاده و نکات مهم در انتخاب کلمات کلیدی می‌پردازیم.

پیدا کردن کلمات کلیدی در جلب توجه بازدیدکنندگان و حفظ آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. همیشه سوالات زیادی در این زمینه وجود دارد که باعث می‌شود هر چه جلوتر روید بیشتر سردرگم شوید. از جمله مهمترین سوالات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کدام کلیدواژه ها بهتر رتبه می‌گیرند؟
  • کلمات هم‌خانواده و پرجستجوی مرتبط با کلمه کلیدی موردنظر من کدامست؟
  • طول محتوا در سئو چقدر و مطلب چند کلمه باشد بهتر رتبه می‌گیرد؟
  • ترکیب واژه‌ها و کلمات هم‌معنی با کلمه کلیدی کدامند؟
  • فراوانی استفاده از کلمه کلیدی و سختی آن چقدر است؟
  • چه تیتری بنویسم که جذاب‌تر باشد و کلیک بیشتری بگیرد؟
  • در توضیحات متا چه چیزی بنویسم که نظر مخاطب جلب شود؟
  • کاربران چه عبارات مرتبطی را بیشتر جستجو می‌کنند؟
  • و...

بیشتر ابزارهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، نمونه‌های خارجی هستند که در کاربردی بودن آن‌ها شکی نیست، ولی برای کاربران ایرانی محدودیت‌های مختلفی چون پرداخت ارزی و هزینه‌های بالا، نبود پشتیبانی مناسب، مسدود بودن برخی قابلیت‌ها، مشکل با زبان فارسی و... وجود دارد. اما به جای نگرانی نسبت به این موضوع خیلی راحت می‌توانید از ابزارهای قدرتمند و ایرانی ساختار محتوا و واژه گستر جت سئو برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید که تمام امکانات نمونه‌های مشابه خارجی و حتی قابلیت‌های بهتر را در خود جای داده است. در این مقاله با تحقیق کلمه کلیدی، اهمیت و اهداف آن، عوامل مؤثر در انتخاب کلمات و عبارات کلیدی مناسب و همچنین مراحل انجام و ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی آشنا می‌شوید.

کلمه کلیدی چیست؟

کلمات کلیدی (Keyword)، کلمات و عباراتی هستند که افراد هنگام جستجوی اطلاعات، محصولات یا خدمات در موتورهای جستجو وارد می‌کنند. کلمات کلیدی به کلمات و عباراتی اطلاق می‌شود که صاحبان وب‌سایت و تولیدکنندگان محتوا برای بهینه‌سازی وب‌سایت و محتوای خود برای موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. با تحقیق و هدف قراردادن کلمات کلیدی مناسب، صاحبان وب‌سایت می‌توانند ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنند و رتبه خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود ببخشند. مهم است که کلمات کلیدی مرتبطی انتخاب شود که به طور دقیق، محتوای یک وب‌سایت یا صفحه را منعکس کنند و از آن‌ها به طور استراتژیک و منطقی در کل محتوا استفاده شود تا به موتورهای جستجو نشان داده شود که صفحه درباره چیست.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تلاش گوگل برای بهبود تجربه کاربری، همیشه الهام‌بخش آخرین تغییرات در الگوریتم‌های جستجو بوده است. این الگوریتم‌ها به ‌طور دوره‌ای به‌روزرسانی می‌شوند و به دلیل تغییرات مکرر، بهینه‌سازی سایت‌ها را تبدیل به امری پیچیده و تخصصی کرده است. با این حال، کیورد ریسرچ همیشه برای افرادی که در حوزه سئو کار می‌کنند، مهم بوده است و به عنوان یک استراتژی موثر در سئو مورد استفاده قرار گرفته است.

تحقیق کلمات کلیدی به معنای یافتن و تجزیه و تحلیل عبارات جستجویی است که کاربران برای یافتن پاسخ سوالات خود از آن استفاده می‌کنند. با تحلیل کلمات کلیدی و پیدا کردن کلماتی که بیشترین جستجو و بازدید را در حوزه کسب‌وکار شما دارند، می‌توانید استراتژی سئوی خود را تدوین کنید. برای انجام این کار، لازم است که به دنبال کلمات، عبارات و پرسش‌هایی باشید که باعث می‌شوند، مخاطبان هدف شما، از طریق موتورهای جستجو به سایت شما هدایت شوند.

چرا کیورد ریسرچ اهمیت دارد؟

با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی، می‌توانید محتوای وب‌سایت خود را به سمت مطالبی سوق دهید که کاربران به دنبال آن‌ها هستند و به سادگی می‌توانند آن‌ها را پیدا کنند. اهمیت تحقیق کلمات کلیدی در سئو این است که با این کار، می‌توانید عبارات و کلماتی را که کاربران در جستجوی آن‌ها هستند، شناسایی کرده و در محتوای خود به آن‌ها توجه کنید. همچنین با پیدا کردن کلمات کلیدی رقبای خود، می‌توانید برای خود یک مزیت رقابتی ایجاد کنید. علاوه بر این موارد، پیدا کردن کلمات کلیدی کم رقابت، می‌تواند به شما کمک کند که در موضوعاتی که رقبای شما کمتر به آن توجه کرده‌اند، رتبه‌های بسیار خوبی کسب کنید.

با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی، شما می‌توانید به نیازهای کاربران بیشتر توجه کنید و ایده‌های جدیدی برای تولید محتوا کشف کنید. همچنین با درک هدف کاربران از جستجوهای آنان، می‌توانید محتوای مناسبی ایجاد کنید که مخاطبان شما را جذب و به وب‌سایت شما منتقل کند. به‌طورکلی، جستجو و انتخاب کلمات کلیدی می‌تواند به بهبود استراتژی بازاریابی دیجیتال و بهینه‌سازی موتورهای جستجو کمک کند.

اهمیت تحقیق کلمات کلیدی در موفقیت کسب‌و‌کار

فرایند تحقیق کلمات کلیدی در طول سال‌ها و همراه با تحولات سئو پیشرفت کرده است. قبلا چگالی کلمه کلیدی یا تعداد دفعاتی که یک عبارت جستجو در محتوای شما ظاهر می‌شد بر رتبه‌بندی SERP تأثیر می‌گذاشت، اما امروزه موتورهای جستجو مطالبی را که به خوبی نوشته شده و مطابق با هدف جستجو هستند را در اولویت قرار می‌دهند و حتی سایت هایی که کیورد استافینگ انجام می دهند را جریمه می کنند. از آنجایی‌که که کلیدواژه ها پایه و اساس سئو هستند، بنابراین لازم است در محتوای خود از کلمات مناسب استفاده کنید تا کاربران به‌راحتی وبسایت شما را پیدا کنند. اهمیت پیدا کردن کلمات کلیدی به این خاطر است که نه تنها به شما کمک می‌کند تا از کلمات و عبارات مورد جستجوی افراد استفاده کنید، بلکه میزان سختی و آسانی رتبه‌بندی و جذب ترافیک از طریق استفاده از هر عبارات کلیدی را برای شما مشخص می‌کند. 

چه زمانی به کیورد ریسرچ نیاز داریم؟

برای تدوین استراتژی سئو و بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو، اولین قدم تحقیق کلمات کلیدی است. در موارد زیر شما نیاز به پیدا کردن کلمات کلیدی دارید:

  • ارائه محصول یا خدمت جدید و گسترش کسب‌وکار
  • یافتن ایده‌های جدید جهت تولید محتوای وب‌سایت
  • بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت

بیشتر بخوانید: تولید محتوا سایت ؛ تولید محتوای سئو شده چیست؟ 


اهداف تحقیق کلمات کلیدی

با توجه به توضیحاتی که در بخش‌های قبل داده شد، می‌توان به این موضوع پی برد که مهم‌ترین هدف تحقیق کلمات کلیدی، درک عمیق‌تر نسبت به مخاطبان و جستجوهای آن‌هاست. ما با تحقیق کلمات کلیدی به دنبال نحوه جستجوی آن‌ها، موضوعات موردعلاقه آن‌ها و کسب‌وکار و محصولاتی که به آن‌ها علاقه‌مند هستند، هستیم. به طور خلاصه با تحقیق کلمات کلیدی به دنبال موارد زیر هستیم:

  • شناسایی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکارمان که توسط کاربران جستجو شده‌اند
  • اولویت‌بندی و دسته‌بندی و تعیین دشواری رقابت در کلمات کلیدی شناسایی‌شده
  • تدوین استراتژی محتوا و استراتژی سئو
  • یافتن ایده‌های جدید برای تولید محتوا

عوامل مؤثر در انتخاب کلمه کلیدی

تعداد کلمات کلیدی مرتبط با هر حوزه‌ای بسیار زیاد است و قطعا پرداختن به همه آن‌ها امکان‌پذیر و منطقی نیست؛ بنابراین باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که بتوانید بهترین نتیجه را از آن‌ها بگیرید. در انتخاب کلمات کلیدی مناسب باید به چند مورد دقت کنید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • مرتبط بودن کلمه کلیدی با محتوای شما: اگر کاربر با جستجوی یک کلمه کلیدی وارد سایتی بشود که محتوای آن ارتباطی با آن کلمه ندارد به سرعت از آن خارج می‌شود و این عمل باعث آسیب زیادی به رتبه سایت می‌شود.
  • میزان سرچ: هرچه میزان جستجوی یک کلمه یا عبارت بیشتر باشد، آن کلمه پتانسیل بیشتری برای افزایش ترافیک سایت دارد ولی ممکن است رقابت بیشتری هم داشته باشد و در نهایت رتبه گرفتن برایش هم سخت باشد.
  • سختی کلمه کلیدی: سختی کلمه کلیدی به این معنی است رقابت در این کلمه کلیدی چه میزان است. آیا منطقی است که زمان صرف این کلمه بشود یا نه؟
  • ترند بودن کلمه کلیدی: بعضی کلمات در بعضی بازه‌های زمانی جستجوی بیشتری می‌شوند و توجه به آن‌ها در سئو می‌تواند نتیجه خوبی به همراه داشته باشد.
  • نرخ کلیک کلمه کلیدی (CTR): یکی از مهم‌ترین عواملی که باید به آن توجه کرد نرخ کلیک کلمه کلیدی است. نرخ کلیک به این معنی است که چند درصد از کاربران بعد از جستجوی این کلمه روی نتایج ظاهر شده کلیک کرده‌اند. کلماتی که نرخ کلیک پایینی دارند معمولا برای انتخاب مناسب نیستند.

عوامل مؤثر در انتخاب کلمه کلیدی


بیشتر بخوانید: رتبه کلمه کلیدی


راهنمای گام به گام یافتن بهترین کلمات کلیدی

اکنون که به اهمیت کلمات کلیدی پی بردید، باید بدانید که فرایند یافتن و انتخاب بهترین کلمات کلیدی، کار ساده‌ای نیست. در واقع باید زمان و دقت زیادی را صرف این بخش کنید. دقت کنید که انتخاب کلمات کلیدی مناسب یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های استراتژی سئو و بهینه‌سازی سایت شماست؛ بنابراین حتما دقت کافی را در این قسمت داشته باشید. در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد که برای یافتن بهترین کلمات کلیدی چه گام‌هایی باید طی کنید.

تعیین کلمات کلیدی دانه (Seed)

کلمه کلیدی دانه، یک کلمه یا عبارت کلیدی است که به عنوان نقطه شروع برای تحقیق کلمات کلیدی به شمار می‌رود. کلمات کلیدی Seed برای ایجاد ایده‌های کلمات کلیدی بیشتر که مرتبط با موضوع یا صنعت مورد هدف در بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) یا بازاریابی محتوا هستند، استفاده می‌شود.

برای یافتن کلمات کلیدی دانه، می‌توانید با طوفان فکری فهرستی از کلمات یا عباراتی که حوزه کاری شما را توصیف می‌کنند؛ شروع کنید. همچنین یکی از مهم‌ترین و بهترین منابع برای پیدا کردن کلمه کلیدی دانه، وب‌سایت رقبایتان است. با توجه به بخش‌های مختلف وب‌سایت؛ مانند دسته‌بندی محصولات و محتوای وبلاگ‌ها، می‌توانید ایده‌های فراوانی از کلمات کلیدی دانه به دست آورید. برای مثال، اگر یک وبلاگ تناسب اندام دارید، برخی از کلیدواژه‌های دانه می‌توانند، «تغذیه سالم» یا «تناسب اندام» باشند. حتما لیستی از این کلمات کلیدی تهیه و ذخیره کنید.

استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

پس از اینکه یک لیست از کلمات کلیدی Seed تهیه کردید، در مرحله بعد باید به کمک ابزار تحقیق کلمات کلیدی، عبارات مرتبط را استخراج کنید. هرکدام از کلمات کلیدی دانه را در ابزارها وارد کنید و کلمات استخراج شده را نیز ذخیره کنید. این فرایند، ممکن است زمان‌بر باشد؛ اما بسیار حائز اهمیت است و یکی از مهم‌ترین گام‌ها در تحقیق کلمات کلیدی به شما می‌رود. در ادامه به چند ابزار کیورد ریسرچ اشاره می‌کنیم:

جت سئو

ابزار جت سئو، یک ابزار آنلاین برای تحقیق کلمات کلیدی و بهینه‌سازی محتوا در سئو است. این ابزار قابلیت بررسی تعدادی از معیارهای سئویی مانند نرخ جستجوی کلمات کلیدی، درصد تکرار کلمات کلیدی، تعداد کلمات در متن و سایر معیارهای مرتبط با بهینه‌سازی محتوا را داراست. البته این‌ها تنها امکانات جت سئو نیستند و این ابزار ایرانی فوق‌العاده امکانات بسیار بیشتری به شما ارائه می‌دهد که عبارت‌اند از:

  • بررسی رتبه در کلمات کلیدی؛
  • تحلیل رقبا؛
  • کلمات کلیدی هدف رقبا؛
  • یافتن شکاف کلمات کلیدی؛
  • بررسی سختی کلمات کلیدی؛
  • بررسی چگالی کلمات کلیدی؛
  • بررسی خطای سئویی مقالات؛
  • پیشنهاد تعداد کلمات مناسب برای مقالات؛
  • پیشنهاد متادیسکریپشن؛
  • گزارش خطای لینک‌ها و صفحات و آنالیز لینک‌های داخلی و خارجی؛

در ادامه به برخی از بخش‌های مهم جت سئو در رابطه با تحقیق کلمات کلیدی اشاره می‌کنیم.

معرفی بخش واژه گستر جت سئو

با استفاده از بخش واژه گستر، می‌توانید به راحتی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود را پیدا کنید. برای استفاده از این بخش، کافی است آدرس وب‌سایت خود را در جت سئو وارد کرده و کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید. در عرض چند ثانیه، لیست کاملی از کلمات کلیدی مرتبط را مشاهده خواهید کرد. همچنین می‌توانید خروجی اکسل این کلمات را نیز دریافت کنید.

 معرفی بخش کلمات کلیدی رقبا جت سئو

شما با ورود به این بخش به راحتی می‌توانید نام سایت رقیب خود را وارد کنید و یک لیست جامع از کلمات کلیدی‌ای که رقیب شما بر روی آن‌ها کار کرده و رتبه دارد را بیابید. شما در این بخش می‌توانید میزان سرچ کلمات کلیدی در گوگل و میزان رقابت آن‌ها را نیز بررسی و مشاهده کنید.

معرفی بخش شکاف کلمه کلیدی جت سئو

با استفاده از بخش شکاف کلمات کلیدی، می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی را که رقبای شما در حوزه کاری خود روی آن‌ها کار می‌کنند و شما به آن‌ها توجه نکرده‌اید، مشاهده کنید.

چگونه از تغییرات الگوریتم گوگل مطلع شویم؟

بخش کلمات کلیدی URL جت سئو

یکی از بخش‌هایی که جدیدا به جت سئو اضافه شده است و می‌تواند در تحقیق کلمه کلیدی و یافتن کلمات کلیدی سایت رقیب به شما کمک کند، بخش کلمات کلیدی URL است. شما با استفاده از این بخش می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن مهم‌ترین کلمات کلیدی مربوط به یک موضوع و یک صفحه از سایت رقیب خود را بیابید.

گوگل سرچ کنسول

اگر مدتی از فعالیت سایت شما می‌گذرد، سرچ کنسول گوگل برای انجام تحقیق کلمات کلیدی یکی از بهترین ابزارها برای شما محسوب می‌شود. سرچ کنسول این امکان را فراهم می‌کند تا مشاهده کنید کاربران از طریق کدام کلمات کلیدی وارد سایت شما شده‌اند. اگر مقاله‌ای از سایت شما برای یک یا چند کلمه کلیدی رتبه کسب کرده و چندین کاربر را وارد سایت شما کرده است، ممکن است کلمات کلیدی دیگری هم وجود داشته باشند که این مقاله روی این کلمات هم بتواند رتبه خوبی کسب کند. این اطلاعات از طریق سرچ کنسول گوگل قابل دریافت است.

در منوی سرچ کنسول به بخش Performance بروید. در این قسمت می‌توانید Impressions (تعداد نمایش کلمه کلیدی) و Clicks (تعداد دفعاتی که کلیک شده) را مشاهده کنید. از جدول نمایش داده شده، می‌توانید متوجه شوید که کدام‌یک از کلمات کلیدی شما، تعداد نمایش زیادی داشتند؛ اما به دلیل رتبه پایین، روی آن‌ها کلیک نشده است. این بدان معنی است که این کلمه در صفحه اول جای دارد؛ اما باید تلاش شود تا رتبه بهتر کسب کند.

پیشنهادات گوگل (Google Suggestion)

هنگامی که در گوگل عبارتی را جستجو می‌کنید، گوگل به شما پیشنهاداتی می‌دهد که به عنوان مکمل برای عبارت جستجوی شما عمل می‌کنند. این پیشنهادات نمایش داده شده توسط گوگل به عنوان یک منبع بسیار مفید برای تحقیق کلمات کلیدی محسوب می‌شوند؛ زیرا بر اساس سرچ کاربران دیگر نمایش داده می‌شوند.

جستجوهای مرتبط (Searches Related to)

همچنین در پایین صفحه نتایج جستجو، بخشی با عنوان Related searches وجود دارد که به شما کلمات کلیدی یا عبارات مرتبط با جستجوی شما را نشان می‌دهد. این کلمات کلیدی نیز می‌توانند یک منبع مفید برای تحقیق کلمات کلیدی باشند.

ابزار کیورد پلنر گوگل (Google Keyword Planner)

کیورد پلنر گوگل یک ابزار رایگان از گوگل است که به شما کلمات کلیدی پرتکرار در جستجوهای گوگل را نمایش می‌دهد. برای استفاده از این ابزار، باید یک اکانت گوگل ادز داشته باشید. با استفاده از کیورد پلنر گوگل، می‌توانید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود را مشاهده کنید. علاوه بر این، می‌توانید مشاهده کنید که در یک بازه زمانی خاصی، این کلمات چقدر جستجو شده‌اند. پس از ورود به کیورد پلنر، گزینه Find new keywords را انتخاب کرده، سپس در کادر نمایش داده شده، کلمات کلیدی اصلی خود را وارد کنید و Get Started را انتخاب کنید.

ابزار KWFinder

KWFinder، یکی از بهترین و مفیدترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی محسوب می‌شود که دارای اطلاعات دقیق و باکیفیتی است. این ابزار، قابلیت نمایش کلمات کلیدی مرتبط و متفاوت را دارد و شما می‌توانید آمار هر یک از آن‌ها را بررسی کنید. همچنین در این ابزار، می‌توانید کلمات کلیدی رقبای خود را نیز بررسی کنید و رتبه سایت خود را برای هر کلمه کلیدی به صورت روزانه پیگیری کنید. کافی است در این سایت، زبان مورد نظر خود را انتخاب کرده، کلمات کلیدی اصلی خود را وارد کنید و روی گزینه Find keywords کلیک کنید.

ابزار KWFinder

ابزار keywordtool.io

این ابزار نیز یکی از ابزارهای دقیق و باکیفیت در حوزه تحقیق کلمات کلیدی محسوب می‌شود. تنها باید کلمه کلیدی دانه، محدوده جغرافیایی جستجو و زبان هدف را انتخاب کنید و روی ذره‌بین کلیک کنید تا کلمات کلیدی مشابه به شما نمایش داده شود. همچنین می‌توانید در سایر پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب نیز جستجو کنید. با خرید نسخه حرفه‌ای این ابزار نیز به اطلاعات بیشتری مانند میزان سرچ، نرخ کلیک و ... دسترسی خواهید داشت.

ابزار Ahrefs

با استفاده از ابزار تحقیق کلمات کلیدی Ahrefs می‌توانید با وارد کردن یک کلمه کلیدی، به هزاران کلمه و عبارت کلیدی مرتبط دست پیدا کنید. این ابزار از نظر دقت و کیفیت اطلاعات، بسیار مفید و کاربردی است. با Ahrefs می‌توانید کلمات کلیدی مختلفی که با جستجوی شما مرتبط هستند را مشاهده کنید و آمار هر یک را بررسی کنید. علاوه بر این، می‌توانید مشاهده کنید که رقبای شما روی کدام کلمات رتبه کسب کرده‌اند. در ابتدا با وارد کردن کلمه کلیدی اصلی و انتخاب کشور، شروع به تحقیق کنید. پس از جستجو، به شما تعدادی از نتایج را نمایش می‌دهد که برای دسترسی به گزارش کامل کلمات کلیدی، نیاز به خرید اشتراک دارید.

سایت Moz

یکی از بخش‌های سایت Moz بخش Keyword Explorer است که با هدف تحقیق کلمات کلیدی توسعه یافته است. با مراجعه به این سایت و وارد کردن کلمه کلیدی دانه، لیستی از کلمات کلیدی پیشنهادی به همراه سختی و نرخ کلیک این کلمات را دریافت خواهید کرد.

ابزار SEMRush

با استفاده از SEMRush، می‌توانید از مجموعه‌ای از ابزارهای مفید سئو بهره ببرید. به علاوه، مانند دیگر ابزارهای مشابه، SEMRush نیز کلمات کلیدی پیشنهادی مرتبط با جستجوی شما را نمایش می‌دهد. این اطلاعات شامل میزان جستجو و افزایش یا کاهش آن برای هر کلمه کلیدی است. همچنین با وارد کردن آدرس سایت رقبایتان، می‌توانید کلمات کلیدی آن‌ها را نیز بررسی کنید.

سایت ubersuggest.io

Ubersuggest به کاربران اجازه می‌دهد کلمه کلیدی را وارد کرده و لیستی از عبارات و کلمات مرتبط را همراه با معیارهای مهم مانند حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی و رقابت در آن کلمه را نمایش می‌دهد. این ابزار، همچنین اطلاعاتی در مورد صفحات با رتبه برتر برای کلمات کلیدی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ابزار keywordeye.com

با استفاده از سایت Keywordeye.com می‌توانید بهترین کلمات کلیدی را پیدا کنید. این سایت، همانند سایر ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی، گزارشی شامل تعداد سرچ، رقبای کلمات کلیدی و روند رشد آن‌ها را ارائه می‌دهد. این ابزار رایگان، امکان استفاده از فیلترهای مختلف هنگام جستجوی کلمات کلیدی را نیز فراهم کرده است. البته برای استفاده طولانی مدت از این سایت، نیازمند خرید اشتراک آن هستید.

ابزار keywordeye.com

ابزار keywordrevealer.com

با استفاده از این سایت، می‌توانید کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کرده و میزان رقابت روی آن‌ها را مشاهده کنید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد روزانه سه کلمه کلیدی را جستجو کرده و برای استفاده بیشتر، نیاز به خرید اشتراک دارید. همچنین این سایت، نمودارهای تحلیلی بسیار مفیدی ارائه می‌کند.

سایت Answer The Public

این سایت، یکی از جذاب‌ترین و مفیدترین ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی است. با وارد کردن کلمه کلیدی مورد نظر، می‌توانید به راحتی کلمات کلیدی مرتبط با آن را در گراف‌ها و دسته‌بندی‌هایی جذاب و منظم مشاهده کنید.

اکستنشن کروم Keyword Surfer

افزونه کروم Keyword Surfer اطلاعات بسیار مفیدی مانند کلمات کلیدی صفحات، میزان جستجوی آن‌ها، نرخ کلیک، کلمات کلیدی مرتبط و ... را به شما ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از کلمات کلیدی ایجاد کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی کلمات کلیدی مهم را بدون نیاز به جستجوی جداگانه در گوگل، هر بار نشانه‌گذاری کنید و هر زمان که نیاز دارید، مجموعه‌ها را به راحتی به صورت یک فایل csv صادر کنید.

پیشنهادات یوتیوب

اگرچه یوتیوب، از نظر محتوایی، تنها یک پلتفرم ویدئویی است؛ اما این شبکه اجتماعی با غنی بودن محتوا، به عنوان یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌ها در همه حوزه‌ها شناخته می‌شود. با جستجوی کلمه کلیدی مورد نظر، می‌توانید پیشنهادات زیادی را برای تکمیل لیست کلمات کلیدی خود ببینید که توسط کاربران دیگر جستجو شده‌اند.

انجمن‌های تخصصی (Forums)

انجمن‌های تخصصی یا فروم‌ها، وب‌سایت‌هایی هستند که در مورد یک موضوع خاص، مثل برنامه‌نویسی یا گرافیک، در آن‌ها بحث و گفتگو صورت می‌گیرد. این انجمن‌ها برای شبکه‌سازی بسیار مفید هستند؛ زیرا اعضای آن‌ها فقط افرادی هستند که در یک حوزه خاص فعالیت می‌کنند. با مراجعه به فروم‌های تخصصی حوزه کاریتان، می‌توانید با این افراد به صحبت و گفتگو بپردازید و سوالات و مطالب آن‌ها را مشاهده کنید. از این بحث‌ها و اطلاعات به‌دست‌آمده، می‌توانید برای تولید محتوا یا استخراج کلمات کلیدی استفاده کنید.

انجمن‌های تخصصی (Forums)

طبقه‌بندی کلمات کلیدی

تاکنون، یک لیست از چندین کلمه کلیدی اصلی و کلمات مرتبط با آن‌ها را استخراج کرده‌اید. دقت کنید که قرار نیست هرکدام از این کلمات، روی یک صفحه جداگانه سئو شوند، بلکه باید آن‌ها را دسته‌بندی کرده و در یک صفحه مشخص تارگت کنید. شما می‌توانید این کار را با یافتن کلمات مترادف و همچنین کلماتی که مخاطبان از جستجوی آن‌ها یک هدف دارند، انجام دهید.

همچنین باید توجه داشت که بعضی کلمات با هم ارتباط نزدیکی دارند؛ ولی مترادف نیستند، بااین‌حال می‌توان آن‌ها را در یک صفحه سئو کرد. به عنوان مثال "تحقیق کلمات کلیدی" و "ابزار کیورد ریسرچ" با اینکه مترادف نیستند؛ اما به دلیل ارتباطی که دارند، برای این محتوا سئو شده‌اند.. برای اطمینان از اینکه آیا می‌توانید کلمات غیرمترادف را برای یک صفحه سئو کنید یا خیر، می‌توانید این کار را انجام دهید. آن‌ها را به صورت جداگانه در گوگل جستجو کرده و اگر بین 3 تا 7 سایت در صفحه اول با این دو کلمه سئو شده بودند، یعنی شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

آنالیز کلمات کلیدی

پس از اینکه مشخص کردید کدام کلمات کلیدی و دسته‌بندی‌ها باید در صفحات تارگت شوند، نوبت آن است که این کلمات کلیدی را ارزیابی و غربال کنید. 2 شاخص مهم در انتخاب کلمات کلیدی در این قسمت، میزان جستجو و سختی کلمه کلیدی است که در ادامه به توضیحات بیشتر این دو فاکتور می‌پردازیم:

میزان جستجو کلیدواژه

میزان جستجو برای یک کلمه کلیدی، به تعداد دفعاتی که یک کلمه یا عبارت کلیدی در موتورهای جستجویی مانند گوگل و بینگ در یک بازه زمانی خاص، معمولاً یک ماه، جستجو می‌شود، اشاره دارد. میزان جستجو، اغلب به عنوان معیاری برای تعیین محبوبیت و ارزش بالقوه یک کلمه کلیدی برای کمپین‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) یا بازاریابی موتور جستجو (SEM) استفاده می‌شود. هرچه میزان جستجو برای یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، اگر به طور موثر هدف قرار گیرد، در کنار سایر عوامل، ترافیک بالقوه بیشتری برای یک وب‌سایت ایجاد می‌کند. بسیاری از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی می‌توانند به تخمین میزان جستجو برای کلمات کلیدی کمک کنند.

دقت کنید که میزان جستجو مربوط به تعداد دفعات جستجوی این کلمات است و نه تعداد کاربران! همچنین این آمار به میزان کلیک دریافتی ارتباطی ندارد و مشخص نیست در صورتی که از این کلمات استفاده کنید، چه میزان ترافیک دریافتی شما افزایش خواهد یافت. با توجه به میزان جستجوی کلمات، آن‌هایی که میزان جستجوی بسیار کمتری از بقیه کلمات کلیدی یک دسته‌بندی دارند را کنار بگذارید.

سختی کلیدواژه

سختی کلمه کلیدی معیاری است که در تحقیقات کلمات کلیدی استفاده می‌شود تا تعیین کند رتبه‌بندی یک کلمه کلیدی خاص در صفحه نتایج چقدر چالش‌برانگیز خواهد بود. امتیاز سختی کلمه کلیدی، معمولاً در مقیاس 0 تا 100 اندازه‌گیری می‌شود که نمرات بالاتر، نشان‌دهنده دشواری بیشتر است.

عوامل متعددی می‌توانند در سختی یک کلمه کلیدی نقش داشته باشند، از جمله رقابت در صنعت، تعداد و کیفیت وب‌سایت‌های موجود در رتبه‌بندی برای کلمه کلیدی، قدرت بک لینک آن‌ها و ارتباط و کیفیت محتوای وب‌سایت‌ها. سختی کلمات کلیدی یک شاخص مهم در استراتژی سئو است؛ زیرا هدف قرار دادن کلمات کلیدی بسیار رقابتی با امتیاز سختی بالا، ممکن است به زمان و منابع بیشتری برای دستیابی به رتبه‌های برتر نیاز داشته باشد، درحالی‌که هدف قرار دادن کلمات کلیدی رقابتی کمتر ممکن است نتایج سریع‌تر و پایدارتری به همراه داشته باشد.

تعیین کلیدواژه کانونی، مترادف و ثانویه

پس از اینکه لیست کلمات کلیدی خود را غربال کردید و کلمات نامناسب را حذف کردید، نوبت به این می‌رسد که در هر دسته از کلمات کلیدی، کلیدواژه‌های کانونی، مترادف و ثانویه را مشخص کنید. برای انتخاب هرکدام از این‌ها نیاز به بررسی عوامل مختلفی دارید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

کلیدواژه کانونی

کلمات کلیدی کانونی کلماتی هستند که به عنوان کلیدواژه اصلی صفحه انتخاب می‌شوند. کلمه‌ای که بیشتر از همه می‌خواهید در آن رتبه کسب کنید، این کلمه کلیدی است. این کلمات معمولا بیشترین میزان جستجو و ترجیحا کمترین میزان سختی را در دسته کلمات دارند. همچنین باید کلمه‌ای باشد که به خوبی محتوای صفحه را مشخص کند به طوری که در رابطه با محتوای صفحه، نه خیلی کلی و نه خیلی جزئی باشد.

کلیدواژه مترادف

کلمات کلیدی مترادف، کلماتی هستند که مشابه یا هم‌معنی با کلمه کلیدی کانونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهم است که در انتخاب کلمات کلیدی مترادف، از کلماتی استفاده کنید که به محتوای وب‌سایت شما مرتبط باشند و به کاربران کمک کنند تا به محتوای مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند.

کلیدواژه ثانویه

برخی کلمات کلیدی نیز وجود دارند که مترادف با کلیدواژه کانونی صفحه نیستند؛ اما مرتبط با آن هستند و به هر حال قرار است در همان صفحه تارگت شوند و شما می‌توانید در همان صفحه از آن‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال اگر یک صفحه با کلیدواژه کانونی "طراحی سایت با وردپرس" دارید، کلمه کلیدی ثانویه می‌تواند "مزایای طراحی سایت با وردپرس" باشد. در واقع کلیدواژه‌های ثانویه به درک بهتر محتوا برای موتورهای جستجو و کاربران کمک می‌کنند.

تعیین نوع صفحه مناسب بر اساس قصد کاربر از جستجو

تعیین نوع صفحه مناسب بر اساس هدف جستجوی کاربر، یکی از جنبه‌های مهم سئو است. درک اینکه کاربران هنگام جستجو به دنبال چه چیزی هستند؛ بسیار حیاتی است زیرا در ارائه مرتبط‌ترین محتوا به آن‌ها تاثیرگذار است. برای اینکه نیت کاربران از جستجو را بفهمید، ساده‌ترین راه این است که کلمات کلیدی را در گوگل وارد کرده و مشاهده کنید که رتبه‌های اول، مربوط به چه نوع صفحاتی هستند. در ادامه به برخی از متداول‌ترین اهداف جستجو و انواع صفحه مربوطه که ممکن است این اهداف را برآورده کند، اشاره شده است:

  • اطلاعاتی (Informational): کاربران به دنبال کسب اطلاعات در مورد یک موضوع خاص هستند. نوع صفحه مناسب برای این هدف، یک پست وبلاگ، مقاله یا سایر محتوای اطلاعاتی است که به سؤالات کاربر پاسخ می‌دهد.
  • ناوبری (Navigational): کاربران به دنبال یک وب‌سایت یا صفحه خاص هستند. نوع صفحه مناسب برای این هدف، صفحه اصلی یا صفحه‌ای است که کاربران به دنبال آن هستند.
  • معاملاتی (Transactional): کاربران به دنبال خرید یا انجام اقدامات دیگری هستند. نوع صفحه مناسب برای این هدف، صفحه محصول، صفحه فرود یا سایر صفحات متمرکز بر تبدیل کاربر است که کاربر را تشویق می‌کند تا اقدام مورد نظر را انجام دهد.
  • تجاری (Commercial): کاربران به دنبال مقایسه محصولات یا خدمات هستند. نوع صفحه مناسب برای این هدف، صفحه مقایسه، صفحه بررسی یا محتوای دیگری است که به کاربر کمک می‌کند تا تصمیمی آگاهانه بگیرد.

تعیین نوع صفحه مناسب بر اساس قصد کاربر از جستجو

دقت کنید که ممکن است، بین انواع مختلف جستجوها همپوشانی وجود داشته باشد. بااین‌حال، با درک هدف کاربر، می‌توانید مناسب‌ترین نوع صفحه را برای هدف‌گیری یک جستجوی خاص تعیین کنید.

تعیین بخش ‌های ضروری محتوا

تا اینجا کلمات کلیدی هر صفحه را شناسایی کردیم و فهمیدیم که کاربران به چه هدفی از این کلمات برای جستجو استفاده می‌کنند. حالا باید برای ساخت صفحات خود آماده شویم که یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن تگ‌های عنوان یا هدینگ‌ها هستند. تگ‌های عنوان، تگ‌های HTML هستند که برای تعریف سرفصل‌ها و عنوان‌های فرعی در محتوای یک صفحه وب استفاده می‌شوند. شش سطح از تگ‌های عنوان وجود دارد که از H1 (مهم‌ترین) تا H6 (کم‌اهمیت‌ترین) را شامل می‌شود. هدف اصلی تگ‌های عنوان، ارائه ساختار و سلسله مراتب به محتوای یک صفحه وب است که درک و پیمایش صفحه را برای کاربران و موتورهای جستجو آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، تگ‌های عنوان می‌توانند بر سئوی صفحه نیز تأثیر بگذارند، زیرا موتورهای جستجو از آن‌ها برای تعیین موضوعات و کلمات کلیدی صفحه استفاده می‌کنند.

تگ‌های عنوان نقش مهمی در سازمان‌دهی محتوای یک صفحه وب و بهبود سئوی آن دارند. این نکات را هنگام تعیین تگ‌های عنوان مدنظر قرار دهید:

  • استفاده از یک تگ H1 در هر صفحه: تگ H1 برای نشان دادن عنوان اصلی صفحه استفاده می‌شود و فقط باید یک‌بار در هر صفحه استفاده شود.
  • استفاده از تگ‌های H2 برای عنوان‌های فرعی: تگ‌های H2 برای عنوان‌های فرعی استفاده می‌شود و باید برای تقسیم محتوا به بخش‌های بیشتر استفاده شود.
  • استفاده از تگ‌های H3 برای زیرعنوان‌ها: تگ‌های H3 را می‌توان برای زیرعنوان‌های فرعی در یک بخش استفاده کرد. اگر این تگ‌ها نیز نیاز به زیربخش دارند از H4 تا H6 استفاده کنید.
  • از یک سلسله مراتب منطقی استفاده کنید: مطمئن شوید که تگ‌های عنوان به ترتیب منطقی استفاده می‌شوند، تگ‌های H2 بعد از تگ H1 و تگ‌های H3 بعد از تگ H2 قرار می‌گیرند.
  • سرفصل‌ها را حد امکان مختصر و دقیق بنویسید: از گنجاندن عناوین طولانی و پیچیده پرهیز کنید.
  • از کلمات کلیدی در سرفصل‌ها استفاده کنید: گنجاندن کلمات کلیدی مرتبط در سرفصل‌ها می‌تواند به بهبود سئوی صفحه کمک کند و درک محتوا را برای موتورهای جستجو آسان‌تر کند.
  • اجتناب از استفاده بیش‌ازحد از تگ‌های عنوان: از تگ‌های عنوان به اندازه کافی و فقط در مواقع ضروری استفاده کنید تا موتورهای جستجو و خوانندگان را سردرگم نکنید.

با توجه به این نکات، می‌توانید به طور موثر از تگ‌های عنوان برای سازمان‌دهی محتوای خود و بهبود خوانایی و سئو آن استفاده کنید. انتخاب بهترین عنوان برای هدینگ‌های صفحه، بستگی به محتوای صفحه و کلمات کلیدی مورد نظر شما دارد. برای یافتن بهترین عنوان برای این تگ‌ها، پیشنهاد می‌کنیم که این مراحل را دنبال کنید:

  • موضوع اصلی صفحه را درک کنید: موضوع اصلی صفحه و پیام اصلی را که می‌خواهید به خوانندگان خود منتقل کنید، شناسایی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تگ‌های عنوان خود را روی یک موضوع متمرکز کنید.
  • نیاز مخاطبان هدف خود را بیابید: مخاطبان هدف خود و هدف جستجوی آن‌ها را در نظر بگیرید. چه کلمات کلیدی را جستجو می‌کنند؟ آن‌ها به دنبال چه اطلاعاتی هستند؟ چه محتوایی نیاز آن‌ها را برآورده می‌کند؟ با پاسخ به این سوالات می‌توانید بهترین تگ‌های عنوان را انتخاب کنید که با هدف جستجوی کاربران مطابقت دارد.
  • از یک سلسله مراتب منطقی پیروی کنید: از یک ساختار سلسله مراتبی منطقی و منظم برای تگ‌های عنوان خود استفاده کنید که با تگ H1 برای عنوان اصلی صفحه شروع می‌شود، سپس تگ‌های H2 برای عنوان‌های فرعی و... .
  • تست و بهینه‌سازی: پس از انتشار محتوای خود، بر عملکرد آن نظارت کنید و در صورت نیاز آن را اصلاح کنید. از ابزارهایی مانند Google Analytics برای ارزیابی عملکرد صفحه خود استفاده کنید و در صورت لزوم در سرفصل‌های خود تغییراتی ایجاد کنید.

با انجام این مراحل، می‌توانید بهترین عنوان را برای تگ‌های عنوان خود انتخاب کنید و محتوای خود را برای موتورهای جستجو و مخاطبان هدف خود بهینه کنید.

چرا کلمات کلیدی طولانی (Long-tail Keywords) مهم‌اند؟

کلمه کلیدی طولانی (Long-tail Keyword) یک عبارت کلیدی طولانی‌تر و خاص‌تر است که کاربران برای جستجوی اطلاعات در موتور جستجو استفاده می‌کنند. این عبارات معمولاً 3 تا 5 کلمه هستند و از کلمات کلیدی عمومی خاص‌تر هستند. به عنوان مثال، "خرید شلوار مردانه اسپرت" یک کلمه کلیدی دم بلند است، درحالی‌که "خرید شلوار" یک کلمه کلیدی عمومی است. کلمات کلیدی طولانی به چند دلیل مهم هستند:

  • رقابت کمتر: کلمات کلیدی طولانی خاص‌تر هستند و رقابت کمتری دارند و راحت‌تر می‌توان رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو را کسب کرد.
  • نرخ تبدیل بالاتر: کاربرانی که با کلمات کلیدی طولانی جستجو می‌کنند، معمولاً قصد خاصی دارند و احتمال بیشتری دارد که به مشتری تبدیل شوند. برای مثال، شخصی که «خرید شلوار مردانه اسپرت» را جستجو می‌کند احتمالاً به دنبال خرید شلوار است و در صورت یافتن وب‌سایت مناسب با محصولات متنوع و قیمت و کیفیت مناسب، خرید خود را انجام می‌دهد.
  • تجربه کاربری بهتر: وقتی کاربران کلمات کلیدی طولانی را جستجو می‌کنند، معمولاً به دنبال دستیابی به هدف خاصی هستند. اگر وب‌سایت شما محتوایی ارائه دهد که با جستجوی آن‌ها مطابقت داشته باشد، احتمال اینکه تجربه مثبتی در سایت شما داشته باشند و آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند، بیشتر است.
  • بازگشت سرمایه بالاتر: کلمات کلیدی طولانی می‌توانند منجر به بازگشت سرمایه (ROI) بهتری برای تلاش‌های سئو شما شوند. با تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی، می‌توانید ترافیک بسیار مرتبط را به وب‌سایت خود جذب کنید و شانس خود را برای تبدیل آن‌ها به مشتری افزایش دهید که باعث سودآوری و کسب نتیجه بیشتر از استراتژی سئو است.

ابزار کیورد ریسرچ

کلمات کلیدی LSI؛ از افسانه‌های سئو

LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing به مفهوم یک روش است که توسط موتورهای جستجو برای شناسایی رابطه بین اصطلاحات و مفاهیم مختلف، استفاده می‌شود. کلمات کلیدی LSI آن‌هایی هستند که از نظر معنایی با یک کلمه کلیدی اصلی مرتبط هستند و می‌توانند به موتورهای جستجو کمک کنند تا محتوای یک صفحه را بهتر درک کنند.

درحالی‌که کلمات کلیدی LSI می‌توانند برای بهبود ارتباط و جامعیت محتوای یک صفحه مفید باشند، اما به اندازه گذشته برای SEO مهم نیستند. این به این دلیل است که موتورهای جستجو در توانایی خود برای درک زبان طبیعی و زمینه‌ای که در آن کلمات کلیدی استفاده می‌شود، پیچیده‌تر شده‌اند.

در گذشته، برخی از متخصصان سئو از کلمات کلیدی LSI به عنوان راهی برای افزایش مصنوعی ارتباط یک صفحه برای یک موضوع خاص استفاده می‌کردند. بااین‌حال، موتورهای جستجو از آن زمان به این تاکتیک‌ها پی برده‌اند و اکنون محتوایی را که اطلاعات باکیفیت و مرتبط را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، در اولویت قرار می‌دهند.

گنجاندن کلمات کلیدی LSI در محتوای صفحه، همچنان می‌تواند راهی مفید برای بهبود ارتباط و عمق آن باشد؛ اما مهم است که این کار را به روشی طبیعی و ارگانیک انجام دهید، نه اینکه با پر کردن کلمات کلیدی یا سایر تکنیک‌های سئو کلاه سیاه، اقدام به دور زدن الگوریتم‌های جستجو کنید. همیشه به یاد داشته باشید که بهترین راه برای بهینه‌سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو، تمرکز بر ارائه ارزش برای مخاطبان و ایجاد محتوای باکیفیت و جامع است که نیازهای کاربران را برآورده کند.

چگونه رتبه کلمات کلیدی را بررسی کنیم؟

پس از تولید محتوا برای کلمات کلیدی هدف، نوبت به آن می‌رسد تا بررسی کنید که چقدر در کسب رتبه موفق عمل کرده‌اید. در مرحله آخر باید بررسی کنید که در کلمات کلیدی منتخب چه رتبه‌ای دارید و در صورت نیاز، کلمات کلیدی خود را بازبینی و استراتژی کیورد ریسرچ خود را اصلاح کنید. ابزارهای زیادی وجود دارند که رتبه شما را در کلمات کلیدی مشخص می‌کنند. ابزارهایی مانند Ahrefs، SEMrush، Moz، سرچ کنسول گوگل و ابزار آنالیز سایت جت سئو.

با وارد کردن آدرس سایت خود یا حتی رقبایتان در این ابزارها، می‌توانید به اطلاعاتی مانند کلمه‌های کلیدی‌ای که این سایت روی آن‌ها سئو شده است و همچنین رتبه سایت را در این کلمات، مشاهده کنید. بسیاری از این ابزارها، اطلاعات چندین کلمه کلیدی را گزارش می‌دهند و برخی از آن‌ها اطلاعات بیشتری مانند میزان جستجوی کلمه و سطح رقابت (همان‌طور که در بخش‌های قبل اشاره شد) به شما نمایش می‌دهند.

توجه به این نکته مهم است که رتبه کلمات کلیدی می‌تواند در طول زمان تغییر کند، بنابراین بهتر است مرتب رتبه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا تغییراتی وجود دارد یا خیر. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که رتبه کلمات کلیدی تنها معیاری نیست که باید روی سئو تمرکز کرد، زیرا عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند بر عملکرد وب‌سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر بگذارند.

جمع‌بندی

با توجه به اهمیت کلمات کلیدی در بهینه‌سازی محتوا و جذب ترافیک هدفمند به وب‌سایت، تحقیق کلمات کلیدی یک مرحله اساسی در راه‌اندازی وب‌سایت و تولید محتواست. در این فرایند، شناخت نیازها و مسائل مخاطبان، تعیین کلمات کلیدی مناسب و متناسب با آن‌ها و در نهایت استفاده از آن‌ها در محتوا و بهینه‌سازی مناسب با موتورهای جستجوی اینترنت، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به‌کارگیری روش‌های مناسب برای جستجوی کلمات کلیدی و بهینه‌سازی محتوا با آن‌ها، می‌تواند به جذب ترافیک هدفمند و بهبود رتبه وب‌سایت در نتایج جستجوی اینترنت کمک شایانی کند. در این مقاله به طور کامل به تحقیق کلمات کلیدی پرداخته و سعی شد تا مهم‌ترین موضوعات در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

با عضویت در جت سئو گزارش سایت خود را 7 روز رایگان ببینید

بیشتر بخوانید

تحقیق کلمات کلیدی فرآیندی است که طی آن تلاش می کنیم ادبیات جستجوی مخاطبان خود را شناسایی کنیم و سپس محتواهایی تولید کنیم که با همان ادبیات با کاربران سخن بگویند. این کار هم رضایت گوگل و هم رضایت کاربران را به دنبال دارد و به همین دلیل بسیار مهم است.

بله. هر چند گوگل معناگرا شده است اما هنوز هم به وجود کلمات کلیدی در محتوا توجه می کند. بنابراین همچنان لازم است تحقیق کلمات کلیدی انجام شود. از طرف دیگر تحقیق کلمه کلیدی به ما کمک می کند تا با ادبیات جستجوی کاربرانمان بیشتر آشنا شویم و محتوای سایتمان را برای جامعه هدفمان شخصی سازی کنیم.

شما میتوانید با استفاده از ابزارهای مختلف مانند گوگل ترندز، گوگل کیورد پلنر و جت سئو تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.

یک روش خوب برای سازماندهی تحقیق کلمه کلیدی شما این است که آن را در یک جدول یا نمودار قرار دهید. این کار به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی را بر اساس عواملی مانند میزان جستجوی آنها، رقابت آنها و نیت کاربر گروه بندی کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید